به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۰:۲۰
 
۳۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۳/۲۵ ساعت ۰۸:۵۷
کد مطلب : ۸۰۹۵۷
بلاگفا؛ اختلال 2 روزه‌اي كه 2 ماهه شد و ...!

آيا از كار افتادن بزرگترين شبكه وبلاگ‌نويسي عمدي است؟

بنا به تحليلي، وقتي شبكه‌هاي اجتماعي فيس بوك، توئيتر، يوتيوپ كه خيلي كمتر از بلاگفا در ايران عضو ثابت و فعال داشتند فيلتر شده و از دسترس خارج مي‌شوند، و يا بحث فيلتريتگ هوشمند شبكه‌هاي موبايلي همچون وايبر، واتس اپ، تلگرام و اينستاگرام علنا توسط مسئولان مطرح مي‌شود، با كدام استدلال مي‌توان بر تداوم فعاليت بزرگترين شبكه وبلگ‌نويسي و بلاگرها و امثالهم، صحه نهاد و آزادشان گذاشت؟
آيا از كار افتادن بزرگترين شبكه وبلاگ‌نويسي عمدي است؟
گروه فناوري: پدیده وبلاگ‌نویسی یا وب‌نگاری چند سالیست که در ایران به شدت رواج یافته و روز به روز وبلاگهایی با عناوین مختلف و در رشته‌ها و مسائل گوناگون شروع به کار می‌کنند تا شاید بتوانند جایی دردل وبگردی وبگردان باز کنند. ايران يكي از بزرگترين كشورهاي داري وبلاگ محسوب مي‌شود، وبلاگ‌ها یا بلاگ‌هايي كه معمولا در زمینه‌های خبری، ورزشی، فرهنگی، اطلاع رسانی، موزیک و هنر، شخصی و هواداری فعالیت می‌کنند كه بازديد از برخي از آنان حتی روزانه به چند صد هزار نیز می‌رسيد.

به گزارش بهارنيوز، با توجه به سهولت استفاده از سرویس‌های وبلاگ نویسی و بی هزینه بودن ثبت وبلاگ و ابزارهای آن باعث شده که آمار وبلاگ‌ها در ایران از وبسایت‌ها بالاتر باشد. از آنجایی که نیازی به خرید هاست و هزينه سرور... ندارد و استفاده از آن نیز کاملا آسان است، در ايران چندین سایت وجود دارد که سرویس وبلاگ نویسی ارائه می‌کنند كه با مراجعه به آنها براحتی مي‌شد در زیر مجموعه آنها وبلاگ ثبت کرد، برای اشاره به معروفترین آنها می‌توان از سایت و سیستم وبلاگ نویسی بلاگفا (BLOGFA.COM) نام برد که معروفترین و محبوبترین سایت وبلاگ نویسی در ایران است كه بیش از يك ميليون وبلاگ زیر مجموعه‌اش هستند و به تعبير درست تر بودند! ضمن اينكه بازديد و مراجعه بالا به اين گونه سايت‌هاي عمومي، براي مديران آنها نيز بسيار درآمدزا بوده است، زيرا طبيعي است براي سايت هاي پربازديد، تبليغات و آگهي هاي بسيار گران قيمت را به ارمغان مي‌آورد، خصوصا سايت بلاگفا كه به دليل دارا بودن رتبه اول در بين سايت‌هاي ايراني، از درآمد بسيار بالايي نيز برخوردار شده بود.

بلاگفا به مدیریت علیرضا شیرازی در 16آذر 1383 اولین سرویس وبلاگدهی در ایران بود که کار خود را آغاز کرد ودر بین کاربرانش محبوب شد و بیش از 1میلیون کاربروبلاگ نویس تا سال 1393به خود اختصاص داد. بلاگفا که قدیمترین وپرطرفدار ترین سرویس وبلاگدهی در ایران است و رتبه الکسای آن در ایران، رتبه 3 (پس از گوگل و ياهو) و رتبه اول در بين كل سايتهاي ايراني می‌باشد از روز پنجشنبه، 17 اردیبهشت 1394  عملا از دسترس خارج شد و علیرغم پیغامی که این سایت برای کاربران مبنی بر رفع خرابی تا 2 روز! آتی منتشر کرده بود، اما پس از گذشت حدود 2 ماه! همچنان کاربران این سرویس‌دهنده وبلاگی امکان دسترسی به صفحه مدیریت وبلاگ خود را ندارند.

با گذشت حدود 50 روز از این خرابی همچنان در صورت مراجعه به آدرس بلاگفا پیغامی مبنی بر اینکه «دوستان و کاربران عزیز سایت، به دلیل برخی مشکلات و انتقال سرورها به مکان جدید برای دو روز آتی امکان ارائه خدمات سایت وجود ندارد. از صبر و شکیبایی شما متشکریم » نمایش داده می شود.

مردادماه سال 92 نيز براي يكي دو روز بلاگفا، فيلتر شده بود كه مدیرش گفته بود: «فرض کنید یک مغازه را پلمپ می‌کنند و روی پلمپ، علاوه بر اعلام مسدودی، اعلام می‌کنند که برای تهیه نیازهای خود می‌توانید به این چند مغازه مراجعه کنید. این معرفی ناعادلانه و به ضرر صاحب آن مغازه است. شیرازی افزود: من مدیر پربازدیدترین وب‌سایت ایرانی هستم و هنوز نمی‌دانم وقتی سرویس‌دهنده‌ام با مشکل مسدودی مواجه می‌شود، باید با چه کسی و کجا تماس بگیرم. آیا نباید متولی این مسدودسازی نسبت به این موضوع پاسخگو باشد؟»{اينجا}

اما اين بار نه تنها مسدود شدن به يكي دو روز خلاصه نشد كه وارد دومين ماه خود شده و صفحه فيلترينگ نيز ديده نمي‌شود اما عملا بلاگفا فقط به يك صفحه اصلي با يك عذرخواهي بدتر از گناه! و يك متن توضيحي و توجيهي! خلاصه شده است. به همين دليل، دهها هزار وبلاگ‌نويس ايراني اين روزها حيران، عصباني و سرگردان، منتظر بازگشت بلاگفا هستند و بسيار خوشبينانه مي‌پندارند كه مشكل واقعا فني است و محبوبشان بازخواهد گشت. آنان سخت از مدير بلاگفا عصباني‌اند و اصلا نمي‌خواهند حتي فكرش را هم بكنند كه موضوع پيچيده‌تر از اين حرفهاست (فراتر از مشكل فني اعلام شده).

يكي از آنها در كامنتي نوشته است: «سایت بلاگفا با سو استفاده از آمار بازدیدی که کاربران بیچاره اش با نوشتن مطالب و صرف وقت و انرژی بسیار مسبب آن شده‌اند، از طریق آگهی های تبلیغاتی بسیار گران کنار صفحاتش که برای بعضی از آگهی‌ها به ۵۰۰ میلیون تومان در ماه می‌رسيد پول کلانی به جیب می‌زند (بخوانيد: مي‌زد!) که حتی معاف از مالیات هم است اما براحتی هر وبلاگی را بخواهد می‌بندد و هیچ تعهدی نسبت به کاربرانش ندارد و صاحبش براحتی می گوید اطلاعاتتان پاک شد!»

در چند هفته نخست مشکلات پیش آمده مربوط به انتقال سرورهای بلاگفا عنوان شد اما رفته رفته و با ورود به دومين ماه ناكارآمد شدن اين شبكه بزرگ وبلاگي، حكايت حالا رنگ و بوي سياسي پيدا كرده و رواياتي از عمدي‌بودن از كار انداختن اين سايت پر بازديد دارد كه ظاهرا و بنا به شايعات رايج در فضاي مجازي، در تداوم محدوديت‌هاي اعمال شده بر شبكه‌هاي اجتماعي در داخل ايران، مي‌باشد كه تنها تفاوت آن براي مسدود شدنش در مقايسه با ديگر سايت هاي فيلتر شده، ميزان بالا و ميليوني كاربرانش مي‌باشد، و به همين دليل به جاي فيلترينگ و مسدود كردن رسمي‌ آن با روش‌هاي علمي‌تر! با آن برخورد محترمانه‌تري صورت گرفته است!

بنا به تحليل فوق، وقتي شبكه‌هاي اجتماعي فيس بوك، توئيتر، يوتيوپ كه خيلي كمتر از بلاگفا در داخل ايران عضو ثابت و فعال داشتند فيلتر شده و از دسترس خارج مي‌شوند، و يا بحث فيلتريتگ هوشمند شبكه‌هاي موبايلي همچون وايبر، واتس اپ، تلگرام و اينستاگرام علنا توسط مسئولان مطرح مي‌شود، با كدام استدلال مي‌توان بر تداوم فعاليت بزرگترين شبكه وبلگ‌نويسي و بلاگرها و امثالهم، صحه نهاد و آزادشان گذاشت؟

بنا به اين تحليل، (كه البته هنوز رگه هايي از تئوري توطئه در آن به چشم مي‌خورد!) اين شتر چه بسا در آينده نه چندان دوري، حتي بر ديگر شبكه‌هاي پربازديد اجتماعي داخلي همچون آپارات (نسخه وطني يوتيوپ) نيز خواهد نشست و مشكلاتشان نيز فني اعلام خواهند شد! به هر حال چهل روز است ابر وبسایت بلاگفا از هم از پای درآمده يا به تعبيري از پاي در آمده‌ شده است!... و حكايت همچنان باقيست! علیرضا شیرازی، مدیر سایت بلاگفا دو هفته پيش، توییتی با محتوای زیر منتشر کرد تا به تعبير درست‌تر! مشخص شود پشت صحنه خبرهايي در كارست كه قابل طرح نيست!:

در خاتمه خوب است توضيحات اوليه مدير سايت «بلاگفا» كه براي توقف دو روزه ابتدايي قابل فهم بود و نه 2 ماهه شدن قطع فعاليتش، اما همچنان در صفحه اول اين سايت قرار دارد و در واقع تنها مطلب موجود در پربازديدترين سايت ايراني است! و بيشتر از هر چيز به يك «متن براي خالي نبودن عريضه» شباهت دارد تا احتمالا اصل ماجرا! را {اينجا} بخوانيد.

حبيب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۲۵ ۰۹:۱۴
كاملا تابلو كه به مدير سايت گفته اند مثل يك بچه خوب سايت را از كار بيندازه و دليلشرا را هم فني اعلام بكنه. به هر حال براي كره شمالي شدن بايد اينترنت به يك شبكه داخلي (اينترانت) مبدل شود و .... (308723)
سعید1
۱۳۹۴/۰۳/۲۵ ۱۲:۳۶
آفرین.اما یادمان باشد که خود این سازوکار نوعی شبکه داخلی است.کنترل داشته و هر کاری نمی کرده است.پس خارجی وداخلی فرقی نمی کند.به سیاستهای کلان برخی ها که اعمال می کنند دقت کنید.همین لغو کنسرتها. نه شرع نقض شده نه قانون نه اخلاق.اتفاقا برای جامعه هم خوب است اما چرا لغو می شود؟چون در چارچوب این سیاست کلان برخی دوستان، نشاط جمعی سم است وکنسرت نشاط جمعی می آورد.سمی مثل ثروت زیاد شهروندان.مثل بدهکار نبودن آنها.مثل فکر آزاد و بی دغدغه مردم.کنسرت افکار را از کانونهایی متفرق و در جاهای دیگر متمرکز می کند (308748)
جوادي پور
United States
۱۳۹۴/۰۳/۲۶ ۱۴:۰۴
با سلام. بنده يكي از كساني هستم كه مدتها پيش روي بلاگفا وبلاگ انتقادي داشتم و با اسم مستعار مطالب انتقادي مي نوشتم ولي بعدا كه شناسايي و..... به نظر من اين كمپاني دردسر زيادي براي امنيت كاربران ايجاد كرده و بايد توسط كاربران داخلي تحريم شود. (308867)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۲۶ ۱۴:۱۲
با سلام
وقتی که بدون مزایده مخابرات را در اختیار کسانی که از نظر فنی اهل این کار نبودند قرار دادند و کسی صدایش در نیامد فکر اینجایش را باید می کردند. (308868)
مهتاب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۲۵ ۰۹:۲۱
احتمال اینکه عمدی پشت این قضیه باشه خیلی زیاده . چون بلاگفا و زیر مجموعه اش خیلی قدرت مند هستند و قطعا دشمن هم زیاد دارند (308724)
زاهدان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۲۵ ۱۰:۴۳
يكي از وبلاگ هاي بلاگفا اينقدر توهين و تهمت زده بود به ما ، هر چي تماس گرفتيم با همين آقاي شيرازي ميگفت ما كاري نميكنيم ، حتما حقتون بوده توهين كرده! برين دادگاه و .. !!! حالا بخور آقاي شيرازي ... دنيا داره مكافاته! (308734)
سعید1
۱۳۹۴/۰۳/۲۵ ۱۳:۵۳
نمی دانم چرا ما اینقدر آستانه تحملمان کم شده است.حالا وبلاگی حرفی زده بیانیه پنتاگون که نبوده است.به شما قول می دهم ده نفر هم خواننده نداشته .در این کشور بهشت برین خودمان از همه دیکتاتورتریم آنوقت آزادی می خواهیم. مدیری طنزی عالی درست می کند پزشکان اعتراض می کنند.آن یکی حرف می زند اعتراض وکلا را در پی دارد.دیگری معلمان را آن یکی کارگران!آخر ما شریفترین پزشکان وکارگران ومعلمان و وکلا را داریم که اگر نداشتیم مملکتمان برای سویس الگو نمی شد!شما را به خدا بگذارید مردم حرف بزنند.شما هم پاسخ بدهید. (308761)
منصور
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۲۵ ۱۶:۰۰
دقیقا همین مشکل رو ما هم داشتیم . بلاگفا نسبت به حقوق مردم کمی بی تفاوت بود . یعنی اگه کسی الکی جایی رو درست میکرد و به کسی توهین میکرد بلاگفا سعی در حل این مشکل نمیکرد که یوقت آمار وبلاگاش نیاد پایین (308785)
سعید1
۱۳۹۴/۰۳/۲۵ ۱۲:۲۸
نه هم میهن گرامی به دشمن و رقیب ربطی ندارد.آنها تا این حد امکان دخل وتصرف ندارند.سیاست کلان برای بعضی ها اینگونه رفتار وعمل کردن است.در حقیقت تدبیری وجود ندارد.کنترل است.اما نمی دانند که این نحو اداره کشور دراین قرن هوشمندانه که نیست هیچ، حتی ناممکن است و دوامی نخواهد داشت.مسائل را دقیق رصد وارزیابی کنید.دیت های پنهان دارند جار می زنند که ما اینجا هستیم.آنها را ببینید. (308747)
م.ر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۲۵ ۰۹:۴۰
احتمالا بلاگفا حالا حالاها درست نمیشه ، خیلی وبلاگها هم رقتن رو بلاگ اسکای و ..... (308728)
سعید1
۱۳۹۴/۰۳/۲۵ ۱۲:۲۴
هر کجا که دوست دارند بروند.آنجا هم همین سرنوشت در انتظارشان است.به شکلی دیگر.مثلا ممکن است آنجا مدیرش کلاهبردار از آب دربیاید یا زن صیغه کرده باشد یا همسایه بابک زنجانی باشد یا هزار احتمال دیگر!مهم این است که ابزارهای رسانه ای تحت کنترل باشند.هم حفظ ظاهر بشود و هم گرایش به شبکه اجتماعی زیاد نشود.هم این راهها ابزار کسب درآمد برای شهروندان نشود و فرد ثروت بدست نیاورد چون می دانی که ثروت برای برخی ها که تلاش دارند مردم به صندوق های رنگارنگ بدهکار باشند و چند ضامن هم درگیرشان باشد سم است.کابوس است. (308746)
سعید1
۱۳۹۴/۰۳/۲۵ ۰۹:۵۰
این مدیر بینوا چند اصل را باید رعایت می کرده ونکرده است:اولا شبکه ای اجتماعی را مدیریت کرده که گناهی نابخشودنی است پس باید گوشش پیچانده شود.دیگر اینکه زیادی مراجعه کننده پیدا کرده پس خود نوعی تشویق به گسترش شبکه است.بعد گویی محبوبیتی بیش از اندازه یافته واز همه مهم تر درآمدی بالا کسب می کرده که این یعنی تولید ثروت زیاد برای یک شهروند که بسیار حساس است مخصوصا اینکه این شهروند وامدار و بدهکار هم نباشد که این دیگر حساسیتش چند برابر می شود.ملت هم که ماشااله فقط بلدند بخواهند.خدا نکند کمی بیاندیشند (308730)
پری
Germany
۱۳۹۴/۰۳/۲۵ ۱۰:۱۵
مرغی که پرید دیگه پریده ... (308732)
قربانی
Romania
۱۳۹۴/۰۳/۲۵ ۱۵:۳۰
فقط می ماند دست نوشته هایی که درحالت ثبت موقت در صفحه مدیریت وبلاگ مانده و من برایشان خیلی ناراحتم . . کاش میشد متن هامان را برداریم وبعد در بلاگفا راببندندیا هرچیز دیگری .
بعد می نشینند می گویند چرا مردم اطلاعات و عکس و غیره شان را روی شبکه های خارجی میگذارند ...گرچه خودم تاحالا از اشتراک اطلاعات و...روی شبکه های خارجی خودداری کرده بودم ولی این اتفاق نشان داد که باید تجدید نظر کرد (308781)
جاسب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۲۵ ۱۱:۳۶
ما كدوم سايت هامون درست كار ميكنن كه اين دومي باشه چه بخوايم چه نخوايم به زودي ميشيم كره شمالي (308737)
محسن تهرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۲۵ ۱۱:۴۹
سلام بهار نیوز
بعد از یک سال و نیم فعالیت مستمر در نوشتن وبلاگ تخصصی درباره فیلمنامه نویسی و کسب رتبه اول لینک در گوگل برای جستجو در این زمینه حالا امکان دسترسی به نوشته های قبلی یا دسترسی به بخش مدیریت رو ندارم و بلاتکلیفم
واقعا مسخره اس
مشکل هر چی هست باید شفاف بیان شه حداقل حداقلش اینه که بدون ذکر علت از شرایط بعدی اطلاع بدن تا تکلیفمون رو بدونیم . واقعا تاسف برانگیزه ! (308739)
MAAMI
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۲۵ ۱۱:۵۲
سلام.
بلاگفا درسته سایت بزرگ و پر بازدیدی هست اما یک سری جاها خوب عمل نمی کنه و حرکاتش خیلی معناداره . این مشکل برای خود شخص بنده پیش اومد که با یه بنده خدایی به مشکل خوردیم و این فرد با ساخت یک وبلاگ و فحاشی و توهین و دروغ نویسی برای اینجانب سعی در مثلا گرفتن انتقام کرده بود . بنده اول این موضع رو چند بار به مدیریت بلاگفا گزارش دادم و گفتم درست نیست بزارید از موقعیت بلاگفا سوء استفاده بشه و هرکس و ناکسی با ایجاد یک وبلاگ به حقوق دیگر شهروندان توهین کنه اما گوششون بدهکار نیود (308740)
ستار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۲۵ ۱۲:۱۴
تحليل زيبايي بود،،نويسنده به عمق فاجعه پي برده است (308744)
مصطفی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۲۵ ۱۲:۱۹
انشالله بعد انتخابات هم بلاگفا درست میشه و هم ممنوع التصویری خاتمی
راستی میگفتن که این ممنوعی توسط شورای امنیت بوده واقای روحانی گفتن کسی که این دروغ گفته باید مجازات بشه فکر میکنید ایا کسی که این دروغ گفته ایا محاکمه میشه ؟ من میگم نه فکر نکنم شما چطور
شتر در خواب بیند ...میازار موری ...برو سر کوچه دادبزن (308745)
احمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۲۵ ۱۲:۴۰
وقتي قراره براي ايران ايترانت داخلي درست بشه خب اول بايد رقيبان كنار برند در حال حاضر هم سرعت اينترنت را هم پايينتر آوردند وتعرفه آن را هم گران كردند يعني وقتي شما دستت از همه جا كوتاه شد با استقبال فراوان اينترانت ملي (شما بخوانيد كپي برداري از كره شمالي)را وارد خانواده ميكنيد به همين راحتي . روحاني مچكريم (308750)
محمود
Anonymous Proxy
۱۳۹۴/۰۳/۲۵ ۱۵:۰۴
به روحانی چه ربطی داره .
ایشون طرفدار آزادی بیان و اطلاعات هستند (308779)
سعید1
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۲۵ ۲۰:۵۰
دوست گرامی سیاستهایی در این حد فراتر از بضاعت آقای روحانی است اما تاسفبار آنجاست که اینترنت ماهواره ای در راه است ومطلقا امکان کنترل ندارد آنوقت این دوستان اقتدارگرا در حال ساماندهی اینترانت هستند.اینجا کره نیست دوست من.ایران است.سیاستهای کره یک ماه هم اینجا دوام نمی آورد.آقایان می دانند اما بسوزد پدر این آی کیوی کم که اثر آن در ایران وخاورمیانه کار دست تاریخ ما ومنطقه داده است.اگر اقتدارگرایان نجنبند توفان همه را خواهد برد اما چون چوپان دروغگو هستند فریاد واقعی آی گرگ را باور نمی کنند.... (308803)
انصاف
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۲۵ ۱۴:۱۲
بنازم بر نظرهای دارای رای منفی بیشتر
انسان چقدر لذت می بره وقتی نظرهایی رو میخونه که رای منفی بیشتری دارند.
بهار رای های منفی بیشتری منتشر کن که باعث جذب مخاطب بیشتر میشه/ باور کن از هرکی که بهار رو میخونه می پرسم میگه بیشتر نظرهای منفی رو میخونم و لذت می برم "هرچند نظرهم نمیده" (308765)
سعید1
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۲۵ ۲۰:۵۵
سایت های اصلاح طلب آنقدر آزادگی دارند که منفی ومثبت را درج می کنند. اقتدارگراها حرف خودی هایشان را هم درج نمی کنند پس قدر بدانید.بنویسید.منفی بدهید اما یادتان باشد که این نعمت اصلاحات است.پس درود بر اصلاح طلبانی که تلاش کردند تا آزادی بیان باشد.درود بر حجاریان عزیز که جانباز اصلاحات است.درود بر قدیانی نازنین که شرف نزد او شرمنده است.درود بر سید مصطفی عزیزمان که سلطان عارفان وآزادگان است. (308804)
جياب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۲۵ ۱۴:۱۷
واقعا تاسف انگيزه بعضي وقت ها سكوت بهتر از حرف زدنه (308771)
جهانگیر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۲۵ ۱۶:۲۱
سلام دوستان. نگران نباشید تجربه ثابت کرده تاحالا هرچی را گفتن نه ولی بعدها بله شده و انجام شده است.به هرحال نگران نباشید یادش بخیر روزگاری که داشتن ویدئو جرم بود و شلاق می خوردیم و حالا حتی ماهواره هم تقریبا غیر رسمی آزاد شده. بلاگفا هم برمیگرده عجله نکنید. (308787)
سجاد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۲۵ ۱۶:۳۰
ای بابا همه چیز رو سیاسی میکنید. دهها سایت بلاگ دهی دیگه هم داریم اونا رو به چه بهانه ای می بندن؟
من خودم چند سال توی کار هاست و سرورینگ بودم که با توجه به تحریمها کار رو به شرکتی بزرگتر واگذار کردم. یکی از دغدغه های بزرگ و زمانبر همین بحث انتقال اطلاعات به طور دقیق و درست هست. متن توضیحی بلاگفا به شرح زیر کامل توضیح داده و منطقی به نظر میرسهhttp://www.blogfa.com/problem.aspx
به نظرم اتفاقی که در نهایت میفته اینه که بلاگفا میگه اطلاعاتش از دست رفته و شاید از همین الانم این رو بدونه! (308790)
مهسا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۲۵ ۱۷:۱۴
باید بهتر پاسخگو میبودن (308794)
سعید1
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۲۵ ۲۰:۵۷
کمی چشمهایت را باز کن برادر من و حقیقت گرد بودن زمین را مخدوش ندان. (308805)
حامد
Romania
۱۳۹۴/۰۳/۲۵ ۱۶:۵۹
سلام کره شمالی.داریم الگو برداری می کنیم (308792)
ملت مظلوم ایران
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۲۵ ۱۹:۱۹
مسئولان بهتره قبل از ایجاد اینترانت وطنی و قطع ارتباط اینترنتی مردم ایران با جهان اعتمادسازی کنند (308799)
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۲۵ ۲۰:۲۶
من با اینکه برای مشکلات ایجاد شده برای بلاگفا ناراحت هستم ولی سایت بیان امکانات بیشتری رو برای وبلاگ نویسان فراهم میکنه.
یه سری بزنید... (308801)
اراکی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۲۵ ۲۰:۲۷
کارخودغربیهاست شک نکنید (308802)
خیاوچای
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۲۵ ۲۱:۱۹
بلاگفا صدای همه رو در آورده . ای کاش واقعیت رو بگن (308808)
ا
United States
۱۳۹۴/۰۳/۲۵ ۲۳:۲۵
چه اصراری به تحریف تاریخ دارید؟ اولین سرویس ایرانی ارائه خدمات وبلاگ نویسی پرشین بلاگ بوده نه بلاگفا. تازه بعد از پرشین بلاگ و قبل از بلاگفا سرویس های دیگری مثل بلاگ اسکای هم ظهور کردند اما استقبال چندانی از آنها نشد. بلاگفا بعد از آنها فعال شد.اما از نظر استقبال و محبوبیت حق با شماست و بلاگفا به سرعت تبدیل به محبوب ترین سرویس ایرانی شد. (308812)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۲۶ ۱۳:۳۴
عزیز بلاگفا از همه قدیمی تره و بال اختلاف بسیار بالایی وبلاگهای بیشتری داره اما که بیشترش بخاطر سهولت آسانتر نسبت به پرشین بلاگه . پرشین بلاگ ایرادات زیادی داره و سرعتشم پایینه و به درد نمیخوره اما بلاگفا سرعتش بهتر بود اما اینی که نسبت به مردم و وبلاگها تعهد نداره خیلی جای سواله و ای کاش تعهد داشت آقای شیرازی و زیر مجموعه ایشان (308864)
ا
United States
۱۳۹۴/۰۳/۲۶ ۲۱:۰۷
ماشالله حافظه تاریخی شما در حد لالیگاست!!! دارید شوخی می کنید یا راستی راستی خبر ندارید که پرشین بلاگ چندسال زودتر از بلاگفا راه افتاد؟ این که محبوبیت و کیفیت بلاگفا بالاتر بود یک بحث دیگر است، اما از نظر قدمت پرشین بلاگ قدیمی تر است.با یک تحقیق مختصر در اینترنت هم میتوان به این مسئله پی برد.مگر چند سال گذشته که عده ای بخواهند این واقعیت تاریخی را فراموش کنند؟ (308947)
مرگ بر بلاگفا
United States
۱۳۹۴/۰۳/۲۶ ۰۲:۰۴
از بس آشغاله بلاگفا. امنیت و پشتیبانی در حد صفر! حالا اوناش هیچی، این که وبلاگ های خارجی blogspot و wordpress فیلتره بگید!! تمام وبلاگ های خارجی فیلتره! حالا محتواش هر چی باشه! بعد جالبه بهونه شون اینه که میگن تو بلاگفا وبلاگ درست کنید! خارجی ها هم تو بلاگفا درست می کنند؟؟؟ (308817)
سعید1
۱۳۹۴/۰۳/۲۷ ۰۹:۲۹
آقای مرگ بر... این چه نوع سخن گفتنی است؟! روشن است که وقتی می خواهند شما را از وبلاگ نویسی منصرف کنند یا بترسانند که ابتدا دستبندتان نمی زنند اخوی! اول با تبلیغی مفصل می گویند خارجی ها کافرند و وبلاگشان نجس است و ما بهترش را داریم و... بعد شما از آنجا منصرف شده اینجا متمرکز می شوید بعد اینجا را در حالی می بندند که فرصت برنامه ریزی برای وبلاگهای خارجی را هم یافته اند.این یک سیاست هوشمندانه پدافندی است برادر من! چرا مرگ می فرستید؟! مرگ مال خودمان است که در بازی شطرنج آن هم در طول تاریخ خوابیم. (309019)
حمید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۲۶ ۱۴:۵۸
دیگه واسه این کشور کاری نمیشه کرد داریم در خیلی چیزها لقب میافتیم وایندگان خواهند دید که در ابن مملکت چکارها که نشده اگر نمی تونید کاری کنید لا اقل حرف نزنید (308879)
سعید1
۱۳۹۴/۰۳/۲۷ ۰۹:۲۳
راست می گویی دذوست گرامی.کار این کشور تمام است.اصلی ترین دلیل هم اینکه همه گناه ها به دوش ملت است.برخلاف دوستان که حکومتها را بدهکار می دانند بنده می گویم این ملت ایرانند که در طول تاریخ گناه اینهمه شکست را بر دوش کشیده اند.نگاه کنید که در نامگذاری اسامی بیگانه از هم سبقت می گیرند. تاریخ کشورشان وآداب ورسوم میهنشان را فراموش کرده اند.بی هویت شده اند و خود باخته.....اما اندیشیدن را حتی برای چند ثانیه بر نمی تابند.بگذریم.... (309018)
محمدمهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۲۶ ۱۶:۰۸
فکر کنم این یادداشت یک فرار به جلو باشه چون به نظرم این مشکل، دست پخت دوستان راستگو(!) باشه و ربطی به نظام نداره! (308893)
سعید1
۱۳۹۴/۰۳/۲۷ ۰۹:۳۳
پسر خوب فراموش نکن راستگویان هر ایرادی دارند کلک نمی زنند.ببین دولت توان پرداخت یارانه را ندارد اما نه از حسابی پول برمی دارد نه جنجال راه می اندازد نه هیچ حقه بازی رایج دیگری را مرتکب می شود که پاکدستان وبهترین دولتهای تاریخ ایران مرتکب شدند.شمارا به خدا چشم بسته سخن نگویید اگر دل در گرو دلواپسان وغارتگران ندارید.اگر هم دارید که ناز شستتان.پیش بروید ببینیم به کجا می رسید. (309020)
يوسف
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۲۶ ۱۸:۰۰
بسياري از مسابقات وبلاگ نويسي كه در بلاگفا فعاليت دارند نيز معطل مانده اندونتايج مسابقات فرهنگي هنري به خاطر آن اعلام نشده است (308914)
مهران
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۲۷ ۰۸:۰۴
این فیلتر کردن ها و پروسه ی پاک سازی ، تمام اهل قلم را به سوی فیس بوک و امثال آن و استفاده از فیلترشکن های قوی برده است. بنده و تنی چند از دوستان شاعر یکی از صفحات فعال در بلاگفا را داشتیم که دوستانم به مرور و طی تعطیلی های مکرر و نبود امنیت کافی به فضاهای دیگر نقل مکان کردند و از آن جمع فقط بنده ماندم. خواستم به مسببین چنین کارها و باورمندان به چنین تفکرات غلط بگویم جلوی سیل را نمی توان گرفت و این شما هستید که خود را مشغول کرده اید... کار اهل قلم در قالب ها و مکان های مختلف ادامه دارد و روزی بی (309017)
یک دختر تنها
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۲۷ ۱۲:۴۱
خواستم تنهایی هام رو با نوشتن چهار تا کلمه پر کنم اونم نشد. احساس میکنم تو یه اتاقم که دیواراش روزبه روز بهم نزدیک تر میشن! (309025)