به روز شده در ۱۴۰۳/۰۶/۲۸ - ۱۹:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۶/۲۵ ساعت ۱۷:۲۲
کد مطلب : ۴۹۱۲۲۷

رشد بزرگترین اقتصاد آمریکای لاتین سرعت گرفت

رشد بزرگترین اقتصاد آمریکای لاتین سرعت گرفت
گروه اقتصادی: وزارت دارایی برزیل پیش‌بینی رشد اقتصادی خود را به ۳.۲ درصد برای سال جاری افزایش داده و در مقایسه با سال ۲۰۲۳ شتابی را پیش‌بینی کرد که نشان‌دهنده انعطاف‌پذیری بزرگترین اقتصاد آمریکای لاتین است.به گزارش ایسنا، محاسبات این وزارتخانه نشان‌دهنده تجدیدنظر شدید رو به بالا نسبت به برآورد ۲.۵ درصدی در جولای است که غافلگیری مثبت در فعالیت‌های سه ماهه دوم و انتظارات عملکرد قوی‌تر برای بقیه سال، هرچند با سرعت پایین‌تر را در بر می‌گیرد.
 
کارشناسان اظهار کردند که برخی از متغیرهای کلیدی، از جمله سرمایه‌گذاری و صنعت، بهتر از حد انتظار عمل کرده‌اند. وزارت دارایی همچنین پیش‌بینی تورم سال را به ۴.۲۵ درصد افزایش داد که نسبت به ۳.۹ درصد قبلی افزایش یافت و به سقف بالای هدف رسمی ۳ درصد نزدیک شد.

تعدیل قیمت‌های مصرف‌کننده به فعالیت‌های قوی‌تر یا فشارهای بازار کار مرتبط نیست، بلکه به عوامل خارجی، مانند خشک‌سالی‌های شدیدی که بیشتر کشور را تحت تأثیر قرار می‌دهد، ارتباط دارد. این موضوع به ویژه بر قیمت انرژی و همچنین قیمت برخی مواد غذایی تأثیر می‌گذارد.

تولید ناخالص داخلی برزیل ۲.۹ درصد در سال ۲۰۲۳ رشد کرد. پیش‌بینی تولید ناخالص داخلی جدید، خوش‌بینانه‌تر از پیش‌بینی رشد ۲.۶۸ درصدی اقتصاددانان خصوصی در نظرسنجی هفتگی بانک مرکزی است.

شاخص بانک مرکزی فعالیت اقتصادی بهتر از حد انتظار را در ماه جولای نشان داد که ادامه روند شاخص‌های قوی با حمایت بازار کار قوی است. این سناریو شرط بندی را تقویت کرده است که بانک مرکزی چرخه انقباضی را از هفته آینده آغاز می‌کند و پس از برگزاری دو جلسه متوالی روی ۱۰.۵ درصد، نرخ بهره را ۲۵ واحد افزایش می‌دهد.

رویترز گزارش کرد که برای سال ۲۰۲۵، این وزارتخانه رشد تولید ناخالص داخلی پیش بینی شده خود را اندکی از ۲.۶ درصد به ۲.۵ درصد کاهش داد و نرخ تورم مورد انتظار را نسبت به برآورد قبلی ۳.۳ درصد به ۳.۴ درصد افزایش داد.
برچسب ها: اقتصاد برزیل
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها