به روز شده در ۱۴۰۳/۰۷/۲۵ - ۲۰:۰۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۷/۲۵ ساعت ۱۸:۰۰
کد مطلب : ۴۹۶۲۶۱

توخل انگلیس را به‌خوبی می‌شناسد

توخل انگلیس را به‌خوبی می‌شناسد
گروه ورزشی: توماس توخل آلمانی قرار است با دریافت دستمزد سالانه شش میلیون یورویی روی نیمکت تیم ملی انگلیس بنشیند تا این تیم را به موفقیت در جام جهانی و در ادامه جام ملت‌های اروپا برساند.
 
به گزارش ایسنا، توماس توخل سرمربی جدید تیم ملی انگلیس خواهد بود. طبق نوشته روزنامه‌های انگلیس تایمز و میرر و همچنین روزنامه بیلد آلمان این مربی ۵۱ساله با اتحادیه فوتبال انگلیس به توافق رسیده است. اتحادیه فوتبال انگلیس هم این خبر را تایید کرد.

سرمربی سابق چلسی، پاری‌سن‌ژرمن، بوروسیا دورتموند و بایرن مونیخ اولین آلمانی تاریخ خواهد بود که مهم‌ترین پست مربیگری را در فوتبال انگلیس به دست می‌آورد. به نوشته اسکای توخل سالانه شش میلیون یورو دستمزد خواهد داشت و از اول ژانویه ۲۰۲۵ کارش را به عنوان جانشین گرت‌ ساوت‌گیت شروع خواهد کرد.

توخل قرار است انگلیس را به جام جهانی ۲۰۲۶ به میزبانی مشترک آمریکا، مکزیک و کانادا برساند. جام ملت‌های اروپا در سال ۲۰۲۸ نیز به میزبانی انگلیس برگزار می‌شود و باید دید توخل اولین قهرمانی «سه شیرها» را از زمان قهرمانی در جام جهانی ۱۹۶۶ به ارمغان می‌آورد یا خیر. او اولین مربی خارجی تیم ملی فوتبال انگلیس نخواهد بود. توخل پس از سون گوران اریکسون سوئدی (ژانویه ۲۰۰۱ تا ژوئیه ۲۰۰۶) که به‌تازگی بر اثر سرطان درگذشت و فابیو کاپلوی ایتالیایی (دسامبر ۲۰۰۷ تا فوریه ۲۰۱۲) سومین مربی خارجی تیم ملی فوتبال انگلیس خواهد بود. 

روزنامه انگلیسی دیلی‌میل نوشت: توخل یک آشنای قدیمی برای هواداران انگلیسی است چون بین سال‌های ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۲ به مدت ۱۷ ماه سرمربی چلسی بود. توخل ژانویه ۲۰۲۱ هدایت چلسی را بر عهده گرفت و این تیم را قهرمان لیگ قهرمانان اروپا کرد. چلسی در فینالی تمام انگلیسی به لطف گل کای هاورتز، مهاجم آلمانی وقت آبی‌های لندن، منچسترسیتی را یک بر صفر شکست داد.

توخل انگلیس را به‌خوبی می‌شناسد
توخل بعد از قهرمانی با آبی‌های لندن در لیگ قهرمانان اروپا در نهایت در سپتامبر ۲۰۲۲ از این تیم جدا و در ادامه راهی بایرن شد و با وجود قهرمانی با باواریایی‌ها در بوندسلیگا از تیم مونیخ هم کنار رفت.
توخل در انگلیس دوباره با کاپیتان هری کین که پیش از این در بایرن زیر نظرش بازی کرد، دیداری دوباره خواهد داشت. قطعا از این به بعد تقابل آلمان و انگلیس جذابیت زیادی خواهد داشت. آخرین رویارویی دو تیم سپتامبر ۲۰۲۲ در لیگ ملت‌ها بود که بازی دو تیم در لندن با تساوی ۳-۳ به پایان رسید.گرت ساوت‌گیت پس از هشت سال حضور در تیم ملی انگلیس پس از یورو ۲۰۲۴ از سمتش کنار رفت. شکست خانگی «سه‌شیرها» برابر یونان در لیگ ملت‌های اروپا باعث شد تا نارضایتی از لی کارسلی، جانشین موقت ساوت‌گیت، به اوج برسد و در نهایت توخل به عنوان سرمربی بعدی تیم انتخاب شود.
برچسب ها: فوتبال جهان
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها