به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۲۲:۰۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۳/۲۷ ساعت ۱۸:۱۰
کد مطلب : ۱۳۲۰۰۳

یک سوم جمعیت جهان چاق هستند

گروه جامعه: چاقی یک مشکل سلامتی است که طی سال‌های گذشته و با مدرن‌تر شدن سبک زندگی افزایش پیدا کرده است. رژیم‌هایی که شامل چربی، سدیم و کربوهیدرات بالا بدون فعالیت ورزشی هستند موجب شیوع بیشتری این مشکل شده اند. یک مجله جدید پزشکی گزارش داده که این مشکل و خطرات سلامتی ناشی از آن تا چه حد در سراسر جهان فراگیر شده اند.
مطابق با جدیدترین آمار در حال حاضر بیش از 2 میلیارد کودک و بزرگسال در ساسر جهان از چاقی یا اضافه وزن و در نتیجه مشکلات سلامت رنج می‌برند. فراگیر شدن چاقی ناشی از تغذیه نامناسب، نداشتن فعالیت ورزشی و رشد شهرنشینی است. ایالات متحده آمریکا بالاترین نرخ چاقی را در سراسر جهان دارد و 13 درصد از جمعیت جوان و بزرگسال چاق جهان در این کشور ساکن هستند. اما بخش عمده ای از جمعیت بزرگسال جهان (از میان 200 کشوری که در این مطالعه شرکت داشتند) یعنی 35 درصد در کشور مصر زندگی می کنند.
 
 یک سوم جمعیت جهان چاق هستند

یکی از مهم‌ترین اقدامات برای مبارزه با چاقی استفاده از غذاهای طبیعی است. موادی که موجب چاقی می‌شوند نوعی مواد شیمیایی هستند که در اغلب غذاها مورد استفاده هستند که موجب تسریع رشد در حیوانات و گیاهان می‌شوند. همین موضوع باعث شده که طی سال‌های اخیر مردم بیشتر به محصولات طیبعی علاقه مند شوند.راه حل دیگر نیز فعالیت ورزشی است که وقت چندانی از روز را نیز نمی‌گیرد. نتایج یکی دیگر از تحقیقات محققان نشان می‌داد که حتی 10 دقیقه پیاده روی در روز می‌تواند اثرات قابل توجهی در سلامت جسم افراد داشته باشد.