به روز شده در ۱۴۰۳/۰۶/۲۸ - ۱۲:۵۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۶/۲۴ ساعت ۱۱:۴۶
کد مطلب : ۴۹۰۹۷۶

نحوه تشخیص کیف پول چرم طبیعی از تقلبی با روش‌های ساده

گروه کسب و کار: در اینکه دوام و عمر مفید کیف پول چرم آن را به یک گزینه اقتصادی تبدیل می‌کند، شکی نیست؛ اما همه کیف پول‌هایی که با نام چرم به فروش می‌روند، در واقعیت چرم نیستند. از این جهت شما می‌بایست برای انتخاب بهترین کیف پول‌های چرم دقت لازم را داشته باشید و بدانید که کیف‌های چرمی دارای چه مشخصاتی‌اند و چگونه می‌توانید آن‌ها را از کیف‌های تقلبی تشخیص دهید؟ برای تشخیص کیف پول‌های چرمی اصل از تقلبی می‌توانید همراه ما باشید تا نکات مهم آن‌ها را بیان کنیم.
نحوه تشخیص کیف پول چرم طبیعی از تقلبی با روش‌های ساده
چرا باید کیف پول چرم اصلی را بخریم؟
چرم اصل نسبت به چرم تقلبی دارای دوام بیشتری است. با خرید یک کیف پول چرم طبیعی، شما یک سرمایه برای خودتان تهیه کرده‌اید که قطعا از نظر اقتصادی به صرفه خواهد بود. عمر مفید یک کیف پول ساخته شده با چرم طبیعی حدود 10 الی 15 سال است. این در حالی است که کیف پول‌های چرم مصنوعی حداکثر 1 الی 2 سال عمر می‌کنند. بنابراین، از نظر اقتصادی استفاده از کیف پول‌های چرمی اصلی به صرفه‌تر بوده و مزایای بیشتری را به همراه دارد.
زیبایی و پرستیژ یک کیف چرمی طبیعی بسیار بیشتر از زمانی است که از کیف‌های معمولی استفاده کنید. کیف‌های بی کیفیت به راحتی دچار آسیب می‌شوند و پوسته پوسته شدن آن‌ها، این کیف‌ها را بلااستفاده می‌کند. هیچ کدام از این اتفاق‌ها برای کیف پول چرم طبیعی و اصل رخ نمی‌دهد و این یعنی با انتخاب این کیف‌ها، تا چندین سال نیازی به انتخاب یک کیف پول جدید نخواهید داشت.

نحوه تشخیص کیف پول چرم اصلی از تقلبی
به منظور تشخیص کیف‌های چرمی اصل راهی به غیر از لمس چرم از نزدیک و بررسی آن نخواهید داشت. چرم‌های طبیعی از پوست حیوانات تهیه می‌شوند و دارای بافت بسیار نرم و باکیفیتی هستند. همچنین آن‌ها مانند پوست انسان حساسیت بسیار بالایی برای نگهداری دارند. قیمت بالای کیف پول‌های چرم طبیعی ایجاب می‌کند که هنگام انتخاب آن‌ها، حساسیت بیشتری به خرج دهید. در ادامه شما را با نکات مهم برای تشخیص بهترین نوع کیف پول‌های چرمی آشنا می‌کنیم.
چرا باید کیف پول چرم اصلی را بخریم؟
 
•    بوی چرم طبیعی در کیف پول
اگر چرم شناس باشید، حتما متوجه بوی چرم طبیعی در کیف پول خواهید کرد. اگر هم مبتدی هستید و تا به امروز از کیف پول‌های چرمی استفاده نکرده‌اید، باید بگوییم که باز هم می‌توانید این بو را احساس کنید. چرم طبیعی بوی خاصی دارد؛ بویی شبیه به روغن حیوانی. هر نوع چرمی بوی مخصوص به خود را خواهد داشت. البته باید این واقعیت را گوشزد کنیم که متاسفانه برخی از سودجویان، کیف پول‌های چرمی تقلبی را با عطر چرم طبیعی به فروش می‌رسانند.

•    انعطاف پذیری کیف پول در هنگام استفاده
زمانی که کیف پول چرمی اصل خودتان را دست می‌گیرید، اولین چیزی که متوجه آن می‌شوید؛ انعطاف پذیری است. چرم طبیعی مانند پوست انسان انعطاف پذیر است. نرم و لطیف بودن آن به راحتی قابل احساس بوده و این یعنی اینکه در هنگام استفاده متوجه لطافت این نوع کیف خواهید شد. این در حالی است که بافت چرم مصنوعی خشک‌تر و غیر قابل انعطاف‌تر است.

•    وجود ناهمواری روی سطح کیف پول
ناهمواری که روی سطح کیف پول وجود دارد، می‌تواند بسیار عادی باشد. به خصوص اگر کیف پول چرمی را انتخاب کرده باشید. دقت کنید که بافت چرم طبیعی مانند بافت پوست دارای سطوح متفاوتی است. اگر هنگام لمس چرم متوجه یکنواختی و هم سطح بودن بافت آن می‌شوید، احتمال اینکه کیف پول شما تقلبی باشد، وجود دارد. ولی اگر ناهمواری‌ها، نرمی و زبری‌های مختلف را روی سطح کیف پول احساس می‌کنید، احتمالا کیف پول شما اصل است. چون بافت چرم دارای همین غیر یکنواختی‌ها است و این دقیقا نشان از کیفیت چرم دارد.

•    انجام کشش و ناپدید شدن بافت چرم
اگر به تازگی یک کیف پول چرم خریداری کرده‌اید، برای تشخیص اصالت آن می‌توانید بافت چرم را بکشید و آن را مورد بررسی قرار دهید. اگر بافت چرم پس از کشیدن محو شد و خط و خطوط سنگی و شیاردار آن از بین رفتند و در هنگام برگرداندن چرم به حالت عادی، دوباره این خط و خطوط پدیدار شدند، احتمال اینکه چرم به کار رفته در کیف پول مد نظر شما طبیعی باشد بسیار زیاد است. این تست به راحتی در منزل قابل انجام است و می‌تواند نشان دهنده انعطاف پذیری بالای کیف پول نیز باشد.

•    عدم جذب آب توسط چرم طبیعی به کار رفته در کیف پول
یکی از بهترین راه‌هایی که می‌توانید برای تشخیص کیف پول چرم اصلی از تقلبی از آن کمک بگیرید، بررسی جذب آب توسط این کیف پول‌ها است. چرم‌های طبیعی به دلیل اینکه بافت طبیعی دارند، به راحتی آب را جذب می‌کنند. اگرچه نباید آن‌ها را در معرض مقدار زیادی رطوبت قرار دهید، اما با تست کردن چند قطره آب روی چرم طبیعی مشکلی پیش نمی‌آید. می‌توانید چند قطره از آب را روی کیف پول بریزید و آن را تست کنید. اگر متوجه جذب آب توسط چرم شدید، احتمال اینکه چرم طبیعی باشد، وجود دارد. ولی اگر چرم مصنوعی باشد، آب را جذب نمی‌کند.

•    بافت پرزدار چرم طبیعی در کیف پول
یکی از مهم‌ترین مشخصه‌های کیف پول چرم، بافت پرزدار آن است. آستری که در پشت چرم‌های طبیعی قرار دادن دارای بافت پرزدار بوده و این مشخصه را می‌توان به عنوان مهم‌ترین مشخصه برای کیف پول‌های چرمی شناخت. این در حالی است که کیف پول‌های چرم مصنوعی دارای پشت دوخته شده با نخ هستند و بافت متفاوتی با چرم طبیعی دارند. از این جهت، می‌توان گفت بافت پرزدار چرم طبیعی باید حتما مورد بررسی قرار بگیرد تا با توجه به آن بتوان چرم طبیعی را از چرم مصنوعی تشخیص داد.

نحوه تشخیص کیف پول چرم اصلی از تقلبی
چرم آرتان؛ فروشگاهی معتمد برای خرید کیف پول چرم
اگر نیاز به انتخاب بهترین کیف پول چرمی دارید، راهی به غیر از اعتماد به فروشنده نیست. فروشندگان معتبر و متعمد می‌توانند به شما برای خرید بهترین کیف پول‌ها کمک شایانی کنند. چون آن‌ها به اعتبار برند و فروشگاه خود بهترین محصولات را به شما ارائه می‌کنند. فروشگاه اینترنتی چرم آرتان، فروشگاهی معتبر در زمینه فروش انواع محصولات چرمی از جمله کیف پول چرم است که می‌توانید محصولات آن را از طریق سایت بررسی کنید و با ضمانت اصالت چرم اصلی از طریق سایت خریداری کنید.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها