به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۱۸:۴۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۲/۱۰ ساعت ۱۰:۲۶
کد مطلب : ۱۲۹۱۶۱

مناظره اول آگاهی لازم را به مردم داد

گروه سياسي: یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: اعتقاد دارم مناظره اول آگاهی لازم را به مردم داد، اما چه بهتر بود که از این تریبون استفاده علمی‌تر و مناسب‌تری می‌شد.
مناظره اول آگاهی لازم را به مردم داد
حیدرعلی حجتی در گفت‌وگو با  ایسنا در خصوص مناظره اول کاندیداهای ریاست جمهوری، اظهار کرد: این مناظره را اگر بخواهیم با مناظره‌های دوره‌های قبل به خصوص مناظره‌های سال 88 مقایسه کنیم باید بگوییم اخلاقی‌تر بود، ضمن اینکه در چند مورد اخلاقیات زیر پا گذاشته شد و بدون مستندات و بدون اینکه ریشه مشکلات مشخص شود دولت متهم شد که البته پاسخ لازم به اتهامات داده شد.وی افزود: در ارتباط با محتوای مناظره اول، آقایان روحانی و جهانگیری چون در دولت مستقر هستند برای ادامه کارشان برنامه داشتند به‌طوری که برنامه ششم توسعه ملاک کاری این دو کاندیدای ریاست جمهوری بود. اما در بقیه موارد بیشتر اهداف گفته شد تا برنامه کاندیداها.

سخنگوی شورای هماهنگی جبهه اصلاحات در استان اصفهان گفت: ایجاد شغل در اقتصاد یک متغیر است که نیاز به شاخص دارد. به هر حال بیشتر، هدف‌ها بدون در نظر گرفتن شاخص‌ها بیان می‌شد که نمی‌توانست گویای این باشد که فلان کاندیدا سرانجام می‌خواهد چه کاری انجام دهد. حجتی افزود: مشکل دیگری که وجود دارد و باید در رسانه‌ها به آن پرداخته شود این است که باید سعی کنیم در اقتصاد مردم را از حالت صدقه بگیری بیرون آوریم. حتی آن کسانی هم که تحت پوشش کمیته امداد یا بهزیستی هستند نباید بگوییم که یارانه‌هایشان را بیشتر می‌کنیم یا به‌طور مستقیم به این افراد پول دهیم. 

وی بابیان اینکه این حالت صدقه بگیری زیبنده مردم نیست، گفت: یک‌ضرب المثل ژاپنی می‌گوید " به جای اینکه به کسی یک وعده ماهی بدهیم بخورد باید ماهی گیری را به آن شخص یاد دهیم." ظاهراً اقتصاد ما همیشه باید این‌گونه باشد که دست مردم جلوی دولت دراز باشد. باید به‌گونه‌ای عمل شود که دیگر به این رویه پایان داد.این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه یکی از اهداف اصلی انقلاب اسلامی، تحقق عدالت اجتماعی بود، گفت: این شعارها که به مردم یارانه بیشتر دهیم زیبنده نظام و انقلاب نیست. باید کاندیداها برنامه مدون و مشخصی داشته باشند که اشکال مناظره اول در همین موضوع بود.

حجتی خاطرنشان کرد: مردم بر اساس آگاهی خود برداشت خودشان را از مناظره می‌کنند. ممکن است گروهی دلشان خوش شده باشد که می‌خواهند یارانه  بیشتر دهند. گروه زیادی هم که جزء طبقه متوسط جامعه هستند زیاد راضی نخواهند بود که این مسیر طی شود. مردم به دنبال برنامه‌هایی هستند که در کوتاه‌مدت جواب دهد. اعتقاد دارم مناظره اول آگاهی لازم را به مردم داد، اما چه بهتر بود که از این تریبون استفاده علمی‌تر و مناسب‌تری می‌شد.سخنگوی شورای هماهنگی جبهه اصلاحات در استان اصفهان، گفت: اعتقاد دارم مناظره‌ها هر چه بیشتر به هفته آخر نزدیک شود گرم‌تر خواهد شد. امیدواریم مناظره‌های بعدی کاندیداهای ریاست جمهوری به گونه‌ای باشد که به مردم برنامه ارائه دهند و محتوای بهتری داشته باشد.