به روز شده در ۱۴۰۳/۰۶/۳۰ - ۱۸:۵۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۶/۳۰ ساعت ۱۴:۰۹
کد مطلب : ۴۹۱۹۶۹

قرمزهای کمرشکن:بارسلونا درست نمی‌شود

قرمزهای کمرشکن:بارسلونا درست نمی‌شود
گروه ورزشی: مهم نیست نام حریف اروپایی بارسلونا چه باشد، این تیم دیگر عادت کرده با سهل‌انگاری یک شب خوب را خراب کند.به گزارش "ورزش سه"، بارسلونا با شکستی غیرمنتظره مقابل موناکو به روند پیروزی‌های متوالی خود در این فصل پایان داد. دلیل مستقیم این شکست، کارت قرمزی بود که اریک گارسیا ده دقیقه بعد از شروع بازی گرفت. به نظر می‌رسد که بارسا از این اخراج‌ها در رقابتی عظیم مانند لیگ قهرمانان درس عبرت نگرفته است. فصل قبل، این تیم در یک چهارم نهایی روی یک اتفاق بسیار مشابه حذف شد. رونالد آرائوخو زمانی که تیم مقابل PSG پیش بود از بازی اخراج شد.

آرائوخو، قاتل بارسا
بارسلونا در پارک دو پرنس بازی رفت یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان را از پاریس برده بود و با روحیه‌ای مضاعف پای به بازی برگشت گذاشت. بارسا در مونتجوئیک هم توانست از حریف قدرش پیش بیفتد اما آرائوخو همه چیز را خراب کرد. او در یک لحظه از بارکولا جا ماند و سپس با دنبال کردن او تا پشت محوطه جریمه و سرنگون کردن او کارت قرمز را مقابل چشم دید. بارسا در نیمه اول ده نفره شد و از آن لحظه به بعد همه چیز به هم ریخت، زیرا در ادامه کار که تیم فرانسوی یک بازیکن بیشتر داشت، چهار گل به آبی اناری‌ها زد و ورق را برگرداند. یک شکست خانگی تحقیرآمیز و حذف دوباره از لیگ قهرمانان که مقصر اول و آخر آن ارائوخو بود. بعد از آن بازی حواشی بارسا بیشتر نیز شد.

ایلکای گوندوگان که به شدت از حذف بارسا عصبانی بود، مدافع اروگوئه‌ای را به‌خاطر خطای بی‌موردش روی بارکولا سرزنش کرد و جو بارسا برای یکی دو هفته پرتنش شد. او معتقد بود بارسلونا می‌توانست از پس دریافت احتمالی گل بربیاید و حتی شاید تراشتگن نیز می‌توانست ضربه مهاجم فرانسوی را مهار کند. از طرفی یک ساعت بازی با ده بازیکن مقابل تیمی مثل پی اس جی، آغاز یک پایان است و حق با ایلکای بود.

و حالا اریک گارسیا
این پنجشنبه اتفاقی بسیار مشابه در موناکو رخ داد. ابتدا باید اشتباه بزرگ‌ تراشتگن را در نظر بگیریم که وقتی اریک گارسیا مینامینو را خیلی نزدیک به خودش داشت، توپ بسیار خطرناکی را برای او ارسال کرد. بازیکن موناکو از اریک که نتوانست توپ را کنترل کند، پیشی گرفت و سپس او مجبور شد روی مینامینو خطا کند. با این حال، این هم موقعیتی بود که می‌توانست توسط گلر آلماتی مهار شود چون بازیکن کنترل چندان خوبی بر توپ نداشت و تراشتگن نیز نزدیک بود.

با این حال اریک سردرگم و عجول، بهترین تصمیم را متوقف کردن مینامینو دید و این پایان کار بارسا بود. 80 دقیقه باقی مانده بود و این برابر تیمی با قدرت بدنی موناکو به اندازه یک دنیا بود. درست است که بارسلونا بازی را رها نکرد و لحظاتی بود که در مقابل حریف به خوبی ایستادگی کرد و حتی گل مساوی را نیز زد، اما در نهایت هر چه به پایان بازی نزدیک شدیم، بارسا نیز تحلیل رفت و موناکو با خوش اقبالی بارسا فقط به یک گل دیگر رسید و چند گل مسلم را هم نزد.

هنر رقابت
در چمپیونزلیگ یکی از نکات اصولی، خوب رقابت کردن است اما بارسا در این نقطه مشکل دارد. این به‌خصوص در دور مقدماتی شکل جدید لیگ قهرمانان که هر برد اهمیت فراوانی دارد، بسیار مهم است. چند ماه پیش آرائوخو بارسا را نابود کرد و دیشب اریک و تراشتگن مسبب باخت لقب گرفتند اما بارسلونا این‌بار فرصت جبران دارد. در ادامه فصل، بارسا بالاخره درسش را یاد خواهد گرفت یا در روی همان پاشنه می‌چرخد؟
برچسب ها: فوتبال جهان
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها