به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۴ - ۲۲:۴۰
 
۵
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۵/۲۱ ساعت ۱۱:۵۵
کد مطلب : ۱۴۵۳۷
حضور نجفی در آموزش و پرورش، امیدبخش و اعتماد‌آفرين

فرهنگیان، مدیریت، ادب، متانت و ... نجفی

فرهنگیان، مدیریت، ادب، متانت و ... نجفی
اسماعیل حسین‌پور*

گروه مقالات: وزارت آموزش و پرورش که زیر بنای توسعه و رشد و بالندگی هر کشوری است امروز در کشور ما با چالش‌هاي جدی روبروست. به رغم توفیقات به دست آمده در عرصه آموزش و پرورش، مشکلاتی مانند ترک تحصیل، مردودی، تغییر مکرر محتوای کتب درسی، کمبود بودجه و نبود سرانه، عدم استحکام بنای بسیاری ازمدارس درکنار مشکلات معیشتی فرهنگیان و کاهش شأن اجتماعی و منزلت معلمان و سیاسی شدن آموزش و پرورش بزرگترین آفت‌هاي و افت‌هاي آموزش و پرورش به شمار مي‌روند.

در این شرایط حساس دکترروحانی با انتخاب محمد علی نجفی به عنوان وزیر آموزش و پرورش فرهنگیان را به فردایی روشن امیدوار ساخته است. تجارب ارزشمند نجفی و توان مدیریتی بالای این مدیر درکنار خلاقیت و نو آوری و برنامه محوری سبب شده است که بسیاری از فرهنگیان و بازنشستگان در حالی که نام بسیار‌ي از وزرای آموزش و پرورش دولت‌هاي اخیر را از یاد برده‌اند از دوران نجفی به نیکی و از این بزرگ مرد به بزرگی یاد کنند.

فرهنگیان هنوز در حسرت مدیریت، ادب، متانت و صداقت نجفی هستند، بیشترین اقدامات معیشتی و آموزشی، توسعه مراکز تربیت معلم، تأمین امکانات درمانگاهی، رفاهی و خانه معلم‌ها که سبب ارتقاء شأن و منزلت معلمان گردید در دوران نجفی شکل گرفته است و هنوز معلمان، دوران خوب حضور نجفی را یکی از درخشان ترین دوره‌هاي مدیریتی وزرای آموزش و پرورش مي‌دانند.

نجفی با پذیرش این سمت صداقت و ایثارش را به اوج رسانده است و نیک نمایانده است که دغدغه اش رفع مشکلات پیش روی فرهنگیان و یاریگری دولت تدبیر و امید است وگرنه کسی که چندین بار و چندین سال در کابینه‌هاي مختلف وزیر بوده است و در عرصه‌هاي مختلف مدیریت کلان در کشور نقش آفرین بوده است امروز باید فراتر از وزارت مورد استفاده قرار گیرد ولی محمد علی نجفی تنها برای خدمت آماده و آمده است.

هرچند کسانی که زمانی به حکم‌هاي دریافتی از نجفی مباهات مي‌کردند و در آن روزگار با آشنایی با این دانشی مرد به وزارت رسیده، مباهات مي‌کردند امروز از سر نامهری و نامهربانی و گاه از سر حسد مدیریت او در آن سالیان را به چالش مي‌کشند که خود سکان دار بخشی از آموزش و پرورش بوده‌اند و حیرت اینجاست چرا در آن سالها دم برنیاوردند و ترک پست نکردند و امروز اسباب شبهه افکنی علیه این مدیر انقلابی و ارزشی شده اند.

جالب اینجاست در حالی که فرهنگیان بی صبرانه منتظر حضور نجفی در رأس این وزارتخانه هستند برخی افراد بدون توجه به کارآیی، مدیریت، صداقت و تجربه ارزشمند نجفی هیچ دستاویزی برای حمله به این مدیر کهنه کار انقلاب و این انقلابی درس ودانشگاه را نیمه تمام رها کرده و به عشق انقلاب و مردم راهی کشور شده نیافته‌اند حالا از چماقی به نام فتنه استفاده مي‌کنند تا او را مورد هجمه قرار دهند.

جای تعجب اینجاست کسی چون نجفی که برای سربلندی این انقلاب و مردم عمر و جوانی اش را نهاده است باید چرا این گونه مورد بی مهری قرار مي‌گیرد؟هر چند عده‌اي قلیل این شبهه را راه انداخته‌اند ولی نمایندگان محترم مردم نجیب ایران در مجلس، با درایت و تدبیر و با درک عمیق شان از تنگناهای امروز فرزندان شان در مدارس، به رسالت و وظیفه خطیر خود در قبال سرنوشت آموزش و پرورش عمل خواهند کرد و مردم هم نیک مي‌دانند که شأن نمایندگانشان بالاتر از این است که از برخی افراد تأثیر پذیری داشته باشند.

در پایان گفت در این روزگاری که بسیاری از مدیران مدارس برای پرداخت قبض‌هاي تلفن، برق، گازو...مدارس مانده اند و شهریه گیری در بسیاری از مدارس دولتی به هر بهانه‌اي شهره شده است و روح رخوت و سستی و سیاست زدگی آموزش و پرورش ما را با رکود روبرو کرده است حضور نجفی نوید بزرگی برای شورآفرینی وامید و اعتماد بخشی به فرهنگیان است و بی شک حضو راو در کابینه دولت تدبیر و امید دکتر روحانی آغاز مبارکی برای فردای فرزندان ایران زمین است.

*عضو انجمن اسلامی معلمان خراسان شمالی

یک ایرانی
۱۳۹۲/۰۵/۲۱ ۱۲:۱۵
اگه از مجلس رای اعتماد بگیره خیلی عالی میشه. به چنین وزیر آموزش و پرورشی نیاز داریم (107690)
صص
۱۳۹۲/۰۵/۲۱ ۱۲:۱۷
عالی!! (107696)
afsaneh
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۲۱ ۱۲:۲۰
دوران وزرات ايشان از بهترين دوران اموزش و پرورش بود.....اين اقاي بابايي اموزش و پرورشو مثل يك كلاف سردرگم كرد ....شيوه تدرس رو چندبار عوض كرد! كتابها رو عوض كرد!استخدامي اموزش و پرورشو كاملا خانوادگي و پارتي بازي خودش كرد....و هزارتا كار ديگه كه بگم چاپ نميكنن (107698)
مهربان توسی
۱۳۹۲/۰۵/۲۱ ۱۲:۲۲
من معلم هم به دکتر نجفی و برنامه هاش امیدوارم (107701)
کامران
۱۳۹۲/۰۵/۲۱ ۱۲:۳۷
سلام
شما در بخش همکاری با بهار نیوز نوشته اید:
از ارسال مطالب و نوشته‌هاي احساسي؛ اغراق‌آميز، ستايش و تمجيد نسبت به اشخاص، هتك حرمت نسبت به افراد حقيقي و حقوقي، مسئولان و چهره‌هاي مختلف (حتي خارجي) ... خود داری کنید.
به نظر خودتان این مطلب چیزی جز ستایش اغراق آمیز و احساسی از اقای نجفی است که شما آن را منتشر کرده اید؟ (107715)
مربی
۱۳۹۲/۰۵/۲۱ ۱۳:۱۳
بعنوان یک فرهنگی در یکی از نقاط محروم قبل از نجفی چهار معلم بودیم وازعهده کرایه حیاط نیمه ساز ماهی 8000تومان برنمیامدیم در زمان نجفی موفق به خرید زمین شدیم در زمان سید بزرگوار صاحب خانه وماشین شدیم در زمان احمدی نژاد حقوقمان کفاف خوراکمان رانمیدهد فقطبه مدیران که طرفدار اقای حاج بابایی بودند اضافه میشد درهر دوره هم مربی پرورشی بودم معاونتها به رشته های غیر مرتبط حامی دولت داده میشد نجفی را اکثر فرهنگیان قبول دارند (107759)
!!!
۱۳۹۲/۰۵/۲۱ ۱۳:۴۹
درود بر نجفی ، امید معلمان (107821)
گوران
۱۳۹۲/۰۵/۲۱ ۱۳:۵۶
حمایت همه جانبهاز آقای نجفی باعث خواهد شد تا چرخ تعلیم وتربیت به ریل اصلی خود بر گردد. امنیتی کرده مناطق آموزش وپرورش باعث شده تا اندیشه های فکری متعالی کنار گذاشته شود. (107831)
۱۳۹۲/۰۵/۲۱ ۱۴:۲۰
ازخانه های سازمانی هم نمیگذرن وگذاشتن واسه فروش انگاری ارث باباشونه. (107863)
۱۳۹۲/۰۵/۲۱ ۱۴:۴۲
نجفی به نظر فرهنگیان بهترین وزیر بعد از انقلاب بود. (107893)
یک معلم
۱۳۹۲/۰۵/۲۱ ۱۵:۲۴
درود خدا بر نجفی بزرگواز ما منتظرش تو آموزش و پرورش هستیم (107929)
یک معلم
۱۳۹۲/۰۵/۲۱ ۲۰:۴۳
چشم ما فرهنگیان به نمایندگان مجلس هست انشاالله که رای می دهند (108353)
۱۳۹۲/۰۵/۲۱ ۲۱:۵۵
منهم بعنوان مدير مدرسه تأييد مي كنم ، (108416)
یک معلم
۱۳۹۲/۰۵/۲۱ ۲۲:۲۸
به چه زبانی باید گفت معلمان آقای نجفی رو می خواهند ؟؟؟ (108436)