به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۵/۲۷ ساعت ۱۱:۲۴
کد مطلب : ۱۳۵۲۸۲

پايان اعتصاب غذاي مهدي كروبي

گروه سياسي: محمدتقی کروبی گفت: در پي تضمين خروج ماموران از درون مزل به خارج از آن، اعتصاب غذا پدر عصر پنجشنبه پايان پذيرفت. به گفته وي بنا شد دولت تمام تلاش خود را براى تحقق شرط دوم كه همان پايان حصر و يا برگزاري محاكمه علنى است را بكار ببندد. وي همچنين گفت: ايشان بدليل مشكل قلبي ٤٨ ساعت بايد در CCU بمانند.

در پی پایان اعتصاب غذای خشک مهدی کروبی، خانواده ایشان پیامی را خطاب به مردم منتشر کردند.
متن این پیام بدین شرح است: از صبح روز گذشته و با آغاز اعتصاب غذای خشک مهدی کروبی، جمعی از مردم در داخل و خارج از کشور در همراهی با ایشان اقدام به اعتصاب غذا نموده و با انتشار پیام هایی در فضای مجازی و یا حضور در بیمارستان شهید رجایی، حمایت خود را از خواسته های بحق آقای کروبی اعلام کردند.
در همین راستا، خانواده مهدی کروبی در پیامی مراتب سپاس و قدردانی خود را از عموم علاقه مندان و افرادی که به هر نحوی حمایت و نگرانی خود را نسبت به وضعیت ایشان ابراز کرده بودند، اعلام می نماییم. لازم به ذکر است آقای کروبی بدلیل مشکل قلبی طی ۴۸ ساعت آینده باید در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان شهید رجایی بستری باشند. خانواده مهدی کروبی

دستور روحانی برای رسیدگی به وضعیت «کروبی» 
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز پنجشنبه گفت: بر اساس خواسته رئیس جمهوری به اتفاق همکاران به عیادت حجت الاسلام مهدی کروبی رفتم و وضعیت فشارخون، ضربان قلب و تغذیه ایشان تحت کنترل است.
سید حسن قاضی زاده هاشمی پس از عیادت از حجت الاسلام مهدی کروبی در گفت و گو با ایرنا گفت: نیمه شب گذشته به من اطلاع دادند آقای کروبی پس از آنکه چند ساعتی غذا میل نکردند، شرایط ضربان و فشار خونشان مناسب نبود و به همین دلیل به بیمارستان منتقل شده و تحت درمان و رسیدگی گرفتند. وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در باره آخرین وضعیت حجت الاسلام کروبی گفت: رسیدگی کامل به ایشان انجام شده است و وضعیت فشار خون، ضربان قلب و تغذیه ایشان تحت کنترل است. وی گفت: بر اساس خواسته رئیس جمهوری امروز - پنجشنبه - به اتفاق همکاران به عیادت ایشان رفتم، الحمدالله شرایط تغذیه ای و فشار خون و ضربان قلب شان خوب است و وقتی شرایط جسمی وی به ثبات برسد، با تصمیم پزشکان معالج و خانواده ایشان، می توانند مرخص شوند.

تماس تلفنی عارف با فاطمه کروبی
رئیس فراکسیون امید طی تماس تلفنی با فاطمه کروبی  پیگیر آخرین وضعیت دبیرکل حزب اعتماد ملی شد.
در این تماس تلفنی دکتر عارف ضمن آرزوی  بهبودی کامل برای حجت الاسلام کروبی ،سلامتی وی را خواسته همه دلسوزان و دوست داران آقای کروبی دانست. فاطمه کروبی نیز ضمن قدردانی از پیگیری های دکتر عارف،گزارشی از آخرین وضعیت مهدی کروبی را به وی اعلام کرد. گفتنی است در پی اعلام خبر اعتصاب غذای مهدی کروبی،دکتر عارف و فراکسیون امید رایزنی های مختلفی برای حل وضعیت وی و تحقق خواسته های دبیرکل حزب اعتماد ملی با توجه به منافع ملی انجام دادند.