به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۱۸:۴۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۲/۲۲ ساعت ۱۶:۳۱
کد مطلب : ۱۲۹۹۶۳

ملت ایران نیازی به صدقه ندارد

گروه سیاسی: عضو مجمع روحانیون مبارز گفت: ملت ایران نیازی به صدقه ندارد؛ باید با اقتصادی مولد جامعه‌ای پویا و رو به توسعه ایجاد کرد.
حجت‌الاسلام عبدالواحد موسوی‌لاری در همایش حامیان روحانی در شیراز به تشریح اقدامات دولت روحانی پرداخت و تاکید کرد: دولت تدبیر و امید از یک سو مشغول آواربردازی از خرابی‌های برجای مانده از گذشته و از سوی دیگر آماده کردن کشور برای یک جهش بزرگ بوده است. در این ٤ سال هم در خارج و هم داخل کشور اقدامات مهمی انجام شده است؛ ازجمله پرداختن به زیربنا در اقتصاد و فاصله گرفتن از اقتصاد صدقه‌ای، این ملت بزرگ و عزتمند نیازی به صدقه ندارد و اقتصاد مولد می‌خواهد.

وی با تبریک میلاد فرخنده امام زمان(عج) و با اشاره به این‌که عصر انتظار عصر خردورزی، عدالت‌محوری و دانش‌گستر است»، گفت: این سه مفهوم زیربنای توسعه و رشد جوامع انسانی و موتور محرکه توسعه است. وی افزود: منتظران حضرت مهدی(عج) نیز می‌توانند دوگونه زندگی کنند؛ یا شعارها و ظواهر را ببینند و براساس احساسات تصمیم گیرند، یا بر اساس خرد و تعقل و برنامه‌ریزی برای کشور تصمیم بگیرند.

این عضو مجمع روحانیون مبارز در ادامه به دولت‌های بعد از انقلاب و رویکردها و اقدامات‌شان پرداخت و گفت: در دوران دفاع مقدس دولت با تدبیر و خرد و در بدترین شرایط، در حالی که کشور ما با بحران جنگ روبه‌رو بود و کمترین درآمد ارزی را داشت، کل درآمد ارزی کشور در آن زمان کمتر از پنج میلیارد دلار در سال بود، کشور با عقل و منطق اداره شد. در دوران سازندگی، مرحوم آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی به بازسازی ویرانه‌های کشور پرداخت، اصلاحات عصر بلوغ مدیریتی کشور بود. در عصر اصلاحات با مدیریت صحیح و اخلاق مدارانه سیدمحمد خاتمی هم نگاهی جدی به شرایط بین‌الملل داشتیم و هم در داخل کشور توسعه‌ای جامع شامل توسعه اقتصادی و توسعه سیاسی را پی‌گرفتیم.

وی گفت: آن‌چه از زیرساخت در عسلویه وجود دارد، محصول پایه‌ریزی اقداماتی در دوران اصلاحات و دوران مدیریت کشور با درآمد نفتی 17 میلیارد دلاری سالانه بوده است. دوران بعد از اصلاحات، رشد اقتصادی بیش از 6 درصد به منفی 5 درصد و تورم 40 درصد رسید و اختلاس‌های مالی بزرگ حاصل آن دوران بود. وی ادامه داد: ملت ایران در سال ٩٢ با انتخاب روحانی به ریاست جمهوری بهترین تصمیم را در بدترین شرایط گرفت.