به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۶/۱۸ ساعت ۰۰:۵۱
کد مطلب : ۱۳۶۳۸۷
حذف سرمربیان دو فینالیست سال قبل از جام حذفی

ذوب‌آهن، سایپا و پارس جنوبی حذف شدند

گروه ورزشی: سرمربیان فینالیست سال گذشته جام حذفی از دور این رقابت‌ها کنار رفتند.
ذوب‌آهن، سایپا و پارس جنوبی حذف  شدند
امروز اتفاق بزرگ‌ رقابت های جام حذفی فوتبال، حذف سایپا و ذوب آهن توسط اکسین البرز و فجرسپاسی شیراز بود. دو تیم لیگ یکی حاضر در جام حذفی توانستند دو قدرت برتر فوتبال ایران در لیگ هفدهم را کنار بزنند و به مرحله بعدی برسند. برآیند حذف ذوب‌آهن و سایپا به حذف امیر قلعه نویی و علی دایی می‌رسد. دو مربی که سال گذشته تراکتورسازی و نفت تهران را به فینال حذفی رسانده بودند، امسال در گام اول حذفی شکست خوردند و از دور رقابت‌ها کنار رفتند.

ذوب‌آهن سومین حذف شده بزرگ جام حذفی
فجرسپاسی شیراز در عین ناباوری توانست در ضربات پنالتی ذوب‌آهن را در استادیوم فولادشهر اصفهان مغلوب کند. ذوب‌آهن اصفهان در دیدار مرحله یک شانزدهم نهایی جام حذفی از ساعت ۱۸:۴۵ امروز در ورزشگاه فولادشهر به مصاف فجرسپاسی شیراز رفت. امیر قلعه‌نویی در این بازی از رشید مظاهری، محمد نژادمهدی، جورجی ولسیانی، ، دانیال اسماعیلی‌فر ، مهران درخشان‌مهر، حمید بوحمدان، مهدی مهدی‌پور، احسان پهلوان، محمدرضا حسینی، مرتضی تبریزی و  سید ایمان موسوی در ترکیب ذوب‌آهن بهره برد و برای فجرسپاسی هم پیمان سلمانی، احسان جودکی، جلال عبدی، محمد حسینی، علی مصلی‌نژاد، محمد پاپی، میلاد امیری، شاهین نظری، امین شجاعیان، مهدی نظری و عباس بوعذار از ابتدا در زمین حضور داشتند. ذوب‌آهن میزبان با گذشت چهار دقیقه از شروع مسابقه روی ارسال مهدی مهدی‌پور و ضربه سر محمد نژادمهدی به گل رسید اما مهدی نظری، بازیکن پیشین استقلال موفق شد در دقیقه ۳۲ از روی نقطه پنالتی برای فجر گلزنی و بازی را مساوی کند. تلاش دو تیم و به ویژه ذوب‌آهن در نیمه دوم ثمری نداشت تا با تساوی یک بر یک این مسابقه به وقت‌های اضافه برود.

در دو تایم 15 دقیقه‌ای ذوب‌آهن حملات زیادی انجام داد و حتی تیرک دروازه فجر هم در ثانیه‌های پایانی به لرزه درآمد؛ اما در نهایت تساوی یک بر یک پابرجا ماند تا ضربات پنالتی مشخص کننده تیم برنده باشد.
جلال عبدی از فجر و مهدی مهدی‌پور از ذوب‌آهن پنالتی‌های اول را به بیرون زدند؛ در ادامه امین شجاعیان و محمدرضا حسینی توپ‌ها را وارد دروازه کردند، ولی در سومین پنالتی بعد از اینکه محمد پاپی فجر سپاسی را پیش انداخت، حمید بوحمدان نتوانست گلزنی کند تا شیرازی‌ها در آستانه برد قرار بگیرند؛ در پنالتی چهارم دو تیم توسط علی مصلی‌نژاد(فجر) و جورجی ولیسانی(ذوب) به گل رسیدند؛ اما محمدرضا زینال‌خیری آخرین پنالتی را برای شیرازی‌ها تبدیل به گل کرد تا با پیروزی 5 بر 3 در ضربات پنالتی، ذوب‌آهن را از جام حذفی کنار بزنند و راهی 16 تیم پایانی این رقابت‌ها شوند. پیش از این، تیم‌های سپاهان و سایپا مقابل رقبای خود شکست خورده بودند و ذوب‌آهن سومین تیم لیگ برتری و پُر مهره‌ای است که از جام حذفی کنار رفت.

پارس جنوبی هم از جام حذفی کنار رفت
تیم پارس جنوبی جم از دور رقابت های جام حذفی کنار رفت. از سری رقابت های مرحله یک شانزدهم نهایی جام حذفی، تیم های پارس جنوبی و نساجی مازندران در ورزشگاه تختی جم به مصاف یکدیگر رفتند.
تلاش 90 دقیقه ای این دو تیم به تساوی بدون گل ختم شد و بازی در پایان وقت معمول به پایان رسید. دو وقت اضافی 15 دقیقه ای نیز فایده ای نداشت و توپ از خط دروازه ها عبور نکرد تا ضربات پنالتی تعیین کننده برنده مسابقه باشد. در ضربات پنالتی تیم نساجی مازندران با نتیجه 4 بر 3 به برتری رسید و توانست جواز حضور در مرحله یک هشتم نهایی را به دست آورد. در این ضربات مجتبی روشنگر دروازه بان نساجی عملکرد خوبی داشت و توانست دو ضربه بازیکنان پارس جنوبی را مهار کند. بدین ترتیب پارس جنوبی جم بعد از سپاهان، پدیده، سایپا و ذوب آهن پنجمین تیم لیگ برتری لقب گرفت که از جام حذفی کنار رفت.

گل‌ابریشم دروازه نیروی زمینی را گل باران کرد
تیم گل ابریشم با برتری مقابل نیروی زمینی به جمع 16 تیم نهایی جام حذفی راه یافت. تیم‌های تهرانیِ نیروی زمینی و گل ابریشم که در گروه A لیگ دسته دوم فوتبال ایران حضور دارند و در هفته اول به پیروزی 3 بر صفر رسیده‌اند، از ساعت 17 امروز در یکی از مسابقات مرحله یک شانزدهم نهایی جام حذفی در ورزشگاه شهدای ناجا به مصاف هم رفتند. گل ابریشم نیمه اول را با برتری یک بر صفر به سود خود خاتمه داد؛ ولی قبل از دقیقه 70 روی یک ضربه پنالتی به گل دوم دست یافت و تا پایان مسابقه نیز دو بار دیگر دروازه تیم نیروی زمینی را باز کرد تا در این مسابقه به برتری قابل توجه و پُر گل 4 بر صفر دست پیدا کند.