به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۱ - ۱۹:۲۰
 
۱۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۵/۲۵ ساعت ۰۱:۱۴
کد مطلب : ۱۴۶۵۷
آقايان افراطي؛ تکلیفتان را با جوانان مشخص کردید؟

مجلس‌مدعي‌جوانگرايي، به‌وزيران‌جوانان راي نداد!

گروه سياسي: بالاخره پس از چهار روز بحث و بررسی پیرامون کابینه پیشنهادی مجلس نهم باز هم تاریخ ساز شد و در اقدامي با معنا سه وزير مرتبط با جوانان ايراني رای اعتماد نداد!
مجلس‌مدعي‌جوانگرايي، به‌وزيران‌جوانان راي نداد!
احمد حاجی‌محمدخانی

مجلس نهم در حالی به سه وزیر علوم، آموزش و پرورش و ورزش رای اعتماد نداد که با فاصله‌ي حدودا یک ماهه ای که به بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها باقی مانده بدون وزیر ماندن این وزارتخانه‌ها را هیچ منصفی به صلاح مملکت نمی داند. این اقدام مجلس البته از جنبه دیگری هم جالب است و آن اینکه همین مجلس که به دولت سفارش جوانگرایی مي‌کرد حالا هر سه وزارت خانه مربوط به جوانان را بدون وزیر رها کرده است، وزيراني كه از قضا در مقايسه با برخي ديگر از وزيران راي‌آورده، سن كمتري هم داشتند! امري كه مشخص مي‌كند شعار جوانگرايي آقايان، فقط  بلوفي توخالي بيش نبوده است!

البته این حق قانونی مجلس است که وزرایی را مصلحت نمی بیند رد کند ولی این اتفاق تا زمانی که در چهارچوب خواست ملت باشد ارزش دارد. همه می‌دانیم که اگر نگوییم بیشتر رای روحانی متعلق به جوانان بود حداقل اینکه روحانی بیشتر از بقیه کاندیدا‌ها رای جوانان را جذب کرد امری غیرقابل انکار است. از طرفی پر واضح است که همان جوانانی که آن حماسه سیاسی را آفریدند به همین سلایق روحانی رای دادند و به امنیتی شدن فضای دانشگاه و سیاست زده شدن دانشگاه‌ها «نه» گفتند (که اگر غیر از این بود قطعا به نامزد دیگری رای می‌دادند) و حالا نمایندگان هم با این آرا «نه» بزرگی به منتخب ملت و وزیر پیشنهادیش گفتند.

حال باید پرسید علت این همه فاصله بین حرف و عمل نمایندگان چیست؟ چرا نمایندگانی که رئیس‌جمهور را به جوانگرایی توصیه و به خاطر تجربه گراییش مذمت می‌کردند حاضر نشدند اندکی به جوانان اعتماد کرده و با رای اعتماد به وزیر پیشنهادی علوم اندکی فضا را برای جوانان و دانشجویان بازتر کنند؟ براستی چرا همان جوانانی که در طول انتخابات باید بار حماسه‌آفرینی را به دوش بکشند پس از انتخابات افرادی تعبیر کنیم که با بازتر شدن فضای دانشگاه‌ها به سوی سکولاریسم و براندازی حرکت مي‌کنند؟ چرا باید اینقدر به دانشگاه و دانشجو بی اعتماد بود؟

البته در این بین حرکت‌هایی هم چه در داخل و چه در خارج از بهارستان رخ داد. نظیر مقالات و جوسازي‌هاي هدف‌دار بعضی سايت‌ها و روزنامه‌هاي اصولگرايان افراطي (خصوصا فارس، كيهان، تسنيم، رسالت و...) و پخش شب‌نامه و ارسال پیامک به نمایندگان در چند روز اخیر که اگر نگوییم منافی اخلاق است حداقل هیچ سنخیتی با اخلاقی که آقایان کباده‌اش را مي‌کشند ندارد. خانه ملت که قبلا با حمایت از نامزدی که رای چندان زیادی بدست نیاورد موجب انتقاداتی نظیر مردمی نبودن شد گویا فرصت دیگری را هم برای یکسو نشان دادن خود با قاطبه ملت از دست داد ولی آیا واقعا مجلس از «منتخب ملت» انتظار دارد «انتخاب ملت» را رها کرده و وزیری معرفی کند که آش همان آش و کاسه همان کاسه 8 سال گذشته باشد؟ پس فریاد مردم در 24 خرداد برای اصلاح اوضاع چه می‌شود؟

دل خسته
۱۳۹۲/۰۵/۲۵ ۰۱:۲۹
من به شخصه از این رد صلاحیت ها دل سرد شدم وکمی هم ناامید......... (111078)
۱۳۹۲/۰۵/۲۵ ۱۱:۰۸
من خوشحالم که در انتخابات شرکت نکردم. (111355)
حامد
Norway
۱۳۹۲/۰۵/۲۵ ۱۹:۳۹
همیشه عادت داریم شلوغ کنیم و احساسی حرف بزنیم ، به تمامی اتفاقاتی که افتاده نگاه کنین ، حضور زنگنه ، آخوندی ، علوی و ... و اتفاق افتاده ضد خال بود اما دلسردی و ای کاش رای نمی دادم و اینا همه اش توطئه کسانی که هوشمندانه دنبال القا همین به ما هستن که ما با دلسردی از نقش تاریخی این نسل در اصلاح قدم به قدم امور شونه خالی کنیم (111746)
ویانا
۱۳۹۲/۰۵/۲۵ ۰۱:۳۲
وای بر این نمایندگان .... فقط بغض گلومو فشار میده ... خدایا تو ببین و قضاوت کن... (111084)
مسعود
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۲۵ ۰۱:۳۶
نمایندگان مجلس نهم نوعا افرادی احساسی هستند وبه صورت لحظه ای تصمیم می گیرند،(این موضوع در قضیه استیضاح وزیر اقتصاد دولت دهم -به واسطه دزدی 3000 میلیاردی_به خوبی روشن شد در حالیکه به قول خودشان آمده بودند وزیر را قصابی کنند در نهایت مجددا به وی رای اعتماد دادند)پارامتر های موثر در رای و نظر آنها متعدد و مختلف است که این اصلا در شان جایگاهی همچون مجلس نیست. (111087)
۱۳۹۲/۰۵/۲۵ ۱۰:۱۷
اصل هم همین پارامتر می باشد (111285)
۱۳۹۲/۰۵/۲۵ ۱۵:۲۰
بهتر است به جای آنکه بگوییم {احساسی }که لغت تقریبا مثبت و عامه پسندی است اگر اجازه دهید این جمله را چنین تصحیح کنم .حد اقل 50 در صد از نمایندگان مجلس افرادی یک بعدی .منفعت طلب . بدون هیچگونه آینده نگری .و زندگی خود و هم مسلکان خود را بر خواسته 90 در صد از هم میهنانشان ترجیح میدهند. وگرنه هیچ عقل سلیمی راجع به رای منفی به حد اقل یکی از بزرگترین وزرای تاریخ بعد از انقلاب یعنی دکتر نجفی هیچ فکری نمیکرد. وزیر علوم هم همینطور در مورد وزیر ورزش اعلام نظر قطعی نمیکنم چون خدایی سابقه یی از ایشان ندارم (111564)
۱۳۹۲/۰۵/۲۶ ۰۰:۲۶
مغزت پاره سنگ برداشته.کدوم 90 درصد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟50.7 رو میگی؟؟؟؟؟؟؟؟ (111902)
ایوب
۱۳۹۲/۰۵/۲۵ ۰۱:۳۸
رای مجلس کاملا سیاسی و بدون توجه به میزان توانایی ها و برنامه های وزرا بود. حتی اگر به کسانی چون زنگنه و طیب نیا و ظریف رای دادند به خاطر این بود که ایشان خرابکاری های احمدی نژاد و دوستان اصولگرا را سر و سامان بدهند. (111089)
حمید ایرانی
۱۳۹۲/۰۵/۲۵ ۰۱:۳۹
پاسخ محکمی در انتخابات 2 سال آینده به آنها خواهیم داد. (111091)
۱۳۹۲/۰۵/۲۵ ۱۰:۳۷
حتما در انتخابات دوسال آینده بگو همه را سلاخی می کنیم (111316)
۱۳۹۲/۰۵/۲۵ ۱۳:۰۹
شما شورای نگهبان رو دست کم نگیر (111480)
۱۳۹۲/۰۵/۲۵ ۱۹:۴۵
شما مردم را دست کم نگیرید (111754)
حسن
۱۳۹۲/۰۵/۲۵ ۰۱:۴۰
مجلس ثابت کرد به دنبال انتقام از جوانانی بود که حماسه24 خرداد را خلق کردند (111093)
۱۳۹۲/۰۵/۲۵ ۰۱:۴۵
یعنی در خانه ملت جایی برای اندیشه ملت نیست کلید هم گره گشا نشد بعد از انتخابات قفل ها را عوض کردند (111099)
۱۳۹۲/۰۵/۲۵ ۰۱:۴۶
نجفی سلطان قلبها (111100)
۱۳۹۲/۰۵/۲۵ ۱۳:۵۲
واقعا سلطان قلب ها.با ادب ترین با شخصیترین و با متانت ترین عضو کابینه بود.امیدوارم همیشه موفق باشن.((هر گاه مخالفانت بیشتر از دوستانت شد بدان که در کارت موفق بوده ای)) (111527)
۱۳۹۲/۰۵/۲۵ ۰۱:۵۷
چه تیتر بی ربطی
مگه قراره این سه تا وزارت خونه بی وزیر بمونه که اینو میگی.لیاقت جون های ایرانی فراتر از این سه نفر بود. (111111)
۱۳۹۲/۰۵/۲۵ ۰۲:۰۳
90 درصد مردم خواهان بهبود اقتصاد هستند 3 تا 4 میلیوننفری هم مثل بهارنیوز و برخی کاربرانش دنبال هیاهوها و جنجالهای سیاسی هستند
وقتی اوضاع اقتصاد خوب شد اقلیتهای افراطی اصلاح طلب و اصولگرا در بین مردم حل خواهند شد (111113)
نیما
۱۳۹۲/۰۵/۲۵ ۱۵:۳۹
توسعه سیاسی مقدم بر نوع توسعه ای است. تا فضا باز نشود و همه چیز شفاف، هیچ پیشرفتی حاصل نخواهد، نه اقتصاد و نه اجتماع و نه فرهنگ. شما یا کوته بین هستی یا از عوامل اصول نما ها.
این حرف شما توهین به مردم است:
1- اگر مردم فقط به خاطر مسایل اقتصادی رای دادند، باید به محسن رضایی رای می دادند که فقط در مورد اقتصاد بحث می کرد، نه به روحانی.
2- یادت باشد 18 میلیون هم رای نداده اند، زیرا شاید آنان هیچ امیدی به اصلاح نداشته اند. (111578)
۱۳۹۲/۰۵/۲۵ ۱۵:۴۵
جنجال سیاسی را افرادی دنبال می کنند که به خاطر عوامل سیاسی این سه وزیر را رد کردند. (111581)
۱۳۹۲/۰۵/۲۵ ۰۲:۱۰
این لجبازی مجلس بود با ملت . البته این آتیش از زیر سر نمایندگانی بلند شد که هرگز رای ملت نبوده اند . امیدواریم آقای روحانی در برابر این توطئه پا پس نکشند (111116)
۱۳۹۲/۰۵/۲۵ ۰۲:۱۱
پرسیده اید
حال باید پرسید علت این همه فاصله بین حرف و عمل نمایندگان چیست؟

در جواب باید گفت علت آن در نظر گرفتن منافع شخصی و گروهی عده ای از اعضای مجلس ایت (111117)
۱۳۹۲/۰۵/۲۵ ۰۲:۱۴
خوب دیگه تو کشور ما تو مجلس باید به مسن ها رای بدهند!!! (111121)
۱۳۹۲/۰۵/۲۵ ۱۵:۴۸
باید به لایق ها رای داد . و در شرایط حساس کنونی سن بالای وزرا در برابر تجربه زیادشون اهمیت چندانی ندارد. (111582)
۱۳۹۲/۰۵/۲۵ ۰۲:۱۸
. . . (به اصطلاح اصولگرایان) منطق خودشان را دارند و بحث کردن در مورد آنها هدر دادن وقت است. ولی امیدوارم عقلای اصلاح طلب به کمک آقای روحانی بیایند و این ناامیدی که در جامعه معلمان و دانشگاهیان پیدا شد را سریعا ترمیم کنند. مطمئنا نخبگان دیگری همچون آقایان نجفی ، میلی منفرد و سلطانی فر در جامعه وجود دارند. (111125)
ارسلان
۱۳۹۲/۰۵/۲۵ ۰۲:۲۰
من با توجه به اینکه یک اصلاح طلب هستم اما از مجلسیان که البته میدانم رایشان از سر حب و بغض بوده است ولی بسیار بسیار ممنون و سپاسگزارم چرا که اینان نه تنها از حق مردم و. . . . . دفاع نکردند بلکه به نوعی از اقدامات و عملکرد گذشته شان فقط برای رسیدن به صدارت اظهار پشیمانی کردند واقعا جای تاسف بود ملت با رای 24 خرداد خود امید به گشایش داشت نه اینکه در مجلس بتاحق فتنه و فتنه گر معرفی شوند اگر نجفی و ... مرد بودند میخواستند فریاد بزنند که فتنه گر. . ... هستند که رای مردم را بر نمی تابند (111127)
سجاد
۱۳۹۲/۰۵/۲۵ ۰۳:۰۵
باید برای این مجلس متاسف بود!!! به امید روزی که از دست این عناصر افراطی. . . . ، آزاد شویم... (111154)
۱۳۹۲/۰۵/۲۵ ۰۳:۰۶
امیدواریم پاسخ روحانی محکم باشد (111155)
مهربان توسی
۱۳۹۲/۰۵/۲۵ ۰۵:۰۰
کاش همه وزرا رای اعتماد میگرفتند مگه این عزیزان چه مشکلی داشتند که رای اعتماد نگرفتند؟ (111173)
سهیل
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۲۵ ۰۷:۳۷
آقای روحانی نباید عقب نشینی کنه .بنظر من باید برای سه وزات خانه این افراد را انتخاب کنه: علوم توفیقی...اموزش پرورش عبادی...ورزش مهرعلیزاده (111187)
مصیب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۲۵ ۰۷:۴۰
مایه تاسف بود این مجلس به وزیر اقتصاد قبلی که در زیر مجموعه های ان اختلاس سه هزار میلیاردی رخ داد ولی به این وزیران رای نداد (111189)
عماد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۲۵ ۰۷:۴۱
این نمایندهاپیام 24 خرداد را درک نکردن (111190)
مهدوی
۱۳۹۲/۰۵/۲۵ ۰۷:۵۶
چرا شما عادت دارید به همه کس و همه چیز اعتراض کنید. بابا جون خیلی از وزرای پیشنهادی با رای بالا وزیر شدن حالا سه تاشون هم رای نیاوردن. نماینده های مجلس هم برا کارهاشون دلیل آوردن.
در ضمن همون مردمی که به روحانی رای دادن به نماینده های مجلس فعلی رای دادن دیگه! اینقدر عوض مردم حرف نزینید. (111195)
۱۳۹۲/۰۵/۲۵ ۱۱:۳۶
مثلا برای رای ندادن به نجفی چه دلیلی داشتن؟ ایشون هم سوابق اجراییش کاملا مرتبط بود هم توانایی علمی و عملی داشتن هم از اقبال فرهنگیا برخوردار بودن
در ضمن ما به نماینده های مجلس فعلی رای ندادیم چون نامزدهای مورد نظر ما رد صلاحیت شدن (111387)
احمد16
۱۳۹۲/۰۵/۲۵ ۱۱:۴۳
آیا میدونستی شهر ما یه نماینده اصلاح طلب داشت که بعد از 20 سال نمایندگی رد صلاحیت شد ؟
آیا میدونستی مردم شهر ما (و احتمالا خیلی شهر ها) انتخاب دیگه ای نداشتن ؟
آیا میدونستی مشارکت مردم در انتخابات مجلس نهم چقدر بود ؟ (111395)
زهرا
۱۳۹۲/۰۵/۲۵ ۱۱:۴۴
ما هم جزو همون مردم هستيم (111396)
۱۳۹۲/۰۵/۲۵ ۱۲:۱۱
در ضمنت منُ کشته! (111419)
۱۳۹۲/۰۵/۲۵ ۱۲:۵۹
اخه مثئله اینه که 3 تا از وزاری کاملا اصلاح طلبو انداختن . هرچند خیلی از وزارای دیگه هم در زمان خاتمی فعالیت داشتند. به نظرم دارن عقده گشایی میکنن . حالا آقای سلطانی فر باید تو شورای شهر یه شهردار خوبو انتخاب کنن شاید اونجا جبران بشه...... (111467)
سهیل
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۲۵ ۱۳:۲۲
بعضی این نمایندها حتی ده درصد واجدان شرایط حوزه شان رای ناوردن (111491)
۱۳۹۲/۰۵/۲۵ ۱۵:۵۳
کسانی که به این نماینده ها رای داده بودند اصولگرا بودند ولی کسانی که به روحانی رای دادند اصلاح طلبان و طرفداران هاشمی بودند ( درصد بسیار اندکی اصولگرا بودند مثل مطهری .) حداقل بذار دو سال بگذره بعد واقعیت رو وارونه کنه . (111584)
لی بی
۱۳۹۲/۰۵/۲۵ ۰۸:۰۵
تفسیر بسیار سطحی بود، این اقایان فقط بخاطر نزدیکی به اصلاح طلبان رای نیاوردن. یعنی در گام اول یساست اعتدالی اقای روحانی در مواجهه با مجلس حتی با واگذاری برخی وزارتخانه ها بخصوص وزیر کشور به شکست انجامید. اقای روحانی برای نشان دادن عهد خود با مردم باید صلابت بیشتری نشان دهد. (111196)
بوشهر
۱۳۹۲/۰۵/۲۵ ۰۸:۲۵
میدان برای معرفی دکتر عارف برای وزارت علوم باز شد.
همان که از قبل همه فریاد بر می آوردند دکتر عارف یا معاون اول یا وزیر علوم (111198)
۱۳۹۲/۰۵/۲۵ ۱۲:۵۷
من شنیده بودم اقای عارف خود قبول نکرده اند وگرنه قبلا به ایشان پیشنهاد شده بود (111465)
مهرداد
۱۳۹۲/۰۵/۲۵ ۰۸:۳۸
به آقای روحانی بگویید کابینه فراجناحی مجلسی هم میخواهد که نمایندگانش فراجناحی رای بدهند و فراجناحی فکر کنند! ما چقدر گفتیم اگر چینش اینگونه باشد وزرای اصلاح طلب را میزنند و به بقیه رای میدهند! شاید بعضی ها بگویند مگر جهاد،راه،کار،نفت اصلاح طلب نیستند؟ اولا اینها کارگزارانی هستند که وزارتخانه های اقتصادی خاتمی را بر عهده داشتند! دوما اصلا اینها اصلاح طلب! در وزارت خانه های اقتصادی چه اهمیتی دارد تفکر چه باشد؟ شخص فقط کاربلد باشد خواه عضو پایداری باشد(که عمرا اگه کاربلد یدونه پیدا کنی داخلشون)! سوما با این رای شکننده ای که بعد از کلی فحش و تهمت و تبری جستن از فتنه به اینها دادند فردا به راحتی با کمی لابی گری و چرخش نظریات موافق به راحتی کارشکنی میکنند و استیضاح! با این آرای شکننده به نظر من شدیدا تو منگنه هستن! وزیر خارجه هم که طبق گفته خود آقای ظریف فراجناحی است و فقط وزیر کاربلد میخواهد! از طیب نیا هم که بگذریم! شاخص فراجناحی بودن کابینه در وزارت خانه های فرهنگ،علوم،آموزش و اطلاعات است که فعلا دوتای آن اصولگرا! و دوتای دیگر هم به احتمال زیاد مجبورید انقدر کوتاه بیایید که دانشجو را ابقا کنید و حداد را وزیر! و دیگر کابینه فراجناحی نیست بلکه کابینه اصولگرایان است! کابینه همانهایی که اکثرشان به شما میگفتند سازشکار یا حتی وطن فروش!!! از طرفی هم از آنجا که در مجلس تفتیش عقاید میکنند و خواستار اعلام موضع و برائت از فتنه حتی دراین حد که آقا من اصلا کلمه فتنه نمیدونم چیه! و از طرفی هم اکثر کسانی که به شما رای دادند و شما را رییس جمهور کردند جزو فتنه گران یا ساکتین فتنه بودند(سکوت علامت رضاست)! پس تک تک گزینه های پیشنهادی را ترور جایگاهی میکنند! خودشان که کلا با همه مخالفند کنار، این افراد را از چشم ما هم میاندازند و پایگاه مردیمشان را میگیرند! همانگونه که نجفی فتنه فتنه گویان از دلم رفت! یاد این فیلم هایی افتادم که به طرف میگفتند یا اعتراف کن یا میکشیمت! طرف اعتراف میکرد و کشته میشد!
زنده باد اصلاحات (111201)
معلم
۱۳۹۲/۰۵/۲۵ ۰۸:۳۸
واقعا آقاي نجفي اميد معلمان بود كه به دادمعلمان برسد وآموزش وپرورش رااز فلاكت نجات دهد.ولي اين مجلس نشان داد كه مشكلات جوانان ومعلمان براي او اهميتي ندارد فقط اهداف حزبي وگروهي را. . . دنبال مي كنند جالب اينجاست همين آقايان درنطق ها وسخنراني ها چنان ازحضرت علي وايمه (ع) مايه مي گزارند ملت هالو فرض مي كنند .انشاالله درانتخابات مجلس جواب آنها راخاهيم داد ونمي گذاريم متحجران به مجلس راه پيداكنند. (111202)
۱۳۹۲/۰۵/۲۵ ۰۸:۴۳
اگر فرهنگیان،دانشجویان،دانش آموزان،ورزشکاران و جوانان ذره ای برای نمایندگان مجلس اهمیتی داشت این سه نفر رای می آوردند. (111205)
۱۳۹۲/۰۵/۲۵ ۰۸:۴۹
چون مردم ذره ای برای آقایان اهمیتی ندارد به این سه نفر رای نداد. (111207)
امین
۱۳۹۲/۰۵/۲۵ ۰۹:۰۶
این رای نمایندگان بوده و کاملا قانونی
این طور حرف زدن جایی در ادبیات ایران ندارد (111219)
۱۳۹۲/۰۵/۲۵ ۱۴:۲۳
اینکه بخواهیم احساس مسئولیت بیشتر باشد و پس از ۱۱ روز بالاخره نماینده تصمیم بگیرد که موافق یا مخالف باشد نه ممتنع فکر نمی‌کنم نقضی با آنچه که گفتید داشته باشد. (111540)
amini
۱۳۹۲/۰۵/۲۵ ۰۹:۲۶
من فکر میکنم لاریجانی یک کلاه گشاد سر آقای روحانی گذاشت. (111232)
۱۳۹۲/۰۵/۲۵ ۰۹:۴۰
ما از رفتار اینها فهمیدیم که هدف وسیله را توجیه می کند...حتی به قیمت حذف منافع ملی (111249)
۱۳۹۲/۰۵/۲۵ ۰۹:۴۴
سلطانی (111254)
جلالی
۱۳۹۲/۰۵/۲۵ ۰۹:۴۶
مگر نه اینکه هر که بامش بیش برفش بیش پس چرا برف بیشتر نصیب بام کوچک ما فرهنگیان شد؟ ما همواره نردبان ترقی نمایندگان بوده ایم دور بعد جوابتان را میدهیم (111256)
۱۳۹۲/۰۵/۲۵ ۰۹:۴۹
باز شدن فضاي دانشگاه ها به صلاح آقايان اكثريت حاكم در مجلس نيست، باعث مي شود دوره بعدي مجلس هيچكدام راي نياورند. (111259)
۱۳۹۲/۰۵/۲۵ ۰۹:۵۳
چون می دونسته اینها برای جوانان مشکل ساز هستند. (111264)
محمد
۱۳۹۲/۰۵/۲۵ ۰۹:۵۴
میدونین چرا اینجور شد؟
چون مجلس مردمی نیست وقتی از نزدیک به 300 نماینده ، اکثریت انها از قالیباف ولایتی و جلیلی حمایت کردن در انتخابات ریاست جمهوری چطور میشه این نمایندگان را مردمی دانست! (111265)
آذرمیدخت
۱۳۹۲/۰۵/۲۵ ۱۰:۰۰
متاسفم برای خودم وهمه مردمی که دراین دایره تنگ تمامیت خواهان گرفتار شده ایم که فقط مردم را برای ویترین انتخاباتشان می خواهند ودیگر به رای مردم ،نظر وخواسته های مردم توجهی ندارند ،افسوس و هزاران افسوس (111269)
۱۳۹۲/۰۵/۲۵ ۱۰:۰۴
همان بهتر که نمایندگان چماقدار رای ندادند (111271)
۱۳۹۲/۰۵/۲۵ ۱۰:۰۶
حوزه جوانان بی صاحب ماند
آری اینها از جوانان می ترسند. (111275)
محمد
۱۳۹۲/۰۵/۲۵ ۱۰:۰۷
بعضی نماینگان مردم نیستند
. . . . غرض شخصی وجناحی دارند .که به بهترین وزیران دولت رأی مخالف دادند!!!!!!!! (111276)
۱۳۹۲/۰۵/۲۵ ۱۰:۲۷
در سال 88 تقلب نشد تخلف شد.دیروز هم در صخن مجلس آقای رسایی و... تخلف کردند .در حالی که رئیس جمهور در حال سخنرانی بود اعلامیه بر ضد نجفی منفرد و سلطانی و .. پخش می کردند... (111302)
یا هووو
United States
۱۳۹۲/۰۵/۲۵ ۱۰:۲۸
مجلس نشون داد که مستحق تجدید نظر جدی از طرف ملت هوشیار هست.
ملت باید تو مجلس خانه تکانی حسابی بکنند (111305)
امیدوار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۲۵ ۱۰:۳۳
بابا سیاست یعنی همین ، شما باید در صحنه شطرنج برای پیروزی چند تا سرباز را فدا کنی!لبخند بزن! (111310)
عليرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۲۵ ۲۰:۱۷
به سه تا از بهترين وزراي پيشنهادي ميگي سرباز؟؟؟؟؟؟؟؟ (111777)
۱۳۹۲/۰۵/۲۵ ۱۰:۵۱
واقعا متاسفم برا این مجلس! حیف آقای نجفی نبود؟!! تا کی سیاسی بازی و تعصب؟!! کمی هم به تخصص آقای نجفی توجه می شد ای کاش! البته پاسخ آقای نجفی واقعا خوب بود پس نتیجه میگیریم قرار نبوده به ایشون رای بدهند!!! (111328)
قارتال
۱۳۹۲/۰۵/۲۵ ۱۰:۵۵
انفعال در انتخابات مجلس نتیجه ای جز این نخواهد داشت. دوستان از هم اکنون به فکر انتخابات پیش رو برای فرستادن شایستگان شهرمان به مجلس باشیم تا از ادبیات و تفکر و منش حاکم بر خانه خودمان خجالت نکشیم. (111329)
امیر
۱۳۹۲/۰۵/۲۵ ۱۰:۵۶
از رسانه هاخواهش میکنیم کسانی که دربرابر رأی ملت ایستاده اند رو معرفی کنندتا درانتخابات آینده تکلیفشان رو مشخص کنیم. (111331)
مهدی
۱۳۹۲/۰۵/۲۵ ۱۰:۵۸
با وجود ناراحتیم از تلاش و رای حدود140 نفری که قصد همراهی داشتند متشکرم.
به امید بالا رفتن سطح مجلس در دوره بعد با ورود احزابی قوی. (111335)
۱۳۹۲/۰۵/۲۵ ۱۱:۰۱
فقط مردم بایدبدانند که دو سال دیگر در انتخابات مجلس به چه کسانی رای بدهند که شعار وعمل شان همانند خود مردم باشد (111341)
علی
۱۳۹۲/۰۵/۲۵ ۱۱:۱۰
دکتر نجفی محبوب قلوب فرهنگیان ایران زمین است متاسفم که این مدیر توانافدای سیاست بازی های مجلس شد ای کاش می شد دکتر روحانی مجددا او را به مجلس معرفی میکرد و تا شاید نمایندگان این بار نه از روی اغراض سیاسی بلکه از روی عقل ومنطق به او رای می دادند (111358)
سینا
۱۳۹۲/۰۵/۲۵ ۱۱:۱۳
اگر یک نفر قرار بود رای بیاره باید نجفی می بود . حالا خدا کند که مطهری پیشنهاد بشه. (111367)
دکترحاتمی
۱۳۹۲/۰۵/۲۵ ۱۱:۱۴
ردصلاحیت این دانشمندان پیام رسانی به نخبگان دارد که ازحالابرای انتخابات مجلس دهم برنامه داشته باشندتاشاهدتکرارچنین مجلسی نباشیم. (111368)
زهرا
۱۳۹۲/۰۵/۲۵ ۱۱:۴۲
متاسفم كه بعضي از افراد در مجلس همه چيز رو با ديد سياسي نگاه ميكنند و توانايي و شايستگي هاي افراد را درنظر نگرفتن.
با راي اعتماد ندادن به نجفي اين موضوع رو به صراحت ميشه در مجلس فهميد. (111392)
زهرا
۱۳۹۲/۰۵/۲۵ ۱۱:۵۵
درود بر عشق و سلطان قلبها محمد علي نجفي
خدا هم که باشی بندگانی هستند که از دست تو ناراضیند،به دنبال رضایت چه کسی می گردی وقتی این روزها آدم ها از دست خودشون هم عصبانی اند.! (111406)
زهرا
۱۳۹۲/۰۵/۲۵ ۱۱:۵۸
خدا هم که باشی بندگانی هستند که از دست تو ناراضیند
به دنبال رضایت چه کسی می گردی وقتی این روزها آدم ها از دست خودشون هم عصبانی اند.
نجفي هميشه در قلب ها و يادها خواهد ماند. (111410)
۱۳۹۲/۰۵/۲۵ ۱۲:۱۰
ندیمی/کوچک اف/رسایی /امیرآبادی -دوره بعدی یه فکری به حال خودتون بکنید. ته مردم یادشون می مونه شماهارو راه نمیدن مجلس. باچندرای نماینده شدین که روبروی رییس جمهور 19 میلیونی سنگ می اندازید. ندیمی هم که یواش یواش در فکر ریل عوض کردن می افته.هرروز به یک طرف می غلته (111417)
۱۳۹۲/۰۵/۲۵ ۱۲:۱۳
دکتر روح الله عالمی یا دکتر فانی گزینه مناسب برای وزارت آموزش وپرورش هستند. (111420)
۱۳۹۲/۰۵/۲۵ ۱۲:۲۰
سلطانی فر سیاسی بود خوبه دکتر روحانی بارها تاکید داشت که من مدیریت سیاسی برای ورزش نمیزارم (111429)
یک شهروند ایرانی
۱۳۹۲/۰۵/۲۵ ۱۲:۲۳
دموکراسی و پارلمانتاریسم فقط تا زمانی خوب است که به نفع شما باشد؟
هروقت به شما رای دادند شد خرد و آگاهی جامعه ایرانی و هر وقت به شما رای ندادند گفتید ملت ایران شعور سیاسی ندارد.
خجالت بکشید!
این حق مجلس است که به 15 نفر رای اعتماد بدهد و به 3 نفر رای ندهد.
آقایان بهتر است عملکرد خود در ارتباط با گلوگاه های انقلاب اسلامی را دوباره بررسی کنند.
تحلیل بهار هم خیلی تحلیل ضعیف و بی پایه ای است. چه ربطی به جوانان داره؟ (111432)
۱۳۹۲/۰۵/۲۵ ۱۲:۲۸
مردم به تغییر در تمام زمینه ها رای دادن
این درست نیست که اصولگرایان که توان اداره اقتصاد و سیاست خارجی را ندارند فرصت به اصلاح طلبان بدهند اما وزارتخانه های سیاسی و فرهنگی را همچنان در اختیار داشته باشند
من به عنوان یک جوان که به آقای روحانی رای دادم اولوتیم تغییر نگاه در عرصه فرهنگی و گشایش در عرصه سیاسی است ضمن تشکر از دکتر روحانی به خاطر معرفی شخصیت برجسته و دانشمندی چون دکتر نجفی و دکتر منفرد از ایشان میخواهم که جایگزینانی شایسته چون دکتر عارف و دکتر ابتکار را معرفی کند (111439)
ارمین
۱۳۹۲/۰۵/۲۵ ۱۲:۳۲
منتظر تو گوشی محکم جوانان در انتخابات مجلس اینده باشند (111441)
امیر حسین
۱۳۹۲/۰۵/۲۵ ۱۲:۳۶
این مجلس نتیجه قهر من و تو از صندوق های رای است. (111449)
غلام
۱۳۹۲/۰۵/۲۵ ۱۲:۴۸
حالا می فهمیم که چرا احمدی نژاد با لاریجانی و ... اینگونه برخورد می کرد. (111457)
محمد
۱۳۹۲/۰۵/۲۵ ۱۲:۴۹
ما جوانان از آقای روحانی می خواهیم که از دکتر نجفی به عنوان رئیس بانک مرکزی و یا ریس برنامه و بودجه و یا معاون اول استفاده نماید. (111458)
محمدی
۱۳۹۲/۰۵/۲۵ ۱۲:۵۰
آقای روحانی از اصول گرایانی مانند رحمانی فضلی، چیت چیان، دهقان، پورمحمدی به عنوان وزیر و از الهام امین زاده، نوریان، انصاری، فروزنده، نهاوندیان به عنوان معاون و ... استفاده نمده و دکتر نجفی بزرگوار را نیز اصول گرایان حذف نمودند. (111459)
۱۳۹۲/۰۵/۲۵ ۱۳:۱۱
توى راى اعتماد ديروز همه به نوايى رسيدن جز ما راى دهنده ها به روحانى كه اميدمون به همين سه تا وزازتخونه بود!!!!! (111481)
مسعود
۱۳۹۲/۰۵/۲۵ ۱۳:۱۹
انتقام از اصلی ترین حامیان روحانی چقدر تابلو و اشکار بود .مشکل جوانان با این انتقام سه قفله شد مجلسی که از اولین روزها به مسن بودن کابینه ایراد گرفته بود به جوانترین ها رای نداد (111488)
جهاد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۲۵ ۱۳:۳۹
من شب تا صبح گریه کردم چرا رای دادم (111518)
جعفر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۲۵ ۱۳:۴۱
با این رای به اصلاحات امیدی نیست .متاسفم (111519)
۱۳۹۲/۰۵/۲۵ ۱۴:۲۲
البته به نظر می رسه رد صلاحیت وزیر ورزش بیشتر برای این بود که متهم به مخالفت با اصلاح گرایان حتی معتدل نشوند. به نظر من آفای دکتر روحانی لااقل باید از احمدی نژاد این مطلب را به عنوان یک نکته مثبت در نظر بگیره که در مقابل این حضراتی که نوعا در رقابتی بی رقیب وارد مجلس شده اند و جایگاه چندانی در نزد مردم ندارند و اصولا از مردم ناراحتند و این موضوع را به خوبی در این 4 روز نشان داده اند، سرپرستانی مقبول دانشگاهیان، معلمین و اهالی ورزش برای 3 ماه برای این وزارت خانه ها بگمارد. از این طریق فشار افکار عمومی به مجلس منتقل خواهد شد. (111538)
علی
۱۳۹۲/۰۵/۲۵ ۱۵:۳۳
نجفی همچنان محبوب خواهد ماند (111572)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۲۵ ۱۵:۴۵
آقای روحانی برای وزارت علوم باید دکتر توفیقی را معرفی کند
این خواسته دانشگاهیان است (111580)
بای بای
۱۳۹۲/۰۵/۲۵ ۱۶:۱۴
درهرصورت حاج بابایی باید تایکی دو روز دیگه زحمت کم کنه . این آرامش بخشه (111605)
۱۳۹۲/۰۵/۲۵ ۱۶:۵۲
به نظرم یه مقاله ای نوشته بشه با عنوان "مجلسی که از کیهان خط می گیرد" خیلی خوب نمیشه (111627)
حافظی
۱۳۹۲/۰۵/۲۶ ۰۱:۱۳
. . . جناب آقای روحانی به کوری چشم اینها فردی بهتر پیداو معرفی کنید. چون اینها با جوانان این مملکت مخالفند. (111925)