به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۸ - ۱۹:۲۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۲/۱۱ ساعت ۱۸:۲۵
کد مطلب : ۴۶۸۳۳۷

هایپراستار، بزرگ‌ترین نیروگاه خورشیدی استان تهران را در مارلیک راه‌اندازی کرد


با ساخت این نیروگاه خورشیدی انشعابی، علاوه بر تامین برق معادل ۷۵ خانه‌ی مسکونی، از انتشار ٣میلیون و ۴٠٠ هزار تن گاز دی‌اکسید کربن در طی ۲۰ سال جلوگیری می‌‌شود.

این نیروگاه با سرمایه‌گذاری هایپراستار بر بام فروشگاه این شرکت در شهر مارلیک و در وسعت دو هزار متر مربع ساخته شده و در اولین سال فعالیت خود ۳۶۲ هزار کیلووات ساعت برق تولید خواهد کرد. همچنین به گفته‌ی مدیران این شرکت، این اقدام در راستای مسئولیت‌های اجتماعی این شرکت برای حفظ محیط زیست صورت گرفته که در کنار اقداماتی چون جمع‌آوری زباله‌های الکترونیک، ترویج استفاده از کیسه‌های پارچه‌ای و عدم استفاده از پلاستیک، استفاده‌ی مجدد از لباس‌های دست دوم و کاهش مصرف کاغذ و انرژی در این شرکت، بخشی از اقدامات عملی این شرکت در راستای توسعه‌ی پایدار به شمار می‌رود.
در مراسم رونمایی از این نیروگاه خورشیدی در روز ۱۰ اردیبهشت که مهمانانی از بخش خصوصی و دولتی حضور داشتند، مدیرعامل هایپراستار برنامه‌های توسعه پایدار و مسئولیت اجتماعی را خط مشی مهم این سازمان از بدو شروع به فعالیت برشمرد و گفت: «هایپراستار به عنوان اولین خرده‌فروشی زنجیره‌ای مدرن در ایران شناخته می‌شود که اقدامات مهمی برای الگو بودن در زمینه‌ی توسعه‌ی پایدار داشته است و امروز خوشحالم با افتتاح این نیروگاه گام مهمی در این مسیر برداشته‌ایم.»



البرز بازغی، مدیر کل توسعه و سرمایه‌گذاری و نسترن بنی‌جمالی، مدیر توسعه پایدار و مسئولیت‌های اجتماعی هایپراستار نیز از دیگر سخنرانان این مراسم بودند.
نسترن بنی‌جمالی در مورد اثرات محیط زیستی این نیروگاه خورشیدی مارلیک هایپراستار گفت: «هایپراستار اقدامات زیادی برای توسعه پایدار داشته است که جمع‌آوری زباله الکترونیک، اهدای ۱۳ تن مواد غذایی به خیریه‌ها، اهدای کامپیوتر به مراکز آموزشی و استخدام توان‌یابان بخشی از این فعالیت‌ها بوده است. نیروگاه مارلیک هایپراستار نیز نقطه عطفی در این فعالیت‌هاست، که با توان ٣۶٢ هزار کیلووات ساعت از انتشار بیش از ٣میلیون و ۴٠٠ هزار تن گاز دی‌اکسید کربن در طی عمر ۲۰ ساله‌ی خود جلوگیری می‌کند. این کاهش تولید گازهای گلخانه‌ای، معادل کاشت جنگلی به وسعت ١٣۴ هزار درخت در کشور است.»
این مراسم با بازدید مهمانان از امکانات فنی این نیروگاه به پایان رسید.
 
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها