به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۲/۳۱ ساعت ۱۱:۲۰
کد مطلب : ۱۳۰۴۷۰

بازیگر نقش «ون گوگ» انتخاب شد

گروه فرهنگي: بازیگر نامزد اسکار آمریکایی در نقش «ون‌سان ون‌گوگ» نقاش نامدار هلندی مقابل دوربین می‌رود.
بازیگر نقش «ون گوگ» انتخاب شد

به گزارش ایسنا به نقل از اسکرین، «ویلم دفو» بازیگر آمریکایی برای بازی در نقش «ونسان ون‌گوگ» نقاش معروف پساامپرسیونیسم در فیلمی با عنوان «در دروازه ابدیت» معرفی شد که کارگردانی آن را «جولین شنابل» بر عهده خواهد داشت.فیلم «در دروازه ابدیت» به دوران زندگی این نقاش جریان‌ساز در فرانسه می‌پردازد که فیلمنامه آن نیز به قلم «جولین شنابل» و «ژان-کلود کریر» نوشته شده و قرار است در لوکیشن‌هایی در کشور فرانسه مقابل دوربین برود.

«جولین شنابل» کارگردان این فیلم توضیح داد: این فیلم درباره نقاشی و و یک نقاش و رابطه او با ابدیت است. این فیلم از زبان یک نقاش نقل می‌شود و در آن تلاش کردم لحظاتی مهم از زندگی «ون‌گوگ» را بیارم، البته این یک فیلم زندگی‌نامه رسمی نیست و نسخه شخصی من از زندگی اوست که امیدوارم شما  را به این نقاش بزرگ نزدیک‌تر کند.«ویلم دفو» که برای بازی در نقش «ون گوگ» انتخاب شده است تاکنون دو بار برای فیلم‌های «جوخه» (۱۹۸۶) و «سایه خون‌آشام» (۲۰۰۰) نامزد جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد شده است و هم‌اکنون برای نمایش فیلم جدیدش «پروژه فلوریدا» که در پخش "دو هفته کارگردانان" جشنواره کن پذیرفته شده در فرانسه به سر می‌برد.

«ونسان ون‌گوگ» نقاش نامدار هلندی اگرچه در زمان حیاتش در گمنامی کامل به‌سر برد، اما اکنون به‌عنوان یکی از تأثیرگذارترین نقاشان پست‌امپرسیونیست شناخته می‌شود. او در ۳۰ مارس ۱۸۵۳ در زاندرت در ایالت برابانت هلند نزدیک مرز بلژیک به دنیا آمد. «ون‌گوگ» فعالیت هنری خود را به‌عنوان طراح و نقاش از سال ۱۸۸۰ و در سن ۲۷ سالگی آغاز کرد.برخی از مشهورترین کارهای او در دو سال پایانی عمرش خلق شدند، وی فقط در دوماه پایانی عمرش، ۹۰ نقاشی از خود باقی گذاشت. خالق «شب‌های پرستاره» و «گل‌های آفتابگردان»،«در میان کشتزارها»، «گلوله‌ای به سینه‌ خود شلیک کرد» و «روز بعد» در ۲۹ جولای ۱۸۹۰ در سن ۳۷ سالگی درگذشت.