به روز شده در ۱۴۰۳/۰۷/۲۲ - ۱۴:۴۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۷/۲۲ ساعت ۱۲:۲۸
کد مطلب : ۴۹۵۶۱۹

تفاوت کرکره برقی و کرکره دستی

گروه کسب و کار: کرکره برقی و کرکره دستی چه تفاوتی با هم دارند؟ استفاده از درب اتوماتیک چه مزایایی دارد؟ بهترین مرکز برای خرید درب کرکره‌ای کجاست؟ در صورتی که به دنبال افزایش امنیت فضای منزل یا محل کار خود بوده و قصد دارید تا فضایی مدرن ایجاد کنید توصیه می‌شود به دنبال درب اتوماتیک باشید که با عملکرد بی نظیر خود توانسته‌اند نیاز کاربران را به بهترین شکل برطرف کنند.
تفاوت کرکره برقی و کرکره دستی
تفاوت کرکره برقی و کرکره دستی
 در این مقاله قصد داریم تا به طور تخصصی کرکره دستی و برقی را از نظر عملکرد مورد بررسی قرار دهیم تا در هنگام خرید کرکره برقی با اطلاعات کافی محصول مورد نظر را انتخاب کنید.  

مزایای استفاده از کرکره برقی
از جمله مزایای استفاده از کرکره برقی باید به موارد زیر اشاره داشته باشیم:
1.    فضای کمی را اشغال کرده و بدون نیاز به نیروی انسانی به راحتی بالا و پایین می‌رود.
2.    بدون صدا حرکت کرده و به دلیل مقاومت بالایی که دارد از سرقت جلوگیری می‌کند.
3.    در برابر شرایط جوی نامساعد در برف و باران مقاومت بالایی از خود نشان می‌دهد.
4.    تنوع رنگی بالایی داشته و با توجه به سلیقه مشتری قابل خریداری است.
5.    دارای شاسی دستی بوده و در هنگام رفتن برق شرایط را برای باز و بسته کردن فراهم می‌کند.
6.    در صورت خرید از مراکز معتبر دارای گارانتی و خدمات پس از فروش می‌باشد.
7.    عملکردی متناسب با محیط زیست داشته و در ذخیره کردن انرژی در فصول سرد و گرم سال کاربردی است.
8.    مقاومت بالایی دارد و با طور عمر زیاد در دسترس خریداران قرار می‌گیرد.

مزایای استفاده از کرکره دستی
از مهمترین مزایای کرکره دستی نسبت به برقی باید به این موضوع اشاره کنیم که نیاز به مصرف برق نداشته و بر این اساس از هدر رفتن انرژی جلوگیری می‌کند. علاوه بر این موضوع در صورت قطعی برق شرایطی را ایجاد کرده تا با خیال راحت درب را به سمت بالا یا پایین هدایت کنید. همچنین یکی از مزایای استفاده از این نوع کرکره را باید قیمت مناسب آن در نظر بگیریم که هزینه کمتری داشته و به نوعی مقرون به صرفه در نظر گرفته می‌شود. در صورتی که از کیفیت مطلوبی برخوردار باشد در برابر فشار و ضربه مقاومت بالایی از خود نشان داده و بر این اساس احتمال سرقت را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد.
یکی از مهمترین مزایای این سیستم را باید عدم نیاز به تعمیرات تخصصی در نظر گرفت در نتیجه اگر قطعات خراب یا فرسوده شوند تمامی افراد بدون نیاز به تکنسین این قابلیت را دارند تا تعمیرات را به راحتی انجام دهند. برای مکان‌هایی با استفاده کم مناسب بوده و در مراکز صنعتی نیز کاربردی عمل کرده است. علاوه بر این اگر در مناطقی زندگی می‌کنید که دائما شاهد قطعی برق هستید استفاده از کرکره دستی که برای حرکت نیاز به برق ندارد گزینه مناسبی به شمار می‌رود.

معایب استفاده از کرکره برقی
درب اتوماتیک برقی به دلیل اینکه از بهترین متریال تهیه شده ایمنی بالایی را به همراه داشته و بر این اساس توانسته در میان کاربران طرفداران بسیار زیادی پیدا کند. بدین ترتیب با بررسی همه جانبه کرکره آلومینیومی برقی باید گفت که مهمترین مشکل آن قیمت نسبتا بالا نسبت به نوع دستی است. البته لازم به ذکر است که این نوع درب به دلیل اینکه ضد سرقت بوده و همچنین ظاهری مدرن و لاکچری دارد قیمتی معقولانه دارد. از جمله معایب استفاده از این نوع درب باید به احتمال خرابی قطعات اشاره داشته باشیم که در صورت استفاده طولانی مدت یا به دلیل عوامل طبیعی خراب شده بر این اساس هزینه تعمیر و نگهداری بالایی دارد. 
این محصول نیاز به نصب تخصصی داشته و باید توسط کارشناسان روی چهار چوب تعبیه شود در نتیجه به هزینه نصب آن نیز دقت داشته باشید. با تغییرات تکنولوژی نیاز به بروزرسانی سیستم دارد و گاها به دلیل وجود موتور و گیربکس صدای قابل توجهی تولید کرده و ممکن است برای ساکنین و همسایه‌ها آزار دهنده به شمار آید.

معایب استفاده از کرکره دستی
یکی از معایب استفاده از کرکره دستی را باید این موضوع در نظر گرفت که امنیت کمی دارد، همچنین این محصول نسبت به تجهیزات هوشمند زیبایی کمتری داشته در نتیجه کمتر مورد استفاده قرار گرفته و به نوعی منسوخ شده است. علاوه بر این، درب سنتی نیاز به نیروی انسانی دارد بر این اساس تمامی افراد از جمله کودکان و کهنسالان شرایط استفاده از آن را ندارند. بهتر است به هنگام خرید و تهیه این دستگاه به تمامی این موارد دقت داشته باشید. همچنین باید گفت در صورتی که به دنبال زیبایی بخشیدن به فضا و مدرنیته کردن مکان مورد نظر هستید بهتر است به دنبال تهیه این محصول نباشید چرا که فاکتورهای لازم را در این زمینه دارا نیست. 
از مهمترین معایب این محصول نسبت به کرکره برقی باید به فرسودگی این درب اشاره داشته باشیم، به دلیل استفاده از نیروی فیزیکی قطعات سریع‌تر دچار پارگی و سایش شده به همین دلیل هزینه نگهداری بالاتری دارد. از سوی دیگر این درب های دستی قابلیت اتصال به سیستم‌های خانه‌های هوشمند را نداشته و نمی‌توان آن‌ها را با سایر امکانات هوشمند در خانه با یکدیگر سازگار کرد. نسبت به کرکره‌های برقی که با بهرمندی از یک دکمه به راحتی باز و بسته می‌شود به زمان و نیروی زیادی برای حرکت نیاز دارد.

تفاوت از نظر عملکرد
از نظر عملکرد کرکره برقی و سنتی با یکدیگر تفاوت‌های بسیاری دارند، درب های برقی به منظور اینکه بتوانند بدون نیاز به نیروی انسانی حرکت کنند از یک موتور همراه با ریموت و مرکز کنترل استفاده می‌کنند. این در صورتی است که نوع دستی این درب ها همانطور که اسم آن‌ها مشخص است با استفاده از دست به سمت بالا و پایین حرکت می‌کند و این موضوع را می‌توان مهمترین تفاوتی که در این دو درب وجود دارد در نظر داشته باشیم. علاوه بر این موضوع باید گفت که برای بالا پایین رفتن کرکره دستی نیازی به برق نیست در صورتی که درب‌های برقی باید با استفاده از برق حرکت کنند، بر این اساس در زمان قطع برق عملکرد آن‌ها دچار اختلال می‌شود. البته در برخی از مدل‌ها سیستم UPS تعبیه شده تا در زمان قطع برق به مشکلی برنخورید. همچنین در سایر مدل‌ها از اهرم دستی استفاده می‌شود تا شرایط برای زمان قطع برق به راحتی فراهم شود. 
از جمله مهمترین تفاوت‌های کرکره سنتی و برقی باید به امنیت اشاره داشته باشیم، درب های سنتی امنیت بسیار کمی داشته و احتمال سرقت در صورت استفاده از آن بالاتر است. به همین دلیل در زمان خرید به این موضوع دقت داشته باشید. درب اتوماتیک هوشمند از نظر مصرف کاربرد آسانی داشته در نتیجه تمامی افراد این امکان را دارند تا با استفاده از آن درب را باز یا بسته کنند در صورتی که درب سنتی شرایط سختی برای استفاده فراهم کرده است. 

مرکز خرید کرکره برقی در تهران

مرکز خرید کرکره برقی در تهران


به منظور خرید کرکره برقی خوب در تهران بهتر است به مراکز معتبر در این زمینه مراجعه کرده و محصولات را از نظر متریال و کیفیت با یکدیگر مقایسه کنید. در این زمینه بهتر است به دنبال فروشگاه‌های معتبر باشید تا کالا با تضمین کیفیت در بازه زمانی کوتاه برایتان ارسال شود. توصیه می‌شود در ابتدا با کارشناسان این حوزه صحبت کرده و اطلاعات مورد نیاز خود را بدست آورید تا بتوانید با آگاهی کامل بهترین نوع درب کرکره‌ای را سفارش دهید. مشاوران به طور تخصصی دانش و تجربه خود را در اختیار قرار داده و راهنمایی‌های لازم را انجام می‌دهند تا خریدار با توجه به شرایط آب و هوایی، بودجه و سلیقه خود محصولی مرغوب را خریداری کند. مجموعه آکتک گروپ با فعالیت چندین ساله در این زمینه می تواند بهترین خدمات و محصولات را به شما ارائه دهد.
 
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها