به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۱۸:۴۱
 
۲۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۱۱/۱۷ ساعت ۰۶:۵۴
کد مطلب : ۱۲۴۹۲۵

مطهری: کار ترامپ را تقبیح می‌کنیم، بعد خودمان همان کار را انجام می‌دهیم!

مطهری: کار ترامپ را تقبیح می‌کنیم، بعد خودمان همان کار را انجام می‌دهیم!
گروه سياسي: به دنبال  حكم اخير دونالد ترامپ، رییس‌جمهور آمریکا در جلوگیری از ورود اتباع هفت کشور از جمله ایران به خاک آمریکا، وزارت امور خارجه ایران نیز با حضور تیم‌ ‌ملی کشتی آمریکا در جام جهانی کشتی آزاد که قرار است 28 و 29 بهمن‌ماه جاری در کرمانشاه برگزار شود مخالفت کرد! علی مطهری نائب رييس مجلس به این تصمیم وزارت خارجه واکنش نشان داد و در توئیتر خود نوشت: «ما کار آقای ترامپ در منع ورود اتباع 7 کشور مسلمان به آمریکا را تقبیح می کنیم، بعد خودمان همین کار را درباره کشتی گیران آمریکایی انجام می دهیم.»

درخواست دوباره خادم برای روادید آمریکایی ها

رسول خادم در پی مسائل پیش آمده در مورد عدم صدور روادید برای حضور تیم ملی آمریکا در جام جهانی 2017 کشتی آزاد، در نامه ای خطاب به وزیر ورزش و جوانان، خواستار بررسی دوباره این موضوع توسط مراجع ذیصلاح شد.  در  نامه رئیس فدراسیون کشتی به دکتر سلطانی فر به آمده است:
در چند روز گذشته، به طور مکرر شاهد بودیم مسئولان فدراسیون کشتی آمریکا و نیز قهرمانان المپیک تیم ملی کشتی آزاد آمریکا، در قالب مصاحبه های متعدد از دولت ایران تقاضا نمودند که بدون توجه به سیاست های غیرانسانی و غیراخلاقی دولت جدید آمریکا، امکان حضور تیم ملی کشتی آزاد آمریکا را در ایران فراهم نمایند. دبیر اجرایی فدراسیون کشتی آمریکا در بیانیه خود اعلام نمود که ما همواره بعد از انقلاب فارغ از مسائل سیاسی در مسابقات کشتی در میان مردم ایران حضور مطلوب و به یادماندنی داشته ایم و تقاضا داریم دولت ایران به دلیل اهمیت رقابتهای جام جهانی کشتی آزاد به عنوان یکی از مهم ترین مسابقات دنیای کشتی، اجازه بدهند تیم ملی کشتی آزاد آمریکا در جام جهانی در کرمانشاه حضور داشته باشند.نکته حائز اهمیت در موضع گیری های مذکور این بود که عملا فدراسیون کشتی آمریکا و قهرمانان المپیکی آن با اعلام تقاضا از دولت ایران برای حضور در مسابقات، سیاست های دولت جدید آمریکا را رد کردند و در کنار سایر معترضان جهانی و داخلی کشور امریکا قرار گرفتند. بنابراین، با عنایت به ابراز علاقه قهرمانان و مدیران کشتی آمریکا مبنی بر حضور در رقابت های جام جهانی 2017 ایران، توجه آنها به جایگاه ویژه مردم ایران در همراهی با کشتی، و ناراحتی آنان از سیاست های غیرمنطقی رئیس جمهور خود و هم چنین فرصت دیپلماسی گسترده ناشی از این رویکرد جدید، لطفا ترتیبی اتخاذ گردد تا در اسرع وقت ممکن موضوع صدور روادید تیم ملی کشتی آزاد امریکا، مجددا از سوی مراجع ذیصلاح مورد بازنگری قرار گیرد.

روسیه جایگزین ایران برای میزبانی کشتی می‌شود؟

پس از اتفاقات دیپلماسی به وجود آمده بین ایران و آمریکا و تصمیم اینکه کشتی گیران آمریکایی به ایران نیایند، کشور روسیه برای میزبانی جام جهانی کشتی آزاد اعلام آمادگی کرد. پس از این که ویزای حضور در ایران برای تیم‌ ‌ملی کشتی آزاد آمریکا صادر نشد، اتحادیه جهانی کشتی اعلام کرد که به دنبال راه حلی سریع برای این موضوع است. پس از این اتفاقات روسیه برای میزبانی جام جهانی اعلام آمادگی کرده و با توجه به این که یکی از شرایط میزبانی رقابت‌های جام جهانی صدور ویزا برای تمام تیم‌های شرکت کننده است، این احتمال وجود دارد که میزبانی از ایران گرفته شود.

حمید بنی تمیم، نایب رییس فدراسیون کشتی در این رابطه گفت‌: «روسیه پیش از این نیز خواستار برگزاری جام جهانی کشتی آزاد بود که پس از انصراف آن‌ها، میزبانی جام جهانی به ایران داده شد، اما حالا این کشور اعلام کرده که اگر مشکلی در برگزاری این رقابت‌ها وجود دارد حاضر هستند میزبانی جام جهانی 2017 را بر عهده بگیرند.» حال باید دید با این شرایط آیا ایران از میزبانی جام جهانی کشتی آزاد محروم می‌شود یا این که اتحادیه جهانی تصمیم دیگری می‌گیرد. قرار است جام جهانی کشتی آزاد اواخر بهمن‌ماه بین هشت تیم برتر جهان در کرمانشاه برگزار شود.

علیرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۱۱/۱۷ ۰۷:۵۶
باید اجازه ورود به کشتی گیران آمریکایی میدادند.این کار فشار بیشتری به دولت ترامپ وارد میکرد. (348028)
امیری
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۱۱/۱۷ ۰۸:۰۸
ممانعت از ورود ورزش کاران به نظرم قابل دفاع نیست و واکنش هیجانی می باشد. (348029)
اميد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۱۱/۱۷ ۰۸:۱۲
احسنت به اقاي مطهري اگر كار ترامب زشت است كه يقينا همين طور است چر ا ما با اين ادم ابله ونادان مقابله به مثل مي كنيم ايا با اين كار مردم دنيا ، نخواهند گفت حق با ترامب بود ؟ (348030)
kamran
۱۳۹۵/۱۱/۱۷ ۱۲:۳۶
الان این مشکل دو بخش داره ، علت: تصمیم ترامپ . معلول: تصمیم ایران. برای حل شدن مشکل باید علت مشکل رو از بین برد (لغو تصمیم ترامپ) و نه معلول رو. (348064)
قربانپور-اسفراين
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۱۱/۱۷ ۰۸:۲۸
آقاي مطهري با اين صحبتاش نميدونم ميخواد چي رو ثابت كنه
جناب آقاي مطهري اين يه واكنشه.ما كه نخواستيم تمامه آمريكاريارو راه نديم. (348035)
راد
Romania
۱۳۹۵/۱۱/۱۷ ۰۸:۳۵
آقای مطهری، لطفا در انتخابات 96 کاندید شو. (348036)
داماو
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۱۱/۱۷ ۰۸:۴۸
چکار کنیم ؟ کاری از دستمون بر نمیاد در برابر این آمریکا . لامذهب هی میگیم آمریکا هیچ غلطی نمتواند بکند ، ولی معمولاً هر کاری که دلش بخواهد میکند . (348038)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۱۱/۱۷ ۰۹:۴۹
درود بر آقاي مطهري (348044)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۱۱/۱۷ ۱۰:۰۰
همیشه این روسیه بوده که از پشت به ایران خنجر زده ولی سیاستمودارهای ما فقط انگلیس و امریکا را می بینند .!!! اینهم نمونه اش . (348046)
ایرانی
۱۳۹۵/۱۱/۱۷ ۱۲:۴۱
1. آمریکا این چالش رو شروع کرد و ایران هم مقابله به مثل کرده
2. این کشور (روسیه) اعلام کرده که اگر مشکلی در برگزاری این رقابت‌ها وجود دارد حاضر هستند میزبانی جام جهانی 2017 را بر عهده بگیرند.
3.الان روسیه این وسط چه کار خطایی کرده؟ میخوای برای اینکه شما ناراحت نشی جام جهانی رو لغو کنند البته میتونی به پرزیدنت ترامپ بگی این مسخره بازی رو بزاره کنار تا ایران هم کوتاه بیاد. (348066)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۱۱/۱۷ ۱۸:۲۸
تا چه قدر باید خویشتن دار بود؟ مرز حیا و خویشتنداری تا کجاست؟ چه جوری باید واکنش نشون داد؟ (348080)
شب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۱۱/۱۸ ۱۰:۱۳
متاسفانه برخی از رفتارهای دولت مردان با ویژگی خردورزی ملت همخوانی ندارد. از جمله ی این رفتارها می توان به واکنش عجولانه وزارت محترم امور خارجه در تصمیم به مقابله به مثل و عدم صدور روادید به کشتی گیران آمریکایی اشاره کرد.البته واضح است این نوع مواضع با شخصیت دکتر روحانی و دکتر ظریف هیچ قرابت و سنخیتی ندارد اما همین احتمال هم که این موضع تحمیلی بوده و با فشارهای بیرونی اتفاق افتاده خوشایند نیست.همه باید باور کنند که ایران عزیزمان میتواند در عرصه جهانی بازی های کنشی از خود نشان دهد.نگاه ما نباید آن (348106)
سوسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۱۱/۱۸ ۲۰:۲۱
اگر آمریکا هواپیمای کابینه دولت را هم بزند از نظر بعضی نباید کاری کرد!!!!!! (348120)