معرفی بهترین دورههای آموزش مدیریت فروش
اگر به تازگی مدیریت یک تیم فروش را به عهده گرفتهاید، دورههای آموزشی در اینترنت میتواند برای شما کارساز باشد.اگر زبان انگلیسی شما خوب است، میتوانید دورههای انگلیسی یوتیوب را تماشا کرده و سپس برای تکمیل مهارتهای خود، سری به دورههای
Udemy ، Coursera و غیره بزنید. اما اگر به زبان انگلیسی مسلط نیستید ومیخواهید حرفهایتر تیم فروش خود را مدیریت کنید، باید دورههای فارسی زبان را انتخاب کنید. در ادامه چند دوره مدیریت فروش (دوره سازمانی فروش) به زبان فارسی و انگلیسی را به شما معرفی می کنیم.
پیشنهاد میکنیم با در نظر گرفتن نیاز خود یکی از این دوره ها را انتخاب کنید. دوره های زبان انگلیسی و گواهینامههای آنها به شما کمک می کند رزومه حرفهای تری برای کار در شرکت های بین المللی بسازید. از طرفی دیدن دوره های آموزشی فارسی نیز به شما کمک میکند فروش خود را بهبود بخشیده و سود بیشتری از فروش کسب کنید.
دوره مدیریت فروش مدیربان
مدیربان شرکتی است که در حوزه مشاوره کسب و کار و حمایتگری از رشد و توسعه کسب و کارها فعالیت میکند و دورههای گوناگونی در حوزه های آموزشی مدیریت برای صاحبان کسب و کارهای کوچک و متوسط ارائه میدهد.یکی از دورههای آموزشی این مجموعه
دوره مدیریت فروش است.
در دوره سازمانی فروش مدیربان که هدف آن پرورش و تربیت مدیران فروش حرفه ای است، شما تکنیک های مورد نیاز برای تبدیل شدن به یک مدیر فروش حرفه ای را آموزش خواهید دید و در پایان میآموزید چگونه با مدیریت اصولی و درست نیروهای فروش خود، یک تیم حرفه ای فروش بسازید.مدیربان در این دوره با 15 ساعت آموزش فشرده و دسترسی دائمی، تلاش کرده است از حواشی بپرهیزد و فقط تمرکز خود را بر روی نکات کاربردی بگذارد. در این دوره نکاتی تدریس میشود که امتحان خود را در دنیای عملی پس دادهاند؛ بنابراین به شما رشد تصاعدی فروش را هدیه میدهد.
از اهداف این دوره میتوان به این اشاره کرد که مدرس دوره جناب آقای علیرضا اشرف، تلاش کرده است تمامی نیازهای علمی و تکنیک های مدیریتی موردنیاز مدیران فروش را آموزش دهد؛تکنیکهایی که در جهت رسیدن سازمان به سوددهی بالا از طریق طراحی و اجرای یک برنامه فروش هدفمند ضروری است. مخاطبان در انتهای این دوره قادر خواهند بود یک تیم فروش حرفه ای را تربیت کرده و در بلندمدت سازمان خود را رهبر بازار کنند.
آقای علیرضا اشرف، مدرس این دوره، سابقه ای درخشان دارد. او مشاور موردتأیید معاونت علمی ریاستجمهوری درزمینه فروش و مارکتینگ است و تجربیات فراوانی در حوزه فروش دارد.
سرفصلهای دوره آموزش مدیریت فروش مدیربان عبارتند از:
• تعیین مدل فروش
• جمعآوری اطلاعات از بازار بر اساس مدل فروش
• تهیه و تنظیم آئین نامه فروش
• طراحی چارت سازمان فروش و نیروهای مورد نیاز
• تعیین شرایط احراز پست مدیریت فروش
• تعیین شرح وظایف مدیر فروش
• معرفی مهارتهای موردنیاز فروشندگان بههمراه اشتباهات رایج آنها
• تهیه سرفصلهای آموزشی نیروهای فروش
• تعریف فرایندهای فروش
• عقد قرارداد با نیروهای فروش
• ارزیابی عملکرد نیروی فروش از نظر کمی و کیفی و اقدامات اصلاحی
• ثبت سوابق مشتریها
دوره مدیر فروش حرفهای آریانا
در دوره مدیریت فروش حرفه ای آریانا شما به یک دوره جامع دسترسی دارید که نقشه راه موفقیت شما را در فروش از پیش طراحی کرده است و آموزش میدهد. این دوره شامل آموزش تکنیکهای فروش حرفه ای، اصول و فنون مذاکره، مدیریت نیروهای فروش و مدیریت ارتباط با مشتریان برای وفادارسازی آنهاست. این دوره بیشتر برای مدیران ارشد سازمانها مناسب است.
یکی از مشکلات این دوره، طولانی بودن مدت آموزش و هزینه بالای آن است. با این حال اگر میخواهید آکادمیک اصول فروش را بیاموزید این دوره به شما کمک میکند تا ۹۵ ساعت در زمینه فروش آموزش ببنید و به یک مدیر حرفهای در این حوزه تبدیل بشوید. در صورتی که این دوره را به صورت آنلاین خریداری کنید تا سه ماه زمان دارید آن را مشاهده کنید و پس از آن دسترسی دیدن دوره از شما قطع خواهد شد.
سرفصلهای دوره مدیر فروش حرفهای عبارت است از:
• رفتارشناسی در فروش
• هوش هیجانی در فروش
• مذاکره در فروش
• مهندسی فروش
• تکنیکهای فروش حرفهای
• مدیریت تجربه مشتریان
• مدیریت نیروهای فروش و طراحی ساختار فروش
• وفادارسازی مشتریان
• گیمیفیکیشن با رویکرد فروش
• رهبری تیم فروش
• استراتژی فروش
دوره آموزش فروش سازمان negotiations
این سازمان که بر روی مهارت های مذاکره به عنوان جوهره اصلی فروش تمرکز میکند، یک دوره آنلاین دارد که از طریق شبیهسازی فروش به شما کمک میکند مهارتهای فروش خود را به طور عملیاتی، افزایش دهید
این دوره با تاکید بر روی اینکه کالای شما طلاست، آن را ارزان نفروشید، بر روی تکنیکهایی کار میکند که باعث میشود مشتری از شما زیاد تخفیف نگیرد و معاملاتی سریعتر داشته باشید. این دوره بیشتر مناسب افرادی است که زمان کافی برای یادگیری داشته و در سنین ۱۸ تا ۳۰ سال قرار دارند. این کلاس در ۶ جلسه چهار الی پنجساعته برگزار شده و در نهایت گواهی پایان دوره به شما اعطا میشود.
ارزشهای ارائه شده در این آموزش عبارتند از:
• خلق ارزش مشترک را آموزش میبینید تا تخفیف کمتری دهید و مذاکرهای برد - برد ایجاد کنید.
• تسلط مییابید که با بستن سریعتر معاملات بزرگتر، چرخه فروش خود را کوتاه کنید.
• بر مدیریت تیم فروش تسلط یافته و کنترل جلسات مذاکره را آموزش میبینید.
دوره آموزشی فروش_ اقدام
هیچ زمان برای یادگیری دیر نیست؛ اگر شما بین ۳۰ تا ۵۰ سالگی قرار دارید، باز هم فرصتهای ویژهای برای یادگیری وجود دارند.این دوره با تاکید بر روشهای یادگیری بزرگسالان، به شما مدیریت فروش را به طور حرفهای آموزش میدهد. دوره آموزشی فروش اقدام در دو روز متوالی به صورت آنلاین برگزار میشود.
این دوره تعاملی و فشرده مناسب کسانی است که وقت زیادی برای آموزش نداشته و بیشتر تمایل به یادگیری سریع و تمرین در شغل خود همراه با پشتیبانی دارند. این دوره در سه سطح کاردانی، حرفهای و سفارشی تهیه شده است و شما میتوانید براساس نیاز خود یکی از این سه دوره را انتخاب کنید. در دوره آنلاین این کلاس با استفاده از فیلمهای آموزشی، کتابهای کار، سناریوهای سفارشی، تمرینهای گروهی و تمرین نقشآفرینی، مدیریت فروش به شما آموزش خواهد داد.
ارزشهای ارائه شده در این دوره عبارتند از:
• برای بهبود مستمر عملیات فروش و خدمات، سیستم کامل فروش را آموزش میبینید.
• بر نحوه مدیریت تیم فروش تسلط پیدا میکنید.
• مهارتهای فروش را در کل فرآیند فروش تجزیه و تحلیل میکنید.
دوره مدیریت فروش در سازمانهای B۲B
دوره مدیریت حرفهای فروش SBIgrowth بیشتر مناسب کسب و کارهای B2B است و به آموزش مدیریت نیروهای فروش در این کسب و کارها میپردازد.
محتوای آموزشی این دوره متمرکز بر استخدام افراد مناسب، درک تاثیرداشتنِ استراتژی بر افزایش فروش، پیش بینیهای دقیق میزان فروش و مربیگری برای بستن معاملات بهتر است.
این دوره بر سه فاکتور کلیدی به عنوان هسته اصلی هدایت و مدیریت تیم فروش تمرکز دارد. این سه فاکتور عبارتند از: آموزش تیم فروش، مدیریت تیم فروش و رهبری تیم فروش. این دوره مهارتمحور است و آموزش های ارائه شده در آن به مدیریت بهتر تیم فروش شما کمک میکند.
ارزش های ارائه شده در این دوره عبارتند از:
• استفاده از یک سیستم مدیریت عملکرد مبتنی بر رفتار که به بهبود بهره وری تیم فروش کمک میکند
• یادگیری اولویت بندی اقدامات مدیر تیم فروش
• یادگیری برنامه ریزی فروش و به دنبال آن پیش بینی میزان فروش در آینده
• یادگیری تکنیکهای کوچینگ فروش که باعث افزایش پتانسیل تیم فروش می شود
• یادگیری مهارتهای رهبری تیم فروش
• بررسی عوامل تاثیرگذار بر انگیزه تیم فروش
• استخدام بهتر کارشناسان فروش
دوره مدیریت فروش TLSA
دوره مدیریت فروش TLSA یک دوره مدیریت فروش است که در لندن به صورت حضوری و هم چنین به صورت آنلاین برگزار میشود. مخاطب این دوره صاحبان کسب و کار و مدیران ارشد فروش سازمانها هستند. به عبارتی افرادی که بر تیم فروش خود و رفتارهای آنها کنترل دارند. شرکت در این دوره به شما کمک میکند تا یک تیم فروش عالی بسازید و شاهد رشد پایدار میزان فروشتان باشید.
این آموزش ترکیبی از ارائههای هوشمندانه، تکالیف عملی، مطالعات موردی و شبیهسازی تیم فروش است تا مدیران بتوانند بلافاصله بعد از آموزش، وارد عمل شده و تیم فروش خود را تقویت کنند.
ارزشهای ارائه شده در این آموزش عبارت است از:
• یادگیری سبکهای رهبری مورد نیاز در تیم فروش
• پرورش مهارتهای مدیریتی برای مدیریت بهتر تیم فروشتان
• یادگیری تکنیکهای توسعه فروش
• یادگیری کوچینگ عملکرد فروش
• یادگیری برگزاری جلسات تیمی موثر برای تقویت و انگیزه دادن به تیم فروش
دوره مدیریت حرفه ای تیم فروش CIM
CIM یک دوره مجازی مدیریت تیم فروش است. این دوره برای افرادی مناسب است که میخواهند در کنار مدیریت تیم فروش خود، راههای انگیزه بخشی به نیروهای فروش خود را یاد گرفته و درنتیجه فروش بیشتری را رقم بزنند. محتوای آموزشی این دوره برای مدیران فروش تازه وارد مناسب نیست. بلکه برای مدیرانی مناسب است که در سالهاست در سازمانها مشغول به کار هستند و میخواهند عملکرد تیم فروش خود را بهبود دهند. زیرا آموزشهای این دوره در سطح حرفهای و برای توسعه پایدار فروش طراحی شده است.
در این دوره مهارتها، دانش و استراتژیهایی را آموزش میبینید که نتیجه آن، بهبود عملکرد فروش حتی در رقابتیترین شرایط بازار است. در پایان دوره شما قادر خواهید بود اهداف معناداری را برای فروش سازمانتان به طور دقیق تعیین کنید، میزان فروشتان را پیش بینی کنید، به کارمندان برتر خود انگیزه دهید، مهارتهای تیم فروش خود را بسازید و توسعه دهید و به نتایج حداکثری برسید. این تکنیکها به همان اندازه برای تیمهای اداری و مجازی و تیمهایی قابل اجراست که ممکن است مدل ترکیبی کار اداری، از دورکاری و مجازی را اجرا کنند.
ارزشهای ارائه شده در این دوره عبارت است از:
• یادگیری ارتباط بین تجارت و استراتژی فروش با اهداف فروش
• یادگیری تعیین اهداف معنادار برای فروشندگان و تیم فروشتان
• یادگیری ارزیابی انگیزه نیروهای فروش و درک نیازهای فردی تیم
• یادگیری نحوه جذب افراد مناسب برای تیم
• یادگیری حفظ نیرو های برتر فروش
• یادگیری نحوه مدیریت عملکرد ضعیف و آشنایی با نقاط ضعف در این زمینه
• یادگیری نحوه پیش بینی دقیق فروش
• یادگیری شناسایی فعالیت مورد نیاز برای دستیابی به طرح فروش
• یادگیری ارتباط بهینه بین اعضای تیم اداری، دورکاری و مجازی فروش
• یادگیری اولویت بندی فعالیتهای مدیریت فروش به صورت روزانه برای به حداکثر رساندن فروش
• یادگیری درک نحوه کار تیم فروش برای بهبود عملکرد فروش
موسسه فروش حرفه ای کانادا دوره مدیریت فروش(CPSA)
موسسه فروش حرفه ای کانادا یک دوره تحت عنوان مدیریت فروش حرفه ای برای مدیرانی ایجاد کرده است که میخواهند مهارتهای خود را توسعه دهند و تیم فروش بهتری داشته باشند. در این دوره 5 هفته ای آنلاین، تفسیر دادههای فروش، بهترین شیوههای مربیگری تیم فروش، ردیابی معیارها و پیش بینی میزان فروش آینده کسب و کارتان را خواهید آموخت.
همچنین در این دوره استراتژیهایی آموزش داده میشود که به شما و تیمتان کمک میکند با فشارها و چالشهای وضعیت ابهام بازار مقابله کنید. این دوره دارای گواهینامه معتبر از موسسه
CPSA است که پس از اتمام دوره به مدیران فروش تعلق می گیرد.
دستاوردهای شرکت در این دوره عبارت است از:
• تسلط بر انعطاف پذیری در مدیریت و نحوه تغییر مدیریت فروش در تیم سازی مجازی و حضوری
• مدیریت بهتر استعدادهای فروش و رشد کارمندان فروش
• توانایی ایجاد استراتژیهای فروش متناسب با بازار
• تعریف موثر اهداف و چشماندازهای فروش، فرهنگ فروش و قوانین فروش
• تدوین انواع فرآیندهای فروش برای تیم فروش نسبت به موقعیتهای مختلف بازار
• بودجه بندی درست و تدوین برنامه فروش نسبت به بودجه
• شناسایی ابزارهایی که از مدیریت عملکرد فروش پشتیبانی میکنند
• استخدام بهتر نیروهای فروش
• نحوه ایجاد و اجرای برنامههای انگیزشی برای تیم فروش
• اشنایی با انواع ابزارهای اندازه گیری عملکرد فروش
در پایان
اگر قصد مهاجرت به کشورهای دیگر را دارید و نیازمند گواهینامههای معتبر هستید، پیشنهاد میشود دورههای فروش بین المللی را انتخاب کنید؛ اما اگر به دنبال ارتقاء مهارتهای خود هستید، بسته به اینکه چه زبانی برای شما آسانتر است، انتخاب دوره برای شما از محدودیت کمتری برخوردار خواهد بود.در نظر داشته باشید که هر دوره آموزشی، تا زمانی که در مرحله آموزش صرف قرار بگیرد و وارد حوزه عمل نشود، تاثیری بر روی روند شما نخواهد داشت.