به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۱۸:۴۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۲/۲۲ ساعت ۱۱:۳۵
کد مطلب : ۱۲۹۹۴۵

رسانه‌های چین: عملکردروحانی مثبت بود

گروه سياسي: رسانه‌های چین روز جمعه با انتشار مطالب مختلف در خصوص انتخابات ریاست‌جمهوری ایران نوشتند: عملکرد دولت کنونی ایران در طول چهار سال اخیر مثبت بود و برجام را نیز باید مهمترین دستاورد این دولت دانست.
به گزارش ايرنا، مبارزه تبلیغاتی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری ایران و حضور آنها در مجامع و محافل مردمی در استان ها و مناطق مختلف کشور از جمله نکات قابل توجهی است که رسانه های گروهی چین این روزها تمرکز ویژه ای بر روی آن دارند. در این میان «چاینا نیوز» و «چاینا پست» دو رسانه مطرح کشور چین در گزارشی، علکرد دولت حسن روحانی را مثبت ارزیابی کرده و نوشتند که او و دولتش عملکرد خوبی در طول چهار سال گذشته داشته است.
 
این گزارش ها به توافق هسته ای شش کشور قدرتمند دنیا با ایران و اجرای «برجام» اشاره کردند و یادآور شدند: به طور حتم باید توافق جامع هسته ای ایران (برجام) را از عملکرد قابل توجه دولت حسن روحانی دانست.در همین حال گزارش ها تاکید می کند که از دیدگاه شش نامزد انتخابات ریاست جمهوری ایران، توافق هسته ای یک توافق بین المللی است و همه به آن پایبندی نشان می دهند. همچنین دیگر رسانه های چین از جمله گلوبال تایمز تصاویری منتشر کرده اند که نشان می دهد نامزدها در میان مردم حضور یافته اند و سعی دارند از نزدیک با مشکلات آنها آشنایی پیدا می کنند.
 
تارنماهای انگلیش نیوز، چاینا دیلی، چاینا ارگ، خبرگزاری شین هوا و تلویزیون مرکزی چین هم این روزها تصاویر و برنامه های مختلفی را در باره این نامزدها منتشر کرده اند.از جمله این تصاویر، حضور حسن روحانی رئیس جمهوری ایران در جمع حامیان خود در شهرها و مناطق مختلف کشور است.رسانه های گروهی چین نوشته اند که او و دیگر نامزدهای انتخاباتی، طرح ها و برنامه های خود را در جریان این سفرها و مناظره های تلویزیونی به اطلاع مردم می رسانند.
 
این گزارش ها حاکی است که برنامه های اقتصادی، توافق هسته ای، اشتغال، تولید و رسیدگی به معضلات مردم از جمله موضوعات مهمی است که همه نامزدها بر آن تمرکز کرده اند.رسانه های چین همچنین در روزهای اخیر بیانات حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران برای مشارکت فعالانه و پرشور در انتخابات را در سطحی گسترده بازتاب داده بودند.انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری همزمان با انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و نخستین میان دوره ای مجلس شورای اسلامی 29 اردیبهشت ماه سال جاری به طور همزمان در داخل و خارج از ایران برگزار می شود.