به روز شده در ۱۴۰۳/۰۷/۱۲ - ۱۷:۱۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۷/۱۲ ساعت ۱۵:۱۱
کد مطلب : ۴۹۴۰۳۶

تیراندازی خونین به خودرو حامل مهاجران

تیراندازی خونین به خودرو حامل مهاجران
گروه بین الملل: در تیراندازی سربازان ارتش مکزیک به خودروی حامل یک گروه ۳۳ نفره از مهاجران در جنوب این کشور، شش نفر جان خود را از دست دادند.
وزارت دفاع مکزیک می‌گوید ۱۰ مهاجر هم در حادثه‌ای دیگر در حدود ۴۰ کیلومتری شمال مرز با گواتمالا رخ داد، زخمی شدند.این وزارتخانه گفت که یک گشت نظامی خودروی وانت مهاجران را در حال حرکت با سرعت زیاد بود، مشاهده کرده و تلاش داشت تا آن را متوقف کند.در این بیانیه آمده است که سربازان در حال تعقیب این خودرو صدای انفجارهایی را شنیدند و پس از آن دو افسر اقدام به تیراندازی کردند.ارتش مکزیک گفته تحقیقات در خصوص این حادثه آغاز شده و عاملان این تیراندازی تا پایان بررسی‌ها تعلیق شده‌اند.
خبرگزاری رویترز، گزارش پلیس در مورد این حادثه در ایالت چیاپاس جنوبی را منتشر کرده که براساس آن خودرو حامل مهاجران اقدام به توقف در یک ایست و بازرسی ارتش نمی‌کند و سربازان پیش از شلیک به آن، اقدام به تعقیب این خودرو کرده بودند.راننده این خودرو در تلاش برای فرار، کنترل خودرو را از دست می‌دهد.
بر اساس بیانیه وزارت دفاع مکزیک، مهاجران داخل این خودرو شهروندان مصر، نپال، کوبا، هند و پاکستان بودند اما ملیت کشته‌شدگان اعلام نشده است.
چهار نفر در صحنه این حادثه کشته شدند و دو نفر از ۱۲ مجروح در بیمارستان جان باختند.در حال حاضر ۱۷ مهاجر دیگر این خودرو به مقامات اداره مهاجرت مکزیک تحویل داده شده‌اند.
هزاران مهاجر هر ساله با اتوبوس‌ها، کامیون‌ها و قطارهای باری از طریق مکزیک سفر می‌کنند تا به آمریکا برسند.مکزیک از سوی ایالات متحده تحت فشار است تا جلوی مهاجرانی را که از این کشور عبور می‌کنند تا به مرز آمریکا برسند، بگیرد.این مهاجران در معرض تصادفات مرگبار، آدم‌ربایی توسط گروه‌های جنایتکار و اخاذی توسط مقامات فاسد هستند.
در دسامبر ۲۰۲۱، یک کامیون قاچاقچیان انسان در منطقه چیاپاس مکزیک واژگون شد و ۵۶ مهاجر که عمدتا شهروندان آمریکای مرکزی بودند،‌ کشته شدند.

 
برچسب ها: مکزیک
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها