به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۳ - ۱۹:۳۴
 
۵
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۵/۲۵ ساعت ۱۵:۲۳
کد مطلب : ۱۴۶۶۵
رأی اعتماد پرمعناي اصول‌گرایان به كابينه روحاني!

مشكلات اقتصادي را شما حل كنيد، حل مشكلات جوانان با ما!

گروه سياسي: روند اجرایی رأی اعتماد به کابینۀ تدبیر و امید دکتر روحانی با تمام حاشیه‌هایش به پایان آمد. مجلس اصول‌گرا به تیم اقتصادی و سیاسی روحانی رأی قاطعی داد؛ به طوری که وزیر اقتصاد رکورددار رأی اعتماد در تاریخ جمهوری اسلامی شد. در مقابل، تیم آموزشی و ورزشی مرتبط با جوانان، با رأی عدم اعتماد روبه‌رو شد. این رویکرد اصول‌گرایان با عنایت به برخی نشانه‌هایی که در دل روند رأی اعتماد جای دارند و با نگاهی به سوابق پارلمانی این جبهه، کاملاً هدفدار و برنامه‌ریزی‌شده است.
مشكلات اقتصادي را شما حل كنيد، حل مشكلات جوانان با ما!
عمادالدین گلستانی

به تیم اقتصادی و سیاسی رأی قاطع و کامل داده شد چون وضعیت این دو حوزۀ اساسی و البته مرتبط بحرانی است؛ هم سوءمدیریت‌ها دامن‌گیر آن شده و هم تحریم‌ها عرصه را تنگ کرده است. مشکلات این دو حوزه را عموم مردم با گوشت و پوست خود احساس کرده‌اند. درست است که به اذعان بسیاری از متخصّصان، وزرای پیشنهادی این دو حوزه (به‌ویژه بخش اقتصادی) از بهترین‌های علمی و اجرایی بوده‌اند امّا می‌توان تصوّر کرد که مجلس اصول‌گرا به هر کسی که دکتر روحانی معرّفی می‌کرد رأی اعتماد می‌داد. این مجلس حتّی به علی ربیعی که نسبت به کسانی چون نجفی و میلی منفرد تضاد سیاسی بیشتری با این جریان داشت، رأی اعتماد داد. گرچه خيال آنها از بابت وزارت كشور كه يك فرد اصولگرا برايش تعيين شده بود نيز كاملا راحت بود و از اين بابت كمترين دغدغه‌اي نداشتند تا جاييكه رحماني فضلي يكي از دو وزيري بود كه هيچ نماينده مخالفي، عليه‌اش سخنراني نكرد. بماند اينكه همين وزير بي مخالف، در نتيجه آرا، 19 راي منفي داشت!!

کیست نداند که این تیم اقتصادی و سیاسی در چه وضعیّت دشواری قبول مسئولیت کرده است و موفقیّت این تیم به معنای واقعی کلمه، نیازمند خلق حماسه‌ای است (از کاربرد واژۀ معجزه که بار دینی و قُدسی دارد به‌جای حماسه برخلاف برخی که آن را خرج اغراض سیاسی کرده‌اند آگاهانه تن زده‌ایم). کافی است این حماسه صورت نبندد یا به تأخیر افتد. سیل نقدها را جاری خواهیم یافت ازجانب همین مجلسیان اصول‌گرا که «این بود نتیجۀ اعتماد ما؟! ما که قاطعانه به شما رأی داده بودیم».

برخی سایت‌های جبهۀ اصول‌گرا به قاعدۀ روزشمار اتمام طرح‌های عمرانی، روزشمار معکوس کار گذاشته‌اند و هر روز یک عدد از آن می‌کاهند. تازه این مهلت صدروزه را که برای گزارش‌دهی دقیق از وضعیت کشور بوده، مهلت ثمربخشی اقدامات اقتصادی و سیاسی آن جلوه می‌دهند. روزنامۀ کیهان و پیروانش در سایر وب‌سایت‌های خبری و تحلیلی اصول‌گرا البته همین فرصت را هم دریغ خواهند کرد. احتمالاً سرمقالۀ کیهان روز شنبه به این نکته اشاره خواهد کرد که «آقای روحانی و تیم اقتصادی محترم آن! مجلس وظیفه‌اش را انجام داد حالا نوبت شماست زود باشید».

آری چون مشکل بزرگ‌تر و اساسی‌تر از آن است که در تصوّر اصول‌گرایان می‌توانست گنجید، مجبور بوده‌اند به روحانی و تیم اقتصادی و سیاسی‌اش این فرصت را بدهند؛ فرصتی که برای خود آن‌ها هم فرصت متقابلی برای نقد دولت به وجود خواهد آورد وگرنه این مجلس اصول‌گرا همانی است که در سال 83 برای اثرگذاری بر انتخابات ریاست‌جمهوری سال 84 طرح جالب اقتصادی «تثبیت قیمت‌ها» را اجرا کرد.

امّا مجلس، تیم آموزشی و ورزشی دکتر روحانی را حذف کرد. همان انگیزه‌ای که اصول‌گرایان را به برگزیدن تیم اقتصادی ترغیب کرد، ایشان را به عدم اعتماد به وزرای پیشنهادی آموزش و پرورش، علوم و ورزش و جوانان واداشت. مدرسه، دانشگاه و حوزه‌های ورزش و جوانان با دشواری‌ها و معضلات بسیاری درگیرند امّا به دلایلی که گفتنش مقال و مجالی دیگر می‌خواهد به‌ویژه در دانشگاه ابراز این مشکلات آسان نیست. از این رو مشکلات این حوزه چندان به عرصۀ عمومی نیامده است. اولیای اصول‌گرای امور در دانشگاه‌ها، همه چیز را بر وفق مراد می‌یابند و از اعلام آن باکی ندارند امّا بسیارند دانشگاهیانی که پوشیده خنده زنند و می‌دانند که نه چنان است.

اغلب اصول‌گرایان مجلس یا پیشتر جایگاهی در بخش‌های فرهنگی دانشگاه داشته‌اند یا در چند سال اخیر جایی برای خود دست و پا کرده‌اند و نمی‌خواهند جایگاه خود را به‌راحتی از دست دهند. بسیاری از ایشان در جست‌و‌جوی اعتبار اجتماعی که دانشگاهی بودن به فرد می‌بخشد چنین کرده‌اند وگرنه کار اصلی‌اشان حوزه‌های اقتصادی و رسانه‌ای است. حوزۀ ورزش برای سیاسیون از هر جناح و جبهه‌ای حائز اهمیت است. اصول‌گرایان قاعدتاً بدون تضمین جایگاه محکمی در این حوزه، به وزیر پیشنهادی هرکه باشد رأی نخواهند داد و دست آخر این‌که می‌دانند نقطۀ آغاز موجی که به سیلی بدل شد و حماسۀ سیاسی را آفرید دانشگاه و آموزش و پرورش است.

مردم از هر دستی به دکتر روحانی رأی دادند و حتی در برخی شهرهای کوچک‌تر و روستاها آن‌چه از صندوق‌ها درآمد با اختلاف بسیار رأی به اعتدال بود امّا باید دانست این موج را دانشگاهیان را شکل دادند و معلّمان – که در شهرستان‌ها نفوذ فرهنگی نیرومندی دارند- آن را به سیل تبدیل کردند. مجلس اصول‌گرا از همین آغاز می‌خواهد فاصله‌ای بیفکند میان رئیس‌جمهور و قشری که طیف اصلی هواداران پای کار او را تشکیل می‌دهند.

رئیس‌جمهور حتماً این را به‌خوبی می‌داند و پیام رأی مجلس را دریافته است، و چنان‌که شیوۀ اوست تدبیری بایسته خواهد اندیشید و وزیرانی حتی قوی‌تر از پیش برای این سه وزراتخانۀ مهم برخواهد گزید. نخستین گام امّا تعیین سریع سرپرستانی مطابق مشی اعتدالی و البته قاطع و کاردان است تا زمام امور را در دست گیرند. او این بار می‌تواند فارغ‌تر از گذشته با این مجلس تعامل کند چراکه مجلس اصول‌گرا در پاسخ به تعامل سازندۀ او، چندان به قواعد بازی پای‌بند نبوده است و به شکلی هدفدار بخشی مهم از کابینه را به تیر عدم اعتماد نشانه رفته است.

علی
۱۳۹۲/۰۵/۲۵ ۱۵:۳۰
من که نزد خدا از اقایون اصول گرا نخواهم گذشت.
امیدوارم اصلاح طلبا با مرکزیت اقای خاتمی و عارف برای انتخابات مجلس دست به کار بشن و ما هم حسابی از خجالت اصول گراها در بیایم. (111569)
حمید
۱۳۹۲/۰۵/۲۶ ۰۱:۲۳
قدرت چانه زنی روحانی که به بهانه آن دکتر عارف را وادار به کناره گیری کردند را هم دیدیم!! این بود قدرت چانه زنی؟ (111928)
۱۳۹۲/۰۵/۲۶ ۰۸:۰۳
سلام
تو رو خدا یکی بگه رای ممتنع چه معنی میده ؟ رای ها را اعلام کنید این نماینده ای که ممتنع میده تو مجلس داره چیکار میکنه ؟ مگه اینا با رای ممتنع رفتن تو مجلس ؟
تشکر (111997)
۱۳۹۲/۰۵/۲۵ ۱۵:۳۵
وزیر علوم از بین سه فرد زیر انتخاب شود
عارف-توفیقی-منصوری (111573)
(امین)
United Kingdom
۱۳۹۲/۰۵/۲۵ ۱۵:۳۸
توی این مملکت همه چیز با سیاست گره خورده و تا موقعی که سیاست پیش نرود،مسائل دیگر مثل اقتصاد هم پیش نمی رود
تیم سیاسی حسن روحانی رای نیاورده یا دست اصولگرایان افتاده که خواستار ادامه وضع موجودند
مطمئنا" در آینده شاهد کاهش مشکلات اقتصادی و دیگر موضوعات نخواهیم بود،چون مشکلات سیاسی حل نشده است. (111576)
۱۳۹۲/۰۵/۲۵ ۱۶:۲۳
برای چنین مجلسی احمدی نژاد خوبه تا:
1.بگه مجلس در رأس امور نیست
2.بگه نمایندگان با شاسی مدرک گرفته اند
3.بیاد در مجلس علیه رئیس آن فیلم پخش کنه
4.اهمیتی به مصوبات آن نده
5.لایحه بودجه را عوض آذر ماه اسفندماه به مجلس ببره
6.در سفرهای استانی صندلی نمایندگان را پشت مسئولین درجه چندم بچینه تا نمایندگان هم با حالت قهر جلسه را ترک کنند (111610)
ادریس
۱۳۹۲/۰۵/۲۵ ۲۱:۳۶
والا الان میگم احمدی نژاد خوب گزینه ای بود واسه این مجلس !‌ اصن ... حسابشون نمیکرد ! من موندم اینایی که اینقد ضد کابینه وزرا حرف زدن به فکر رای آوری تویه مجلس بعدی نیستن ؟‌!‌ یا میدونن دیگه رای نمیارن و دارن تمام تلاششون رو میکنن تا زهر خودشون رو بریزن ... واقعا حسه بدیه ... امثال رسایی و کوچک زاده ( از لحاظ شخصیتی هم کوچکه )‌ و ... باید درکشون کنیم ! آخه باید از صندلی مجلس خداحافظی کنن ! خدایا راضی به منقرض شدن نسله کسی نیستم اما خدایا اونایی که دارن با ملت بازی میکنن تا به هدف خودشون برسن رو نسلشون رو منقرض کن... (111808)
۱۳۹۲/۰۵/۲۵ ۱۶:۳۳
باید عارف رو بذاره سرپرست وزارت علوم..دادکان رو بذاره وزارت ورزش.. (111619)
۱۳۹۲/۰۵/۲۵ ۱۹:۳۳
باید؟! (111741)
۱۳۹۲/۰۵/۲۵ ۲۰:۰۹
عارف پیشنهاد وزارت رو رد کرد حالا بیاد سزپرست شه؟؟ (111771)
۱۳۹۲/۰۵/۲۵ ۱۶:۳۳
مجلسیان دست مریزاد به عنوان یک دانشجو حقوق از عدم رای اعتماد به میلی منفرد و نجفی متشکرم. (111620)
آرش
۱۳۹۲/۰۵/۲۵ ۲۰:۳۰
مطمئنا باید تشکر کنی چون من فوق لیسانس بیکار حقوق را جایم را به تو می دهند (111786)
شروین راد
۱۳۹۲/۰۵/۲۶ ۱۴:۵۷
من فوق لیسانس حقوق بین الملل هستم بسیار متشکرم از مجلس به دلیل عدم رای اعتماد به میلی منفرد شما کاربران بهارنیوز دنیا و همه رفتارها را سیاسی و حزبی میبینید برادر من ارش جان دلیل بیکاری شما با امدن اقای میلی منفرد حل میشد؟ دانشجویان با امدن ایشان رنگ ارامش را نمیدیدن هر روز بحث سیاسی و حزبی بود وقت ان رسیده دانشگاهها مانند کشورهای جهان اول به بحث های علمی و تحقیقانی بپردازن.تعصبات حزبی را کنار بگذارید تنها راه نجات کشور از سومدیریت ها شایسته سالاری است نه اینکه هر دولتی می اید از وزیر تا ابدارچی را عوض میکند به امید دولتی غیرحزبی و شایسته سالار (112213)
۱۳۹۲/۰۵/۲۶ ۱۵:۲۷
باشروین موافقم (112242)
۱۳۹۲/۰۵/۲۶ ۱۵:۲۹
حزب گرایی جایش را باید به شایسته سلاری بده با شروین راد هم عقیده ام. (112244)
پریسا
۱۳۹۲/۰۵/۲۶ ۱۵:۴۴
آقای راد لطفا 1کم مطالعتون رو بیشتر کنید
1سر به نهج البلاغه بزنید ببینید امیرالمومنین بهتون میگه که فقط سرتون به درس و مشقتون باشه؟!؟!؟!

