به روز شده در ۱۴۰۳/۰۳/۰۷ - ۱۲:۴۷
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۴/۱۴ ساعت ۱۲:۱۸
کد مطلب : ۴۷۳۴۳
آوارگی 370 هزار عراقی در ژوئن گذشته

داعش از اهالی‌موصل بیعت اجباری می‌گیرد

گروه بین الملل: شورای بزرگان موصل (مجلس اعیان الموصل) اعلام کرد که گروه تروریستی - تکفیری داعش اهالی موصل را مجبور به بیعت با خود می کند.
داعش از اهالی‌موصل بیعت اجباری می‌گیرد
ابراهیم الطائی عضو شورای بزرگان موصل گفت: گروه تروریستی داعش اهالی موصل را مجبور کرد که در نماز جمعه شرکت کنند تا با ابوبکر البغدادی سرکرده این گروه به عنوان خلیفه، بیعت کنند . الطائی افزود: گروه تروریستی داعش روز جمعه به وسیله بلندگو در شهر اعلام کرد که هر کس در مراسم نماز جمعه بخش غربی شهر موصل شرکت نکند، 50 ضربه شلاق زده می شود.

داعش پیش از این در برخی مناطق عراق و سوریه اعلام خلافت اسلامی کرده و از گروه های جنگجو و مسلح در همه نقاط جهان خواسته بود با ابوبکر البغدادی به عنوان خلیفه بیعت کنند و به دولت اسلامی ( مناطق تحت کنترل داعش درعراق و سوریه ) مهاجرت کنند.

آوارگی بیش از 370 هزار عراقی در ژوئن گذشته
دفتر سازمان ملل در عراق اعلام کرد که در ماه ژوئن گذشته بیش از 370 هزار تن محل سکونت خود در عراق را ترک کردند. دفتر سازمان ملل در عراق در بیانیه‌ای مطبوعاتی اعلام کرد: سازمان بین‌المللی مهاجرت تاکید کرده است که حدود 375 هزار و 354 آواره در 390 پایگاه عراق در ماه ژوئن به کمک‌هایی نیاز داشتند. در این بیانیه آمده است، نیازهای ضروری آوارگان کالاهای اساسی همچون لباس، وسایل سرمازا و وسایل خانه است و 73 درصد از آن‌ها علاوه بر پناهگاه و نظارت پزشکی کودکان نیازمند حمایت‌های غذایی هستند.
مرجع : ایرنا