به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۳۰ - ۱۸:۰۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۲/۱۸ ساعت ۱۲:۲۶
کد مطلب : ۴۶۹۳۴۳

آسیب های جبران ناپذیر استفاده از کیف

گروه سلامت: تاثیرات منفی استفاده از کیف‌های نامناسب بر ستون فقرات کارمندان و دانشجویان در دراز مدت.
آسیب های جبران ناپذیر استفاده از کیف
طبق تحقیقاتی که دانشگاه علوم پزشکی و انجمن ارتوپد ایران در روز های اخیر منتشر کردند،بسیاری از مشکلات حرکتی و جسمی مردم ایران به خاطر استفاده از کیف های نامناسب و سنگین بوده است؛طبق این گزارش اکثر کارمندان و دانشجویانی که از کیف اداری نامناسب استفاده کردند در دراز مدت و سنین بالا دچار مشکلات حرکتی و استخوانی مانند قوز، آرتروز،دیسک گردن و دیسک کمر شده اند.محققین بیان کردند پس از بروز این امراض برای درمان صرفا با عمل های جراحی و  فیزیوتراپی می توانند  فقط و فقط از پیشرفت بیماری جلوگیری کنند و دیگر این افراد سلامتی خود را به طور کامل به دست نمی آورند.مسئول این تحقیقات طی مصاحبه ای بیان کرد: نود درصد کسانی که دچار این بیماری ها شده اند از کیف یا کوله پشتی های نامناسب استفاده کردند.

وی افزود:اگر این افراد در انتخاب کیف هایی که برای استفاده روزانه خریداری کردند دقت بیشتری داشتند و کیف های مناسب تری انتخاب می کردند دچار این امراض و بیماری ها نمی شدند.پس از آن که از ایشان سوال شد کیف مناسب برای استفاده روزانه در محل کار چه ویژگی هایی باید داشته باشد این چنین پاسخ داد:
کیف مناسب برای استفاده روزانه در محل کار باید چندین ویژگی داشته باشد،اول از همه طراحی مناسب و ارگونومیک، سبکی و دارا بودن فضاهای مختلف تا تمام محتویات کیف به سمت پایین فشار نیاورد زیرا این مسئله باعث افتادگی شانه  می شود. نکته بعدی که باید رعایت شود وزن خود کیف است که باید سبکی مناسبی داشته باشد.و برای کسانی که از کوله پشتی استفاده می کنند این نکته را باید در نظر داشته باشند که جنس داخلی کیف باید به طوری باشد که به کمر فشار زیادی وارد نکند.
در ادامه ایشان افزودند:در صورتی که افراد در انتخاب کیف دقت بیشتری به خرج می دادند امروز مجبور به تحمل هزینه های مالی زیاد برای درمان و هزینه های جبران ناپذیر جسمی نبودند.



چرم آیدان افتخار دارد که در این زمینه بسیار مفید عمل کرده و اولین مسئله در تولید و طراحی کیف را سلامتی کاربران قرار داده، تمامی عزیزانی که به دنبال انواع کیف اداری و کوله پشتی هستند  به طور مستمر و روزانه از این کیف ها استفاده می کنند و در طول روز وسایل خود را در آن قرار  میدهند نیاز به کیفی سبک با طراحی مناسب و جادار همچنین  با دوام هستند که تمام این مسائل در این کیف ها رعایت شده است.البته که ما در تمامی کیف های خود زیبایی را مد نظر قرار دادیم اما اولویت ما راحتی و سلامت شما عزیزان است.
برای مثال ما در کیف لپتاپ  و یا کیف دوشی علاوه بر زیبایی  و توجه به ظاهر کیف دقت خود را بر روی طراحی ارگونومیک  سبکی کیف گذاشتیم.

کیف های دستی آیدان علاوه بر سبکی  و تنوع رنگ  دارای فضای زیاد و جدا شده هستند تا فشار به کف کیف وارد نشده و کاربران دچار مشکل نشوند.
البته که کیف های چرم طبیعی ما علاوه بر تمامی نکات ذکر شده و زیبایی دارای مقاومت بالایی نیز هستند و کاربرانی که هر روز قصد استفاده از این کیف را دارند، علاوه بر استایل جذاب  و زیبایی ظاهری نگران آسیب به کیف خود هم نباشند زیرا رویه چرم طبیعی این کیف بسیار مقاوم است.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها