به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۳ - ۰۸:۳۵
 
۲۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۷/۰۸ ساعت ۱۳:۱۲
کد مطلب : ۱۷۲۲۴

زیباکلام: ضدیت با آمریکا در ۳۴ سال گذشته چه نفعی برای مردم کشورمان داشته است؟

گروه سياسي: صادق زيباكلام مي‌گويد: در برابر تمام اتهاماتی که از روزنامه کیهان مطرح شده است و در برابر تمام اعتراض‌های کسانی که به فرودگاه مهرآباد رفتند و لنگه کفش به خودروی رییس جمهوری ایران پرتاب کردند تنها یک سوال مطرح می‌کنم و درخواست دارم و لطف کنند به آن پاسخ دهند که ضدیت با آمریکا در این ۳۴ سال گذشته چه نفعی برای مردم کشورمان داشته است و این ضدیت تا چه اندازه منافع ما را تامین کرده است.
زیباکلام: ضدیت با آمریکا در ۳۴ سال گذشته چه نفعی برای مردم کشورمان داشته است؟
اين استاد سياسي دانشگاه تاکید کرد: مخالفت‌ها با تمام تلاش‌های دولت تدبیر و امید برای بهبود رابطه با آمریکا از سر غیظ و غضب است و طرح اتهاماتی همچون امتیاز دادن نقد و عدول از مواضع اسلامی و انقلابی ذره‌ای با واقعیت همخوانی ندارد. صادق زیباکلام، درباره واکنش‌ها نسبت به تلاش‌های دولت روحانی برای بهبود مناسبات با آمریکا گفت: معتقدم که اصولگرایان تندرو و در مجموع جریانات رادیکال محافظه‌کار یا راست که روزنامه کیهان هم بخشی از آن‌ها محسوب می‌شود و بخشی دیگر از آن‌ها هم‌‌ همان کسانی هستند که به مراسم استقبال رییس جمهوری می‌روند و لنگه کفش و سنگ و تخم مرغ به خودروی حامل منتخب مردم ایران پرتاب می‌کنند، شتر را گم کرده اند و به دنبال افسارش هستند.

این کار‌شناس روابط بین الملل افزود: یک آمار سرانگشتی نشان می‌دهد که مردم کوچه و بازار، کسبه و تجار، دانش آموزان و دانشجویان، معلمان و اساتید، علما و طلاب حوزه‌های علمیه و اقشار مختلف جامعه از فرودستان تا فرادستان همه همچون سال‌های ابتدای انقلاب قائل به تداوم دشمنی ایران با آمریکا نیستند. بنده آقای شریعتمداری و یا سایر همفکران ایشان را دعوت می‌کنم تا در دانشگاه تهران و یا هر دانشگاه دیگر حضور پیدا کنند و با هزینه بنده یک نظر سنجی برگزار می‌کنیم تا متوجه شویم که این ادعا چقدر با واقعیت همخوانی دارد که جوانان و دانشجویان ما دیگر موافق دشمنی با آمریکا نیستند و شعار مرگ بر آمریکا را واجب نمی‌دانند و تلاش‌های آقای روحانی به عنوان رییس جمهوری ایران برای بهبود رابطه با آمریکا را خیانت محسوب نمی‌کنند.

این استاد دانشگاه تاکید کرد: البته ممکن است آقای شریعتمداری و همفکران ایشان مدعی شوند که این دانشگاه‌ها دست پروده شما غرب زده‌ها است و نظرسنجی در آن از وجاهت لازم برخوردار نیست که بنده در پاسخ می‌گویم که آماده‌ام باز هم با هزینه شخصی به دور افتاده‌ترین روستای کشور و حتی به شهری همچون قم به عنوان مذهبی‌ترین شهر ایران برویم، نظر سنجی را در آنجا برگزار کنیم.

وی تصریح کرد: اصلا چرا نظر سنجی بگذاریم مگر نه اینکه قانون اساسی جمهوری اسلامی این اجازه را داده است که در موارد حساسیت برانگیز و مهم می‌شود تصمیم گیری‌ها را به رای مردم و یا رفراندم گذاشت چرا آقای شریعتمداری و همفکرانش از به رفراندم گذاشتن طرح پایان دادن به دشمنی و ضدیت با آمریکا استقبال نمی‌کنند. بنابراین مخالفت‌ها با تمام تلاش‌های دولت تدبیر و امید برای بهبود رابطه با آمریکا از سر غیظ و غضب است و طرح اتهاماتی همچون امتیاز دادن نقد و عدول از مواضع اسلامی و انقلابی ذره‌ای با واقعیت همخوانی ندارد و این تلاش‌ها یقینا در چارچوب‌‌ همان «نرمش قهرمانه» و با هماهنگی با مقامات عالی نظام بوده است.

وی با تاکید بر اینکه «بنده قصد آن ندارم به جزء جزء اتهامات بی‌پایه و اساس حسین شریعتمداری به رییس جمهور منتخب مردم ایران پاسخ دهم هر چند برای آن‌ها پاسخ‌های متقن و دقیقی وجود دارد» گفت: بنده این آمادگی را دارم که آقای شریعتمداری در هر کجای که مناسب می‌دانند حاضر شوم و در مناظره‌ای رو در رو به این اتهامات پاسخ دهم اما چون مطمئنم چنین مناظره‌ای برگزار نمی‌شود در برابر تمام اتهاماتی که از روزنامه کیهان مطرح شده است و در برابر تمام اعتراض‌های کسانی که به فرودگاه مهرآباد رفتند و لنگه کفش به خودروی رییس جمهوری ایران پرتاب کردند تنها یک سوال مطرح می‌کنم و درخواست دارم و لطف کنند به آن پاسخ دهند که ضدیت با آمریکا در این ۳۴ سال گذشته چه نفعی برای مردم کشورمان داشته است و این ضدیت تا چه اندازه منافع ما را تامین کرده است.

این استاد دانشگاه افزود: اگر این افراد توانستند تنها یک مورد را به عنوان منافع و یا دستاورد دشمنی و ضدیت ایران و آمریکا در طول سال‌های پس از انقلاب مطرح کنند بنده اسمم را عوض می‌کنم چون چنین دستاورد و منافعی برای مردم ایران وجود ندارد هر چند این دشمنی و ضدیت برای عده‌ای خاص در ایران منافع شخصی و گروهی را به دنبال داشته است. هر چه این افراد ناتوانند در برشمردن منافع مردم ایران در ضدیت و دشمنی با آمریکا، بنده در مقابل می‌توانم دو جین از صدمات و لطماتی که این دشمنی و ضدیت به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران وارد کرده است را بر شمارم.

زیباکلام تصریح کرد: کیهان ارگان تندرو‌ها مدعی شده است که آقای روحانی در سفر به نیویورک امتیاز نقد داده است و در ازای آن امتیاز نسیه گرفته است که سوال من از آقای شریعتمداری این است که چه امتیاز نقدی داده شده است در این سفر. جز این است که آقای روحانی به عنوان رییس جمهوری که بیش از ۶۰ رصد آرای مردم را کسب کرده‌اند موضع مردم ایران را که ما با هیچ کشوری به خصوص آمریکا سر دشمنی نداریم و به دنبال تخاصم با آن‌ها نیستم، مطرح کرد.

وی تاکید کرد: آقای روحانی در سفر ۵ روزه خود اگر امتیازی داده باشد – که آن هم بد نیست چرا که عرصه دیپلماسی عرصه بده بستان است – در ازای آن دستاورد بزرگی کسب کردند که این دستاورد در مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ انعکاس یافت این در حالی است که دولت مورد حمایت تندرو‌ها و ارگان آن در طول ۸ سال گذشته ذره‌ای از این دستاورد‌ها را که ظرف کمتر از ۵ روز به دست آمد را نتوانستند کسب کنند. این را که دولت گذشته ظرف ۸ سال هیچ دستاوردی را نداشت را تنها صادق زیباکلام غرب زده نمی‌گوید، این را علی اکبر ولایتی اصولگرا در جریان مناظره‌های انتخاباتی خرداد ماه سال ۹۲ خطاب به آقای جلیلی مطرح کرد که دولت و هیات مذاکره کننده تحت حمایت ایشان هیچ دستاوردی برای کشور نداشتند.

زیباکلام در ادامه گفت: در سرمقاله کیهان آقای شریعتمداری مدعی شده‌اند چرا آقای روحانی در پاسخ به خبرنگار سی. ان. ان که نظر ایشان را درباره «هولوکاست» پرسیده بود، گفتند؛ «من دیپلمات هستم و نه مورخ و دراین‌باره – هولوکاست – باید مورخان نظر بدهند.» و چرا در ادامه پاسخ خود اضافه نکرده‌اند «البته تعجب می‌کنم که چرا به هیچ مورخی اجازه تحقیق و بررسی در این زمینه داده نمی‌شود.» وی تاکید کرد: بنده در پاسخ به ایشان می‌گویم اگر در غرب اجازه داده نمی‌شود که درباره هولوکاست تحقیق شود در همین ایران هم اجازه چنین تحقیقی نمی‌دهند چرا که بنده به عنوان یک استاد دانشگاه کتابی نوشتم تحت عنوان «تولد اسرائیل» حدود چهار سال در وزارت ارشاد دولت آقای احمدی‌نژاد اجازه انتشار آن داده نشده است.

این کار‌شناس سیاسی ادامه داد: بنده در این کتاب ریز به ریز پرداخته‌ام که هولوکاست واقیعت بوده یا افسانه و چرا غرب اجازه تحقیق درباره آن را نمی‌دهد اما در ایران که از غرب این توقع را دارد که مانع از تحقیق درباره هولوکاست نشود مانع از انتشار این کتاب شده‌اند. آقای شریعتمداری مدعی شد‌ه اند که آمریکا نیاز مبرم و حیاتی به مذاکره برای مذاکره با ایران دارد که خنده دار‌ترین ادعایی است که می‌توان مطرح کنند. آخر آمریکایی‌ها چه نیازی برای مذاکره برای مذاکره با ایران دارند، چه فشاری روی آن‌ها است که آن‌ها را وادار کرده است که مذاکره برای مذاکره با ایران را دنبال کنند،

وي در خاتمه گفت: آیا غیر از این است که اگر مذاکره برای مذاکره‌ای هم میان دو کشور شکل بگیرد این ایران است که متضرر می‌شود؟ مگر آمریکایی‌ها زیر تیغ تحریم و فشار اقتصادی هستند. آخر این چه ادعای مضحک و خنده داری است که مطرح می‌شود. عیبی ندارد اگر می‌خواهید چنین ادعاهایی را مطرح کنید اشکالی ندارد و این حق وجود دارد که هرکسی هر اظهار نظر ولو غیر واقعی را مطرح کنند اما آقایان ادعا‌ها را به مردم تعمیم ندهند و مدعی نشودند که مردم هم با چنین نظراتی موافق هستند.
مرجع : فرارو

سعید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۸ ۱۳:۲۳
اینا یه گوششون در یکی دروازه . برای کی سخن میگی اقای زیبا کلام .
اگه اینا حرف حالیشون بود که.....
فقط باید یه تفنگ بدیم دستشون بفرستیمشون سوریه و لبنان (138609)
۱۳۹۲/۰۷/۰۸ ۱۸:۱۵
تفنگ دست کی بدی ! اینا که خودشون به جنگ نمی رن ، بچه های من وتو را به کشتن می دن . نه تار مویی از سر خودشون و نه خانوادشون کم می شه . مسئله تحریم و کمبود دارو و ...... هیچ فشاری به اینا نمی آره همانطور که جنگ تحمیلی جون جوونای ما رو گرفت . . . . (138830)
۱۳۹۲/۰۷/۰۹ ۰۳:۵۵
شما نمیخواد غصه بخوری ، اگر همونا نبودن الان چند تا بعثی تو خونتون نشسته بود ، واقعا ننگتان باد که به این زودی خدمات سپاه و بسیج رو یادتون رفته خیلی نمک نشناسید ، انصافتون رو شکر ، یکم به امنیت ایران نگاه کنید ، فکر کردید امنیت همینطوری میاد ؟؟؟
به خدا یک سری شب و روز ندارن تو این مملکت این امنیت میاد
یه نگاه به عراق و سوریه و لیبی و بحرین و اردن و یمن بنداز ،
اینا همشون با آمریکا رابطه داشتن ولی آمریکا نتونسته جلوی نا امنی رو بگیره ، قدر بدونید این امنیت رو ، من با چند تا پاکستانی دوست بودم ، به خدا همشون میگفتند قدر این انقلاب رو بدونید
نیست کشوری که با ایستادن جلوی ابر قدرت این همه امن باشه
یاد فیلم آژانس شیشه ای افتادم ، من قبل از جنگ یه زمین داشتم و یه تراکتور بعد جنگ همون تراکتور رو هم نداشتم
به خدا خیلی نامردید از کسانی که فقط به خاطر رضای خدا از همه چیزشون زدن اینجوری بد میگی ،
حالا شاید چند نفر هم سوئ استفاده بکنن از قدرت
ولی قاطع میگم اکثر ارتش و سپاهی های ما درآمد کمتر از شما دارن از تحریم ها هم 100 برابر شما نارحت هستند ولی به خدا غیرت واقعی دارن
شما نگران زن و بچه ات نباش
خیالتم راحت شما مارو بفروشی ما شما رو نمیفروشیم داداش
منتشر کن بهار جان ،
اینجور نظراتی که به نیروهای مسلح کشور که امنیت من و شما رو فراهم میکنن توهین میکنن منتشر میکنی دور از جوانمردیه (139038)
۱۳۹۲/۰۷/۰۸ ۱۳:۳۳
درود بر شرف پاکت (138620)
عباس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۸ ۱۳:۳۵
یه سوال دارم لطف كنید جواب بدید ممنون میشم. برای دشمنی با آمریكا ما مستحقتریم یا مثلا ژاپن،‌ ژاپن مستقیما مورد تهاجم قرار گرفت بطور وحشیانه‌ای بمباران اتمی شد و ... كه یك مورد آنرا هم ما نداشتیم ضمنا جامعه ژاپنی عموما به سنتهای خود پایبند هستند و افراد خود فروخته نیستند در حال حاضر هم فكر نمی كنم كسی ژاپن را نوكر آمریكا بداند،‌حالا مشی ژاپنیها را در برخورد با امریكا ببینید و ما رو .... كجای كاریم معلوم هست ! واقعا چه عزتی تا حالا برای خودم خریدیم ؟ (138623)
۱۳۹۲/۰۷/۰۸ ۱۸:۴۷
عزیز من شما که سوادتون تو زمینه سیاسی اندازه 4 تا برگه هم نیست فقط بلد هستید ایران رو با ژاپن و گره مقایسه کنید
اولا نمیدونم از کجات میگی که ژاپن یها به سنتهاشون پایبند هستند
ژاپن کشوریه هستش که آمریکا توش پایگاه نظامی داره
حق استفاده خود سر از ارتشش رو نداره
اگر امریکا بهش بگه حق نداری فلان کار رو بکنی نمیکنه چون اقتصادش به شدت وابسته آمریکاست
زاپن به شدت تحت هجوم فرهنگ غربی بوده و حق محاکمه سربازای آمریکایی رو نداره تو کشورش به عبارت دیگه کاپیتلاسیون آمریکاییها
الان جامعه ژاپن پر از فساده و تقریبا هیچ چیز از سنت هاشون نمونده جز لباساشون و یکی از کشورهایی که توش پر از همجنسبازه
حالا ایران شیعه که دفاع از مظلوم اولین اعتقادش هست رو با ژاپن مقایسه میکنی
شما ها روی غیرت رو سفید کردید
یاد کوفی جماعت افتادم که به خاطر نان حسین رو تنها گذاشت
بهار جان منتشرکن
ما حرفهای سایت شما رو قبول نداریم ولی از این آزادی بیان دادنتون خوشمون میاد (138849)
۱۳۹۲/۰۷/۰۹ ۰۱:۵۱
من طرفدار آمریکا نیستم ولی چند تا نکته رو باید یاد اوری کنم , کم نیستن تو همین ایران ما که خلاف میکنن ولی محاکمه نمیشن دوم انیکه تو مملکتی که ازدواج برای جوانان با این قیمت مسکن و تورم و بیکاری رویا شده اگه روزی آمار ها رو فاش کنن یا اگه خود شما از یه جایی به آمار های غیر قابل انتشار دست رسی پیدا کنی اونوقت بهت میگم وضعیت جنسی تو کشور ما چحوریه یه عده ای تو مملکت ما کاسه ی داغ تر از آشن که بیشترشون وقت عمل که میرسه خودشون تقیییه میکنن و پشت جبهه خدمت میکنن و منو شما باید از جان و ناموس ومخصوصا اموالشون دفاع کنیم .
تاریخ اسلام رو بخون ببین علت غلبه مسلمین بر ایرانیان چی بود ؟ یکی از عاملاش فشار حاکمان وقت به مردم بود که مردم تصمیم گرفتن تسلیم بشن ولی زیر یوغ و ظلم بالا دستیاشون زندگی نکنن .
بازهم میگم من تشنه ارتباط با آمریکا نیستم ولی اگه ما در تحریم هستیم باید مثل شعب ابیطالب که آقایون مثال میزنن سردمدارامون نونشون رو با مردم تقسیم کنن نه اینکه منو شما رو سیبل کنن خودشون پشت ما قایم بشن و بگن داریم با استکبار میجنگیم .
آره آقاجون اینجوریاس . (139016)
۱۳۹۲/۰۷/۰۹ ۰۳:۴۳
اگر شما ها هم کلا پیگیر اخبار بودید و مثل یه سری فقط ماهاره و رسانه های مغرض رو نگاه نمیکردید میفهمیدید تو همون ژاپن چند بار سربازهای آمریکایی به دخترای ژاپنی تجاوز کردن و به دلیل کاپیتولاسیون نمیتونستند محاکمه شون کنند ، حتی این باعث یه سری تظاهرات هم شد ولی مقایسه ایران و ژاپن واقعا از یه آدمه تحصیل کرده و باسواد بعیده ، ما همه چیزمون با زاپن فرق داره (139037)
رحیمی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۸ ۱۳:۳۸
زیبا کلام عزیز دو ر بر خودمان را نگاه کنیم عراق ، افغانستان ، ترکیه هر روز انفجار تلفاتی رابه مردم این کشور ها وارد می کنند . امریکا هر جا سفارت خانه دارد می تواند امنیت آنجاها را به هم بریز اوایل انقلاب سفارت امریکا ناآرامی های آذربایجان ، ترکمنستان ، اهواز و کردستان و آمل را هدایت می کرد . شما با قیافه خوش مزه تان و آن عینک بند دار خودتان آزا هستید تا قربان صدقه امریکا بروید شما هم اینطور خلق شدید که همیشه بر خلاف مسیر آب شنا کنید . حرف زدن که خرج ندارد بس بز............. (138628)
۱۳۹۲/۰۷/۰۸ ۱۵:۳۰
آخ ببخشيد اشتباه مثبت دادم (138715)
۱۳۹۲/۰۷/۰۸ ۱۶:۲۱
معلومه چه کسانی خلاف جریان جهان شنا میکنن . (138762)
قرمز پر رنگ
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۸ ۱۳:۳۹
دستت درد نکنه دکتر که عالی تحلیل کردی
اگرچه حرف حساب جواب نداره ولی باز هم این جماعت اون قدر رو دارند که یک چیزی سر هم می کنند و فکر می کنند جواب دادند (138631)
۱۳۹۲/۰۷/۰۸ ۱۳:۴۳
آقای زیباکلام آیا ما فقط از آمریکا دشمن ساختیم!
در مقابل کشوری که از هیچ تلاشی برای ضربه زدن به شما کوتاهی نمیکنه جای تعامل و دوستی باقی میمونه !
آیا اقدامات خصمانه آمریکا طی دهه های اخیر علیه ما قابل انکاره ! (138637)
چالش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۸ ۱۸:۴۰
به شما دوست عزیز توصیه می کنم غیر از «شبکه یک» رسانه ملی، کانال های دیگه رو هم ببینید :D (138845)
جاوید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۸ ۱۹:۴۲
کشتین ما رو با این اقدامات خصمانه سی و چند ساله! (138864)
سینا از شیراز
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۸ ۲۳:۴۷
مگه روسیه به حرم امام رضا توپ شلیک نکرد؟ به بهانه همین نیروگاه چقدر ما را چاپید و کار نکرد؟ مگه همراه بقیه ما را تحریم نکرده؟ دست گل آخر هم احمدی نژاد به آب داد که بیش از سی درصد دریای خزر را بهش بخشید. هنوز کمه؟؟ ولی هرکاری می کنه ما جیکمون در نمیاد. چرا؟ (138962)
سالار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۸ ۱۳:۴۵
افرین بر استاد زیبا کلام خوب شستی حسین شریعتمداری را بله درست گفتی رفراندوم بذارن این اقایان که وکیل 70 میلیون جمعیت به خصوص روستاییان زحمتکش نیستند 34 دشمنی با دنیا غرب به کجا رسید نتیجه اش 8 سال در انزواء سیاسی دست بردارین البته اینا منافعشون در خطر است چون سر سفره رنگانگ نشسته اند به فکر سفره های خالی مردم نیستند زنده باد روحانی . رفسنجانی و خاتمی (138639)
امید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۸ ۱۳:۴۷
البته شریعتمداری خودش بهتر از هر کسی میدونه. . . . برای طرفدارای بسیار اندک ولی "کف خیابونیش " میگه که روحیه شونو حفظ کنند و تنهاش نذارن (138643)
کوروش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۸ ۱۳:۵۵
استاد..... عالی بود.

بایستی این موضوع به رفراندم گذاشته شود. (138652)
۱۳۹۲/۰۷/۰۸ ۱۴:۲۸
برای دوستان کیهان که خیلی نفع داشته نمونش خشم کیهان و اسرائیل از نزدیکی ایران و اسرائیل . (138669)
۱۳۹۲/۰۷/۰۸ ۱۶:۲۲
ببخشید منظورم ایرن و آمریکا بود . (138763)
۱۳۹۲/۰۷/۰۸ ۱۴:۳۵
به آقایانی که رفتند سفارت آمریکا را گرفتند !!!! (138677)
حسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۸ ۱۴:۴۷
بابا دمت گرم.خیلی کارت درسته صادق جون (138684)
۱۳۹۲/۰۷/۰۸ ۱۴:۵۱
آفرین بر شما جناب زیبا کلام.
واقعا کلامتون زیباست... (138686)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۸ ۱۴:۵۷
نفعش این بود که دیگه قضیه کودتای 28 علیه دولت مردمی دکتر مصدق رخ نمی ده (البته اگه بعضیا مثل بهار اجازه بدند واینقدر عاشق چشم وگوش آمریکا نباشند ای برادر سیدت زیبا بیار ...) (138691)
پيمان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۸ ۱۶:۱۲
تا جايى كه مى دانم حتى اسم خيابان مصدق را كه اول انقلاب گذاشته بودند تحمل نكردندو فرزند كسانى كه موافق بركنارى مصدق بودند(آقاى ك.) همين چند وقت پيش مصاحبه كرده بود ومدعى بود اصلا كودتايى در كار نبود و مردم مصدق را بركنار كردند،حالا چطور پاى روابط خارجى كشور كه مى شود به ياد ٢٨مرداد مى افتند.اگر قرار باشد كه اينطور مسائل تاريخ را يكطرفه نبش قبر كنيم پس مردم ژاپن و ويتنام كه تا روز قيامت بايد در جنگ مى ماندند (138757)
۱۳۹۲/۰۷/۰۸ ۱۶:۳۵
این قضیه بیشتر از این که به آمریکا ربط داشته باشه به خودمون ربط داره چرا آمریکا نتونسته توی فرانسه و آلمان و ایتالیا و ... کودتا کنه ؟ اگه تاریخ اون دوره را بخونی نقش عوامل داخلی را میبینی چقدر پر رنگه
به قول معروف تا خر هست خرسوار هم هست (138773)
مجید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۸ ۱۵:۰۴
دکتر دوست داریم مطمئن باش که امثال شریعتی جرات مناظره با حقیقت و درستی را ندارند (138698)
مريم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۸ ۱۵:۱۰
آفرين به شما كه به موقع جواب آنها را ميدهيدو سكوت نميكنيد (138704)
فاطيما
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۸ ۱۵:۳۳
چنين تيتري در يك سايت خبري ايراني اونم بدون فيلتر! خدايا مچكريم! (138719)
بالام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۸ ۱۵:۵۷
آقای شریعتمداری اگر صد عیب هم داشته باشد در مقابل حسن بسیار با ارزش ایشان قابل اغماض است . آن حسن بسیار با ارزش ایشان این است که نامبرده میزان الحراره افراطیون است .لذا از حال ایشان میشود حال افراطیون را دانست . آیا این کم خاصیتی است ؟ نه والله (138746)
دکترحاتمی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۸ ۱۶:۱۰
مردم درانتخابات مجلس دهم باانتخاب نماینگان معتدل وخردگراجواب تندروهارامی دهند. (138756)
۱۳۹۲/۰۷/۰۸ ۱۶:۴۲
ضدیت باآمریکادر34سال گذشته چه نفعی برای مردم کشورمان داشته وچه زیانی به آمریکازده است؟این عبارت "جامع تروکاملتراست. (138778)
۱۳۹۲/۰۷/۰۸ ۱۶:۴۴
ضدیت با آمریکا برای اکثریت مردم زیانهای زیادی داشت ولی برای اقلیتی که با این وسیله رقبا را حذف و سهمی مادام العمر از قدرت گرفتند منافع خوبی داشت و الان هم جنگ بر سر حفظ این قدرت برای خودشان است . (138783)
۱۳۹۲/۰۷/۰۸ ۱۶:۴۵
برای اثبات سخنان متین آقای زیباکلام وضعیت ژاپن وکره جنوبی راباکره شمالی مقایسه کنید. (138785)
۱۳۹۲/۰۷/۰۸ ۱۶:۴۷
آمریکا باید نابود شود (138788)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۸ ۱۷:۱۴
آفرین موافقم البته اگه حسین جان قبول کنه صادق جان آخه دشمنی با آمریکا برای بعضی سود دارد چون خودشان سیرند اگه آشتی سر بگیره حسین جان در روزنامه کهیان چی بنویسه (138801)
۱۳۹۲/۰۷/۰۸ ۱۷:۱۵
سلام دکتر واقعاً اخبار اوانجوری که هست نمیرسه والا همین ها هم موافق رابطه با امریکا بودند (138802)
سبز
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۸ ۱۷:۴۸
روسها بیشتر از امریکا به منافع ملی و تمامیت ارضی ما ضربه زده اند (138817)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۸ ۲۰:۰۷
برای ما که نفعی نداشت اما برای آقایون خیلی منفعت داشته!!!!!!!واسه همین نگرانند ایران به ثبات و امنیت برسه!!! (138873)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۸ ۲۱:۱۰
خوب باید به شریعتمداری حق بدیم تازه از کمای سنگین شکست انتخاباتی تند روها بهوش آمده. حق اظهار نظر داره ولی مردم درکشون بالاست.در انتخابات نشان دادن (138892)
بی نام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۸ ۲۱:۳۰
سلام استاد محترم این مقدس نماها نه این ملت را می شناسند ونه اسلام را ولی به جای ملت حرف مزنند وازخود رساله می نویسند (138900)
۱۳۹۲/۰۷/۰۸ ۲۱:۴۶
احسنت بر دکتر زیبا کلام . دوستدار بقای سیستم و حکومت اسلامی و در نتیجه ملت و مملکت ایران .استادی شجاع و دلسوز و خردمند . خداوند یارت باد . (138909)
مسلمان ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۸ ۲۳:۳۰
پس این جریان انقلابی (به قول کیهانیون) در8سال اخیر یا کرولال شده بودندویاشربک دزد ورفیق قافله ؛که درمقابل تاراج همه سرمایه های مملکت،حتی منابع طبیعی خم به ابرو نیاوردند،چه رسدبه گذشتن ازخیرلنگه کفششان.به هرصورت افراطیون ازمردم نیستند،چون دردمردم راندارند.. (138942)
۱۳۹۲/۰۷/۰۸ ۲۳:۴۵
این همه شهید این همه گرانی این همه تحریم دلیلش امریکاست یعنی چی که ارتباط نداشتن چه سودی داشته می دونید این ها چه دلایل محکمی برای بر حق بودن حکومت است ولی چون دیگه ارتباطات پیشرفت کرده شاید جواب نده ای وو (138961)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۹ ۰۰:۰۱
صدالبته که برای ملت ایران آب نداشته ولی برای بعضی از آقایون که نان داشته ! (138975)
۱۳۹۲/۰۷/۰۹ ۰۳:۳۰
فقط تاسف میخورم از این اظهارا اقای زیبا کلام تاریخ را بخوانید دشمنی ما با امریکا بی دلیل نیست (139035)