به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۱:۰۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۲/۳۱ ساعت ۱۰:۲۷
کد مطلب : ۱۳۰۴۶۱

افتتاحیه 42 میلیون دلاری در انتظار بیگانه

گروه فرهنگي: بعد از مدت‌ها انتظار هواداران، جدیدترین دنباله فیلم علمی-تخیلی کالت «بیگانه» به کارگردانی ریدلی اسکات بالاخره روانه پرده سینماها شد.
فیلم «کاوننت» (Covenant) با بازی مایکل فاسبندر و کاترین واترستون از دیروز (19 مه)، توسط استودیوی «فاکس قرن بیستم» در بیش از 3600 سالن سینما در سراسر امریکای شمالی روی پرده رفته است. پیش‌بینی می‌شود جدیدترین ساخته کارگردان کهنه‌کار هالیوود با 42 میلیون دلار فروش افتتاحیه، به راحتی رکورد پرفروش‌ترین فیلم گیشه آخر هفته را به نام خود ثبت کند.
 
افتتاحیه 42 میلیون دلاری در انتظار «بیگانه»

به گزارش «ورایتی»،  فیلم ابرقهرمانی «نگهبانان کهکشان 2» که در دو هفته گذشته رکورددار فروش گیشه آخر هفته بوده است، به احتمال فراوان با نمایش در 4347 سالن سینما و 32 میلیون دلار فروش آخر هفته موفق خواهد شد رده دوم جدول پرفروش‌ها را به خود اختصاص دهد. کل فروش داخلی جدیدترین محصول مشترک استودیوهای «دیزنی» و «مارول» بعد از نزدیک به سه هفته اکران در سینماهای امریکای شمالی به مرز 300 میلیون دلار نزدیک شده است.

طبق پیش‌بینی کارشناسان گیشه، جدیدترین دنباله فیلم «بیگانه» در سه روز نخست افتتاحیه خود در گیشه امریکای شمالی، بین 40 تا 45 میلیون دلار خواهد فروخت. این فیلم 97 میلیون دلاری که با درجه‌بندی R (قابل نمایش برای افراد بالای 16 سال) روانه پرده سینماها شده است، موفق شد در روز پیش‌نمایش خود (پنج‌شنبه) به فروشی برابر با 4.2 میلیون دلار دست پیدا کند.

داستان فیلم یک دهه بعد از وقایع فیلم «پرومتئوس» رخ می‌دهد و روایتگر ماجرای خدمه سفینه‌ای‌ به نام «کاوننت» است که بر سیاره‌ای ناشناس فرود می‌آیند؛ جایی‌که در ظاهر بهشتی گمشده می‌نماید اما ناگهان، حمله بیگانگانی هولناک تصورات خدمه سفینه را از این رو به آن رو می‌کند.

در صورتی که پیش‌بینی کارشناسان گیشه درست از آب دربیاید، میزان فروش افتتاحیه دنباله جدید «بیگانه» در مقایسه با «پرومتئوس»، حدود 18 درصد کم‌تر خواهد بود. ساخته قبلی اسکات در سه روز نخست افتتاحیه خود در گیشه امریکا بیش از 51 میلیون دلار فروخت و در نهایت، با 126 میلیون دلار فروش داخلی از پرده سینماها پایین آمد. هر سه فیلم «بیگانه» (1979)، «پرومتئوس» (2012) و «کاوننت» توسط خود اسکات در مقام کارگردان مقابل دوربین رفته است.

بیش‌تر منتقدان هم تا اینجا، حمایت خود را از جدیدترین ساخته کارگردان کهنه‌کار ابراز کرده‌اند از جمله پیتر دبروج منتقد «ورایتی» که درباره این فیلم می‌نویسد: دنباله جدید «بیگانه» هر چه هم که نباشد، دست‌کم برای اسکات و این مجموعه سینمایی بازگشتی به فرم محسوب می‌شود. دبروج در ادامه نقد خود، فیلم 123 دقیقه‌ای «کاوننت» را یک فیلم ترسناک به معنای واقعی درجه R توصیف کرده است.