به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۰:۰۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۵/۰۶ ساعت ۱۵:۱۴
کد مطلب : ۱۳۴۲۰۴

بنیانگذار آمازون، ثروتمندترین فرد جهان شد

گروه اقتصادی: پس از جهش بهای سهام شرکت آمازون ثروت جف بزوس بنیانگذار آن از بیل گیتس مالک مایکروسافت بیشتر و در نتیجه او ثروتمندترین فرد جهان محسوب می‌شود.
خبرگزاری فرانسه گزارش داد؛ مجله فوربز می‌گوید با بررسی تمامی دارایی‌های آقای بزوس می‌توان گفت ثروت او اکنون به ۹۰.۵ میلیارد دلار رسیده و ثروت بیل گیتس ۹۰ میلیارد دلار است.جف بزوس مالک ۱۷ درصد از سهام شرکت آمازون است. شرکت آمازون که در ابتدا فقط یک بازار آنلاین بود به مرور فعالیت‌های خود را به عرصه‌های گوناگون تولید و خدمات فناوری جدید مثل بایگانی‌های مجازی، پخش ویدئوی آنلاین، سخت‌افزارهای کامپیوتری و هوش مصنوعی گسترش داده است.
 
نیانگذار «آمازون»، ثروتمندترین فرد جهان شد 

این شرکت اخیرا اعلام کرد که زنجیره‌ای از فروشگاه‌های مواد غذایی آمریکایی را خریداری خواهد کرد و از این طریق خواهد توانست فعالیت خود را در این عرصه نیز گسترش دهد.بهای سهام آمازون روز چهارشنبه حدود ۱.۷ درصد افزایش یافت و به حدود ۱۰۷۰ دلار رسید. بهای سهام این شرکت طی چهار ماه گذشته حدود ۲۴ درصد افزایش یافته و در نتیجه آن ۱۷ میلیارد دلار به ثروت جف بزوس ۵۳ ساله افزوده شده است.

به گزارش مجله مالی فوربس، در آمارها و رده‌بندی که این مجله ماه مارس هر سال چاپ می‌کند بیل گیتس طی چهار سال گذشته و در ۱۸ سال از ۲۲ سالی که این رده‌بندی منتشر شده است ثروتمندترین فرد جهان بوده است. فقط در سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۳ کارلوس اسلیم صاحب مکزیکی شرکت‌های ارتباطی از بیل گیتس پیشی گرفته بود.از دیگر میلیاردرهایی که به سرعت بر ثروت آنها افزوده شده است می‌توان به مارک زاکربرگ موسس فیس‌بوک اشاره کرد که اکنون کل دارایی‌هایش حدود ۷۲.۹ میلیارد دلار است.بخش اعظم ثروت جف بزوس در شرکت آمازون است ولی او در عین حال صاحب یک شرکت فضایی به نام «بلو اوریجین» و روزنامه «واشینگتن پست» است.