به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۲۲:۰۹
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۱۱/۱۶ ساعت ۰۹:۴۰
کد مطلب : ۱۲۴۸۵۳

واکنش فدراسیون کشتی آمریکا

گروه ورزشي: در واکنش به اعلام ایران برای محدودیت حضور کشتی گیران آمریکایی، فدراسیون کشتی ایالات متحده آمریکا می گوید هنوز رسمی به آنها این محدودیت اعلام نشده است.
واکنش فدراسیون کشتی آمریکا
در بیانیه ای که حساب توئیتری فدراسیون کشتی آمریکا منتشر کرده، اعلام شده خبر ممنوعیت حضور در ایران را از رسانه ها شنیده اند اما از سوی فدراسیون جهانی کشتی رسما به آنها این محدودیت اعلام نشده است. روز جمعه، بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران اعلام کرد که در اعتراض به محدودیت‌های جدید سفر ایرانیان به آمریکا، اجازه حضور کشتی‌گیران آمریکایی در ایران صادر نشده است.

در پی دستور وزارت امور خارجه ایران، فدراسیون کشتی ایران نیز از اتحادیه جهانی کشتی خواست تا تیم دیگری را جایگزین تیم ملی آمریکا کند. جام جهانی کشتی آزاد قرار است ۲۸ و ۲۹ بهمن‌ماه در کرمانشاه برگزار شود اما اگر تیمی جایگزین آمریکا نشود، به دلیل الزام حضور هشت تیم به طور کامل، مسابقات دیگر «حدنصاب جهانی» نخواهد داشت.

در بخشی از بیانیه فدراسیون کشتی آمریکا آمده مسابقه جام جهانی کشتی یکی از پر اهمیت ترین مسابقات جامعه کشتی است. در این بیانیه آمده: اگر خبر ممنوعیت حضور آمریکا در ایران تایید شود، بسیار ناامیدکننده خواهد بود و ما اعتقاد داریم قابل قبول نیست. کشتی یک رقابت ورزشی با حسن نیت است، نه جایی برای سیاست.