به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۱/۰۲ ساعت ۱۴:۵۲
کد مطلب : ۱۲۷۳۷۱
دولت امانت‌دار واقعی رای مردم خواهد بود

جهانگیری: دولت در انتخابات بی‌طرف است

گروه سیاسی: معاون اول رئیس جمهوری با تاکید بر حساسیت انتخابات پیش رو در حوزه‌های بین المللی، منطقه‌ای و داخلی گفت: دولت امانت‌دار واقعی رای مردم خواهد بود.
جهانگیری: دولت در انتخابات بی‌طرف است
به گزارش ایرنا، اسحاق جهانگیری در سومین روز سفر به استان کرمان پس از بازدید از ستاد انتخابات شهرستان کرمان در جمع خبرنگاران افزود: انتخابات پیش رو برای انتخاب اعضای شوراهای اسلامی و نیز انتخابات ریاست جمهوری، جزء مهمترین انتخابات کشور است. وی از آمادگی کامل دولت برای اجرای قانونمند انتخابات 29 اردیبهشت خبر داد و گفت: دولت با بی طرفی کامل برای برگزاری انتخابات قانونمند و بر اساس فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی اجرای مُر قانون اهتمام دارد.

معاون اول رئیس جمهوری از شرایط کشور و منطقه به عنوان شرایطی بسیار حساس و از فضای بین المللی به عنوان فضایی خاص یاد کرد و افزود: شاهدیم که مقامات اروپایی و آمریکایی شعارهایی را مطرح می کنند و لازم است در این مقطع، اقتدار به موقعی از جمهوری اسلامی به نمایش درآید.

وی تصریح کرد: هم اکنون نیاز به انجام کارهای اساسی در حوزه اقتصادی است و باید برای نیروی جوان بیکار در کشور ایجاد شغل صورت گیرد و انتخابات فرصت تجدید قوا برای جمهوری اسلامی را فراهم می کند.

جهانگیری با تاکید بر اینکه مسئولان، صاحبنظران و نخبگان کشور باید شرایط را برای مشارکت گسترده مردم در انتخابات فراهم کنند گفت: تجربه نشان داده که مردم حضور گسترده ای در انتخابات خواهند داشت و با تحقق این امر، اقتدار جمهوری اسلامی به نمایش در خواهد آمد.

وی با اشاره به اهمیت جایگاه ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا در کشور بیان کرد: شخص ریاست جمهوری به عنوان دومین فرد بعد از رهبری، مسئولیت های سنگینی از جمله اداره قوه مجریه کشور را بر عهده دارد و با انتخاب رئیس جمهور، سرنوشت کشور برای چهار سال به یک فرد واگذار می شود.

معاون اول رئیس جمهوری گفت: شوراهای اسلامی شهر و روستا نیز تجربه جدیدی از واگذاری امور به مردم هستند و با انتخاب اعضای این شوراها، بخش زیادی از امور اداره مردم به عهده این شوراها گذاشته می شود و از این رو بسیار اهمیت دارد.

وی با تاکید بر اینکه مردم باید به حساسیت این دوره از انتخابات توجه داشته باشند، افزود: هیچ کس نمی تواند رای مردم را جابجا کرده یا تغییر دهد.

جهانگیری خاطرنشان کرد: دولت خود را موظف به صیانت و حفاظت از آرای مردم می داند و مردم باید بدانند که هر آنچه به صندوق های رای ریخته شود، اعلام خواهد شد.

وی با بیان اینکه هماهنگی خوبی بین نیروهای اجرایی و نظارت بر انتخابات وجود دارد، گفت: هر کس به سرنوشت و آینده مردم علاقه مند است باید زمینه را برای حضور و مشارکت گسترده مردم فراهم کند.

وی اضافه کرد: در سومین روز از نام نویسی، تعداد ثبت نام کنندگان در استان کرمان قابل توجه است و در تماس تلفنی با وزیر کشور، ایشان نیز اعلام کردند که استقبال خوبی از این دوره از انتخابات شده است.

معاون اول رئیس جمهوری به همراه استاندار کرمان و مسئولان استان با حضور در فرمانداری کرمان مراحل نام نویسی داوطلبان نامزدی انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا را که 30 اسفند آغاز شد، از نزدیک بررسی کرد.

توسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶/۰۱/۰۲ ۱۶:۱۲
احسنت انشاا...فرد با برنامه تر و مدافع همه اقشار و معیشت منزلت و حقوق سیاست داخلی و خارجی و...برنده شود (350223)