به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۵/۰۳ ساعت ۱۵:۳۰
کد مطلب : ۱۳۴۰۷۳

فاتحه اصولگرایی را بخوانید

فاتحه اصولگرایی را بخوانید
روزنامه بهار: یکی بر اصولگرایان می‌تازد و از «نواصولگرایی» می‌گوید، آن یکی از «تخلفات پرشماری» که می‌خواست در دور دوم انتخابات علیه رقیب اصولگرایش از آن سخن بگوید سخن می‌گوید، نفر سوم و یارانش هم که تازه وارد هستند و ظاهرا می‌خواهند یک شبه ره صد ساله را طی کنند فعلا مشغول پر و بال دادن به خواننده‌ای پر حاشیه هستند تا لابد اصول اصولگرایی‌شان مستحکم‌تر از قبل شود! نکته جالب ماجرا هم اینجاست که هر سه گروه مدعی‌اند که اصل و اساس اصولگرایی همان قرائتی است که آنان به آن باور دارند. آن سوتر هم جریان احمدی نژاد است که چند سالی است که می‌گوید اگر اصولگرایی این است که شما می‌گویید ما حتما اصولگرا نیستیم.

کمی که در این جریان سیاسی سابقا ریشه دار دقیق می‌شویم شخصیت‌های باسابقه‌ای را هم می‌بینیم که در برابر تازه به دوران رسیده‌ها و جنگ قدرتی که در بینشان درگرفته است نظاره گران ساکتند و‌ترجیحشان این است که با جریانات معتدل کشور همراه شده و خود را از چارچوب مدعیان این روزهای اصولگرایی رهایی دهند.واقعیت آن است که اصولگرایان در شرایط امروز دو راه بیشتر ندارند یا ناظران ساکت را که در گذشته نقش رهبری این جریان سیاسی را بر عهده داشتند به جایگاه قبلی شان بازگردانند و یا فاتحه اصولگرایی که در آن از تتلو تا برخی اعضای خبرگان را شامل می‌شود را بخوانند.  

مگر می‌شود هم مدعی اصولگرایی بود و هم به صراحت از این موضوع سخن گفت که از تخلفات رقیب هم جناحی مان خبر داشتیم ولی به ما گفته بودند که چیزی نگویید؟ اصولگرایان تازه از راه رسیده به کدام اصول معتقدند که تصور می‌کنند باید برای دست یافتن به قدرت لاپوشانی کرد و چون رقیب، همراه سیاسی است باید در برابرش سکوت کرد؟ کدام اصول اصولگرایی رقبای منتخب مردم را به این نتیجه رسانده است که باید به جای تبریک به فردی که انتخاب مردم بوده است پیش از آغاز به کار دولت جدید شروع به سنگ‌اندازی کرد؟اصولگرایان باید بپذیرند که امروزه دیگر برخی اقداماتشان در بین حامیانشان هم تبدیل به علامت سوالی بزرگ و ابهامی دائمی شده است. آن دورانی که می‌شد با تابلوی اصولگرایی و ادعاهای به ظاهر ارزشی به جامعه نزدیک شد گذشته است و امروزه مردم به خوبی تفاوت ریا و داشتن اصول نمایشی را با واقعیت متوجه می‌شوند.