به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۶ - ۱۹:۱۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ ساعت ۰۱:۲۶
کد مطلب : ۴۶۷۳۱۲
انتشار ویدئوی گروگان اسراییلی با دست قطع شده

۱۸ کشور از حماس خواستند با آزادی گروگان‌ها به بحران غزه پایان دهد

گروه بین‌الملل: آمریکا و هفده کشور دیگر از حماس خواسته‌اند تا همه گروگان‌های خود را به عنوان راهی برای پایان دادن به بحران غزه و کمک به آتش‌بس فوری آزاد کند.
۱۸ کشور از حماس خواستند با آزادی گروگان‌ها به بحران غزه پایان دهد
در بیانیه این کشورها آمده است: «ما خواستار آزادی فوری همه گروگان‌هایی هستیم که بیش از ۲۰۰ روز است در غزه نگه‌داری می‌شوند.» تمام هجده کشوری که این درخواست را امضا کردند، شهروندانی دارند که هنوز گروگان حماس هستند.
گمان می‌رود که هنوز ۱۲۹ نفر از گروگان‌ها در غزه باشند. آمریکا، آرژانتین، اتریش، برزیل، بلغارستان، کانادا، کلمبیا، دانمارک، فرانسه، آلمان، مجارستان، لهستان، پرتغال، رومانی، صربستان، اسپانیا، تایلند و بریتانیا کشورهایی هستند که این بیانیه را امضا کرده‌اند. در بیانیه این کشورها گفته شده: «ما تاکید می‌کنیم که توافق روی میز برای آزادی گروگان‌ها، آتش بس فوری و طولانی مدت در غزه را به همراه خواهد داشت که این می‌تواند روند ارسال کمک‌های ضروری به سراسر غزه را تسهیل کند و منجر به پایان خصومت‌ها شود.»
یک مقام ارشد آمریکایی درباره این بیانیه به خبرنگاران گفت نشانه‌هایی وجود دارد که ممکن است راهی برای توافق در مورد بحران گروگان‌ها وجود داشته باشد، هر چند که او افزوده کاملا از این موضوع مطمئن نیست. به گفته این مقام آمریکایی، ایده این بیانیه مشترک حدود دو هفته پیش زمانی که جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید با گروهی ازاعضای خانواده گروگان‌های غزه ملاقات کرد، مطرح شد. سامی ابوزهری، سخنگوی حماس هم گفته است که این گروه بردرخواست خود مبنی بر پایان دادن به جنگ اسرائیل در غزه به عنوان بخشی از هرگونه توافق آزادسازی گروگان‌ها تاکید دارد.
 انتشار ویدئوی گروگان اسراییلی با دست قطع شده
هرش گلدبرگ پولین، گروگان ۲۳ ساله آمریکایی-اسرائیلی که در حمله هفتم اکتبر حماس به اسرائیل، اسیر شده بود، در ویدئویی که گروه حماس منتشر کرده می‌گوید گروگان‌ها "در جهنم" زندگی می‌کنند. او در این ویدئوی دو دقیقه‌ای در حالی که روی صندلی و پشت به دیواری سفید نشسته است و یک دستش قطع شده، از بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل می‌خواهد که او و سایر گروگان‌ها را به خانه بازگرداند و او را متهم می‌کند که گروگان‌ها را "فراموش کرده است." انتشار این ویدئو در شرایطی صورت می‌گیرد که مذاکرات توافق آتش‌بس و آزادی گروگان‌های باقی‌مانده در دست حماس هفته‌هاست که به بن‌بست رسیده است. به نظر می‌رسد این اظهارات، تحمیلی و بخشی از برنامه تبلیغاتی گروه تروریستی حماس بر دولت اسرائیل باشد چرا که به گفته متیو میلر، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا، "اسرائیل طی هفته‌های اخیر به سوی برآورده کردن خواسته‌های حماس پیش رفته بود، اما حماس پس از آن، خواسته‌های خود را تغییر داد."
تشدید حملات اسرائیل به رفح
در همین حال، روز پنجشنبه - ۲۵ آوریل - گزارش شد اسرائیل برغم هشدارهای مکرر متحدانش، حملات هوایی به رفح در جنوب غزه را تشدید کرده است. مقامات درمانی غزه از پنج حمله هوایی اسرائیل به رفح در اوایل امروز خبر دادند. سخنگوی دولت اسرائیل گفته است که کابینه جنگ بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر، جلساتی را در مورد چگونگی از بین بردن بقایای گردان‌های حماس در رفح و مناطق دیگر برگزار کرده است. او در این مورد که چه زمانی عملیات زمینی در رفح انجام می‌شود، اطلاعاتی ارائه نداد.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها