به روز شده در ۱۴۰۳/۰۶/۲۷ - ۰۰:۱۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۶/۱۹ ساعت ۱۴:۱۹
کد مطلب : ۴۹۰۲۸۰

حاشیه سازها رویکرد وفاق ملی را بر نمی‌تابند

حاشیه سازها رویکرد وفاق ملی را بر نمی‌تابند
گروه سیاسی: سخنگوی جبهه اصلاحات ایران، تاکید کرد: همان طوری که دولت در گام ابتدایی خود رویکرد وفاق ملی را نشان داد انتظار می رود همه ارکان حاکمیت در این مسیر با دولت همراه شده و اجازه تغییر وضع موجود را بدهند.
جواد امام در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به ضرورت پرهیز دولتمردان از پرداختن به حاشیه ها، بیان کرد: در مجموع دولت آقای پزشکیان از ابتدا خیلی به حاشیه ها کاری نداشته و یک مسیری را برای خود انتخاب کرده است و شعاری را برای دولت انتخاب کرد و آن را دنبال کرد. شعار دولت چهاردهم وفاق ملی بود. این وفاق با توافقاتی که با حاکمیت انجام شده و گام اولی که دولت برداشت تا حدودی درصدد تحقق آن است. ما نیز باید از حرکت هایی که دولت در راستای رسیدن به وفاق انجام می دهد حمایت کنیم، اما به نظر می رسد که رویکردها نیز باید تغییر کرده و سیاست ها نیز اصلاح شود. چه در حوزه سیاست خارجی و چه در حوزه سیاست داخلی خصوصا رویکردهای امنیتی باید شاهد تغییر باشیم.
باید از همه ظرفیت‌های انسانی استفاده شود
وی اظهار کرد: باید بستر مناسب برای استفاده از همه ظرفیت های انسانی صرف از نظر از نوع سلایق سیاسی، قومی و مذهبی که در کشور وجود دارد، فراهم شود. دولت نیز به تنهایی در این مسیر موفق نخواهد شد بلکه همه ارکان نظام و قوا باید دست به دست هم داده و وفاق در همه حوزه ها لازم و ضروری است و باید اتفاق بیافتد. نمی توانیم شعار وفاق داده و انتظار داشته باشیم که این وفاق فقط در دستگاه اجرایی رقم بخورد. ما انتخاباتی را داشتیم که تعیین کننده آن مردم بودند. مردم شرایطی را که حاکم بود برای ادامه نپسندیدند و رویکرد آقای پزشکیان را برگزیدند.
سخنگوی جبهه اصلاحات ایران در ادامه بیان کرد: آقای پزشکیان به صراحت در مناظره خود اعلام کرد که اگر مردم ادامه وضع موجود را می خواهند، به کاندیداهای رقیب رای دهند و اگر نمی پسندند که تکلیف روشن است. اکثریت مردم انتخاب شان به غیر از مسیری بود که داشت ادامه می یافت. از سوی دیگر ۵۰ درصد جمعیت واجد شرایط رای نیز در انتخابات شرکت نکردند. امروز زمانی که از وفاق ملی حرف می زنیم باید آنها را نیز در نظر بگیریم. بنده فکر می کنم که یکی از رویکردهای آقای پزشکیان نیز باید همین باشد.
حاشیه سازها بر نمی تابند که در کشور یک خواستگاه ملی دنبال شود
وی در ادامه چنین ابراز عقیده کرد: افرادی که به دنبال حاشیه سازی هستند بر نمی تابند که در کشور یک خواستگاه ملی دنبال شود. به نظر می رسد این افراد با دلسرد کردن مردم و نادیده گرفتن حق تعیین سرنوشت مردم، موفق شده بودند اقلیتی را به جز در مناسب انتصابی در جایگاههای انتخابی بنشانند. این افراد رویکرد دولت چهاردهم را بر نمی تابند. اگر سیاست های قبلی جواب می داد ما شاهد روی برگرداندن جمعی از مردم در انتخابات نبودیم و از سوی دیگر شاهد شکافی که بین دولت و مردم ایجاد شد، نبودیم.
امام خاطرنشان کرد: بنابراین گام هایی که دولت جدید با حمایت رهبر معظم انقلاب برداشته است، مورد انتظار جریان رقیب نیست. برای خروج جامعه از این وضعیت نیازمند یک تجدیدنظر کلی و جدی است و می توان در تشکیل کابینه این موضوع را دید. حامیان آقای پزشکیان نیز از این موضوع حمایت می کنند. اما بخشی از جریان رسانه‌ای رقیب هم برخلاف منافع ملی، هم برخلاف رای اکثریت مردم و هم بر خلاف آرای مجلس گام هایی بر می دارد، در حالی که همان طوری که امروز دولت اولین گام را برداشته است، انتظار می رود سایر ارکان حاکمیت نیز در این مسیر همراه شوند.
وی در ادامه بیان کرد: اگر قرار است وفاق ملی شکل بگیرد باید همه ارکان از همه ظرفیت ها و سلایق استفاده کنند. این حاشیه سازی ها نه برای دولت بلکه علیه منافع ملی است. دولت نیز نباید به این مباحث توجه داشته باشد. آقای پزشکیان تا به امروز تلاش کرده از همه ظرفیت ها استفاده کند اما اگر تغییر رویکرد در مسائل سیاسی و امنیتی چه در بعد داخلی و چه در بعد خارجی نداشته باشیم و قرار باشد کماکان افرادی بر طبل مخالفت بکوبند، فاصله ای که ایجاد شده افزایش خواهد یافت. آقای پزشکیان تا به امروز اقدامی بر خلاف قانون یا منافع ملی بر نداشته است اما متاسفانه اقداماتی که شروع شده در راستای تامین منافع عده ای است که خود را به عنوان نماینده یک جریان نشان می دهند.
این فعال سیاسی در پایان گفت: این افراد عملا در مقابل خواست مردم و منافع ملی هستند. حاشیه هایی که ایجاد می شود بیشتر از این جنس است. امروز آنچه که شاهد هستیم همراهی مجلس با دولت است. رگه های مثبتی در اقدامات و عملکرد قوه قضاییه دیده می شود بایستی همه ارکان سیستم به وضوح در این مسیر گام بردارند. اگر همه ارکان نظام بر این باور نباشند نمی توان انتظار داشته باشیم و شاهد رسیدن به وفاق ملی باشیم و برای رسیدن به آن همراهی نکنند، هدف مورد نظر محقق نمی شود.
برچسب ها: وفاق ملی
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها