به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۴ - ۲۲:۴۰
 
۱۹
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۸/۲۴ ساعت ۰۸:۳۳
کد مطلب : ۲۱۲۴۳
مقاله وارده

صداي بازنشستگان عليه تامين اجتماعي

صداي بازنشستگان عليه تامين اجتماعي
گروه جامعه: يكي از كاربران بهارنيوز با ارسال متني نوشته است: بر اساس قانون بازنشستگی پیش ازموعد که دولت در سال 1387 اجرایی نمود و بر اساس دستورالعمل قانون فوق سازمانهای دولتی هر کدام سرانه هر کارمند را بابت 5 سال سنوات ارفاقی به سازمان تامین اجتماعی به صورت یکجا پرداخت نمودند ومقرر شد سازمان تامین اجتماعی طبق قانون فوق احکام حقوقی مستمری ایشان را بر اساس سالهای 29 و 30 خدمت محاسبه و پرداخت نماید که متاسفانه سازمان تامین اجتماعی پول سنوات را گرفت اما. . .

احکام ایشان را بر اساس سالهای 24 و25 خدمت محاسبه نمود و علنا حق بیش از 40 هزار کارمند را خورد، پس از آن بر اساس شکایاتی که به دیوان محترم عدالت اداری از ناحیه کارمندان بازنشسته زودتر از موعد تقدیم گردید، دیوان عدالت به بیش از 5000 شکواییه بحمداله رای مثبت به نفع بازنشستگان صادر نمود و سازمان تامین اجتماعی را ملزم به اجرای احکام نمود.

پس از مدت مدیدی که سازمان تامین اجتماعی از احکام فوق تمکین نمی نمود بالاخره در سال 90 پذیرفت واحکام مستمری را بر اساس احکام دیوان عدالت اصلاح و پرداخت نمود ولی در حال حاضر با ترفندهای زیرکانه و تطمیع وکلای قهار و کارکشته دو باره به میدان آمده و تصمیم به کاهش حقوق کارمندان بازنشسته پیش از موعد و تغییر احکام حقوقی ایشان نموده که در خرداد ماه سال جاری نیز اقدام به این کار نمود و تمامی احکام مستمری را که با حکم دیوان و با هزاران بدبختی برقرار شده بود ابطال كرد واحکام را کاهش داد و زندگی بازنشستگان را با تهدید جدی مواجه نمود.

پس از آن با پیگیری جدی دیوان عدالت مجددا سازمان تامین اجتماعی محکوم شد و احکام مستمری در تیرماه اصلاح گردید اما در حال حاضر مجددا قصد اعمال نفوذ در هییت‌هاي عمومی دیوان عدالت اداری را داشته و با تفسیرهای خود تصمیم به ابطال فرد فرد آراء دیوان را دارد. شما را به خداوند بزرگ و تمامی مقدسات عالم قسم مي‌دهیم صدای ما را به گوش مسئولین امر برسانید و نگذارید حق تعداد کثیری از بازنشستگان و خانواده‌هاي محترم ایشان فدای سودجویی مسولین سازمان تامین اجتماعی گردد.

آیا سزاوار است بازنشستگان ضعیف تاوان پاداشهای آنچنانی تامین اجتماعی به مدیران خود را بدهند، آیا سزاوار است بازنشستگان تاوان اختلاس و دزدی‌ها در شرکت شستا و دیگر مراکز فاسد اقتصادی ایشان را بدهند در کجای دنیا سراغ دارید که سازمانی که خود را مدافع ضعفاء مي‌داند بتواند بیش از 5000 احکام بالاترین مرجع قضایی کشور را زیر سوال برده و مخدوش و ابطال کند؟ عزیزان مجددا از شما عاجزانه میخواهم برای رضای خدا صدای ما را به گوش مسیولین برسانید. انشااله همیشه در پناه حق سالم و تندرست باشید. امضاء محفوظ- يك جانباز 8 سال دفاع مقدس

داریوش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۲۴ ۰۹:۰۲
سلام: ایشان جانباز جنگ تحمیلی هستند وحق به گردن همه دارنداینچنین درخواستی دارندوای بحال ما. سازمانی که قصه آن این است که عده ای تصمیم گرفتندمقداری ازپول خود را برای دوران ناتوانی وایام بیماری پس انداز کنند وصندوقی را پرچا کردند وافرادی را به این کار گماردند وگفتند بیایید این پول ما دراختیارشما باشد وقسمتی ازآن را برای هزینه های نگهداری وحساب وکتاب این پول ها بردارید وباقی آن را بمصرف درمان و دوران ناتوانی و فوت به بازماندگان ما بدهید . اولا" مسئولین این سازمان واین صندوق باید بدانند حقوقی هم که دریافت میکنند ازقبل همین بیمه شدگان است . ولی متاسفانه بیمه شدگان همیشه تاوان اختلاس های عده ای ازمدیران شاغل درآن را باید بدهند. دوما" هرگاه به یکی ازشعب بیمه مراجعه میکنی بلاخص بازنشسته که باشی چنان برخوردی با شما میکنند به مانند این است که دارند به شما صدقه میدهند. در دولت تدبیر وامید و وزیر جدید درخواست داریم لااقل این روش ناخوشایند را درشعب از بین ببرند.نگذارند بازنشتگان و وظیفه بگیران تاوان اختلاس دیگران را بدهند. دوست دارم وزیر بصورت ناشناس چند بار بعنوان بازنشسته برای دریافت یک گواهی ضمانت وام و یا گواهی کسر از حقوق به شعبه 1ویا9ویا18و...بزند تا ببیند چگونه شخصیت اورا خورد میکنند. (169255)
بازنشسته
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۲۴ ۱۲:۳۵
والله ما از سال 85و86 که بازنشست شدیم همیشه در ستون سنوات فیش حقوقی 25 سال ذکر وبر مبنای ان پرداخت شده و هیچ ماهی 30 سال حساب نشده .کلا بازنشستگان تامین اجتماعی کرمان اینجورین . فیشهای حقوقی رو هم جمع کردن دیگه نمیدونی چی دادن چی ندادن .بعضی وقتها حقوقت را قطع میکنند تا بری ثابت کنی هنوز زنده ای . (169332)
قربانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۲۴ ۱۳:۱۴
تامین اجتماعی امروز =کلاهبرداری فردا (169349)
تا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۲۴ ۱۳:۲۲
بیمه تکمیلی چی میشه ؟ اینا قبلا که بیمه دی اون افتضاح رو به بار آورد حالا هم اصلا بیمه تکمیلی ندارن . مشکل فقط هم از بیمه دی نبود چرا کانون بازنشستگان تامین اجتماعی طوری قرار داد ننوشته بودن که وقتی بیمه پنج ماه پرداخت نمی کنه مجبور باشه جریمه بده ؟ (169354)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۲۴ ۲۰:۱۴
مگر خون باز نشستگان لشکری کشوری ازحون ما رنگین تراست که طرح هماهنگی ودیگر امکانات برای انها اجرا می شود ولی برای مستمری بگیران تامین اجتماعی اجرا نمی شود این واقعا عدالت است که دولت مردان ما ادعا یش را دارند (169580)