به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۲۲:۰۹
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۹/۱۸ ساعت ۲۱:۰۲
کد مطلب : ۱۲۱۵۴۱

وزير: با فیلتر کردن مشکلی حل نمی‌شود

گروه فناوري: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از راه اندازی شبکه اجتماعی بومی در کشور خبر داد.
به گزارش مهر، محمود واعظی ظهر پنج شنبه در جمع خبرنگاران در سخنانی با بیان اینکه زیر ساخت های مخابراتی و اینترنتی لرستان در ابتدای دولت تدبیر و امید نسبت به استان های دیگر ضعیف تر بود اظهار داشت: در این راستا در سفر اول که به لرستان داشتم برنامه ریزی بسیار خوبی برای ارتقای این زیر ساخت ها صورت گرفت.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه سخنان خود به موضوع فیلترینگ اشاره کرد و گفت: با فیلتر کردن مشکلی حل نمی شود و در حال حاضر تعداد شبکه های اجتماعی که وجود دارد از ۱۰۰ تا ۳۰۰ هم بیشتر است. واعظی با بیان اینکه در این حوزه باید اول فرهنگ سازی صورت گیرد گفت: همچنین باید تلاش کنیم در داخل کشور شبکه اجتماعی بومی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه خوشبختانه دانشگاههای مختلف اقدامات خوبی در این زمینه انجام داده اند گفت: برخی از شرکت های دانش بنیان نیز در این حوزه فعالیت هایی انجام داده اند. وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: مردم در همین شبکه های اجتماعی فعالیت های خوبی انجام می دهند که هیچ مانعی ندارد گفت: درصد کمی بین سه تا پنج درصد فعالیت هایی انجام می شود که مناسب نیست و ما هم با آنها مخالف هستیم. واعظی تاکید کرد: باید دستگاههای فرهنگی کشور تلاش کنند که به نوعی آگاهی ها را در این زمینه بالا ببرند.