به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۱۸:۴۱
 
۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۱۱/۲۴ ساعت ۰۷:۴۶
کد مطلب : ۱۰۱۳۴۰
مشاور ارشد نماینده سازمان ملل در سوریه:

مردم سوریه امیدوار شدند،نومیدشان نکنیم

گروه بين‌الملل: در حاليكه بشار الاسد تلويحا توقف آتش‌بس را نفي كرده و گفته تا بازپس گيري همه مناطق تحت كنترل مخالفان، جنگ را متوقف نخواهد کرد يك مقام سازمان ملل اظهار داشته كه مردم سوریه امیدوار شده‌اند، نا امیدشان نکنیم.
مردم سوریه امیدوار شدند،نومیدشان نکنیم
مشاور ارشد استفان دمیستورا نماینده ویژه بان کی مون در سوریه گفت که توافق مونیخ مبنی بر برقراری آتش بس و آغاز عملیات کمک رسانی به مردم سوریه پس از مدت ها انتظار و محرومیت دردل این مردم امیدی بوجود آورده که نباید آن را به نومیدی تبدیل کرد.
 
سازمان ملل متحد به موجب تصمیم مورد توافق گروه بین المللی حمایت از سوریه در گفت و گو های روز پنجشنبه مونیخ نشستی را با حضور کشور های عضو این گروه و اعضا تیم عملیاتی کمک رسانی های سوریه در مقر این سازمان در ژنو برگزار کرد. دراین نشست که بریاست 'یان اژلان ' مشاور ارشد استفان دمیستورا نماینده ویژه بان کی مون برگزار شد، چگونگی عملیات تیم مذکور و موضوع دسترسی کامل و بلاشرط امداد گران به آسیب دیدگان و آوارگان سوریه بخصوص در مناطق تحت محاصره مورد بررسی قرار گرفت.

دمیستورا روز گذشته در مونیخ ابراز امیدواری کرده بود که عملیات کمک رسانی این نهاد و سایر نهاد های وابسته به مردم سوریه بلافاصله پس از اعلام آمادگی و صدور اجازه از سوی گروه های درگیر در این کشور آغاز شود. در نشست امروز اژلان با اشاره به این که این نهاد هم اکنون درخواست های خود را مبنی بر اجازه کمک رسانی به شهر های تحت محاصره در این کشور ارائه داده افزود که تیم مذکور در نظر دارد هفته آینده به منظور ارزیابی پیشرفت های حاصل از عملیات امدادگران و همچنین تلاش بیشتر برای ایجاد زمینه افزایش این عملیات در نقاط تحت محاصره نشست دیگری برگزار کند.

وی با ذکر این که این نهاد و سایر نهاد های وابسته انتظار دارند، اجازه چنین دسترسی هایی بدون هیچ گونه تاخیری صادر شود، افزود که مردم غیر نظامی سوریه که مدت ها در محرومیت و انتظار برای دسترسی به کمک های انساندوستانه بسر برده اند، با توافق مونیخ به امیدی دست یافته اند و ما نباید این امید را به نومیدی تبدیل کنیم.