به روز شده در ۱۴۰۳/۰۶/۲۸ - ۱۳:۳۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۶/۲۴ ساعت ۱۴:۵۸
کد مطلب : ۴۹۱۰۳۳

برای ساخت ویلا در شمال چه اقدامی باید انجام داد؟

گروه کسب و کار: بهترین راه جلوگیری از هدررفت سرمایه و ساخت ویلا در شمال طبق اصول و ضوابط استاندارد کمک گرفتن از کارشناسان و مهندسان خبره و با تجربه است.
برای ساخت ویلا در شمال چه اقدامی باید انجام داد؟
ساخت ویلا در شمال کشور بیش از سایر مناطق ایران رونق گرفته است. ساخت ویلا با ساخت آپارتمان و سایر بناهای مسکونی تفاوت های زیادی دارد؛ از این رو کسی که قصد ساخت ویلا را دارد باید یا از تجربه کاری خوبی بهره مند باشد یا از شرکت ها و بنگاه هایی که در کار ساخت ویلا هستند؛ کمک بگیرد. اگر تصمیم به ساخت ویلا در شمال را دارید باید به پارامترهای مختلفی از جمله زمان، هزینه، سبک ویلای مورد نظر، محل ساخت ویلا، مجوزها و مراحل اداری توجه ویژه داشته باشید. هزینه ساخت ویلا در شمال با توجه به متریال مورد استفاده، متراژ زمین، سبک ویلا، تعداد طبقات و تعداد اتاق ها و سایر تجهیزات و امکانات بستگی دارد. در ادامه مطلب در خصوص انواع روش ساخت ویلا در شمال بیشتر بحث می شود.

ساخت ویلا یا خرید ویلا؟ کدام برای من به صرفه تر است؟
به طور کلی سرمایه گذاری در خرید و ساخت ویلا در شمال کشور یک سرمایه گذاری پرسود است. زیرا قیمت زمین و خانه مدام در حال بالا رفتن است و روز به روز صنعت گردشگری و اقتصاد در شمال کشور اوج می گیرد؛ با اوج گرفتن این موارد قیمت زمین و مسکن نیز پایاپای بالا می رود و سرمایه شما چند برابر می شود. پس ساخت و خرید ویلا هر دو می توانند؛ سودمند باشند. اما اگر بین خرید و ساخت ویلا در شمال مردد هستید؛ توجه به چند نکته می تواند شما را از سردرگمی نجات دهد. آن چند نکته عبارتند از:

1.    زمان و وقت شما: اگر در دوران بازنشستگی به سر می برید یا شغل آزاد پردرآمد دارید و می توانید چندین روز به خودتان مرخصی دهید و سر کار نروید؛ یعنی وقت کافی برای ساخت ویلا دارید. ساخت ویلا نسبت به خرید بسیار زمانبرتر است. طی کردن مراحل اداری و گرفتن مجوزها، خرید متریال، قرارداد با مهندسین و بناها، سر کشی به بنا و نظارت بر حسن انجام وظایف کارگران و مهندسان همه این ها جزو کارهایی است که باید با حوصله طی زمان ساخت ویلا صرف کنید. اگر حوصله و وقت کافی ندارید؛ خرید ویلا برای شما به صرفه تر است.

2.    نوسانات قیمت و تورم: ایران کشوری است که روز به روز تورم در آن رشد می کند و با نوسانات قیمتی شدید مواجه هستیم. اگر سرمایه خرید زمین و ساخت ویلا را به طور کامل دارید و می توانید سریعا اقدام به ساخت ویلا کنید؛ قطعا ساخت ویلا برای شما به صرفه تر است. اما اگر می خواهید خرد خرد هزینه پرداخت کنید و ساخت ویلا را چندین سال طول دهید؛ پیشنهاد می شود به جای ساخت ویلا در شمال به فکر خرید ویلا باشید.

3.    نقشه و سبک خاص در ویلاسازی: ممکن است شما سبک و نقشه خاصی برای ویلای خود در نظر گرفته باشید؛ در این صورت ساخت ویلا برای شما لذت بخش تر خواهد بود؛ زیرا نقشه و پلانی که اجرا می شود تماماً سلیقه شما در آن به کار رفته است.

4.    داشتن زمین: ممکن است شما یک زمین مسکونی خوب در یک موقعیت عالی داشته باشید؛ در این صورت نباید آن را از دست بدهید. ساخت ویلا را بر خرید ویلا ترجیح دهید.

انواع سبک ویلاسازی در شمال



سلیقه کارفرما، مساحت زمین، منطقه جغرافیایی، سرمایه کارفرما و نظر مهندسان معماری پروژه سبک ویلاسازی را تعیین می کند. ویلای ییلاقی، ویلای سنتی ایرانی، ویلای ترکیه ای، ویلای جنگلی، ویلای سبک مدیترانه ای و ویلای سبک شهری از رایج ترین سبک های ویلاسازی در شمال کشور است.
در هنگام طراحی ویلا باید دقت داشت که اعضای خانواده با سبک ویلا احساس راحتی داشته باشند؛ چرا که چشم انداز داخلی و نمای خارجی ویلا در روحیه اعضای خانواده می تواند تاثیر زیادی داشته باشد. اگر زمین شما در منطقه ای است که چشم انداز جنگل دارد و با معماری ایرانی حس خوبی می گیرید؛ می توانید سبک سنتی ایرانی را برای ویلاسازی انتخاب کنید. وجود شومینه، گچ بری های چشم نواز و کاشی کاری های سبک قدیمی در حمام و استخر از ویژگی ها منحصر به فرد این سبک است.
سقف شیب دار قرمز رنگ، سقف های بلند، آجرهای شبکه ای نمای بیرونی و حیاط مربع و سنگ فرش شده از ویژگی های ویلا به سبک ترکیه ای است که چند سالی است در ایران رواج یافته است. این ویلاها را می توان در مناطق حومه ای نیز ساخت.
به طور کلی سبک های بسیار متنوعی برای ساخت ویلا در شمال طراحی شده است که تمامی سلیقه ها را پوشش می دهد و با مشورت طراحان می توان مناسب ترین سبک را اجرا کرد.

برای ساخت ویلا در شمال چه اقدامی باید انجام داد؟



ساخت ویلا در شمال به خاطر اقلیم خاص منطقه نسبت به سایر مناطق کشور از حساسیت بالایی برخوردار است. به همین سبب ساخت ویلا بدون در نظر گرفتن اصول و ضوابط ویلاسازی می تواند ضرر هنگفتی را برای کارفرما به دنبال داشته باشد. بهترین راه جلوگیری از هدررفت سرمایه و ساخت ویلا در شمال طبق اصول و ضوابط استاندارد کمک گرفتن از کارشناسان و مهندسان خبره و با تجربه است. گروه های مهندسی با توجه به پارامترهای مختلفی از جمله میزان رطوبت منطقه، جهت وزش باد در منطقه، زاویه و جهت تابش نور در منطقه اقدام به طراحی ویلا می کنند. به عنوان مثال مهندسان سعی می کنند در طراحی و ساخت ویلا از متریال هایی استفاده کنند که رطوبت زیاد شمال کشور آسیبی به ساختمان وارد نسازد.
شرکت های بسیار زیادی در زمینه ساخت ویلا در شمال کشور فعالیت می کنند؛ اما کیفیت کار همه آنها یکسان نیست. هنگام عقد قرارداد با شرکت های ویلاسازی باید تجربه و رزومه آنها برای شما در اولویت باشد؛ زیرا ممکن است برخی شرکت ها برای رسیدن به سود بیشتر پروژه ها را به دانشجویان بی تجربه بسپارند و باعث هدر رفت سرمایه شما شوند.

سایت اول خونه که در زمینه خرید و فروش ویلا، بازسازی و تعمیر ویلا و ویلاسازی فعالیت می کند؛ می تواند صفر تا صد به شما در زمینه ساخت ویلا، گرفتن مجوزها و پروانه های لازم از شهرداری کمک کند.
شماره تماس: 09196815230 مهندس رازنهان
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها