به روز شده در ۱۴۰۳/۰۹/۰۶ - ۱۵:۱۰
 
۴۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۱/۱۸ ساعت ۱۱:۳۶
کد مطلب : ۷۳۸۰۷
مثل «۵۹۸»، مجبور به پذیرش بیانیه لوزان شدیم

آمریکا می‌خواهد ایران را بی‌دشمن کند!

گروه سياسي: يك فعال فرهنگي -سياسي اصولگرا، با تشبیه بیانیه «لوزان» به قطعنامه «۵۹۸» آن را «ظلمی» به جمهوری اسلامی دانسته و افزوده نظام مجبور به پذیرش آن شده و آمریکا با این بیانیه دنبال «بی‌دشمن» کردن نظام است.
آمریکا می‌خواهد ایران را بی‌دشمن کند!
ابراهيم فیاض در گفتگو با خبرگزاری فارس، با این ادعا که آمریکا «مجبور» به مذاکره با ایران شده و بیانیه «لوزان»، ظلمی جهانی  همانند قطعنامه «۵۹۸»که به جمهوری اسلامی ايران «تحمیل» شده! افزود: جمهوری اسلامی بنا به مصلحت این «ظلم جهانی» را پذیرفته و دولت حسن روحانی حاضر نیست درباره جزئیات این بیانیه به مردم توضیح دهد و همین موضوع باعث «کلافگی» آن‌ها شده است!

فیاض اضافه کرده است: جمهوری اسلامی هرچند از باب «حکمت» و «مصلحت» و بعد «سیاسی» این بیانیه را پذیرفته٬ اما از بُعد اخلاقی آن را هرگز نخواهيم پذیرفت! این استاد جامعه شناسي دانشگاه تهران در بخش دیگری از سخنان خود به انتقاد از سیاست‌های آمریکا در مقابل ایران پرداخته و گفته آمریکایی‌ها درباره بیانیه «لوزان» به «بازی زبانی» روی آورده‌اند كه می‌خواهد مانند پیمان «سالت» ۱ و ۲ «بُعد دشمنی» خود را از بین ببرد و «انسجام درونی» مردم ایران را در دراز مدت بگیرد.

به گفته وی هدف غائی مذاکرات هسته‌ای مانند پیمان «سالت» که منجر به سقوط شوروی شد، فروپاشی دراز مدت نظام جمهوری اسلامی است. وی افزوده است: آمریکا تلاش می‌کند ایران را «بی‌دشمن» کند و دولت‌مردان باید مراقب هدف درازمدت «فروپاشی نظام» باشند.

اين عضو هیأت علمی دانشگاه تهران، با بیان اینکه آمریکا از مذاکرات یک هدف بلند مدت را دنبال می‌کند به مقایسه توافق هسته‌ای در لوزان سوئیس با توافق سالت میان ایالات متحده و شوروی سابق پرداخت و گفت: «آمریکا می‌خواهد مانند پیمان سالت بُعد دشمنی و انسجام درونی ما را از بین ببرد و فروپاشی دراز مدت نظام ایران هدف غائی است». فیاض مدعی شد که غرب از روی کار آمدن یک «دولت اصولگرا» نگران بوده و در ادامه افزود: «آمریکا دیگر قدرت مانور اقتصادی و جنگی ندارد و کودک‌کشی و زن‌کشی در جنگ علیه مردم یمن و فلسطین به معنای باختن قافیه در جهان است که باعث شده آن‌ها دست به جنایت علیه بشر بزنند.»

این استاد دانشگاه با بیان اینکه آمریکا در جهان «قافیه را باخته‌» است، افزود: «ایران از یک دموکراسی بسیار پیشرفته برخوردار بوده و از لحاظ اقتصادی در حال پیشرفت است و با اقتصاد مقاومتی نیز این پیشرفت بیشتر خواهد شد، لذا یک رویارویی عظیم رخ داد.» وی در ادامه درباره دلایل مذاکره غرب با ایران درباره پرونده هسته‌ای عنوان كرد: زمانی که ‌آمریکا می‌خواست سوریه را بمباران کند، ایران گفت هر هواپیمایی که بلند شود ما آن را خواهیم زد لذا آن‌ها متوجه قدرت ایران شدند و بنابراین تلاش برای مذاکره از حمایت ایران از سوریه و شکست غرب و هم‌پیمانانشان و تهدید نظامی ایران آغاز شد و آن‌ها متوجه شدند که باید با ایران مذاکره کنند.

این استاد اصولگرا علت امضای توافقنامه از سوی امریکا را تلویحا حمایت دولت ایران از بشار اسد، حوثی‌ها در یمن و حزب الله در لبنان عنوان کرد و مدعی شد که واشنگتن می‌خواهد به مذاکرات بعدی برسد و افزود: ایران قدرت اقتصادی خاورمیانه است لذا آمریکا می‌خواهد این مسئله را در ادامه از طریق مذاکره اقتصادی مهار کند. فیاض با بیان اینکه آمریکا یک هدف بلند مدت را دنبال می‌کند به مقایسه توافق سوئیس و توافق سالت به ایالات متحده و شوروی پرداخت و تصریح کرد: آمریکا می‌خواهد مانند پیمان سالت ۱ و ۲ بُعد دشمنی خود را از بین ببرد و انسجام درونی ما را در دراز مدت بگیرد لذا هدف غائی این مذاکرات مانند پیمان سالت که منجر به سقوط شوروی شد، فروپاشی دراز مدت نظام ایران است.

این جامعه‌شناس اصولگرا با این ادعا که آمریکا تلاش دارد ایران دچار «بی‌دشمنی» شود، اظهار داشت: این مذاکرات فی‌النفسه مهم نیست لذا دولت، نظام و بعد حکومتی باید مراقب هدف درازمدت فروپاشی باشند و همانطور که دیدیم رهبری نیز در باره فروپاشی و لزوم انسجام درونی مباحثی را مطرح کردند. فیاض با مبهم توصیف کردن توافق لوزان در جامعه، گفت: مردم(!) احساس می‌کنند دولت اطلاعات درستی به آن‌ها نمی‌دهد و این باعث کلافگی آن‌ها شده است و در این زمینه جزئیات نیز از سوی دولت مطرح نشده و فقط کلیات بیان می‌شود. 

این استاد دانشگاه بر لزوم شکل‌گیری فرایند اروسیا با حضور ایران، روسیه، آلمان و چین و هند تاکید کرد و گفت: باید با همکاری چین، هند، روسیه، آلمان و ایران فرایند اروسیا در بعد تمدنی، امنیتی و اقتصادی شکل بگیرد. او درباره علت حضور آلمان در این فرایند توضیح داد: آلمان بعد از اینکه جنگ دوم جهانی تحت سلطه انگلیس و آمریکا واقع شد و آمریکا در برخی شهرهای آن همچون فرانکفورت حضور دارد و از سویی دیگر در مباحثی همچون اوکراین، آلمان در حال وارد شدن به ساختار جهانی است.

وی در شرح بیشتر حضور آلمان در مذاکرات هسته‌ای مدعی شد که با درخواست ایران به کشورهای غربی مذاکره کننده افزوده شد و گفت: ایران با اضافه کردن یک به ۵ در مذاکره با ۱+۵ سعی کرد که آلمان را وارد قدرت اقتصادی و سیاسی کند؛ آلمان نیز تمرکز خود را بر روی اروسیا گذاشته است تا یک اروپای اقتصادی مستقل شود و نگاه آلمان بیش از غرب به شرق است.

(اين در حاليست كه مذاکرات اتمی ایران در ابتدا با "تروئیکای" متشکل از فرانسه، بریتانیا و آلمان برگزار شد، اما بعد از خروج ایران از آن مذاکرات و انتقال پرونده اتمی ایران به شورای امنیت سازمان ملل متحد، 5 عضو دائمی این شورا به همراه آلمان، مذاکرات اتمی با ایران را ادامه دادند.)

فیاض در ادامه ضمن انتقاد از «رویکردهای غربی» دولت حسن روحانی در بعد اقتصادی و در تعامل با جهان افزود: «به آقای رئیس‌‌جمهور توصیه می‌کنم پیام امام به گورباچف را بخواند که امام فرمودند باغ سبزی که غرب نشان می‌دهد خبری در آن نیست اما گورباچف باور نکرد و شوروی دچار فروپاشی شد». وی سپس بیانیه لوزان را به قطعنامه ۵۹۸ شورای امنیت برای برقرای آتش بس میان دو کشور ایران و عراق پس از هشت سال جنگ تشبیه کرد و از آن به عنوان یک ظلم جهانی یاد کرد و تاکید که پذیرفتنی نیست: «قطعنامه ۵۹۸ یک ظلم جهانی علیه ما بود اما بنا بر حکمت و مصلحت ولی فقیه آن را پذیرفتیم. بنابراین فشار اتمی به ایران نیز یک ظلم جهانی است که به ما تحمیل می‌شود و از این رو پذیرفتن این توافق نیز ظلم جهانی محسوب می‌شود اما ما بنا بر مصلحت آن را می‌پذیریم.»

این جامعه‌شناس اصولگرا و عضو هیأت علمی دانشگاه تهران در پایان تاکید کرد که کشورش از باب «حکمت و مصلحت» و در «بعد سیاسی» بیانیه لوزان را می‌پذیرد، اما همچنان آن را یک «ظلم جهانی» می‌داند و به گفته وی «هرچند که غرب‌گرایان در ایران می‌گویند باید این ظلم جهانی را پذیرفت چراکه تکرار مبنای حقیقت است اما ما از بُعد اخلاقی آن را نمی‌پذیریم».

ایرانی بی غرض
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۸ ۱۲:۰۳
یکی به من بگه
اگه هدف خاطرجمع شدن از اینه که ما بمب اتم نمیسازیم ما که خیلی بیشتر از پروتکل الحاقی داریم اجازه بازرسی میدیم که هر وقت و هر زمان و هر طور خواستند از هرجای کشور بازرسی کنند آیا این کافی نیست؟
چرا با وجود اجازه بازرسی (به قول اوباما) بیسابقه ای که داریم میدیم بازهم باید غنی سازی سمبلیک داشته باشیم نه غنی سازی صنعتی؟!
آیا این بدین معنی نیست که آنها میخواهند جلوی پیشرفت ما را بگیرند و ساختن بمب بهانه ای بیش نیست؟ (299493)
میلاد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۸ ۱۴:۵۰
اسم این توافق " لوزانچای" است (299552)
مرد مردد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۸ ۱۴:۵۹
چه بگویم ک خود کرده را تدبیر نیست! (299553)
روح ا...
Korea, Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۸ ۱۵:۲۰
اگه از اول مخفیکاری نمیشد هیچکس به برنامه های هسته ای ایران مشکوک نمیشد. (299556)
جواد..
Canada
۱۳۹۴/۰۱/۱۸ ۲۱:۰۸
این استاد عزیز احتمالا از میدون انقلاب پایین تر نیومده و چه برسه به استان های محروم. نفسش از جای گرمی بلند میشه و برای خودش داستان سرایی می کنه.
خیلی هاشون از اسم انقلاب و شهداء و رهبری مایه میذارن که البته با همین شعارها به جایی رسیدن ولی متاسفانه در عمل رفتارشون در مخالفت با آنهاست و در توهم خوب بودن به سر می برن. خیال میکنن فقط خودشون اسلام رو می فهمن (299603)
۱۳۹۴/۰۱/۱۸ ۱۵:۳۱
شما هم به من بگو
چرا از بین این همه تکنولوژی در دنیا آقایون گیر دادن به انرژی هسته ای؟ (299558)
سعیده م
France
۱۳۹۴/۰۱/۱۸ ۱۷:۳۸
حرفهای این استاد کاملا صحیحه. این قطعنامه مثل قطعنامه بعد از جنگ حقیقتا ظلم آشکاره ولی عزیز من با کل دنیا که نمیشه وارد جنگ شد!
شما هم درست می‌گی طبیعتا قصد اصلی اینه که جلوی پیشرفت یه ملت دیگه گرفته بشه تا همیشه وابسته باشه، (ما هم پاش بیفته دوست داریم یه کشور دیگه بهمون وابسته باشه و یه قدرت حساب بشیم!) ولی مگه همه راه‌های پیشرفت از طریق دانش هسته‌ای است؟
به قول این استاد، بنا به مصالح قبول می‌کنیم، ولی سعی کنیم با درایت از باقی ظرفیت‌های کشورمون استفاده کنیم (299580)
سیاوش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۸ ۱۷:۵۷
التماس نکن .خوب اگه مثبت میخوای بگو دیگه چرا قصه حسین کرد تعریف میکنی .مثل اون کامنتاتونه که اسم چند نفرو با هم میارین تا مثبت بگیرین .خخ (299582)
بیسواد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۸ ۱۹:۳۷
دوست عزیز فاصله بین تولید بمب و استفاده صنعتی فقط یک باریکه موست ما تافته جدا بافته نیستیم ژاپن بیست سال صبر کرده تا به انتهای مسیر یعنی تولید سوخت رسیده تازه ژاپن مثل ما منبع جایگزین چون گاز و نفت هم نداشته
دنبال پیشرفتی برو ازیک هکتار گندم ده تن نه چهار تن گندم برداشت کن که وابستگی پنجاه تا هفتاد درصدی به گندم خارج کم بشه تو پاکستان هم بالای هشت تن متوسط برداشتشونه ما زیر دو تن (299599)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۸ ۲۰:۳۲
"آمریکا با این بیانیه دنبال «بی‌دشمن» کردن نظام است."

این جمله انسان را یاد داستان "دموقراضه" می اندازه. (299601)
جواد..
Canada
۱۳۹۴/۰۱/۱۸ ۲۲:۰۰
چی بگم که اینها اقتصاد مقاومتی رو هم واسه فقیر بیچاره ها می خوان (299611)
ميهن پرست
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۸ ۱۲:۰۶
بيچاره دانشجويي كه اين بنده خدا استادشه. افراط اين اقا از نقدي هم بيشتره (299494)
لبو فروش
United States
۱۳۹۴/۰۱/۱۸ ۱۶:۴۲
بیچاره ملتی که اینجور آدمها استاد جامعه شناسشون هستند . اینها از کوچه ی خودشون هم خبر ندارند چه رسد به جامعه. از نظر اینها جامعه ، اطرافیونشون هستند و بقیه مردم اصلا حساب نمی شن (299570)
لبو فروش
United States
۱۳۹۴/۰۱/۱۸ ۱۶:۴۷
حیات و انسجام هیچ جامعه ای در دشمنی با دیگران نیست . این مثلا جامعه شناس دیپلمش رو از کجا گرفته؟. فرو پاشی شوروی قبل از هرچیز داخلی بود نه خارجی (299572)
خندیدم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۸ ۱۹:۲۵
حالا معلوم میشه صادق زیباکلام که میگه اگه غرب با ما از در دوستی وارد بشه برای اصولگراها بدتره یعنی چه ....این ها اگه بی دشمن بشن روز مرگشونه دقیقا عین حکومت دیکتاتوری شوروی(که به درستی اشاره کرد) ولی وانمود میکنه با مرگ اصولگرایی ایران نابود میشه....برو برادر از انتخابات مجلس ترسیدی!!!!! (299595)
هادوی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۸ ۱۹:۳۳
خدا رحمت کند دائی جان ناپلئون را . (299597)
ehsan
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۸ ۱۲:۰۷
یک کلمه از مادر عروس ... (299495)
۱۳۹۴/۰۱/۱۸ ۱۲:۱۱
آقایون اصولگرا و طرفداران هسته ای به چندتا سوال، جواب بدن.
1- هسته ای برای ایران تا حالا چه منافعی داشته؟
2- چرا چیزی که منفعت که هیچ، ضرر هم داشته به غرور ملی گره زدند؟
3- چرا مسائل خیلی واجب تر غرور ملی نباشه، مثل آموزش و درمان رایگان، کم شدن بیکاری، تک رقمی شدن تورم، افزایش شادی مردم، کم شدن فساد اداری و ...
باز هم سوال می کنم قرار است هسته ای برای ما چه بیاورد که اینقدر پایش هزینه شد؟ (299496)
ایرانیم1
Germany
۱۳۹۴/۰۱/۱۸ ۱۵:۳۵
اگه نگاه کوتاه بین داشته باشه مثل جناب عالی آره هیچ سودی نداره. اما به گفته دانشمندان که در 60،70 سال دیگه که منایع فسیلی به اتمام رسید از شما سوال میکنم چطور می خوای انرژیتو تامین کنی؟ حتما می خوای از اروپا و امریکا برق و کاز وارد کنی. البته در جریان باش با فروش خود اورانیوم غنی سازه شده و آب سنگین میشه بیشتر خرج نیروگاهها رو بدست اورد البته اگر تعطیل شده نباشه. و باز امثال شما ها این که دم از عقب موندگی ایران میزنین و ایران رو عقب مونده فرض میکنین در صورتی که خودتون عامل عقب موندگی هستین
ادامه (299561)
ایرانیم2
Germany
۱۳۹۴/۰۱/۱۸ ۱۵:۵۷
برای اطلاعات شما وقتی ما رو تحریم دارو و تجهیزات پزشکی کردن همین 20درصد با تولید رادیو دارو جون خیلی از مبتلایان به سرطان رو خریده کشوری که دم از حقوق بشر میزنه اما جون بیماران دیگر کشور ها براش مهم نیست.
در جریان باش از همین نیروگاهها تولید برق شده وبه چرخه زندگی مردم وارد شده،عرصه هوا فضا برای اینکه به فضا بری و هی نقه عقب موندگی نزنی به این سوخت احتیاج داریم.واس شما شاید اهمیت نداشته باشه اما علاوه بر اون 5 خانواده که جونشونو پای این فناوری دادن خیلی هابرای این فناوری خون و دل خوردن . (299564)
ب .ز
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۸ ۱۶:۲۷
هر وقت دلمون گرفت با بچه ها میریم یه دوری باتحریم ها میزنیم حالشو مبیریم .
آره این فایدش (299567)
mohammad
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۸ ۱۲:۱۳
تحلیل جالب، واقع بینانه و درخور تاملی بود (299497)
urmia
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۸ ۱۲:۱۷
این استاد دانشگاه باید حتما از دانشگاه اخراج شود. این بیانات نامبرده شامل توهین به نظام ایران است. چرا که لزوم وجود دشمن برای وجود همبستگی و بقای نظام از مشخصات رژیمهای توتالیتر می باشد و مقایسه دیکتاتوری شوروی با ایران توسط یک استاد دانشگاه خیلی خطرناک هست. (299498)
Urmia
Germany
۱۳۹۴/۰۱/۱۸ ۱۴:۴۶
استاد عزيز شما نگران نباش . تا شما و امثالتون هست اين مملكت بي دشمن نمي مونه. حال دشمن خارجي نشد به راحتي مي تونيد دشمن داخلي توليد كنيد. واقعا تاسفباره كه ايشون استاد يكي از معتبرترين دانشگاه هاي كشوره. بعدشم ميگيم چرا هيچ دانشگاهي از ايران تو بين ١٠٠٠ دانشگاه علوم انساني برتر دنيا نيست!!!!! (299550)
۱۳۹۴/۰۱/۱۸ ۱۵:۳۳
هر کسی حق اظهار نظر دارد .مخصوصا در جایگاهی چون استادی یکی از دانشگاه های معتبر.بد است برای ضربه به طرف مقابل از حربه او که کاملا غیر عقلانیست استفاده شود. (299559)
هادوی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۸ ۱۹:۳۴
اینها نان شان در دشمن دشمن کردن است . آبها زمانی گل آلود میشود که دشمن داشته باشند و بتوانند ماهی های درشت بگیرند که تا حالا هم گرفته اند و به شان مزه داده . (299598)
محمود بی نظیر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۸ ۱۲:۱۹
اگر قطعنامه را بر اساس نظر امام قبول کردیم پس ظلم نبوده . این تحلیلهای ابکی رو از کجا اوردین .یعنی همه کشور های جهان باید کرور کرور دشمن داشته باش تا به حیات خودشون ادامه بدن . ؟ بعد هم نخیر دولت روحانی عاشق در سبز نشون دادن غرب نیست این افراد خودشون از همون ابتدا انقلاب رو ساختن پس به باد فنا نمی دنش مثل بی بته های سیاسی تازه به دوران رسیده نیستن که ابروی مملکت رو ببرند . فرض که دولت دروغگو مملکت رهبر نداره . بعد هم الان اضافه کردن کشورها به مذاکر ات چه نفعی داشت روس و چین برای چه کردن . (299499)
باباتاريخ
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۸ ۱۴:۳۱
صلح امام حسن هم با نظر و مهر ايشان بود پس ظلم به او نيست؟؟ (299537)
بوشهر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۸ ۱۸:۰۹
شما خیلی خودتون رو ناراحت نکنید این جماعت تازه باسوادشون اینه وای به حال بقیه اش (299587)
علي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۸ ۱۲:۱۹
استاد محترم؛ استراتژي غائي شما همان "مرگ بر جهان" هست!! اگر منظور شما از مردم!! همان عده قليلي از دلواپسان و هواداراشون باشه، و اگر متن توافق تو قرآن هم آمده باشه، بازم از روي لجاجت،غرض ورزي و قدرت طلبي، وااسفا و وا اسلاما سر خواهند داد. اگر غرب ستيزي در دكترين سياست ايران كمرنگ شود، ديگر امثال شماها چيزي براي عرضه به ملت (به معني واقعي نه رسانه اي!!) نداريد. چراكه فلسفه وجود شما منوط به دشمن تراشي و القاي توهم توطئه است. (299500)
مردم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۸ ۱۲:۲۰
مردم ارامش و امنیت وثروت می خواهند ولا غیر این حرفها و چین و روسیه به درد مردم نمی خورد (299501)
بابا تاريخ
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۸ ۱۴:۳۳
موقع تركمانچاي هم برخي مردم ثروت و زن و بچه شون ميخواستن. ايضا زمان امام حسين (299539)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۸ ۱۲:۲۲
اقای جلیلی چه قدر از مذاکرات پربار خود را اعلام می نمودند که الان اینها می حواهند تیم دیلماسی که در حال مذاکره است انها را علنی کند؟
می دانید داستان چیه:داستان اینه که تیم قبلی فقط به دوستان خود گزارش میداد بنابراین همه چی خوب بود منتهی الان چون مذاکرات به مراحل مهم رسیده و باید سری باشد همان طور که دکتر ظریف از اول هم بر سری بودن آن پافشاری می نمود میخواهند تمرکز ایشان را بر هم بزنند.
دکتر ظریف لطفا با روحیه عالی به کار خود ادامه دهید اسیر داستان سرایی های این آقا نشوید. (299502)
محمد
United Kingdom
۱۳۹۴/۰۱/۱۸ ۱۲:۲۲
واقعا این شخص استاد جامعه شناسی در دانشگاه تهران است؟؟؟قصد هیچ توهینی را ندارم اما هم چهره و هم اندیشه (البته اگر بشود گفت اندیشه) این فرد حاکی از ..... (299503)
سعید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۸ ۱۲:۲۵
یا للعجب!!! (299504)
مسعود
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۸ ۱۲:۲۶
این جملۀ ایشون خیلی جالبه: "آمریکا تلاش می‌کند ایران را «بی‌دشمن» کند و دولت‌مردان باید مراقب هدف درازمدت «فروپاشی نظام» باشند."
یعنی این نظام بدون دشمن فرو می پاشد؟!!! (299505)
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۸ ۱۴:۱۸
کاشکی افرادی که خودشون رو قیم مردم میدونن مث ایشون و رسایی یه نگاهی هم به همین ارا واظهار نظرا بندازن اینا چشمان نابینا دارن (299533)
عباس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۸ ۱۲:۳۳
اصولگرایان عادت دارد به اینکه آنقدر کوتاه نیایند تا کار از کار بگذرد ونهایتا آن چنان کوتاه آمدنی میکند که بیشتر به پذیرش تحمیل ها می ماند تا نتیجه یک مذاکره در شرایط مساوی .این موضوع هم در قضیه گروگانگیری وهم در دفاع مقدس پیش آمد و حالا هم در قضیه هسته ای .در صورتی که میتواند ذیرکانه ودر اوج از حریف امتیاز بگیرد نه در شرایط سخت ومذاکره از سر ناچاری . چرا؟؟؟ (299506)
hosseini
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۸ ۱۲:۳۸
از فرمایشات جناب استاد چنین برمی آید که ما برای حفظ انسجام درونی و به تبع آن حفظ نظام نیاز به دشمن خارجی داریم. این امر هم وهن نظام و هم به نوعی تایید سخنان دشمنان مبنی بر عدم مقبولیت داخلی نظام می باشد. باید از این استاد دانشگاه تهران!؟ پرسید چرا باید برای حفظ انسجام درونی و حفظ نظام به دنبال دشمن گشت و به ظرفیت های داخلی از جمله اعلام آشتی ملی و احترام به اقوام و امکان مشارکت آنها در حکومت نظر نداشته باشیم؟ (299507)
قارانفيل
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۸ ۱۴:۰۱
حسين عزيز اين آقا اصلا جامعه شناس نيست كه از اقوام و ظرفيت هاي داخلي و اين جور چيزه سر در بياورد؟ (299528)
موج
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۸ ۱۴:۱۷
اینها واقعا تز شون همینه. چیز تازه ای نگفته. (299531)
علوی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۸ ۱۲:۴۲
بنده فکر کنم ایشان هم مدرک دکتری جامعه شناسی خود را یک شبه!!!!گرفته و مثل خیلی های دیگه بنابه مکتبی بودن!!!! کرسی استادی در دانشگاه را گرفته!!!وای به حال آن دانشجویانی که این بابا استادشونه!!!چه با سوادایی بشند اونا
باید گفت جناب استاد!!!!!!! کجای اقتصاد ایران در منطقه اول است؟؟؟ وضعیت نرخ ارز؟ نرخ رشد ملی؟ نرخ بیکاری ؟ ....
حداقل جناب استاد!!!؟؟؟ یک مشورتی با دوستان اقتصاد دانت می کردی و بعد افاضه کلام می فرمودی..
و اما اینکه مردم!!!!ناراحت تفاهم اولیه هستند، شمای جامعه شناس یک سوالی از بخش نظر ... (299508)
یحیی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۸ ۱۲:۴۳
با این توصیف تنها راه همبستگی ملت داشتن دشمنه.خوب چه خوب.تا عربستان هست و وهابیت و سلفی ها ما دشمن به اندازه کافی داریم.پس از این بابت مشکلی نیست.
ثانیا نقطه ای که ملت ایران رو باید متحد کنه اون ریسمان الهی هست که همه باید بهش چنگ بزنن.که این روزها.......
به برخی باید گفت خوب ورد اورده ای....لیک سوراخ دعا گم کرده ای (299509)
م
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۸ ۱۳:۰۴
بسیار قابل قبوب و منطقی است (299511)
urmia
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۸ ۲۱:۳۳
دوست من جک و منطق از لحاظ ظاهر و مفهوم بسیار متفاوت هستند. گفته های این استاد عزیز بیشتر به جک می ماند. (299607)
علیرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۸ ۱۳:۰۶
خدایا در مملکت چقدر دانشمند داریم.!!!! (299512)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۸ ۱۳:۰۶
ای خدا ببینید چه کسانی شدن هیأت علمی مهمترین دانشگاه کشور. (299513)
+A
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۸ ۱۳:۲۹
دقيقن. پس چي!!؟ اگه اون طرز تفكر رو نداشت، احتمالا تو دانشگاه يالقوزآقاج هيئت علمي سهله، حق التدريسي هم درس نميدادن. (299519)
حسن
Romania
۱۳۹۴/۰۱/۱۸ ۱۳:۰۸
کیا دانشجوی این استاد! هستند؟ (299514)
موج
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۸ ۱۴:۱۸
بیچاره نظام آموزش کشور!!! (299532)
-----
Romania
۱۳۹۴/۰۱/۱۸ ۱۳:۱۰
این چه تحلیلی بودعجیب است (299515)
امرایی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۸ ۱۳:۱۳
بله توافق نامه لوزان ظلم است چون غارتگران و کاسبان تحریم دیگر نمی توانند مانند گذشته دلارهای باد آورده را به جیب بزنند و سرِ مردم شیره بمالند
در ضمن قطعنامه 598 را هیچ کس به مردم ایران تحمیل نکرد و این خود امام عزیز بود که به قصد رهایی مردم ایران از آتش جنگ آنرا پذیرفت و قطعنامه 598 نیزکاملا به نفع ایران و مردم ایران بود زیرا خواسته های جمهوری اسلامیِ ایران را تامین نموده بود حالا آقای فیاض خان کاسۀ داغ تر از آتش شده و آنرا تحمیلی تلقی مینمایدضمنا جامعه شناس به کسی گفته میشود که بدرستی واقعیّات ... (299516)
مهرانه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۸ ۱۷:۰۷
اگه جنگ خوب بود چرا نرفتی کشته بشوی؟
یا تجارت اسلحه می کردی به مال انوزی و سهمیه دانشگاه؟
یا ترسو بودی به جبهه نرفتی که کشته شوی
یا پاک و مطهر نبودی که اگه به جبهه رفتی کشته بشوی

پس از هر لحاظ شما مردودی جناب احراجی دلواپس پس زده
برو خدا روزیت را جای دیگه حواله کنه دست از سر این مردم و مملکت بردارید این همه خوردید کوفتتان بشه دیگه بس کنید
الا این دفعه مشت مردم بر دهان شما قدرت طلبان فاسق و اختلاس گر زده خواهد شد (299578)
نسیم صبا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۸ ۱۳:۱۶
ظاهرا، لیست کسانی که در صف شفا یافتن خداوند قرار دارند، روز به روز تکمیل می شود. (299517)
سیاوش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۸ ۱۸:۰۵
یه دستی باید به کلشون کشیده بشه اااا (299584)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۸ ۱۳:۱۸
توافق هسته ای حق مسلم ماست (299518)
ابوالقاسم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۸ ۱۳:۳۸
سلام ،
حیرت انگیز است ! این جنابِ استادِ جامعه شناسی! و عضو هیئت علمی دانشگاه !
میگوید " آمریکا میخواهد ایران را بی دشمن کند! " یعنی،کاری که مسئولین نظام باید انجام دهند،آمریکا دارد انجام میدهد ! والا ! اگر آمریکا اینقدر ما را دوست دارد که میخواهد ما هیچ دشمنی نداشته باشیم که خیلی خوبه که ! واقعآ بنازم به این جامعه شناسی و آن دانشجویانی که سرِ کلاس ایشان هستند !؟ (299522)
سیب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۸ ۱۳:۴۷
شما هم بیایید دو ماه با 700 تومن زندگی کن بعد نظرت عوض خواهد شد (299523)
سحرخیزان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۸ ۱۳:۵۶
این به اصطلاح استاد دانشگاه رو باید دید نونش از کجاست که دوست داره ملت با یکی دشمن باشه
این که ایران و امریکا دشمنی چند دهه ای دارند شکی نیست ولی متاسفانه برخی ها از این راه نون میخورند . البته مثه این آقا کم نیستند ...
علاوه بر مساله بالا ایشون به نظام و ماهیت آن نیز توهین کردن به گونه ای که تداوم نظام را منوط به وجود دشمن دانسته ...
همه موجودات زمین به نحوی روزی میخورند ، یکی مثل شیر مردانه شکار میکنه ولی ..... (299525)
قارانفيل
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۸ ۱۳:۵۸
به اين آقا نگوييد استاد جامعه شناس و شايد هم از آن استاد هاي بورسيه اي احمدي نژادي هستند . اگر ايشان واقعا جامعه شناس باشند بايد خواست اكثريت مردم را از بطن جامعه درك و لمس و احساس كنند. (299526)
لبو فروش
United States
۱۳۹۴/۰۱/۱۸ ۱۶:۵۰
زدی به خال
وقتی عده ای با رانت وارد دانشگاه می شن ، بهتر از این در نمیان (299573)
سعید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۸ ۱۴:۰۸
بنده قبلا دانشجوی این استاد اصول گرا بودم . متاسف شدم . جالب این است که ایشان در زمان سید خندان ( سید محمد خاتمی ) به دانشگاه تهران وارد شد و جذب دانشگاه شد . فارغ التحصیل دانشگاه امام صادق است . بایستی این گونه نظر دهد (299529)
urmia
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۸ ۲۱:۳۶
بزودی مفهوم کلماتی که اخرشان گاه دارند باهم قاطی خواهد شد. دانشگاه، آسایشگاه، زایشگاه، فرودگاه... (299608)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۸ ۱۴:۱۰
برخلاف نظر این استاد بزرگوار بنده که دچار کلافگی نشدم حالا بقیه رو نمیدونم (299530)
یاس@
Romania
۱۳۹۴/۰۱/۱۸ ۱۴:۱۹
من که سیاستمدار نیستم به برداشتها این استاد خنده ام میگیرد. نمیدونم این آقا نگران فروپاشی نظام هستند یا نگران فروپاشی همفکراشون. اجازه بدهند ملت خودشون حرف بزنند اینقدر از طرف ملت ورهبران نظر ندهند. (299534)
امیدوار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۸ ۱۴:۳۰
لازمه سخن آقای جامعه شناس این است که هرکشوری،هرقومی ... وحتی هر فردی اگربخواهدبماند وازهم نپاشد حتما بایددشمن داشته باشد!!! عجبا !!
بنا براین بایدشعرسعدی(ره)تصحیح گردد :بنی آدم اعدای یکدیگرند !!! (299536)
مبین
United States
۱۳۹۴/۰۱/۱۸ ۱۶:۳۳
اگر ایران پیشرفتی داشته از قطعنامه 598 است که شاید مانند صلح حدیبه باشد. (299568)
استاد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۸ ۱۶:۵۶
اگر اون کشورهیچ حرفی برای گفتن نداشته باشه حرف استاد درسته (299576)
یاشارآذربایجانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۸ ۱۴:۳۷
با این تحلیلی که خوندم باید برای سلامتی وشفای ایشون دعا کرد (299544)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۸ ۱۴:۴۳
اخدا ان شالله هر چه زودتر ظهور امام زمان رو برسونه چون یه چن سال دیگه این ادما اسلام رو از بین میبرن اخه برادر پیامبر ما معروف به مهربانی بوده تو میگی ما دشمن نداشته باشیم از بین میریم همه پیامبرا اومدن که بگن دوستی تو یه تنه جلو تمام انبیا ایستادی میگی دشمنی جواب پیامبر رو تو اون دنیا چی میخوای بدی (299549)
مردم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۸ ۱۴:۵۰
استاد ما کلافه نیستیم، خوشحالیم ...از امام علی (ع) اموخته ایم هر که دنیا ندارد آخرت نیز نخواهد داشت. (299551)
جنگ در خاورمیانه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۸ ۱۵:۰۰
اقا چه چیزی باعث شده که ما به اینجا برسیم اصلا به غیر از این سیاست عجیب که در پیش گرفتید به چیز دیگه ای هم فکر میکنید تحریم های نفتی میدونید چه لطماتی به کشور میزنه وقتی اسم نفت میاد شما فقط به فروشش فکر میکنید نگهداری از این سازمان عظیم و بروز کنی ادواتش مسئله نیست فقط سانتریفیوژ مسئله س یا پتروشیمی مهم نیست یا اصلا جون ادم ها مهم نیست 8 مرز دار کشور شهید شدن اون موقع افتادیم دنبال اردوغان اسب سواری می کنید اخبار شبکه خبر می خواست اسمی ازین اتفاق نبره تا جایی که تونست پیچش داد واقعا که. (299554)
مردم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۸ ۱۵:۰۴
در ضمن جناب استاد !!!!!؟؟؟؟؟؟ ما مردم عادی کوچه بازار میدونیم مسائل مهم را تا وقتی قطعی نشده نبایدبر ملا و همگانی کرد مثلا معاملات تجاری..مباحث خواستگاری و.......انوقت شما که استاد دانشگاهی اونم تهران نمیدونی؟؟؟ انتظار داری ریز مذاکرات علنی بشه....خدای من!!!!!!یه تست هوش بدین بد نیست. (299555)
روزنامه خوان
Germany
۱۳۹۴/۰۱/۱۸ ۱۵:۳۳
جدا از افاضات جناب استاد می ماند نوع تنظیم گفتگو که از نظر روزنامه نگاریجای بحث دارد .تمام گفتگو را می شئد در چند یارگراف خلاصه و از این همه تکرار مکرر چند جمله خود داری کرد.
من احساسماین است که تنظیم کننده خبر در حق خواننده ظلم کرده است (299560)
امرایی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۸ ۱۵:۵۴
آسایش دو گیتی تفسیرِ این دو حرف است
بــا دوستان مــــروت بــا دشمنان مــــــدارا (299563)
عباس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۸ ۱۶:۲۴
بالاخره ایران مجبورشد یاآمریکا (299566)
هم آوا
Germany
۱۳۹۴/۰۱/۱۸ ۱۶:۳۷
اون وقت با چه اعتماد به نفسی داخل سایتتون زدین 96 درصد تهرانیها از توافق رضایت دارن سرشماری کردین یا رفتین زنگ تک تک خونه ها رو زدین.خخخ

برداشتی که از بیانات مقامات ایرانی میشه بیشتر از اینکه یک توافق برای منافع ملی باشه یه توافق برای سیاست داخلی دولته (299569)
ایران
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۸ ۱۶:۴۳
واقعا امثال ایشان د رچه فضایی سیر میکنند با این تحلیل های کاملا متفاوت و غریب - شاید اینها درست بگویند نمیدانم مفسرین اینچنینی بر چه اصول و علم سیاستی خارج از عرف زمانه نظر میدهند (299571)
urmia
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۸ ۲۱:۴۰
در تایید سخنان شما باید بگویم که یه فیلمی این اواخر از یک به اصطلاح دکتر به نام روایی پور یا روازاده یا همچین چیزی دیدم که کلا نظرم داره نسبت به کلمه دکتر عوض می شه. شمام یه جستجو بکنید یه فیلمایی از سخنرانی نامبرده ببنید که موجبات انبساط خاطرتان شود. احتمالا این دو تو یه دانشگاه تحصیل کردن. (299610)
ایمین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۸ ۱۶:۵۳
این سخن استاد همان سخن امریکای هاست که چون ایران چیزی برای عرضه ندارد باید همیشه دنبال یک دشمن باشد (299574)
بچه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۸ ۱۶:۵۵
جواب اون دختر بچه که تو زیر زمین خونشون انرزی هسته ساخت رو کی میده (299575)
مردم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۸ ۱۸:۰۰
خسته شديم از دست شما (299583)
منتظر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۸ ۱۸:۱۷
چرا میخواهیم اسلام را در جهان جنگ طلب معرفی کنیم ما طبق توصییه های اسلام باید با اخلاق نیکو با دیگران مراوده داشته باشیم و طبق خواست اسلام در مقابل مکر و فریب دشمن هم بیدار باشیم شما بیایید اسلا را با صداقت به جهان معرفی کنید ناجنگ طلب و در این راستا همیشه در مقابل ظلم وستم ایستادگی کنید تا جامعه جهانی به اسلام به دیده اصلاح طلب نگا کند نه فرصت طلب و بد تینت. (299588)
محمدی / پور امینی / همدان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۸ ۱۸:۲۶
در مورد اینکه امریکا میخواهد ایران بی دشمن شود عبارتی است که شنونده را به اشتباه می اندا زد ودکتر فیاض دلائل ومنظوراصلی خود را بخوبی تو ضیح نداده اند اگر مقصود ایشان اینست که امریکا از در دوستی با ایران وارد مذاکره شده است و با این روش میخواهد قدرت سیاسی ایران را مهار کند تا حدود زیادی قابل قبول بنظر میرسد زیرا فعلا صرف نظر از سایر موضوعات نسبی تحریم هارا میتوان پاشنه اشیل مذاکرات وتفاهم نامه قلمداد نمود که از دوطرف فکت شیت ها واخبار متفاوتی در مورد توقف تحریمها شنیده میشود (299589)
عباس
Romania
۱۳۹۴/۰۱/۱۸ ۱۸:۳۶
یکبار میگه ایران وادارشد.یکبار میگه آمریکا وادار شد .بالاخره کی به کیه؟ (299590)
جانباز
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۸ ۱۸:۴۳
من نمیدانم جنگ چه سودی برای بعضی از اقایان داشت که این همه از پایان جنگ و پذیرش قطعنامه ناراحتند شما میدانید رزمندگان در روزهای پایانی جنگ دچار چه مشکلاتی بودند چرا مردم را نسبت خواسته های ولایت فقیه در موارد مختلف بد بین میکنید. چرا نمیخواهید چهره رئوف ومهربانی از انقلاب اسلامی در جهان به نمایش گذاشته شود تا جهان نسبت به شیعه خوشبین شود . (299591)
مصطفی
Romania
۱۳۹۴/۰۱/۱۸ ۱۸:۵۴
از دوستی که استاد علوم سیاسی دانشگاه است پرسیدم فهمیدی استاد فیاض میخواهد چه چیزی بگوید
گفت من که نفهمیدم ولی اگر خودش فهمیده باشد چه چیزی میخواهد بگوید من راضی هستم (299592)
ملت
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۸ ۱۸:۵۹
من هم در جاهایی با نظر ایشان مخالفم ولی این دلیل نمیشه به آن بی احترامی بشه یا مثل دوستی که گفته باید اخراج شود تحمل نظر مخالف چیزی است که در این ممکلت نیست یا روی آن کار نشد (299594)
امير
Romania
۱۳۹۴/۰۱/۱۸ ۱۹:۳۲
آقاي دكتر راهكارهم ميدادي،، راهكار اين بود كه بي كله هسته اي رو جلو نميبرديم. (299596)
بنده خدا
Estonia
۱۳۹۴/۰۱/۱۸ ۲۰:۴۵
یعنی امام با قبول قطعنامه به ملت ظلم کرده . دستت درد نکنه (299602)
فریاد
Germany
۱۳۹۴/۰۱/۱۸ ۲۱:۲۶
این معلوم است که چه می خواهد و از چه ناراحت است.؟....ایشان از این می ترسد که در شرایط طبیعی فضایی برای جولان نداشته باشد (299605)
بابا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۸ ۲۱:۲۸
به نظرم آقای فیاض نظر بخش عمده اصولگرایان رو مطرح کرده وبا صراحت دشمن تراشی ولولو کردن آمریکا برای ادامه سیاستهای غلط رو اعلام میکنه اعترافی صریح وواضح............... (299606)
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۸ ۲۲:۱۰
جنگ را به ما تحمیل کردن و ارزو و منافع کشورهای همسایه وابر قدرت در ادامه ان بود والان هم با دو جناحی کردن منطقه بین ایران وعربستان سعی در تکرار ان دارند اگر قطنامه را ایران قبول کرد جلو ضرر راگرفت واگر امروز جلو این درگیریها در منطقه گرفته نشود دودش به چشم تمام مسلمانان میرود اگر توافق هستی صورت بگیرد شاید بهانه ابرقدرتها کم شود در شرکتی که کار میکنم به خاطر تحریمها تا نصف تولید کم شده بخاطر یک قطعه دو ماه یکی از ماشینها خوابید باحقوق 700تومن واقعا دموکراسی وعدالت در ایران جوک جالبیه (299612)
یکی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۸ ۲۳:۴۸
الان دیگه راضی هستین همه چی خوب میشه (299617)