به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۲۲:۰۹
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۳/۰۴ ساعت ۱۶:۳۷
کد مطلب : ۱۰۷۹۹۹

الجبیر: باید بر بشار اسد متمرکز شد

گروه بین‌الملل: وزیر خارجه عربستان تأکید کرد که دولت سوریه به دلیل اینکه اجازه رسیدن کمک‌های بشردوستانه به مناطق تحت سیطره مخالفان را نمی‌دهد، باید با عواقبی روبرو شود.
الجبیر: باید بر بشار اسد متمرکز شد
عادل الجبیر، در حاشیه نشست جهانی بشردوستانه در استانبول به خبرگزاری آلمان گفت: اگر تنها با پیامدهای بحران سوریه برخورد شود، این روند هرگز پایان نخواهد یافت. صرف ارسال کمک‌ها به تنهایی نمی‌تواند راهکار باشد. تمامی آن چیزی که ما انجام می‌دهیم فراهم آوردن آسایش برای کسانی است که در معرض قتل و کشتار در سوریه قرار می‌گیرند. این یک استراتژی پایدار است. وی ادعا کرد: کاملا واضح است که بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه به اراده جامعه جهانی پاسخ نمی‌دهد. او قدم‌هایش را برمی‌دارد. نظام اسد مانع رسیدن کمک‌های بشردوستانه به تمامی مناطق می‌شود. کاملا واضح است که نظام اسد حملات را متوقف نمی‌کند در نتیجه باید عواقب این کارش را ببیند. وی گفت: ما نیاز به تقویت کمک‌های انسانی به مخالفان سوریه و تغییر معادله قدرت در زمین داریم. ما باید بر مشکل اصلی یعنی اسد متمرکز شویم. الجبیر بار دیگر بر لزوم برکناری اسد تأکید کرد.

در همین حال، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که جبهه النصره برای آغاز حمله‌ای گسترده به دمشق و محاصره ارتش سوریه در حلب آماده شده و به همین منظور گروهی از تروریست‌ها متشکل از 6000 نیرو را در استان حلب تشکیل داده است. وزارت دفاع روسیه به نقل از ژنرال سرگئی کورالنکو اعلام کردکه نیروی هوا فضای روسیه به حملات خود علیه گروه تروریستی جبهه النصره در سوریه ادامه خواهد داد. ژنرال کورالنکو در ادامه برقراری آتش‌بس 72ساعته در غوطه شرقی دمشق و داریا از فردا (چهارشنبه) را خواستار شد. این مسئول وزارت دفاع روسیه گفت: جبهه النصره به منظور آمادگی برای محاصره نیروهای ارتش سوریه در اطراف شهر حلب و به دنبال آن آغاز حمله‌ای گسترده در جنوب این شهر و نیز قطع مسیر شمالی شهر "نبل"، گروهی شبه نظامی با حدود 6000 عضو را تشکیل داده و مقادیر زیادی سلاح و ذخایر جنگی جمع آوری کرده است.