به روز شده در ۱۴۰۳/۰۷/۱۷ - ۱۸:۰۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۷/۱۷ ساعت ۱۲:۰۸
کد مطلب : ۴۹۴۸۲۷

 محاسبه اشتباه تنش را تشدید می‌کند

 محاسبه اشتباه تنش را تشدید می‌کند
گروه بین الملل:  رئیس آژانس مرکزی اطلاعات ایالات متحده، سی‌آی‌ای، گفت که اگرچه واشینگتن اعتقاد دارد نه ایران و نه اسرائیل، هیچ کدام «به دنبال یک جنگ تمام عیار نیستند»، اما خطر تشدید ناخواسته درگیری‌ها «بسیار واقعی به‌نظر می‌رسد».
ویلیام برنز عنوان کرد که بزرگ‌ترین خطری که ممکن است به تشدید تنش‌ها منجر شود، «محاسبه اشتباه» است، امری که او آن را در «رده اتفاقات ممکن» قرار داد.
به گفته او، اسرائیل «به دقت در حال ارزیابی این مسئله است که چگونه به آخرین حمله موشکی ایران پاسخ دهد». وی اما حاضر نشد درباره نوع واکنش اسرائیل گمانه‌زنی کند.
رئیس سی‌آی‌ای اظهار داشت: «به نظرم همه ما کاملا از عواقب اشکال مختلف حمله و تاثیر آن بر بازار جهانی انرژی و بازار جهانی مطلع هستیم.» برنز گفت که اسرائیل به حزب‌الله، مهم‌ترین و قدرتمندترین نماینده ایران «خسارت بزرگی» وارد کرده است اما به گفته  برنز اگرچه اسرائیل یک سری موفقیت‌های تاکتیکی کسب کرده است، چالش عمده این است که موفقیت‌هایش را به یک استراتژی مؤثر تبدیل کند و با به کار گرفتن ترکیبی از قدرت، اطلاعات و دیپلماسی، پیشرفتی در برقراری آتش‌بس در مرزهای شمالی‌اش با لبنان و همچنین در غزه حاصل شود.برنز از نزدیک در مذاکرات بر سر آتش‌بس و آزادی گروگان‌ها در غزه شرکت داشت. او گفت که در برخی مواقع توافق نزدیک بود اما «بسیار دست نیافتنی» باقی مانده است.به گفته برنز، در حال حاضر یک «محیط بسیار خطرناک» تحت سلطه اقدامات نظامی وجود دارد و در پاسخ به این سوال که آیا انتظار رسیدن به توافقی در ماه‌های آینده می‌رود، گفت: «یاد گرفته‌ام که چطور امیدهایم گاهی دست‌نیافتنی است.»
 
برچسب ها: اسرائیل
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها