به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۵
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۶/۰۹ ساعت ۱۶:۴۳
کد مطلب : ۱۱۵۰۷۲

از دادگاه غیر علنی مرتضوی چه خبر؟

گروه سیاسی: وکیل مدافع خانواده روح الامینی پس از پایان جلسه غیر علنی دادگاه سعید مرتضوی گفت: جلسه اول بعد از اعلام نظر دیوان عالی امروز تشکیل شد و رسیدگی به پرونده به جلسه دوم کشید.
میر مجید طاهری با بیان اینکه در این جلسه، دفاعیات دو طرف ارائه شد، گفت: دفاعیات ادامه دارد.طاهری تصریح کرد: جلسه بعدی دادکاه تجدید خواهد شد و منتظر ابلاغ زمان برگزاری جلسه بعدی هستیم.گفتنه می‌شود، سعید مرتضوی با بی اعتنایی به خبرنگاران جلسه دادگاه را ترک کرد.

پیش از این سعید مرتضوی در پرونده کهریزک که با شکایت اولیای‌دم روح الامینی تشکیل شده بود، تبرئه شد، اما با اعتراض خانواده روح الامینی این پرونده به شعبه ۳۸ دیوان عالی کشور ارجاع شد. دیوان عالی هم این پرونده را برای رسیدگی مجدد به شعبه ۲۲ دادگاه تجدیدنظر استان تهران ارجاع داده است. سعید مرتضوی دادستان سابق تهران و مدیرعامل سابق سازمان تامین اجتماعی از سوی شعبه ۹ دادگاه کیفری یک استان به ریاست قاضی محمدی‌کشکولی در رابطه با اتهام «معاونت در قتل» (شکایت جدید روح الامینی) و «معاونت در تنظیم گزارش خلاف واقع از طریق امر یا ترغیب ماموران مربوطه به تنظیم گزارش خطاب به خود» (بخش نقض شده رای شعبه ۷۶ در دیوان عالی کشور) تبرئه شده بود.
مرجع : مهر