به روز شده در ۱۴۰۳/۰۶/۲۹ - ۱۷:۴۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۶/۲۸ ساعت ۲۳:۴۳
کد مطلب : ۴۹۱۷۸۲

مدت زمان یادگیری پریمیر تقریبا چقدر است

گروه دانش: یادگیری پریمیر روشی برای راه یافتن به دنیایی رنگارنگ و زیبا در تدوین ویدئو و فیلم است که بازار کار مطلوبی هم دارد. اگر به ادیت علاقه داشته باشید و یا تولیدکننده محتوا و ویدئو باشید، حتماً نام پریمیر را هم شنیده‌اید و به احتمال زیاد بخواهید از طریق آن ویدئوهای خود را ادیت کنید و یا وارد بازار کار شوید؛ مشخصاً هم هر چه که زودتر، بهتر! در نتیجه در ادامه به شما خواهیم گفت که مدت زمان یادگیری پریمیر تقریبا چقدر است و چطور می‌توانید این فرآیند را تسریع کنید.
مدت زمان یادگیری پریمیر تقریبا چقدر است
 عوامل مؤثر بر زمان یادگیری پریمیر
به طور کلی مدت زمان یادگیری پریمیر بسیار متغیر است چراکه روش‌های یادگیری و روش‌های تدریس متفاوت هستند. تمامی افراد مباحث مختلف و روش کار را به یک شکل و با یک شیوه یاد نمی‌گیرند و این مسئله باعث می‌شود که مدت زمان یادگیری و دوره پریمیر هم برای هر فردی متفاوت باشد. به همین دلیل پیش از آنکه مدت زمان یادگیری را بدانید، باید اطلاع داشته باشید که این موارد می‌توانند باعث طولانی‌تر یا کوتاه‌تر شدن دوره یا مدت زمان یادگیری شما شوند:

تجربه و دانش قبلی
تا چه اندازه با پریمیر آشنا هستید؟ برای مثال آیا تنها شنیده‌اید که پریمیر یکی از بهترین نرم‌افزارهای تدوین ویدئو است و حال می‌خواهید شما هم کار با آن را یاد بگیرید؟ و یا اینکه با نرم‌افزارهای مشابه یا حتی خود پریمیر قبلاً کار کرده‌اید؟ حتی در این صورت هم سطح افراد مختلف است.
برخی تنها با مفاهیم آشنایی دارند و برخی دیگر دوره پریمیر مقدماتی گذرانده‌اند. به این ترتیب مدت زمان یادگیری می‌تواند کوتاه‌تر شود. حتی اگر در مجموع تجربه کار با نرم‌افزارهای این چنینی را داشته باشید هم ممکن است در یادگیری سریع‌تر باشید.

منبع یادگیری
منبع یا دوره پریمیر شما به چه صورت است؟ به عبارتی دیگر، مدرسی که برای خود انتخاب کرده‌اید در چه سطحی از تجربه و تخصص است؟ اگر به خاطر داشته باشید، حتی در بسیاری از مباحث ساده مدرسه و دانشگاهی هم نوع تدریس اساتید در سرعت یادگیری تأثیر می‌گذاشت. برای نمونه مطلبی را که یک آموزگار در یک هفته به دانش آموزان تفهیم می‌کرد، آموزگار کارکشته دیگری می‌توانست در یک ساعت یاد دهد! اگر مدرس را به درستی انتخاب کنید تا با زبانی ساده مباحث مختلف پریمیر را به شما یاد دهد، می‌توانید این دوره را در مدت زمان کوتاهی بگذرانید.

نوع دوره آموزشی و یادگیری



حال در کنار مدرس، نوع دوره آموزش پریمیر هم در مدت زمان یادگیری تأثیر خواهد گذاشت. به عنوان نمونه، این نکات از لحاظ نوع دوره مؤثر هستند:
1.    اول آنکه دوره‌های آنلاین سریع‌تر تمام می‌شوند. به عبارتی یک دوره ۳۰ ساعته آنلاین را می‌توانید در کمتر از یک هفته، در صورت علاقه و پشتکار، به اتمام برسانید. اما یک دوره حضوری ۳۰ ساعته می‌تواند بیش از یک ماه هم زمان ببرد.
2.    دوم آنکه ممکن است دوره شما یک دوره صفر تا صدی طولانی باشد و یا یک دوره مقدماتی و مختصر. قطعاً دوره‌های جامع زمان بیشتری می‌برند.

اهداف از گذراندن دوره
مسئله دیگری که می‌تواند در مدت زمان یادگیری پریمیر تأثیر شایانی داشته باشد، هدف شما از یادگیری است. آیا می‌خواهید این دوره را بگذرانید تا وارد عرصه بازار شوید؟ یا می‌خواهید مباحثی مختصر را یاد بگیرید تا بتوانید تعدادی ویدئو ساده اینستاگرامی و یوتیوبی را برای خود ادیت بزنید؟ نوع ویدئوهایی که می‌خواهید با نرم‌افزار پریمیر تدوین کنید هم مهم است.
به عنوان نمونه شاید به دنبال یادگیری ادیت ویدئو برای ترند شدن باشید و یا بخواهید مستند، ویدئو تبلیغاتی یا حتی فیلم تدوین کنید. طبیعی است که مدت زمان یادگیری برای این موارد در مقایسه با هدف یادگیری مختصر و سطحی بیشتر خواهد بود. برای یادگیری حرفه‌ای و به عبارتی متخصص یا کارشناس شدن در زمینه کار با پریمیر به تجربه طولانی مدت، آزمون و خطا و کار زیاد نیاز است و درست مانند هر حرفه دیگری می‌تواند ماه‌ها یا حتی سال‌ها زمان ببرد!

داشتن پشتیبان در یادگیری
درست است که در صورت علاقه داشتن به یادگیری این مبحث می‌تواند برای شما شیرین و زیبا باشد، اما سختی‌های آن هم کم نخواهند بود! به عبارتی ممکن است در فرآیند یادگیری با مشکلات مختلفی مواجه شوید مبحث خاصی را به خوبی درک نکنید. در صورتی که پشتیبان نداشته باشید، باید با آزمون و خطا و جستجوی فراوان پس از مدتی ایراد را رفع کنید و مبحث را یاد بگیرید. اما در صورت همراهی یک پشتیبان مناسب می‌توانید مستقیم به او مراجعه کرده، سؤال خود را بپرسید و رفع اشکال کنید. داشتن پشتیبان باعث تسریع فرآیند و زمان یادگیری پریمیر و نداشتن پشتیبان باعث طولانی‌تر شدن آن خواهد شد.

میزان تعهد و علاقه شما
در نهایت در خصوص کیفیت و مدت زمان یادگیری باید همیشه به خاطر داشته باشید که در هر مبحث و زمینه‌ای، نوع دوره آموزشی و مدرس آن تنها یک روی سکه هستند! روی دیگر سکه شما هستید. میزان تعهد و علاقه شما تأثیر زیادی در زمان یادگیری خواهد داشت.
در صورت عدم علاقه ممکن است نیاز داشته باشید تا یک مبحث را بارها و بارها تکرار کنید و در عین حال با نداشتن تعهد این کار را هم پشت گوش بیاندازید! اما در مقابل با داشتن علاقه حتی سخت‌ترین قسمت‌های کار با پریمیر را هم با چند تمرین و در زمانی کوتاه به خوبی فرا گیرید.

مدت زمان یادگیری پریمیر



با وجود تمامی این موارد و عوامل، مدت زمان یادگیری پریمیر به طور تقریبی است. در واقع تجربه نشان داده که مدت زمان یادگیری نرم‌افزار پریمیر می‌تواند از حدود چندین ساعت تا چندین سال زمان ببرد! اما به طور کلی مدت یادگیری مباحث مقدماتی می‌تواند حدود ۱۲ ساعت یا کمتر باشد. حتی دوره‌هایی در حدود ۵ ساعت و یا کمتر عرضه شده‌اند که می‌توانید پس از گذراندن آن‌ها و چند ساعت تمرین در این مباحث ماهر شوید. پس از آن هم حدود ۱۲ ساعت دیگر به یادگیری پیشرفته نیاز خواهید داشت. البته پس از گذراندن این ساعات باید مدتی را هم به تمرین، تکرار و کار بر پروژه‌های مختلف بگذرانید تا کامل بر قسمت‌های مهم آن تسلط پیدا کنید که البته زمان تمرین کاملاً به شما بستگی دارد.
 
برچسب ها: پریمیر تدوین
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها