به روز شده در ۱۴۰۳/۰۶/۲۷ - ۱۷:۵۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۶/۲۱ ساعت ۱۲:۰۶
کد مطلب : ۴۹۰۵۸۶

شرایط تحصیل در فنلاند برای سال 2025 اعلام شد

گروه گردشگری: کشور فنلاند به دلیل کیفیت بالای زندگی طی سال‌های متوالی به عنوان یکی از شادترین و امن‌ترین کشورهای جهان انتخاب شده است، که ارزش‌هایی چون برابری، صداقت و آزادی در فنلاند بسیار حائز اهمیت است، براساس گزارش جهانی، فنلاند طی پنج سال متوالی، رتبه 1 را به عنوان شادترین کشور در جهان کسب کرده است.
شرایط تحصیل در فنلاند برای سال 2025 اعلام شد
دانشگاه های این کشور پذیرای دانشجویان بین المللی در تمامی مقاطع تحصیلی هستند و با توجه به شرایط ویژه ای که ارائه داده است، متقاضیان تحصیل در فنلاند رو به افزایش است.

شرایط تحصیل در فنلاند با مدرک دیپلم در سال 2025 چیست؟
فنلاند گزینه های مختلفی را برای تحصیل با مدرک دیپلم ارائه می دهد و تنها گزینه متقاضیان تحصیل در دوره کارشناسی نمیباشد، دانشجویان می توانند با داشتن شرایط مشخص شده برای دوره های فنی حرفه ای که معادل با مدرک لیسانس هستند و به زبان انگلیسی ارائه می شوند، اقدام نمایند. در صورتی که دوره های vocational training مدنظر دانشجویان باشد، از تمامی مزایای تحصیل در دانشگاه های فنلاند برخوردار می شوند، از این شرایط می توان به موارد زیر اشاره کرد:
•    ورود همزمان با همسر و فرزندان زیر 18 سال
•    اجازه کار همزمان با تحصیل
•    اجازه کار همراه به صورت نامحدود
•    اجازه جستجوی کار بعد از فارغ التحصیلی تا 2 سال بعد از تحصیل

انتخاب رشته برای تحصیل کارشناسی در فنلاند چگونه است؟
یکی از مهمترین فاکتورها که باید برای تحصیل در فنلاند در نظر گرفت ارتباط رشته کارشناسی با مدرک دیپلم دبیرستان است، در صورتی که رشته غیر مرتبط یا از گروهی دیگر را انتخاب کنید، شانس پذیرش شما بسیار کم می شود و نمی توانید از دانشگاه پذیرش بگیرید.

تحصیل در فنلاند

تحصیل کارشناسی ارشد در فنلاند بدون محدودیت سنی
کشورهای شمال اروپا و حوزه اسکاندیناوی به نداشتن سخت گیری در مورد سن، معروف هستند، و فنلاند سرآمد آنها است، اگر رزومه تحصیلی خوبی داشته باشید، حتی با سنی حدود 45 سال یا بیشتر می توانید از شرایط تحصیل در فنلاند استفاده و به این کشور مهاجرت کنید. برای تحصیل در فنلاند در مقطع تحصیلی کارشناسی ارشد، دانشجویان موظف به ارائه مدرک زبان انگلیسی هستند و امکان پذیرش بدون مدرک زبان وجود ندارد. مشابه با شرایط تحصیل کارشناسی، برای تحصیل در مقطع ارشد نیز دانشجویان باید رشته ای مرتبط با کارشناسی انتخاب کنند و تعداد واحدهای مرتبطی را گذرانده باشند، رقابت ها برای تحصیل ارشد در فنلاند زیاد است و برخی از دانشگاه ها قبل از پذیرش از دانشجویان می خواهند که در جلسه مصاحبه شرکت کنند تا بتوانند با دانشجو و توانایی هاش بهتر آشنا شوند.

آیا تحصیل دکترا در فنلاند رایگان است؟
در فنلاند دانشجویان با تحصیل در دوره دکترا، واجد شرایط دریافت حقوق می شوند و برای تحصیل لازم نیست هزینه ای پرداخت نمایند، هرچند اخذ پذیرش دوره دکترا به همین دو دلیلی که گفتیم آسان نیست، بسیاری از دانشجویان می خواهند این شانس را داشته باشند که از مزایای تحصیل دکترا در فنلاند بهره ببرند، ارائه پروپوزال، مقاله isi، نمره زبان با سطح بالا (c1) می تواند شانس پذیرش را بالا ببرد.

الزامات زبان انگلیسی برای تحصیل در فنلاند
داشتن مدرک زبان انگلیسی از الزامات تحصیل در فنلاند برای تمامی مقاطع تحصیلی است و تحصیل در فنلاند بدون مدرک زبان امکان پذیر نیست. مدرک زبان آیلتس و تافل مورد قبول دانشگاه های فنلاند هستند و دانشجویان می توانند آیلتس آنلاین یا تافل هوم ادیشن نیز ارائه دهند، نمره لازم براساس مقطع تحصیلی متفاوت است.

هزینه های تحصیل در فنلاند چقدر است؟
هزینه های تحصیل در فنلاند مشابه با همسایه معروف این کشور سوئد است، با این تفاوت که پرداخت شهریه در فنلاند به صورت سالیانه است اما در سوئد دانشجویان باید به صورت ترمی شهریه تحصیل خود را پرداخت کنند. میانگین شهریه دانشگاه های فنلاند 10 تا 13 هزار یورو در سال است.

همچنین بخوانید: دانشگاه های برتر سوئد

آیا برای تحصیل در فنلاند امکان دریافت بورسیه هست؟
دانشجویان بین المللی که قصد تحصیل در فنلاند برای مقطع کارشناسی ارشد را دارند میتوانند همزمان با درخواست پذیرش برای بورسیه تحصیلی نیز درخواست دهند، اصلی ترین بورسیه برای دانشجویان بین المللی بورسیه early birds price است، این بورسیه 25 تا 75 درصد از شهریه سال اول تحصیل را کاهش می دهد در صورتی که دانشجو تمام شهریه یکسال را در دو هفته اول اعلام نتایج پرداخت نماید.

مدارک لازم برای تحصیل در فنلاند چیست؟
مدارک تحصیلی با در نظر گرفتن رشته، دانشگاه و مقطع تحصیلی تغییر می کنند، اما گروهی از مدارک برای هر موقعیت تحصیلی لازم است ارائه شوند که عبارتند از:
•    اسکن پاسپورت
•    مدرک تحصیلی گذشته و ریزنمرات
•    ترجمه مدارک تحصیلی (مهر دادگستری، مترجم و لگلایز سفارت فنلاند)
•    مدرک زبان انگلیسی
•    رزومه
•    انگیزه نامه
•    معرفی نامه
•    GRE/GMAT (برای رشته های مشخص شده)
•    نمونه کار (در صورت اعلام دانشگاه)

شروع سال تحصیلی در فنلاند چه زمانی است؟
سال تحصیلی در فنلاند از سپتامبر آغاز می شود و ترم دوم نیز در ژانویه است. ورودی اصلی دانشگاه های فنلاند برای ترم سپتامبر است و دانشجویان لازم است در نوامبر سال قبل مدارک خود را برای اپلای آماده کنند. هرچند برخی از دانشگاههای فنلاند برای ترم ژانویه پذیرش دارند اما تعداد رشته های ارائه شده بسیار کم است، زمان اپلای برای ترم ژانویه در ماه مارچ است.
جمع بندی: شرایط تحصیل در فنلاند برای سال 2025، این کشور را به یکی از بهترین مقاصد مهاجرتی تبدیل کرده است، اگر می خواهید به همراه خانواده به کشوری با هزینه های مقرون به صرفه و شاد مهاجرت کنید، بدون شک فنلاند می تواند مقصد شما باشد.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها