به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۰۹:۲۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۵/۰۵ ساعت ۲۰:۰۱
کد مطلب : ۱۳۴۱۷۹

عارف: با لیست ما رای آوردند، اما...

گروه سياسي: رئیس شورای عالی سیاست گذاری اصلاح‌طلبان گفت: در فراکسیون امید ارزیابی از عملکرد وزرای دولت انجام شده است و آن را به صورت محرمانه برای دولت فرستاده ایم که امیدواریم به آن توجه کنند.
محمدرضا عارف در سومین کنگره حزب ندای ایرانیان با بیان اینکه بعضا گفته می شود وجود شورای عالی اصلاح طلبان باعث تضعیف احزاب می شود، گفت: فلسفه تشکیل شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان تقویت احزاب بود. نمونه آن حزب ندای ایرانیان است که در آستانه تشکیل شورای عالی تاسیس شد و امروز بیش از ۷ هزار عضو دارد.

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه در بسیاری از مراکز استان ها در انتخابات شوراها مردم به لیست امید رای داده اند، گفت: با اعتماد مردم به گفتمان اصلاحات این موفقیت ها رقم خورد و رمز این موفقیت وحدت، انسجام و فرماندهی واحد جریان اصلاح طلبی بود. عارف ادامه داد: ادعا نمی کنیم که در مسیرمان خطا نکرده ایم اما معتقدیم باید گفتمان شورای عالی به نقد گذاشته شود و در این راه از همه نخبگان و فرهیختگان می خواهیم که نقدهای جدی خود را بیان کنند.

وی با بیان نقاط ضعف حرکت های جبهه ای گفت: به عنوان مثال در انتخابات مجلس دهم بعضی از کسانی که اگر در لیست امید نبودند، انتخاب نمی شدند به مرور ساز جدایی را زدند. رئیس شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان افزود: در حرکت های حزبی چنین مشکلاتی وجود ندارد و یا به ندرت پیش خواهد آمد. عارف ادامه داد: پس از اعتماد مردم به جریان اصلاحات، امروز نوبت ما است که به اعتماد مردم پاسخ دهیم.

وی با بیان اینکه در فراکسیون امید ارزیابی از عملکرد وزرای دولت انجام شده است گفت: این گزارش را به صورت محرمانه برای آنها فرستاده ایم و امیدواریم برای بهبود عملکرد دولت دوازدهم رئیس جمهور به این گزارش توجه کنند. رئیس شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان هویت حرکت جریان اصلاح طلبی را جبهه ای عنوان کرد و ادامه داد: باید از تصمیمات جمعی پیروی کرد. در سال ۹۸ انتخابات مهمی در پیش خواهیم داشت و عملکرد شوراها در انتخاب شهردار بسیار می تواند تاثیرگذار باشد.