به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۵/۲۵ ساعت ۱۷:۱۰
کد مطلب : ۱۳۵۲۲۳

هرآنچه باید درباره گلکسی نوت8 بدانید

گروه اقتصادی: در این مطلب قصد داریم به بیان جدیدترین اطلاعات و شایعات منتشر شده در مورد گلکسی نوت ۸ سامسونگ که دوم شهریور رونمایی می‌شود، بپردازیم.
 هر آنچه باید درباره گلکسی نوت ۸ بدانیم

سامسونگ چند روز دیگر از گلکسی نوت ۸ خود رونمایی می‌کند. این شرکت پس از عرضه گلکسی نوت ۷ با شکست سختی مواجه شد و این گوشی به یک فاجعه در تاریخ سامسونگ تبدیل شد.سامسونگ پس از انفجار سری اول گوشی‌های گلگسی نوت ۷، با صدور فراخوانی آن‌ها را جمع‌آوری کرد و گوشی‌های سری دوم را با باتری‌های جدید عرضه کرد و به مشتریان خود اطمینان داد که گوشی‌های سری دوم کاملا امن هستند؛ اما پس از گذشت مدت کوتاهی، تعدادی از گوشی‌های سری دوم نیز منفجر شد و سامسونگ مجبور شد آن‌ها را نیز جمع‌آوری کند و در نهایت هم مجبور به توقف کامل تولید این گوشی شد؛ البته قبل از این فاجعه، سرنوشت شوم گلکسی نوت ۷ را رقم بزند، عده‌ای آن را یکی ازتاثیرگذارترین گوشی‌ها می‌‌دانستند و حتی این احتمال وجود داشت که به‌عنوان یکی از بهترین گوشی‌های ۲۰۱۶ معرفی شود. اکنون سامسونگ با عرضه گلکسی نوت ۸ قصد دارد آبروی از دست رفته خود را به دست آورد. حال باید ببینیم چنین اتفاقی رخ خواهد داد یا نه.

طراحی و صفحه‌نمایش
سامسونگ در گلکسی اس ۸ و اس ۸ پلاس برای نخستین بار از صفحه‌نمایشی استفاده کرد که تقریبا تمام فضای جلوی این دو گوشی را دربرگرفته است و تصاویر منتشر شده از گلکسی نوت ۸ نشان می‌دهند که این شرکت در طراحی گلکسی نوت ۸ نیز همین رویکرد را دنبال کرده است. دکمه هوم فیزیکی در گلکسی نوت ۸ حذف شده و ظاهر آن کاملا شبیه گلکسی اس ۸ و اس ۸ پلاس است.گلکسی اس ۸ و اس ۸ پلاس درحال‌حاضر جذاب‌ترین پرچم‌دارن بازار هستند. بیشتر رقبای سامسونگ حتی در گوشی‌های پرچم‌دار خود نیز از طراحی معمولی و ساده‌ای استفاده می‌کنند؛ بنابراین می‌توان گفت گلکسی اس ۸ و اس ۸ پلاس از نظر طراحی، از رقبای خود یک گام جلوتر هستند.

طبق اطلاعات منتشر شده، گلکسی نوت ۸ مجهز به صفحه‌نمایش منحنی (همانند گلکسی اس ۸ و اس ۸ پلاس) بزرگ ۶٫۳ اینچی است که باعث می‌شود گوشی کوچک‌تر از اندازه واقعی خود به‌نظر برسد. انتظار می‌رود این گوشی کمی بزرگ باشد که تا حدودی باعث نگرانی طرفداران گوشی‌هاس سامسونگ شده است.با وجود اینکه ابعاد گلکسی نوت ۸ از آیفون ۷ پلاس (که در‌حال‌حاضر بزرگ‌ترین گوشی آیفون است)، با صفحه‌نمایش ۵٫۵ اینچی و همچنین از گلکسی نوت ۷ با صفحه‌نمایش ۵٫۷ اینچی کوچک‌تر است؛ اما صفحه‌نمایش آن به میزان قابل‌ توجهی از این دو گوشی بزرگ‌تر است که موفقیت بزرگتری برای سامسونگ محسوب می‌شود.انتظار می‌رود که صفحه‌نمایش گلکسی نوت ۸ دارای رزولوشن ۱۴۴۰*۲۱۶۰ باشد و همانند صفحه‌نمایش گلگسی اس ۸ و اس ۸ پلاس از وضوح بسیار خوبی برخوردار باشد که برای تماشای فیلم و برنامه‌های تلویزیونی عالی است.

ویژگی‌ها
گلکسی نوت ۸ هم همانند سایر گوشی‌های سری گلکسی نوت همراه با قلم دیجیتالی S Pen عرضه می‌شود که استفاده از صفحه‌نمایش بزرگ آن را تسهیل می‌کند. کاربران می‌توانند با استفاده از این قلم به‌راحتی مطالبی را روی صفحه‌نمایش بنویسند یا تصاویری را ترسیم کنند و تعدادی از دکمه‌های روی قلم هم به‌عنوان میانبر عمل می‌کنند.سامسونگ در سال‌های اخیر قلم‌های دیجیتالی بسیار خوبی تولید کرده است و انتظار می‌رود که قلم دیجیتالی گلگسی نوت ۸ هم همانند قلم‌های دیجیتالی دارای کیفیت خوبی باشد و یا حتی بهتر از آن‌ها باشد.احتمالا گلکسی نوت ۸ علاوه بر برخورداری از قلم دیجیتالی، دارای ویژگی‌های نرم‌افزاری خوبی نیز است که کار با آن را به مراتب راحت‌تر می‌کنند. همچنین این گوشی دارای استاندارد IP 68 برای مقاومت در برابر آب و گرد و غبار بود که تقریبا به یک ویژگی استاندارد برای گوشی‌‌های پرچم‌دار تبدیل شده است.

دوربین
دوربین گوشی‌های سامسونگ همیشه از کیفیت خوبی برخوردار بوده و امیدواریم در مورد دوربین گلکسی نوت ۸ نیز این چنین باشد. احتمالا این گوشی مجهز به دوربین دوگانه متشکل از دو لنز دوازده مگاپیکسلی است.

طبق شایعات منتشر شده، لنز اصلی دوربین این گوشی دارای زاویه عریض و دریچه دیافراگم f/1.7 بوده و لنز دوم که یک لنز تله‌فوتو است، دارای دریچه دیافراگم f/2.4 بوده و انتظار می‌رود هر دو لنز دارای فناوری تثبیت تصویر اپتیکال باشند. در ضمن احتمالا دوربین سلفی این گوشی نیز ۸ مگاپیکسل است و برای گرفتن تصاویر باکیفیت کاملا مناسب است.
 باتری

انفجار گوشی‌های گلکسی نوت ۷ تجربه بسیار بدی برای سامسونگ بود و سامسونگ تمام تلاش خود را می‌کند تا این فاجعه را به نحوی از اذهان طرفداران این شرکت پاک کند.

سامسونگ پس از این فاجعه تصمیم گرفت امنیت باتری‌های گوشی‌های خود را طی هشت مرحله مورد بررسی و آزمایش قرار دهد؛ زیرا کارشناسان این شرکت معتقدند که دلیل انفجار گوشی‌های گلکسی نوت ۷، معیوب بودن باتری‌ آن‌ها بوده است؛ با این حال هنوز عده‌ای از کاربران نگران منفجر شدن گلکسی نوت ۸ هستند.

انتظار می‌رود گلکسی نوت ۸ دارای یک باتری ۳۳۰۰ میلی‌آمپری با امنیت بالا باشد که با استفاده از پورت USB-C و یا فناوری شارژ بی‌سیم قابل شارژ است.

تاریخ عرضه

گلکسی نوت ۸ چند هفته زودتر از تاریخ رونمایی از جدیدترین گوشی آیفون، در ۲۴ اوت (دو شهریور) رونمایی می‌شود.

انتظار می‌رود که فروش این گوشی بیش از گوشی جدید آیفون باشد و احتمالا عرضه آن از ۱۵ سپتامبر (۲۴ شهریور) آغاز می‌شود.