یعنی هدف خدا از آفرینش ما فقط درس خوندنه؟!؟!
پس تفکر و تشخیص حق از باطل و گام نهادن در مسیر حق و دفاع از اون که از آرمانهای اصیل انسانیته چی میشه؟!؟! (112257)
۱۳۹۲/۰۵/۲۶ ۱۵:۳۵
حرف ارش چه بی ربطه (112251)
۱۳۹۲/۰۵/۲۵ ۱۶:۵۵
روحانی باید با انتخاب سه اصلاحطلب و مشهورتر از قبلیها و گذاشتنشون به عنوان سرپرست جلوی حرص اصولگراها رو بگیره که حالا با خیال راحت دخل و خرجشون رو اصلاحطلبها برایشون درست می کنند و اینا به خرابکاریهاشون در فرهنگ و آموزش بپردازند (111628)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۲۵ ۱۷:۰۱
این آقایان عاجز از اداره یک نانوایی حالا که مملکت را از نظر اقتصادی به لبه پرتگاه کشانده اند متوسل به همان اصلاح طلبانی شده اند که روزگاری سایه اشان را با تیر می زدند.آقای روحانی بادادن امتیاز وزارت کشور(متولی توسعه سیاسی)و وزارت ارشاد(متولی توسعه فرهنگی) این امید واهی را داشت که مجلس به دیگر وزرای فرهنگ/اجتماعی او رای اعتماد بدهد خوشحالم که میبینم در همین ابتدای کار متوجه غیر قابل اعتماد بودن طرف مقابل شد . تنها حرکت مانده معرفی شخصی والاتر متخصص تر برای این سه وزارتخانه است مثلا دکتر عارف یا حداقل توفیقی برای وزارت علوم . (111629)
۱۳۹۲/۰۵/۲۵ ۱۹:۳۲
چیزی تو سایتهای ضد انقلاب بهتون گفتند و هی او رو منتشر می کنید و طبق معمول بدون بررسی به همه اتهام می زنید
امام خمینی اون جمله خط اول رو خطاب به ملی مذهبی زده کافیه یکم جستجو کنی و چشم بسته و شکمی حرف نزنی (111738)
۱۳۹۲/۰۵/۲۶ ۱۲:۴۵
این جمله رو خطاب به منتقدین دولت مهندس میر حسین موسوی گفتند جناب !! (112109)
۱۳۹۲/۰۵/۲۵ ۲۳:۵۱
دکتر عارف که خودشان وزارت را قبول نکردند، معرفی نکردن آقای توفیقی هم از جای دیگه آب میخورد! (111875)
آصف
۱۳۹۲/۰۵/۲۶ ۱۱:۵۰
امام جمله معروف را برای راست ترین راستها یعنی موتلفه ای ها گفتند که سند آنهم موجود است کافی است به صحیفه نور مراجعه کنید . (112081)
مهرداد
۱۳۹۲/۰۵/۲۵ ۱۷:۰۳
بازم خوشبینی از نوع بهاری! (111630)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۲۶ ۱۳:۳۷
زنده بادت صدای حق (112142)
۱۳۹۲/۰۵/۲۵ ۱۷:۰۹
این کامنت را ویرایش مینمایم تا بلکه قابل انتشار شود و فکر نمیکنم در حالیکه از یک طرف کامنتهای تند پایداریها علیه میرحسین و خاتمی و از طرف دیگر کامنتهای برخی دوستان اصلاح طلب برعلیه میرحسین در بهارنیوز منتشر میشود، درخواست زیادی باشد. این کامنت در جهت خوشامد اصولگراهای تندرو که تناقضات جدی دارند، نبوده و حالا که جلسه رای اعتماد پایان یافته و دیگر بهانه اثرگذاری بر جلسه رای اعتماد وجود ندارد، تنها از منظر نقد درون گروهی اصلاحات بیان میشود. این روزها هوا بس ناجوانمردانه «سرد» است. شبی که از اردوکشی گفته میشود و میرحسین در میان بعضی از ماها میشود نماد افراط و همه ما فراموشکاران تاریخ به خودمان برچسب «اعتدال» میزنیم و سخنرانان در مجلس و ما در فضای مجازی هر کاری میکنیم تا فاصله ای تصنعی میان خودمان و میرحسین نقاشی کنیم. پایداریها در آن چهار روز اسنادی را برای حذف رقیب منتشر کردند که ما اگر از منظر دیگر و از زاویه فشار یکسویه بر میرحسین و کروبی به آنها نگاه کنیم خواهیم دیدکه بسیاری از آن اسناد مستند به آرشیو رسانه های خود ما اصلاح طلبان بود. آقای آخوندی به شهادت آرشیو سایتها از ظهر به بعد از شورای نگهبان اعلام میکردند میرحسین با اختلاف زیاد پیش هست و در 26 خرداد در جلسه، به دلیل ماجراهای قبل انتخابات تقاضای صریح ابطال انتخابات را میکنند. آقای ربیعی به شهادت فیلم موجود، به همراه میرحسین در کنفرانس ده شب 22 خرداد با نوشته ها و برگه ها به میان خبرنگاران آمدند. به شهادت آرشیو تمامی سایتها آقای زنگنه در جلسه 26 خرداد ادعای تقلب و تقاضای تجدید نظر در انتخابات را کردند و در 30 خرداد به همراه آقای آخوندی نامه ای به آقای لاریجانی نوشتند که مسیر تجدید نظر انتخابات و همچنین عمل به اصل 27 قانون اساسی یعنی آزادی تجمعات و راهپیماییها حتی بدون مجوز وزارت کشور را تقاضا کردند که با راههای مختلف پیگیری بشود که سایت خبرآنلاین نزدیک به آقای لاریجانی یک ماه بعد نامه را منتشر میکند که هم اینک این نامه در سایت خبرآنلاین موجود میباشد.
http://khabaronline.ir/detail/12915
به شهادت تمامی سایتها و آرشیو سایت رسمی آقای خاتمی، آقای نجفی در 3 مرداد 88 نامه ای را به همراه آقای خاتمی و تنی چند از سیاسیون اصلاح طلب، خطاب به مراجع تقلید با عنوان «نظام در خطر اشاعه بیدادگری» منتشر میکنند. و حال ما فراموشکاران تاریخ نمیدانیم میرحسین، شب هنگام بعد از دیدن صحن مجلس با خود به چه چیز میاندیشید. (111636)
۱۳۹۲/۰۵/۲۶ ۰۱:۵۶
آفتاب آمد دلیل آفتاب
در تایید تحلیل کامنت بالا، . . .

از بهارنیوز عزیز تقاضای عاجزانه داریم که حداقل در این فضای سنگین یکسویه، این معدود نظرات که البته با رعایت و فهم محدودیتهای بهارنیوز نگاشته میشود را منتشر نماید تا این جریان مظلوم از همین تریبونهای حداقلی هم محروم نماند.
با تشکر از دست اندرکاران زحمتکش و متعهد بهار (111931)
۱۳۹۲/۰۵/۲۶ ۱۰:۵۰
دوست عزیز تو حرفاتون درسته اما در صحن چنین مجلسی نمیشد واضح حرف زد بالاخره یکی باید بیرون زندان بمونه که بتونه بقیه رو دربیاره یا نه؟
توقع نداشتین که تو مجلسی که رسایی و کوچک زاده و زاکانی و کوثری و حسینیان و... هستند بگن جنبش سبز؟هان؟! (112054)
جوانان سرمایه اجتماعی انتخابات
۱۳۹۲/۰۵/۲۵ ۱۷:۱۹
آقای روحانی لطفا از جوانانی که از شما و آقای عارف و خاتمی حمایت می کنند ساده نگذرید سرمایه اجتماعی انتخابات همین جوانان هستند وبس (111649)
۱۳۹۲/۰۵/۲۵ ۱۷:۲۹
تحلیل جالبی بود ، متشکرم . (111657)
یک فرهنگی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۲۵ ۱۷:۳۶
احسنت....عالی بود..
روحانی ما امیدواریم... یک نفر قوی تر را معرفی کنید. ملت منتظرند (111661)
۱۳۹۲/۰۵/۲۵ ۱۷:۳۹
کاملا موافقم! کشور افتاده دست یک عده انحصارطلب خودخواه! (111663)
۱۳۹۲/۰۵/۲۵ ۱۸:۰۱
تعداد رای ها با رای دهندگان اصلا با هم نمیخونه .
تعداد رای های نجفی-واعظی رو بشمارین
یکی 284..یکی 283 (111675)
۱۳۹۲/۰۵/۲۵ ۱۸:۰۵
حیف حیف نجفی و میلی منفرد وزیر نشدند ای کاش حداقل معاون وزیر شوند. (111681)
پریسا
۱۳۹۲/۰۵/۲۶ ۱۵:۵۲
چطور انتظار داری دکتر نجفی عزیز با اون ابهت بیاد بشه معاون وزیر؟! (112269)
ایوب
۱۳۹۲/۰۵/۲۵ ۱۸:۳۲
وزیر علوم: دکتر کمال خرازی
وزیر آموزش و پرورش: دکتر جواد اژه ای (رئیس سابق استعدادهای درخشان)
وزیر ورزش: دکتر دادکان (111690)
۱۳۹۲/۰۵/۲۵ ۱۹:۲۰
هر چی دلتون میخواد علیه اصولگرایان بنوسید در عکس هدفوون تخریب آقای فضلی و جنتی است.
درود بر آقای رئیس جمهور که کلیه وزرات خانه سیاسی و امنیتی و فرهنگی رو در اختیار اصولگریان گذاشت
از نوع دفاع از وزیر علوم هم مشخص ود خیلی مایل به ایشون نیستند
زینت دولت خاتمی یعنی مهاجرانی الان کجاست؟
شده زینت مجالس پادشاه عربستان و بی بی سی خجالت هم خوب چیزیه
شماها مدیون آقای رئیس جمهور هستید نه ایشون
و باید از ملت به خاطر 4 پیش عذرخواهی کنید
بعد خیانتهایی 88 ایشون(رئیس جمهور) باعث شدند کمی شما 7 درصد ها حرف بزنید هر چند قبل انتخابات آقای عارف رو هم شما افراطی های اصلاح طلب رو اصلاح طلب نمی دونستید
اگر مجلس میخواست سیاسی عمل کنه باید حجتی و ربیعی و آخوندی و زنگنه رای نمی آوردند (111733)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۲۶ ۰۲:۴۳
بی نوا! اکی گفته جنتی اصولگراست؟! تا چند وقت دیگه خودت متوجه می شی. البته کسی که پیام انتجابات24 خرداد و نمیگیره احتمالا تا ابد نمی فهمه.قاطبه وزرا اصلاح طلب هستن جایگزین این 3 وزیر هم اصلاح طلب می شن.شما انحصار طلب ها هیچ وقت شکست و قبول نمی کنید فرق ما با شما اینه که حاکمیت و ازان مردم می دونیم پس مردم با ما هستن شما. . . .هم می تونید تو توهم به سر ببرید.تاریخ در مورد ما وشما قضاوت خواهد کرد (111947)
مهدی
۱۳۹۲/۰۵/۲۵ ۱۹:۳۱
اصولگراها عمرا بتونن تو حوزه فرهنگ و جوانان تاثیرگذار باشند و بخواهند جامعه ای باب میل خود بوجود بیارند. اگه توانش رو داشتند تو این 8 سال انجام میدادند. فرهنگ و مسائل اجتماعی از طریق دستوری نتیجه عکس داره (111737)
۱۳۹۲/۰۵/۲۵ ۱۹:۳۳
اصلاح طلن با کارها و وطن فروشهایی در سال 88 کردید و از مردم هم عذرخواهی نکردید این چند وززرات خونه هم از سرتون زیادیه (111739)
بختیار
۱۳۹۲/۰۵/۲۵ ۱۹:۳۶
ما جوانان ایران زمین "نه" مجلس اصولگرا را به وزرای آموزش و پرورش، علوم و ورزش که در واقع وزرای جوانان است را فراموش نمی کنیم.
جواب این مجلس را هم می دهیم
فصل اعتدال مجلس هم فرا رسیده است.
افراط و افراطی گری را در انتخابات مجلس پایان می دهیم.
همه باهم
بدور از قهر
بدور از تحریم. (111742)
۱۳۹۲/۰۵/۲۵ ۲۱:۵۹
از طرف خودت صحبت کن (111820)
بختیار
۱۳۹۲/۰۵/۲۶ ۰۹:۱۵
این نه به شما به خواب زدگان هم هست
قضاوت با ملت ایران است (112016)
محمدرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۲۶ ۱۵:۲۱
فصل اعتدال مجلس فرا رسیده است؟؟
خیر ... .
اینک فصل اصلاح است (112236)
۱۳۹۲/۰۵/۲۵ ۱۹:۴۹
راستی نظر بهار نسبته به اردو کشی و رخ ندادن هیچ تقلبی و انکار کامل توسط رئیس جمهور چیه؟ هیچ حرفی در این زمینه نمی زنید؟
روحانی خیلی مچکریم (111758)
۱۳۹۲/۰۵/۲۶ ۱۰:۵۲
ای بابا چقد ساده اید شما .....
بیاد بگه تقلب شده که اونم بندازن زندان ؟اونوقت کی بره اون بدبختا رو از حصر دربیاره؟
به تقیه اعتقاد دارید؟ (112056)
۱۳۹۲/۰۵/۲۵ ۱۹:۵۶
دوستان همه با هم پیش به سوی خالی کردن مجلس از وجود تندروهای اصولگرا، فراموش نشه، همه پای صندوقها می آییم. همه (111763)
۱۳۹۲/۰۵/۲۵ ۲۰:۰۲
عصبانیت بهارنیوز
و برخی کاربران افراطی آن =
عملکرد درست مجلس (111767)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۲۶ ۰۲:۴۶
من کراهت دارم به بعضی سایت های اصولگرا سر بزنم شما چرا به ما افراطی ها! و سایت ما ورود می کنی؟ (111949)
۱۳۹۲/۰۵/۲۶ ۱۰:۴۵
اشتباه مثبت دادم! (112050)
رضا
۱۳۹۲/۰۵/۲۵ ۲۰:۱۷
من میگم آقای روحانی این سه وزیر هم از اصولگرایان بگذارد چون به قول لاریجانی وزرا با ندادن رای به این سه وزیر نشان دادند به امر تعلیم وتربیت حساسند ودقت نظر دارند!!!!!!!!!!!!!!!!!!!وزارت کشور هم که دوست آقای لاریجانیه چون اصولگرایان به امنیت واینطور امور حساسند.فقط میمونه اقتصاد که خیلی درب وداغونه.اگر ایشون لطف کنه اقتصاد هم دراین چهارسال که اصولگرایان دراین چهارسال درب وداغونش کرده اندسروسامون بدهند وتحویل آقایان بدهند عالی میشه.فکر کنم برنامه مدون وخوبی بود.اگرروحانی قبول نکنه واقعا دیگه معلومه اعتدال گرا نیست.درعوضش طی یک معامله سیاسی آقای روحانی اجازه پیدا کنه معاونت برنامه ریزیشو خودش انتخاب کنه.مردم هم که با رایشان دیگه همه میدونن به اصولگرایی بوده. (111779)
زنده باد مخالف من
۱۳۹۲/۰۵/۲۵ ۲۰:۴۸
من تحلییل دیگری رو قبول دارم! راست سنتی پیامی به روحانی داده است که ما (بر خلاف راست رادیکال) از تو حمایت خواهیم کرد به شرطی که تو از اصلاح طلبان فاصله بگیری. (111795)
shahab
۱۳۹۲/۰۵/۲۵ ۲۱:۲۹
از رییس جمهور میخوام حداقل واسه وزیر علوم باهاشون کنار نیاد و آقای توفیقی رو سرپرست کنه و سه ماه بعد واسه وزارت معرفیش کنه که مجلس تو کار انجام شده بیفته. (111805)
اصلاح طلب
۱۳۹۲/۰۵/۲۵ ۲۳:۳۴
عارف نباید وزیر علوم شه چون اون وقت گزینه ای برای ریاست مجلس نداریم منم با نظر زنده باد مخالف من موافقم
امیدوارم مجلس بعدی دست اصلاح طلبها بیفته
راست سنتی باید بفهمه بدون اصلاح طلب ها نمیشه به اینده روشن امیدوار بود باید یاد بگیرن به ما احترام بزارن و در قدرت جای ما رو وسیعتر کنن (111864)
عزیز
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۲۶ ۰۰:۰۰
وزیر علوم: توفیقی -پزشکیان -منصوری - محقق داماد

وزیر ورزش: دادکان (111887)
۱۳۹۲/۰۵/۲۶ ۰۰:۰۳
من اصولگرا هستم و گذاشتن نام اصولگرا به رانت خواران اشتباه است. (111889)
۱۳۹۲/۰۵/۲۶ ۰۰:۰۵
جالب بود... ولی کی میتونه مثل نجفی باشه؟؟:( (111890)
۱۳۹۲/۰۵/۲۶ ۰۰:۰۷
اگر عارف بیاد وزیر علوم بشه چی؟؟؟؟
اگر بشه دانشگاه ها گلستان میشه بخدا..... (111892)
۱۳۹۲/۰۵/۲۶ ۰۲:۱۲
لیاقت این مجلس همان احمدی نژاد است (111940)
یزدان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۲۶ ۰۸:۲۳
رای مجلس نشان دادکه شعار سن بالای کابینه دروغی بیش نبود،این مجلس بااین ادعاخدمکتگزارترین فرد به نظام وآموزش وپرورش را حذف کرد،آنها جوان ترین هارا حذف کردندومردم دریافته اندکه صادق نیستندبلکه سیاسی کارندوحضرند خاکدم ترین آدمها راحذف کنندچیزی که باعث نگرانی جامعه میلونی فرهنگیان شد،چه کسی بهتر ازنجفی میتوانست این وزارتخانه بزرگ را اداره کند.الیته نجفی راحت شد ازباتریک مسوولیت سنگین پیش خودوخدای خود اما آنها که این فرصت خوب رازمردم برای خدمت گرفتندشرع وقانونا مسولندپیش خدای خودمسوولند.آنهایی که خودشان با نشرتشان پول های آن چانی درو می کنند مانند نشریه ای که فاکتورش امسال ازطریق یک روزناه دولتی لو رفت. (111999)
عشق ایران ....اااااااااااا
United States
۱۳۹۲/۰۵/۲۶ ۱۰:۱۵
آيا موافق هستيد از دكتر روحاني درخواست كنيم جناب دكتر عارف را به عنوان وزير علوم معرفي كنند؟
و همه يك صدا از دكتر عارف اين مرد اخلاق بخواهيم بار ديگر بخاطر مردم و جايگاه علم و دانشگاه اين درخواست را بپذيرند.
با توجه به محبوبيت ايشان و تاييدشان توسط شوراي نگهبان كار مجلس براي رد ايشان بسيار مشكل خواهد بود.

یادتون نره با وجود همچین مجلسی باید هر کاری کرد که بشه وزارت به این مهمی رو به فردی که بتونه موثر باشه داد (112039)
۱۳۹۲/۰۵/۲۶ ۱۰:۴۶
امان از دست لاریجانی خوب روحانی رو مات کرد اصلی ترین وزارت خانه ها رو گرفتن این رو میگن یک مهندسی با صبر و حوصله. (112051)
ا
۱۳۹۲/۰۵/۲۶ ۱۱:۰۱
مجلسی ها فقط به فکر تسویه ساب سیاسی و تفتیش عقای سیاسی بودند نه بررسی عملکرد کابینه چون تخصصی در امور مملکت داری ندارند مثالش نماینده شهر خودم / به جرات بگم 10 درصد نماینده های فعلی مجلس متخصص امور ند بقیه بدون بلیط
سوار قدرتند (112064)
سعید1
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۲۶ ۱۱:۱۸
دوست عزیز نویسنده مساله آموزش وپرورش ودانشگاهها تنها اینی نیست که شما فرموده اید.نمی توان نوشت اما یک جریان قشری والبته مشکوک همواره تلاش داشته آموزش وپرورش را در کنترل داشته باشد. . . .آنان حتی در دوران امام توانستند آقای پرورش را به مهندس موسوی تحمیل کنند.همان وقت تلاش بسیاری کردند تا متون آموزشی را دستخوش تغییر نمایند اما موفق نشدند تا دولت نهم که برایشان عروسی بود.متن کتابها را با سالهای گذشته مقایسه کنید متوجه خیلی چیزها خواهید شد.آموزش عالی از جهتی دیگر مورد توجه ایشان است. کنترل برنامه های دوران مقدماتی و آزمون وتثبیت آنها همینطور کنترل سیاسی این مجموعه برنامه استراتژیک آنهاست.نمی توان بیش از این موضوع را شکافت.هوشمندان خود در خواهند یافت حقیقت را. (112068)
پارسا
۱۳۹۲/۰۵/۲۶ ۱۲:۰۶
همه نماینده ها حق دارند پس از بررسی ها به هر وزیری به استناد همین بررسی ها رای بدهند.
شما هم باید این انتظار نداشته باشید که مجلس اصولگرا به برخی چهره های تندرو رای بدهد.
باید ممنون هم باشید چون چند تا از همین نوع وزیر ها رو مجلس بهشون رای اعتماد داد. (112090)
۱۳۹۲/۰۵/۲۶ ۱۲:۲۰
به نام خدا
این عملکرد مجلس درخصوص عدم رای اعتمادشان نسبت به وزرای پیشنهادی که در کل با جوان و افکار جوان سروکار دارند،باید گفت که این عزیزان از جوانان میترسند که مبادا چشم و گوششان باز شود و نسبت به مسایل روز جامعه آگاه شوند و از طرف دیگر جوانان پاک سرزمین را سرگرم ماهواره و دیگر ابزارهایی میکنند که از هیچ چیزی با خبر نباشند و مخالفت ظاهری نسبت به این موضوعات مینمایند.واقعا ابراز تاسف میکنم. (112096)