به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۱ - ۱۸:۴۵
 
۱۸۵
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۱۱/۱۳ ساعت ۲۳:۵۲
کد مطلب : ۱۰۰۵۱۵
در پي انتقاد هاشمي از رد صلاحيت سيدحسن خميني صورت گرفت؛

حمله گازانبري؛ از رسايي و شريعتمداري تا عبدي و ابطحي!

گروه سياسي: اظهارات آيت الله هاشمی رفسنجانی در انتقاد از رد صلاحيت سيدحسن خميني، خشم و اعتراض اصولگرایان و رسانه‌هاي تندرو آنها و همچنين تعداد اندكي از افرادي كه خود را نزديك به اصلاح‌طلبان مي‌دانند همچون عباس عبدي و محمدعلي ابطحي را برانگیخت تا جاييكه مسئول نمایندگی ولي فقيه در بسیج، به هاشمی و سيدحسن هشدار داد که مراقب باشند «بلایی» که سر آيت الله منتظری آمد بر سر آن‌ها نیاید و جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران هم رفتار هاشمی را شبیه «دشمن» دانسته است.

آيت الله هاشمی روز دوشنبه طي سخناني گفته بود شورای نگهبان باید بابت ردصلاحیت سيدحسن خمینی عذرخواهی کند و از اعضای این شورا پرسیده بود «شما صلاحیت خود را از کجا آورده‌اید؟ چه کسی به شما اجازه داد برای مجلس و دولت و جاهای دیگر و اختیارات را در دست بگیرید؟»

غلامعلی حدادعادل در اين باره گفت: اینکه آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی در سخنانی گفتند ما به بیت امام بدهکار هستیم و باید به یادگاران امام احترام بگذاریم حرفی درست و صادق است اما قانون به هیچکس بدهکار نیست بلکه ما به قانون بدهکار هستیم و اینگونه حمایت اینچنینی در واقع بی‌احترامی به بیت امام و شورای نگهبان را در پی دارد. سخنگوی ائتلاف اصولگرایان اظهار داشت: صرف نوه کسی بودن دلیل بر صلاحیت و عدم صلاحیت آن فرد نیست بلکه صلاحیت از طریق امتحان احراز می‌شود که در این مورد احراز نشده است.

در همين حال حجت الاسلام تویسرکانی٬ مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج گفت: برخی دنبال این هستند که رهبری را «موروثی» کنند و «با نقشه‌های از قبل تعیین شده برای آن در کشور برنامه‌ریزی‌های خانوادگی انجام دهند». وی شرکت سيدحسن خمینی در رقابت‌های خبرگان و اظهارات هاشمی در حمایت از وی را با «پروژه» تعیین رهبری در دوران امام خمینی مقایسه کرده که از سوی «بعضی از شخصیت‌ها کلید خورد و منجر به قائم مقامی آقای منتظری شد». تویسرکانی هشدار داده که‌‌ همان «فرجام تلخ» (آيت الله) منتظری برای سيدحسن خمینی هم «کلید زده شده است». وی چنین فرجامی را برای هاشمی هم محتمل دانسته و از «بزرگان و دلسوزان نظام» خواسته وی را «نصیحت» کنند٬ چرا که «مسیری را که انتخاب کرده مسیری بدفرجام است».

تویسرکانی افزود: از سيدحسن خمینی که خود را «یادگار امام» می‌داند «تعجب می‌کنیم که چرا از روش‌های غیر منطقی استفاده می‌کند». همزمان حجت الاسلام حاجی‌صادقی٬ جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه هم سخنان هاشمی علیه شورای نگهبان را «هوچی‌گری» دانسته و از اینکه امروز برای وی «قوم و قبیله ارجح بر قانون شده» انتقاد کرده و رفتار هاشمی را شبیه سخنان دشمنان ارزيابي نمود.

حجت الاسلام مجتبی‌ ذوالنور٬ مشاور نماینده ولی فقیه در سپاه، نیز به هاشمی هشدار داد که «اگر نظام اسلامی رافت را کنار بگذارد باید این‌ها به کنار آقازادگان شان در اوین منتقل شوند». وی افزوده است: هاشمی امروز حرف‌هایی می‌زند که «این حرف‌ها را حتی ما از زبان گوینده بی‌بی‌سی هم نمی‌شنویم و آن‌هایی که از اول انقلاب دشنه در قلب امام داشته‌اند نیز چنین سخنانی را به زبان نمی‌آورند».

شيخ جعفر شجونی٬ عضو جامعه روحانیت مبارز، هم با دفاع از عملکرد شورای نگهبان در ردصلاحیت‌ها٬ در واکنش به سخنان هاشمی رفسنجانی مبنی بر اینکه همه به امام خمینی «مدیون» هستیم گفته است: «ما مدیون نوح هستیم اما مدیون پسر نوح نیستیم». وی شورای نگهبان را از آب هم «پاک‌تر» دانسته و به سيدحسن خمینی هم هشدار داده که هاشمی می‌خواهد او را هم «وارد باتلاقی که خودش در آن فرو رفته کند»! شجونی نیز به رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام هشدار داده که دارد «به ریشه خود تیشه می‌زند و این کار‌ها و حرف‌ها به صلاحش نیست». شجوني اظهار امیدواری کرده که سيدحسن «تدبیر» کرده و در زمین هاشمی بازی نکند.

علاوه بر این، افرادي چون محمدعلي ابطحی و عباس عبدی همسو با طيف تندروي اصولگرا، اظهارات هاشمی را محکوم و با ادبياتي تند او را نكوهش و تقبيح كردند! ابطحی در انتقاد از هاشمی مدعي شد كه «...این رفتار در چارچوب پوپولیستی جواب می‌دهد که آرای شخصیت های محبوبی مثل حسن آقا را به سبد رای آقای هاشمی سوق دهد.»!!

عباس عبدی روزنامه‌نگار (از دانشجويان ماجراي سفارت آمريكا) كه پس از مدتي بازداشت در دوره دولت اصلاحات، همواره به بدگويي اصلاح‌طلبان و هاشمي مي‌پردازد هم در یادداشتی مبهم، مدعي شده که انتقادهای هاشمی از شورای نگهبان به این علت بوده که او «عدم تایید و حضور حسن آقا در انتخابات را ترجیح می‌دهد، و یا می‌خواهد اگر احتمالا ایشان تایید شد آن را به حساب ‌حرف‌های خود بگذارد و دیگران را مدیون خویش بداند و با توجه به منطق سخنان ایشان انتظارشان از تبعات این مدیونی هم روشن است»!! گفتني اينكه، عبدي در اوايل دولت اصلاحات خصوصا در آستانه انتخابات مجلس ششم  در كنار افرادي چون اكبر گنجي در تخريب وجهه هاشمي شديدترين حملات را به او روا داشته و از وي به عنوان عاليجناب سرخ‌پوش ياد مي‌كردند!

حسین شریعتمداری٬ مدير مسئول کیهان هم ادعا کرده که «آقای سیدحسن خمینی برای شرکت در آزمون خبرگان نیز آماده بود ولی برخی از خبرها حاکی از آن است که جناب هاشمی‌رفسنجانی مانع حضور ایشان در آزمون شده بود....نوه محترم حضرت امام(ره) آقای رفسنجانی را در ماجرای ترغیب ایشان به ثبت‌نام برای خبرگان و در نتیجه عدم احراز صلاحیت به دلیل عدم حضور در آزمون، مقصر تلقی کرده و از جناب هاشمی تکدر خاطر داشته باشد.»! این ادعا در حالی مطرح می‌شود که پیش از این سیدحسن خمینی به صراحت گفته بود که هیچ دعوتی از سوی شورای نگهبان برای شرکت در آزمون نشده بوده است.

حمید رسایی نماینده تندروي گروه پايداري نيز در صفحه اینستاگرامش نسبت به سخنان آیت‌الله هاشمی واکنش نشان داده و با آوردن تکه‌هایی از سخنان و وصیتنامه امام بدون آوردن جملات پس و پیش، آنچه را خود خواسته، برداشت کرده و رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام را آنگونه خود خواسته خطاب قرار داده و در بخشی از نوشته خود آورده:‌ «تضعیف و توهین به شورای نگهبان، انحراف است (آقای هاشمی شما منحرف هستید).» و یا در بخش دیگر آورده: «هرکس بگوید رأی شورای نگهبان کذاست مفسد است (آقای هاشمی شما مفسد هستید).»!

حمایت زيباكلام و دختر آیت‌الله طالقانی از مواضع هاشمی

در همين حال صادق زيباكلام و اعظم طالقانی دبیر کل جامعه زنان انقلاب اسلامی ایران از مواضع هاشمی رفسنجانی دفاع کردند. صادق زيباكلام گفته است در سكوت و انفعال اصلاحءطلبان، فقط هاشمي به شايستگي از سيدحسن حمايت كرده و در بیانیه جامعه زنان انقلاب اسلامی ایران هم آمده است: بدینوسیله به استحضار ملت شریف ایران اسلامی می رساند، جامعه زنان انقلاب اسلامی، حمایت مجدانه خود را از سخنان آیت الله هاشمی رفسنجانی که بمناسبت آغاز سی و هفتمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در فرودگاه مهرآباد تهران، ایراد گردید اعلام می‌دارد.

حبيب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۱/۱۴ ۰۹:۲۴
عبدي يك آدم ابن الوقتيه كه دوست داره اينجور به مخاطبانش تفهيم كنه كه خيلي چيزا مي فهمه! اما اگر اينطور بود از ديوار سفارت مردم نمي‌رفت بالا و يا تز مسخره خروج از حاكميت را نمي‌داد، برعكس او زيباكلامه كه دنيايي از معرفت و افتادگي و پختگي در وجود دارد. (330307)
نادر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۱/۱۴ ۱۱:۰۷
کینه عبدی به دولت اصلاحات بر میگرده .مگه یادتون نیست بعد از انتخاب هاشمی در مجلس تهدید کردن اعتبار نامه شو رد میکنن؟؟؟؟؟ (330331)
مسلم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۱/۱۴ ۱۴:۲۸
عبدی تاریخ مصرفش گذشته و بنا به سفارش وخوش بینی از بخشیده شدن گاه گاهی صدائی از خودش در میاره تا بگوید هنوز زنده است ولی نمی داند که مرده و لی حالیش نیست . (330386)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۱/۱۴ ۲۳:۴۶
من حرفهای عباس عبدی را در هماهنگی با حرفهای شریعتمداری بر علیه هاشمی اتفاقی نمی بینم آقای هاشمی و دیگر اصلاحطلبآن باید هشیار باشند اجازه ندهند مخالفین دولت فضا را متشنج کنند، چون آرزوی افراطیها تشنج است امروز مثل اینکه افراطی های دو جناح اشکارا متحد شده اند (330441)
کاوه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۱/۱۴ ۱۳:۵۷
یه چیز دیگه در حرفای عبدی که مرتبا از اون استفاده میکنه لغت "عقلانیت" است و فکر میکنه اگر این لغت را در مطالبش تکرار کنه، همه عقلانیت میاد طرف خودش و بی عقلی هم میره اونطرف!!!!!! (330378)
سبحان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۱/۱۴ ۱۸:۰۸
اقای ابطحی کارش جالب بوده کسی که با حرفاش تو دادگاه آبروی اصلاح طلبا رو برده بود الانم اومده به آقای هاشمی تهمت میزنه واقعا نمیدونم به ایشون چی بگم اقای عبدی که اصلا حرفی ندارم در موردش بزنم (330404)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۱/۱۴ ۱۹:۱۶
زیباکلام دوستت داریم (330410)
خجسته
Romania
۱۳۹۴/۱۱/۱۴ ۲۰:۱۱
هاشمی سیدحسن سیدمحمد دوستتان دارم (330411)
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۱/۱۴ ۲۱:۲۱
عباس عبدی خود را عقل کل می داند ، ولی او از کساتی بود که با حمله به سفارت آمریکا آنهم بدون اطلاع امام ، کشور را منزوی و در معرض حمله عراق قرار دادند و آنهمه خسارت و شهید به کشور تحمیل کردند ، هنوز آن تندروی که اینها بر انقلاب تحمیل کردند تمام نشده است (330424)
محسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۱/۱۴ ۲۲:۲۷
غضنفرهای اصلاحات رو باید مواظب بود . من تعجب می کنم که چرا ابطحی هم غضنفر شده و گل به خودی میزنه؟ (330436)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۱/۱۴ ۲۳:۰۷
زیبا کلام هم گفته بود سید حسن را هاشمی برای آمدن به انتخابات شیر کرده حالا به زیبا کلام هم مثل عبدی شروع کن به چیز گفتن شما هر جا نظری برخلاف خودتان باشد با هوچی گری به او حمله می کنید افراطی ها (330438)
شهروند
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۱/۱۴ ۰۹:۲۹
واقعا مگر هاشمی چه گفته که تندروها این طور به او حمله میکنند . مگر غیر از این است که نظر ودیدگاهش را بیان داشته است .در سالگرد پیروزی انقلاب باید همه آستانه تحمل خود را بالا برند . زنده باد مخالف من شعاری که به آن بی توجه اند. (330308)
منصوره
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۱/۱۴ ۱۴:۰۸
این حمله ها و شلوغ بازی ها همیشه شیوه جناح اقلیت تندرو بوده . الان هم در آستانه انتخابات چون از شکست قطعی خود در میدان برابر با خبر هستند دنبال این جو سازی ها هستند . (330381)
سعید1
۱۳۹۴/۱۱/۱۴ ۰۹:۵۶
باز هم گلی به جمال جامعه بانوان و فرزند ابوذر انقلاب مرحوم آیت اله طالقانی. این آقای عبدی که با تمام تحلیلگری نمی داند چه زمانی چه بگوید! گل به خودی آنهم در شرایطی که تیم مقابل با شمشیر 9 بازیکن ما را اینگونه لت وپار کرده اند واقعا نهایت تحلیلگری است!! حالا اگر صحبت نفرمایند لال از دنیا می روند؟! این آقای ابطحی هم که دو تا کشیده را تاب نیاورد و ناواقع را مقر آمد حالا اینگونه به کیهان پاس گل می دهد. بابا آفرین به شما! اگر شما اصلاح طلبید پس ما تعطیلیم به خدا. بیخود که آن فرصت تاریخی ازدست نرفت. (330314)
رضا
Germany
۱۳۹۴/۱۱/۱۴ ۱۴:۵۲
فرصت تاریخی برای چه کاری؟؟ (330391)
پاسخ به آقای رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۱/۱۴ ۲۲:۲۲
فرصت تاریخی برای اجرای کامل قانون اساسی .....و نهادینه کردن دموکراسی در کشور! (330434)
امیر محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۱/۱۴ ۰۹:۵۷
اینکه یک نفر بلند شد و بالاخره حرف دل مردم را زد بسی شجاعت می خواهد که آقای هاشمی بدون هیچ ترس و لرزی بیان کرد. آقایان هم یادشان باشد ..... روزی باید جواب این حرفهایشان را بدهند (330315)
ایمان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۱/۱۴ ۱۰:۰۴
هاشمی حرف دل دهها میلیون مردمی رازده است که تریبونی برای اظهار نظر ندارن (330316)
شامیل
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۱/۱۴ ۱۰:۱۲
برای افرادی چاپلوس همچون ابطحی وعبدی بسیارمتاسفیم .جناب آقای ابطحی وعبدی شما مهره های سوخته هستید که تندروی امثال شما ها جریان اصیل اصلاح طلبی در ایران را رادیکالیزه کردید. آقای عبدی شما خودتان وبرخی تندروهای اوایل انقلاب بودید که با احساسات ویران کننده ازدیوارسفارت آمریکا بالا رفتید و مملکت وانقلاب را با گرفتاری تاریخی مواجه کردید.جناب عبدی شما با توهین ها ونسبت های ناروا به هاشمی در دوره اصلاحات ملت را به هاشمی بدبین کردید.خداوکیلی بین شما دونفر وتیم احمدی نژاد در تندروی هیچ تفاوتی نیست وفقط ظاهر ... (330319)
کاوه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۱/۱۴ ۱۴:۰۲
من حیران و سرگشته ام که کسی که از دیوار سفارت بالا رفت، چطوی ویزای آمریکا گرفت و رفت آمریکا؟ اصلا برای چه رفت آمریکا؟ اینا رو که آدم کنار هم میذاره، یه معانی عجیبی پیدا میکنه!!!!! (330379)
محمود
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۱/۱۴ ۱۰:۳۳
عبدی همیشه نقش منفی راجعه به اقای هاشمی رو بازی میکنه اگه هاشمی بگه ماست سفیده عبدی میگه سیاه حتما پستی می خواست اقای هاشمی بهش نداده من تعجب هشت و سی تلویزیون هستم که اقای ابطحی رو به بدترین روز کشونده دیشب در برنامه خودش طوری از اقای ابطحی نقل وقول کرده کسی ندونه انگار یار دیرینه چند ساله شون بوده (330322)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۱/۱۴ ۱۱:۰۵
آن سالی که حداد را با ابطال صندوق و....به مجلس فرستادند قانون به بعضی ها بدهکاربود دیگه بدهکار نیست حرفش نزنید (330330)
هفت
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۱/۱۴ ۱۱:۱۹
عبدی و ابطحی جزء توابین هستنند و حرف آنها بین اصلاحطلبان خریدار ندارد!!!!!!!!!!!!!! (330332)
هادی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۱/۱۴ ۱۱:۲۰
هاشمی مرد عمل و با سیاست دوست داریم (330333)
هادی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۱/۱۴ ۱۱:۲۳
درود و رحمت خدا بر ابوذر زمان و سلام و درود بر فرزند او و همچنین مردان خالص سیاست . (330334)
رضا علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۱/۱۴ ۱۱:۴۳
ابطحی که با کمی فشار نتوانست مقاومت کندوهرآنچه شایسته خودش بود را به سید عزیز نسبت داد وان سید جلیل باهمه نامهربانی او گذشت کرد اورا بخشید دیگر نباید پررویی می کرد ویادش برود (330338)
مجلس 95
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۱/۱۴ ۱۱:۵۵
هاشمی حرف حق را زده جناب رسایی دلوابسان همیشه تخریب میکنند اولین بار که نیست هاشمی حرف دل مردمو زده زنده باد (330345)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۱/۱۴ ۱۲:۰۴
جناب اقای حداد اصول گرایان اصولا قانون را نه به عنوان ابزاری برای ایجاد عدالت و نظم که به عنوان ابزاری برای نیل به اهداف خود تفسیر می کنید. در قانون خیلی چیزهای دیگری هم ذکر شده که یک کودک دبستانی هم نقض آنها را توسط هم جناحی های شما هر روز می بیند. آقای هاشمی حرفش این بود که چطور می شود که قریب به اتفاق مراجع صلاحیت ایشان را تایید می کنند ولی شما به خودتان هم اعتماد و اطمینان ندارید. (330350)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۱/۱۴ ۱۲:۴۳
تا صندوق رای هست زندان چرا؟اجازه دهید مردم انتخاب کنند.سید حسن بیاد اگه مردم نخواستن خودش ساکت میشه (330359)
مرتضی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۱/۱۴ ۱۲:۴۵
عجب. 1.خلاف صریح قانون ایشون حرف زدند.
2. خلاف عدالت و عدم تبعیض هم حرف زدند. چطور میشه آدم ها به دنبال عدالت باشند ولی معتقد باشی یک شخصی روند قانونی را به خاطر انتساب به بیت امام تعطیل کند؟
3. من هم میتونم بدون امتحان وارد خبرگان بشم؟

روح جان اورول شاد. (330361)
کاوه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۱/۱۴ ۱۴:۰۴
اگر آخوند باشی مجتهد هم باشی، سو پیشینه هم نداشته باشی مشروب خوار و قمار باز هم نباشی، چرا که نه؟!!!! (330380)
منصور
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۱/۱۴ ۱۴:۱۴
چرا جو سازی الکی می کنید . ناراحتی ها از رد صلاحیت آیت الله سید حسن خمینی برای این است که ایشان تمامی صلاحیت های لازم برای شرکت در خبرگان را داشته اند و از سوی بسیاری از مراجع هم تایید شده اند و اغلب مردم هم به حضور ایشان تمایل داشتند اما با این حرفا متاسفانه تایید نشده اند . ناراحتی در اینجاست . چون حق سید حسن آقا واقعا نا دیده گرفته شده است (330383)
امین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۱/۱۴ ۱۴:۱۷
عزیزم اون چهار نفری که بدون امتحان احراز شدن به کی منتسب بودن (330384)
مرتضی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۱/۱۴ ۱۸:۱۰
فقط یه سوال؟
قانون چی می گه؟ قانون می گه هر کسی که تاییدیه گرفت بیاد بره یا اینکه هر کسی امتحان داد؟؟

من فکر می کنم باید خودسری ها در سطح کلان و شخصی تموم بشه دیگه.
قطعا قانون بد بهتر از بی قانونیه.

هیچ جا هم نیومده که افراد به خاطر انتساب به امام شاهزاده باشند یا اینکه سیلی خوردن یا هر چیز دیگه ای باید سوار مردم باشن. اگر غیر این بود که شاه هم همین کار ها را می کرد. انقلاب کردند که خودشون بی قانونی بکنند؟ (330405)
سبحان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۱/۱۴ ۱۸:۱۰
مگه خود شان متحان دادن؟ (330406)
ناصر هشترودی
Russian Federation
۱۳۹۴/۱۱/۱۴ ۲۰:۲۶
تو صلاحیتها قانون رعایت شده؟قانون یعنی حق گفتن که امروز جور قانون را اقای هاشمی میکشد البته برداشت شما همیشه از قانون یک طرفه بوده (330416)
مسعود
Germany
۱۳۹۴/۱۱/۱۴ ۱۳:۰۶
تزاصلي اين اقاي عبدي اين است كه هروقت بهاي نفت پايين بيايدحكومتهاي نفتي دموكرات مي شوند وانتخابات ازاد برقرار مي كنند بايد پرسيد اقاي عبدي اين تزشما الان كه قيمت نفت به نحووحشتناكي پايين امده كاربرد ندارد كي بدرد خواهدخورد؟ (330364)
آرش از روستا
Slovakia
۱۳۹۴/۱۱/۱۴ ۱۳:۱۲
واقعا متاسفم برای عبدی و ابطحی... آقای ابطحی سال 88 سریع اعتراف کرد که آقا اشتباه کردیم و هیچ نشده.... درود بر آیت الله هاشمی
اکثر مردم از آیت الله حمایت میکنن (330368)
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۱/۱۴ ۱۳:۳۰
همین که زیباکلام تائید کرده بسه. من حرفهای هاشمی را قبول کردم. خخخخخ (330371)
محمدرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۱/۱۴ ۱۳:۴۵
زیباکلام که قبلا گفته بود هیچ شباهتی بین امام و نوه ایشان وجود نداره!!!!
اصلاح طلبها بجای توهین بهتره برای حرف حاج آقا سند منطقی,قانونی,وعقلی بیارن
این حرف ها خلاف صریح وصیت نامه امامه اینو همه میدونن (330375)
مازیار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۱/۱۴ ۱۳:۴۸
البته امثال عبدی و ابطحی برای مردم هیچ اهمیتی ندارند . برای ما آیت الله هاشمی و سید حسن و رئیس جمهور مهم و عزیز هستند . حالا ممکنه امثال ابطحی بخوان خیلی حرفا بزنند اما اصلا مهم نیست (330376)
کیا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۱/۱۴ ۱۴:۰۹
شورای نگهبان به حرف اکثریت مردم انقلابی گوش دهد .ما اصلاح طلبان عاشق نظام و رهبری هستیم تو جامعه مان خدا را خوش نمیاد به نا حق حکم صادر کردن (330382)
اشکان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۱/۱۴ ۱۴:۱۹
هاشمی گرفتار دنیا و دنیا خواهی شده
انشا الله نجات پیدا کنه
الهی امین (330385)
۱۳۹۴/۱۱/۱۴ ۱۷:۱۴
دوست عزیز اگه عاشق دنیا بود حرفی نمی زد و عزیز ترین بود (330399)
حسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۱/۱۴ ۱۵:۴۴
اقای هاشمی همانطور که موسوی راعلیه نظام اسلامی ایران تحریک کرد حالا با باد کردن در استین سید حسن خمینی قصد پیاده کردن نیات غیر قانونی خود علیه نظام و رهبری را دارد پس ای اصلاح طلبان گول این سیاس کهنه کار را نخورید و یادتان نرفته که اقازاده هاشمی بیگانگان را در چند سال گذشته به داغ کردن تنور تحریم علیه ایران ترغیب میکرد (330395)
پردیس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۱/۱۴ ۱۷:۴۲
آخه ......، هاشمی علیه نظام ؟ او که خود از پایه گذاران نظام بود، در این راه ترور شد، 8 سال رییسجمهور بود، بعد از آن رئیس مصلحت نظام بوده ، بعد حتما اون محمود 11 روز قهرو شما که دنیا رو علیه نظام بسیج کرد و یا آنها که مبارزه با شاه رو قبول نداشتند و یک سیلی در راه انقلاب و بعداز انقلاب نخوردند شدند حامی نظام ؟
خداوندا به آنکه عقل دادی چه ندادی (330402)
اميد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۱/۱۴ ۱۵:۵۷
اقاي حداد عادل!!!! شما خواهشا حرف از قانون نزن ، كسي كه با ابطال صندوق هاي راي وارد مجلس قانون گزاري مي شود بايد هم ابنحرف ها را بزند اقاي حداد شمابايد در پيشگاه پرور گار پاسخ ان حق كشي را بدهيد ..... (330397)
احمد موافق
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۱/۱۴ ۲۰:۵۰
موافقم همین آقا (حداد عادل)در مجلس میگفتم نبایستی بالش نرم زیر سر مردم گذاشت.من برای مردم تهران متاسفم اگر دوباره ایشون رابعنوان نماینده خود انتخاب کنند. (330419)
حميد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۱/۱۴ ۱۸:۲۹
مشخصه مردم طرفه كي هستند (330407)
طالبی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۱/۱۴ ۱۹:۰۶
خدا را شکر پس از سال ها تفرقه جناح اصلاح طلب با اصولگراها به وحدت رسیدند! آن هم در دشمنی با هاشمی! این هاشمی چه قدرتی داره که این دو قطب منفی رو به هم نزدیک کرد!!! (330408)
روح اله
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۱/۱۴ ۱۹:۱۱
هیچ گاه آیت اله العظمی منتظری درپی رهبر شدن نبود. هیچ پروژه ای هم در کار نبوده . ....
آقای تویسر کانی شما تعصب رو کنار بگذار. عاقلانه رد صلاحیتها رو بیبن تا بفهمی پروژه اینه که شما می خواید فقط مجلس از طیف شما باسند. (330409)
قلی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۱/۱۴ ۲۰:۱۴
حضرت امام (ره)هاشمی زنداست چون انقلاب زنده است. (330412)
دانشجوی مترجمی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۱/۱۴ ۲۰:۱۴
همین ها که علیه یادگار امام عزیزمان اینطور حرف میزنند میدانید از صدقه سری چه کسی به این پست و مقام ها رسیدید که هرچه دلتان میخواهد بر زبان جاری میکنید؟
فرماندهان مخلص جنگ کجا هستند واقعا؟
افراد مخلص امثال زین الدینها و باکری ها بودن که رفتند نه اینها که نمی دانند دارند به چه کسی توهین میکنند.
خدایا عاقبت مونو بخیر کن.
زنده باد رییس جمهور عزیزو هاشمی عزیزتر ازجانمان وسید حسن اقای خمینی (330413)
فرهنكي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۱/۱۴ ۲۰:۲۰
آقاي رسايي تو معني انقلاب را بلد نيستي اين حرفها مي زني اينها افراد شكنجه شده ان رژيم پهلوي و 36سال از انقلاب دفاع و يار امام بودند تو تاز ه با دوستانتان سر بلند كردي يك كمي از خدا و شهدا انقلاب بترس (330415)
اندرزگو
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۱/۱۴ ۲۰:۳۵
دوستان . اشتباه نکنیم .به همدیگر حمله نکنیم . و از اصل مطلب منحرف نشویم . اصل این است .که یک جناح چون در رقابت کم آورد ه است .با مهندسی انتخابات می خواهد . مجلسین را همچنان تحت سیطره ی خود داشته باشد . از نظر آنها هدف وسیله را توجیه می کند .و به زعم خود چون هدفشان مقدس است بنابر این آن چنان بد عمل می کنند و قانون را زیر پا می گذارند که بر همه مردم واضح آشکار است که امید به رای مردم ندارند و با زور و دور زدن قانون می خواهند قذرت را از دست ندهند. (330417)
ولی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۱/۱۴ ۲۱:۰۶
سبد رای:
مجلس اول حزب جمهوری و دکتر بهشتی
مجلس دوم حزب و روحانیت
مجلس سوم مجمع روحانیون ومجاهدین انقلاب
مجلس چهارم روحانیت وحسینی اخلاق در خانواده
مجلس پنجم روحانیت وکارگزاران
مجلس ششم مجمع روحانیون ومجاهدین محمد رضا خاتمی
مجلس هفتم آبادگران چمران (شورای شهر دوم چمران)
مجلس هشتم و نهم بدون رقیب هلو برای پایداری ها
اما مجلس دهم سبد رای از آن دکتر عارف است از رد صلاحیت ها نگران نباشید همه پای صندوق رای حاضر شوید پیروزی از آن اصلاحات است .... (330421)
بهرام
Russian Federation
۱۳۹۴/۱۱/۱۴ ۲۱:۱۷
آقای حداد اگر رد صلاحیت ها نبود شما رنگ مجلس رو نمیدیدی!!! (330423)
۱۳۹۴/۱۱/۱۴ ۲۲:۰۲
نوه عزیز امام روی چشم ما، ولی تا قانون است بی قانونی چرا. همین اصولگرایان تندرو بودن که جلوی تندروی شماها در سال ۸۸ گرفتند (330428)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۱/۱۴ ۲۲:۲۶
هاشمی زنده باد ........ (330435)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۱/۱۴ ۲۳:۱۶
سخنان هاشمی رفسنجانی کاملا بجاو منطقی بود و سوالات ایشان سوالات ما نیز است... (330440)