به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۵/۰۳ ساعت ۰۹:۴۹
کد مطلب : ۱۳۴۰۵۴

تفاوت حريم خصوصي نامداری با خالقي!

تفاوت حريم خصوصي نامداری با خالقي!
گروه هنري: «آزاده نامداری» درباره عکس‌های منتشره از خود در پاركي در كشور سویس که در فضای مجازی منتشر شده گفت: با محارم در محل سر سبزی بودم و روسری یک لحظه از سرم افتاد!

در حاليكه اين مجری سابق صدا وسیما در روزهای اخیر چندین عکس با چادر از خود در اروپا منتشر کرده بود، طي روزهاي اخير، چند عکس‌ و يك فيلم كوتاه از حضور بی حجاب وي در كشور سوييس در فضای مجازی منتشر شد. اما نامداری در مصاحبه با کانال تلگرامی فارس پلاس – خبرگزاری فارس – گفت: «طبیعتا حالم خیلی خوب نیست. من متاسفم برای کسانی که در زندگی خصوصی دیگران جست و جو می‌کنند. قبلا بعد از این گونه تجسسها اینها را در گوشی بهم می‌گفتند اما حالا به راحتی آنها را منتشر می‌کنند و با آبروی افراد بازی می‌کنند. من خیلی روز سختی داشتم و مجبور شدم به بعضی از دوستانم جواب بدهم. من جواب آن هایی را نمی‌دهم که خیلی زود من را قضاوت کردند. جواب آن ها سکوت است. اما دوستانم که بعد از دیدن تصاویر تعحب کردند و کمی مکث کردند و سوال کردند از من. من با محارم خودم در یک جای سرسبز بودم. من یک بچه ۱۰ ماهه دارم فقط این را می‌گویم و بقیه چیز ها ارزش گفتن ندارد. من نمی‌دانم کسی که در آن زمانی که روسری من یک لحظه از سرم افتاده در آن جا بوده و دوربین هم داشته و آن عکس ها را گرفته است. چه نیتی داشته است؟ اما اگر کمی عادل باشیم متوجه می‌شویم که گناه کسی که این عکس ها را گرفته و منتشر کرده هزاران بار بیشتر است از من است که یک لحظه در حضور محارم روسری از سرم افتاده.»

در فضاي مجازي از شيوه دوگانه موجود براي برخورد با بحث حجاب انتقادهاي زيادي شده و در همين زمينه يك كاربر نوشته است: «#پارادوکس‌های رفتاری مدعیان دین‌داری: چرا انتشار عکس‌های مینو خالقی توسط حامد طالبی مدیرمسئول فارس پلاس اقدامی شجاعانه و برای آزاده نامداری اقدامی رذیلانه تلقی می‌شود؟»

همچنين كاربر ديگري نوشته است: «دختران فوتبال زنان كه به علت بی‌حجابی در خارج از كشور از تيم ملی خط خوردند، خانم مينو خالقی كه به علت كشف عكس بی‌حجاب از نمايندگی مجلس بازماند،
حداقل اين‌ها داعيه داشتن حجاب برتر را نداشتند.
واعظان كين جلوه بر محراب و منبر مي‌كنند/چون به خلوت مي‌روند آن كار ديگر مي‌كنند»

واکنش محمدعلي ابطحي و پاسخ به او
در همين زمينه محمدعلى ابطحى نوشته است: انتشار تصاوير بي روسري خانم آزاده نامداري با همسرش و فرزند كوچكش كه دزدكي گرفته شده اوج رذالت اخلاقي است. البته كه همسر هيچ ادمي در مقابل شوهرش روسري سر نمي كند. كاش ما اخلاق داشتيم و اين تصاوير خصوصي را منتشر نمي كرديم. كاش عقل هم داشتيم و ميفهميديم زن در مقابل همسر كار بدي نكرده اگر روسري ندارد. و مهمتر كاش بفهميم زندگي خصوصي هركسي به خودش مربوط است.

يكى از كاربران به ابطحی چنين پاسخ داده است:
اولا صدای فیلم مشخص است فیلم دو نفری نیست و جماعتی هستند.  فیلم دزدکی گرفته نشده و همراهان این فیلم را گرفته اند. مقایسه عکسها و فیلم نشان می دهد که لباس گرم کن تیره در فیلم است اما در عکسها لباس روشن دارد. یعنی برای یک جا و یک زمان نیست و در روزهای مختلف در فضای عمومی این گونه بوده است.

آنچه باعث هیجان و تعجب شده، شکاف بین تصویر ذهنی مردم است با آنچه می بینند. فیلم اتاق منزل نیست بلکه یک پارک در سوئیس است که مردمان دیگر هم آزادانه رفت و آمد دارند. تعجب بر آن است که نوشیدنی های الکلی که با شریعت سازگار نیست بر روی میز است. تعجب از آن است که از آن همه چادر و حجاب چگونه در سوئیس رها و آزاد تبدیل شده است.

جناب آقای ابطحی! فرق ذهنیت مردم شکافی عمیق خورده است. هر آنچه را که به حلقوم ذهن شان فرستاده اند، هنگامی که چراغ ها را روشن کرده اند، تفاوتی فاحش را چشیده اند. مزه آنچه مي بینند با آنچه فهمیدند تناسبی نداشته و در تضادی گنگ و تاریک فرو رفته اند. به جای آنکه به مردم خرده بگیرید به آزاده نامداری ها نهیب بزنید که دست از دوگانگی بردارند. تا از فرار دائمی خودشان از زندگی شان رهایی یابند و در آرامش روزگار را سپری کنند. آقای ابطحی! دفاع برای هدف به هر قیمتی از منش و روش اصلاح طلبی به دور است. خداوند همه ما را یکرنگ و رها بگرداند.