به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۹ - ۰۱:۱۸
 
۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۴/۲۴ ساعت ۱۰:۳۶
کد مطلب : ۱۱۱۵۱۲

داعش مرگ عمر الشیشانی را تأیید کرد

گروه بين الملل: سايت هاي الاعماق و موالیه که اخبار گروه «دوله الاسلامي» موسوم به داعش را پوشش مي‌دهند، خبر کشته شدن «عمر الشیشانی» که یکی از اصلی‌ترین فرماندهان اين گروه تروريستي به حساب می‌آید را تأیید کرد.
داعش مرگ عمر الشیشانی را تأیید کرد
25 اسفند سال گذشته بود که یک مقام آمریکایی از کشته شدن بلندپایه‌ترین عضو چچنی داعش در حملات هوایی ائتلاف ضدداعش خبر داد. این منبع گفته بود که شیشانی بر اثر حملات هوایی آمریکا در استان حسکه سوریه، به شدت مجروح و بر اثر شدت جراحات وارده، کشته شده است. اما خبرگزاری "اعماق" نوشت که شیشانی در نبرد در شهر شرقاط در جنوب موصل در عراق کشته شد. نام واقعی او ترخان باتیراشویلی بود اما به "عمر چچنی" شهرت داشت. او متولد گرجستان بود.

شیشانی جزو فرماندهانی است که نقش مهمی در پشروی داعش در عراق داشت. گفته می شود که این جهادی ریش‌قرمز از مشاوران نزدیک نظامی ابوبکر بغدادی رهبر داعش بود. آمریکا سال گذشته جایزه ای پنج میلیون دلاری برای شیشانی تعیین کرده بود. سايت اعماق گزارش داد که شیشانی چندین پست مهم ارشد نظامی از جمله "وزیر جنگ" در داخل داعش داشت. در دو سال اخیر بارها خبر مرگ شیشانی منتشر شد که پس از آن مشخص شد که او زنده است.