به روز شده در ۱۴۰۳/۰۸/۰۴ - ۱۷:۵۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۸/۰۴ ساعت ۱۲:۵۷
کد مطلب : ۴۹۷۶۱۶
مقاومت نمایشی دولت در بازار سکه و طلا

سکه کانال ۶۰ میلیون را رد می‌کند؟

سکه کانال ۶۰ میلیون را رد می‌کند؟
گروه اقتصادی: این روز‌ها با بالا کشیده شدن تنش ها در بیرون از مرز‌های کشورمان و ایستادگی دولت در سیاست‌ خارجی، وضعیت قیمت‌ها در بازار‌های مالی و کسب و کاری کشور باز دستخوش تغییرات شده است.  

به گزارش اقتصاد24،همیشه ارز و سکه بدون هیچ بهانه‌ای در بازار گران می‌شود، اما این بار با توجه به سیاست‌ خارجی ایران و نحوه برخورد دشمنان با این سیاست ها، سکه اوج نشین شد و به نزدیکی ۶۰ میلیون تومان رسیده است.هر چند به گفته سخنگوی دولت، بخشی از افزایش قیمت طلا به دلیل نوسانات جهانی است، اما تمام این نوسانات نرخی را نمی‌توان بر عهده افزایش انس جهانی انداخت.
 
از تاثیر تنش بودجه‌ای تا سیاست خارجی در بازار سکه
در همین رابطه امیر قاضبی، فعال بازار سکه و تحلیلگر مسائل مرتبط با این بازار، با توجه به وضعیت پیش‌روی ایران و هدف‌گذاری‌ها در سیاست‌ خارجی کشور، گفت: این روز‌ها لایحه بودجه ۱۴۰۴ از سوی دولت به مجلس رسید و گمانه زنی‌ها برای سال سخت پیش رو آغاز شده است.به گفته قاضبی، زمانی که بودجه با توجه به ساختار تنظیم شده آن، بوی تورم را می‌دهد نمی‌توان انتظار بازار‌های آرام از سکه و دلار و ... را داشت.

وی ادامه داد: این تنها دلیل برای افزایش قیمت سکه در بازار نیست. بیش از یک ماه است که تنش بین ایران و رژیم صهیونیستی بالا گرفته و هر زمان با هر اقدامی که بین ایران و این رژیم اتفاق می‌افتد، بازار‌های مالی و کسب و کاری در کشور تغییر مسیر می‌دهند و روند گرانی را پیش می‌گیرند.

به گفته این تحلیلگر بازار سکه و طلا، این روز‌ها تقاضایی برای خرید سکه و طلا نیست. مردم ترجیح می‌دهند سرمایه خود رابه صورت نقدی، نزد خود نگه دارند و از سوی دیگر روز‌های خاص ملی و مذهبی هم در پیش نیست. از این رو تقاضا در بازار به شدت کاهش داشته و بازار سکه و طلا رکود سنگینی را تجربه می‌کنند.

حفظ سرمایه‌ها در بازار طلا و سکه
قاضبی با تاکید بر اینکه با سیاست‌های دولت ایران در برابر رژیم اسرائیل، انتظار برای گرانی بیشتر سکه و طلا خیلی بعید نیست، گفت: فعالان بازار سعی بر حفظ سرمایه‌های خود دارند و این روز‌ها سکه فروشان، خرید سکه ندارند و تنها اقدام به فروش آن دارند.

این فعال بازار سکه ادامه داد: به تازگی خانم مهاجرانی، سخنگوی دولت تاکید کرده است که شاهد یک حباب در حوزه سکه هستیم و دولت دارد تلاش می‌کند با سیاست‌هایی که بانک مرکزی معمولا اتخاذ می‌کند این موضوع را مدیریت بکند. بله این اظهارات کاملا درست است، اما چرا دولت اجازه می‌دهد شرایط قیمت‌ها به این بحران برسد بعد اقدام به مدیریت کند!

این تحلیلگر بازار سکه و طلا تاکید کرد: اگر دولت بازار را با همین فرمان و با همین سیاست مدیریت کند، قطعا قیمت سکه کانال ۶۰ میلیون تومان را نیز می‌گذراند و این بزرگترین آسیب جدی و خطرناکی است که در طی این سال‌ها تجربه خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: دولت در حال ایستادگی در برابر افزایش قیمت هاست، اما بر اساس تجربه‌های گذشته باید بداند که اگر مقاومت دولت در بازار سکه و طلا نمایشی باشد قطعاً در همین سال اول، دولت چهاردهم محکوم به شکست می‌شود.
** ارسال نظر برای اين مطلب در تاريخ ۱۴۰۳-۰۸-۱۱ ۱۲:۵۵ بسته می شود. **
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها