به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۲ - ۰۰:۴۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۱/۰۶ ساعت ۱۰:۳۴
کد مطلب : ۱۰۳۹۰۸

گوگل در حال توسعه کیبورد برای iOS

گروه فناوری:با وجود این‌که گوگل و اپل به خاطر اندروید و آیفون از بزرگ‌ترین رقبای یکدیگر محسوب می‌شود اما به نظر می‌رسد گوگل کماکان تمایل دارد تا برای iOS اپلیکیشن بسازد.
گوگل در حال توسعه کیبورد برای iOS
طبق جدیدترین گزارش این شرکت کیبورد جدیدی برای iOS توسعه داده که یک دکمه اختصاصی برای مراجعه به جستجوگر گوگل دارد. به گزارش TheVerge گوگل چند ماهیست که بر روی یک اپلیکیشن کیبورد برای iOS کار می‌کند.
این اپلیکیشن دارای ویژگی‌های مشابه کیبورد اندرویدی گوگل مثل تایپ کردن با کشیدن انگشت روی حروف (سوایپ)، شکلک‌های emoji و حتی امکاناتی مانند جستجوی تصاویر متحرک GIF است. علاوه بر این‌ها کلیدی با لوگوی گوگل بر روی این کیبورد قرار دارد که شما را به جستجوی گوگل هدایت می‌کند.  هنوز مشخص نیست که گوگل سرانجام چه زمانی این کیبورد را برای iOS منتشر خواهد کرد و حتی ممکن است این اتفاق هیچ‌گاه رخ ندهد. از نظر ظاهری گفته می‌شود این کیبورد با کیبورد اندرویدی گوگل متفاوت باشد؛ همان‌طور که می‌دانید کیبورد گوگل برای اندروید با ظاهر طراحی متریال عرضه شده و اما زبان طراحی iOS کاملاً متفاوت است.
 
به هر حال از آن‌جا که درآمد اصلی گوگل از موتور جستجو و تبلیغات است و طبق آمار اخیر نیمی از کاربران گوشی‌های هوشمند در روز هیچ‌گونه جستجویی انجام نمی‌دهند گوگل قصد دارد از فرصت استفاده کرده و از کاربران وسیع آیفون و آی‌پد به نفع خودش استفاده کند.
مرجع : فارنت