به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۰۹:۰۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۵/۰۵ ساعت ۲۰:۲۸
کد مطلب : ۱۳۴۱۸۱
جعفري از تعقیب قضایی مجدد معاون احمدي‌نژاد خبر داد

واكنش دادستان تهران به اظهارات تند بقايي

گروه سياسي: دادستان عمومي و انقلاب تهران اظهارات حمید بقایی را تکذیب کرد و از تعقیب قضایی مجدد وی خبر داد.
واكنش دادستان تهران به اظهارات تند بقايي
بقایی شب گذشته پس از آزادي از زندان كه پس از اعتصاب غذا و بستري شدن و توديع وثيقه 20 ميليارد توماني رخ داد، در حضور احمدي‌نژاد، مشايي و برخي از هواداران خود در اظهاراتي تند در پاسخ به اين سووال مشايي كه: در اوين چلوكباب خوردي؟ گفت: خیالتون راحت، نون حروم قوه قضاییه رو نخوردم! تو انتخابات شركت كرديم می‌دونیم کجاهاتون می‌سوزه و می‌دونیم که به زودی سرنگون می‌شین! وي افزود: برويد ببينيد در زندانها چه مي‌گذرد، فردى ١٣ ماه در انفرادى بدون بازجويى رها شده حتي اجازه تماس تلفني با خانواده‌اش را هم نمي‌دهند. مگر انقلاب كرديم كه عده‌اي .... بر سركار بيايند؟ (...) مانند زمان وزارتش هنوز هم دروغ مى گويد. احمدی نژاد هم گفت: دوره جدیدی شروع شده است. آقای بقایی قهرمانانه، باصلابت و ایمان ایستاد و امروز یک پیروزی بزرگ را جشن می گیریم! اسفنديار رحيم مشايي نيز خطاب به بقايي گفت:  نه از پرونده مي ترسيم نه از مجازات، در برابر ظلم و ستم ايستاده‌ايم!

جعفری دولت آبادی در مصاحبه با خبرنگاران ضمن تکذیب اظهارات حمید بقایی در مورد وضعیت برخی زندانیان و سایر موارد ادعا شده گفت با توجه به ادعاهای بقایی در مورد وضعیت یک زندانی ظرف روز جاری گزارشی از پرونده متهم از دادسرای ناحیه ۳۷ تهران اخذ و دادیار ناظر زندان دادسرا روز پنجشنبه با زندانی ملاقات کرد که نشان می دهد اقدامات دادسرا در مورد زندانی از جمله صدور قرار تأمین طبق مقررات صدورگرفته و به علاوه حسب گزارش رئیس زندان و دادیار ناظر زندان، زندانی در ایام بازداشت از امکان ملاقات، خدمات پزشکی و تماس‌های تلفنی متعدد با خانواده‌اش برخوردار بوده است. به علاوه، آقای قاسم‌زاده بازپرس پرونده اظهارات آقای بقایی در مورد آقای حسین فریدون را تکذیب کرد و ادعاهای مطروحه در مورد انفرادی بودن حمید بقایی در بند ۲۰۹ با توجه به نامه وزارت اطلاعات به دادستانی تهران کذب است و دادستانی تهران بر همین مبنا، با توجه به اظهارات شب گذشته (۴/۵/۹۶)‌ حمید بقایی، نامبرده را باتهامات جدید مجدداً تحت تعقیب قضایی قرار داده و پرونده قبلی وی به زودی با صدور کیفرخواست به دادگاه ارسال خواهد شد.
دادستان تهران با اشاره به قتل طفل هشت ماهه در پاکدشت توسط یکی از متهمان سابقه‌دار اعلام کرد به پرونده این متهم از طریق درخواست احاله در تهران رسیدگی خواهد شد و به سرپرست دادسرای جنایی تاکید شده است در اتخاذ تصمیم و ارسال پرونده به دادگاه تسریع شود و به این پرونده خارج از نوبت در دادسرای تهران رسیدگی می‌شود.

وی توجه به دو نکته شامل سرعت در کشف و دقت در رسیدگی را در پرونده‌های قتل عمد ضروری خواند و در خصوص نظارت بر زندانیان متهم یا محکوم به قصاص اظهار داشت: دادستان‌های شهرستان‌ها و روسای دادگاه‌های بخش نسبت به متهمان و محکومان زندانی بابت ارتکاب قتل عمد، توجه ویژه‌ای معطوف نمایند و نظارت لازم را اعمال کنند. جعفری دولت آبادی به ضرورت تربیت بازپرسان مجرب جهت رسیدگی به پرونده‌های قتل عمد اشاره کرده و اظهار داشت: به ویژه در شهرستان‌ها توجه لازم به این موضوع اعمال شود. دادستان تهران به ضرورت تعامل بیشتر دادسراها و محاکم کیفری یک و دیوان عالی کشور اشاره نموده و اظهار داشت: توسعه بیشتر روابط این مراجع قضایی، افزایش کیفیت در رسیدگی، صدور حکم و اجرای آن را موجب خواهد شد.

وی هم چنین به ضرورت اعمال نظارت دادستان‌ها و روسای دادگاه‌های بخش بر اجرای احکام قصاص پرونده‌های قضایی اشاره کرده و افزود: اخبار راجع به قتل‌های مهم ارتکابی در حوزه‌های قضایی به استان تهران انعکاس یابد. جعفری دولت آبادی به ضرورت توجه خاص به هر یک از پرونده‌های مطروحه بابت قتل عمد تا حد امکان جهت ایجاد رویه‌های واحد اشاره کرده و اظهار داشت: با توجه به صدور برخی آرای معارض در موضوعات واحد، انعکاس رویه‌های محاکم کیفری یک می‌‌تواند موجبات طرح موضوع در هیات عمومی دیوان عالی کشور و صدور رای وحدت رویه را تسریع بخشد. وی با طرح پیشنهاد تشکیل کارگروه‌های متشکل از بازپرسان قتل عمد تهران و دیگر شهرستان‌های استان تهران، به مدیریت دکتر جهانی معاون دادسرای تهران، آثار مترتب بر این اقدام را در روند رسیدگی به پرونده‌های قتل عمد مفید و موثر دانست.


 

سعید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶/۰۵/۰۵ ۲۳:۴۳
شما اسامی را نام نبردید فیلم مصاحبه آقای بقای دست به دست میچرخد بابا عجب سخنانی گفته اگر صحت داشته باشند واقعا جای بسی تاسف است (354837)
سید حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶/۰۵/۰۶ ۰۰:۴۸
من طرفدار اقای احمدی نژاد و بقایی نیستم ولی این چند روز حرفاشونو گوش دادم و خوندم همه حرفشون اینه اگر مدرکی دارید خب رو کنید و بی راهم نمیگن . قوه قضاییه احترامش برای همه مردم واجبه و همه باید مطیع باشند ولی خب اگر سند و ادله ای هست باید اعلام بشه نه اینکه همینطوری فقط طرفو بندازن تو بازداشت ! خدایی کمی غیرمنطقی هست . اگر جرمی هست با ادله با محاکمه و ... به صورت شفاف رسیدگی بشه اگرم نیست خب دیگه هیچی ... (354839)
توسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶/۰۵/۰۶ ۰۱:۱۵
امان از مظلوم نمایی و خود را بحق جلوه دادن و ... (354840)
خادمی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶/۰۵/۰۶ ۰۱:۱۶
کاش ریشه یابی شود این حوادث تکان دهنده و مدرسه و معلم بیشتر توجه شود اونم به مشکلات فراوان انها در معیشت و... (354841)