به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۲۲:۰۹
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۵/۱۴ ساعت ۲۳:۴۷
کد مطلب : ۱۱۳۰۱۲
شورای دینی ترکیه: گولن مهدی دروغین است

حکم بازداشت فتح‌الله گولن صادر شد

گروه بين‌الملل: دادگاه جنايي استانبول در ترکیه حکم بازداشت رهبر مخالفان این کشور را به دلیل طراحی برای کودتا در ترکیه صادر کرد.
حکم بازداشت فتح‌الله گولن صادر شد
دادگاه جنایی دوم ترکیه حکم بازداشت فتح الله گولن رهبر مخالفان دولت آنکارا را صادر کرد. وی که ساکن آمریکا است متهم به طراحی کودتا در ترکیه است. مسئولان دولت ترکیه پیش از این تمامی مدارس و مراکز دینی وابسته به گولن و نیز شرکت های تجاری حامی مالی وی را بست. دولت ترکیه روز چهارشنبه برای دومین بار از آمریکا خواست که فتح الله گولن را به آنکارا تحویل دهد.

شورای دینی ترکیه: گولن مهدی دروغین است

 شورای دینی ترکیه در بیانیه پایانی نشست فوق العاده خود در آنکارا، فتح الله گولن مقیم آمریکا را به داشتن انحرافات فکری در باورهای دینی متهم کرد و اعلام کرد: ساختار دولت موازی / سازمان تروریستی فتو، یک نهضت دروغین مهدی است.

شورای دینی ترکیه جلسه فوق العادهای با دستور کار کودتای نافرجام 25 تیرماه گذشته و همبستگی در مقابله با استثمار دینی و چشم انداز آتی، با حضور رئیس جمهوری، رئیس مجلس، نخست وزیر و رئیس سازمان امور دیانت و اعضای شورای دینی، تشکیل داد که امروز پنجشنبه با صدور بیانیه ای خاتمه یافت. در بیانیه این شورا که به نام محمد گورمز رئیس سازمان دیانت اعلام و یک نسخه از آن به خبرنگار ایرنا در آنکارا نیز ارسال شده، فتح الله گولن مهدی دروغین و نهضت وی را مهدویت دروغین معرفی شده است.

در اعترافات برخی از دستگیر شدگان به دنبال کودتای نافرجام آمده است: مریدان وی فتح الله گولن را مهدی موعود و چهاردهمین عالم معصوم می دانند که بعداز رحلت پیامبر اسلام حضرت پیامبر (ص) قرار بود به دنیا بیاید. به باور آنها سیزدهمین عالم بدیع الزمان سعید نورسی بوده و چهاردهمین فتح الله گولن می باشد. بنابر این ادعاها که در رسانه های ترکیه بازتاب گسترده دارد، گویا فتح الله گولن هر شب در خواب پیامبر اسلام را دیده و در خصوص مشکلات دنیای اسلام با وی گفت و گو کرده کرده و به وی بشارت داده است که ناراحت نباشد روز موعود به زودی فرا می رسد.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه روز گذشته از سازمان امور دیانت ترکیه خواست از این پس با صدای بلند و به صراحت تفکرات انحرافی وی را به نقد کشیده و کتابهای گولن را بررسی کند. اردوغان وی را آلت دست بیگانه خواند و گفت: او چنین عقلی ندارد که به طراحی دولت موازی و کودتا در ترکیه مبادرت ورزد، بالای او عقل دیگری است. اردوغان غرب را به دست داشتن در کودتای نافرجام ترکیه متهم می کند. ترکیه خواهان استرداد گولن از آمریکا است و تصریح کرده است عدم تحویل وی به این کشور روابط آنکارا - واشنگتن را به دست تحت تاثیر قرار خواهد داد.