به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۵/۰۴ ساعت ۲۱:۰۳
کد مطلب : ۱۳۴۱۵۰

پژو 301؛ فرانسوی دیگر در راه ایران

گروه اقتصادی: ایکاپ (IKAP) به عنوان شرکت مشترک ایران خودرو و پژو، کار خود را از اول تیرماه 1395 شروع کرد تا تولید خودروهای برتر پژو را در ایران شروع کند.
پژو 301؛ فرانسوی دیگر در راه ایران 
 
بعد از ثبت‌نام پژو ۲۰۰۸ و عرضه ۵۰۸، طبق برنامه اعلام‌شده ایکاپ، حال نوبت پژو ۳۰۱ رسیده است.  به گزارش جی اس ام، ایکاپ (IKAP) به عنوان شرکت مشترک ایران خودرو و پژو، کار خود را از اول تیرماه 1395 شروع کرد تا تولید خودروهای برتر پژو را در ایران شروع کند. بعد از تجربه‌ی نسبتا موفقی که این شرکت از ثبت‌نام دو خودروی پژو 508 و 2008 داشت، حالا به نظر می‌آید که به دنبال فرصتی دیگر برای رسیدن به چشم‌اندار‌های خود است.  پژو 301، خودروی خانوادگی نیمه‌‌ لوکس است که برای اولین بار در سال 2012 در نمایشگاه پاریس معرفی شد. این خودرو در کارخانه پژو در اسپانیا تولید شده و عمده بازار آن در ترکیه، غرب آسیا، آفریقا و شرق اروپا است و حالا فیس‌لیفت 2016 این خودرو در انتظار ورود به بازار ایران است.
 
پژو 301؛ فرانسوی دیگر در راه ایران 
 
این خودرو از موتور 1.6 لیتری با توان 115 اسب بخار و گیرباکس 6 دنده اتوماتیک بهره می‌برد. اما ممکن است نسخه‌ای که به ایران وارد می‌شود از جعبه‌دنده 4 سرعته استفاده کند.  پیش از این قیمت مونتاژ داخلی این خودرو کمتر از 65 میلیون تومان اعلام شده بود ولی با توجه به سیاست‌های جدید ایکاپ احتمالا قیمت این سدان بیش از 70 میلیون تومان تعیین می‌شود.